knieproblemen..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:21

Bij mij gaat het nog steeds k*t. Nog geen verandering helaas, gister weer bij de revalidatie fysio geweest en ik moet daar gewoon dezelfde oefeningen doen ik ik bij mijn eigen fysio heb gedaan en al die oefeningen heb ik ook al na al mijn andere operaties moeten doen en dat heeft ik niet geholpen. Ik heb er een hard hoofd in en het traject duurt nog 13 weken :') ik moet zo een test maken in het ziekenhuis. 1 februari heb ik een gesprek met het hele team samen en zal ik even aan de revalidatiearts zeggen van het knakkende geluid en hetgeen wat ik voel bewegen, als hij dat gaat bagatelliseren maak ik een afspraak bij mijn orthopeed wat de revalidatiearts wil liever niet dat iedereen er nu naar gaat kijken. Ik ga het meemaken op 1 februari want de pijn js nog steeds heel erg, en niks veranderd. Vanmorgen heb ik weer een voorraad van mijn pijnstillers bij de apotheek gehaald. Heb afgelopen week wel een vragenlijst voor de afdeling orthopedie in moeten vullen en die zag er niet heel best uit, dus misschien dat mijn orthopeed als hij dat ziet nog contact op neemt.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:48

Het is 2017 *\o/*
Heb helaas lang moeten wachten op mijn nieuwe rooster (ik kon niet langer als een week vooruit plannen) maar kan nu eindelijk de fysio gaan bellen *\o/*
Ik moet vanaf 7 februari stage gaan lopen en wil voor die tijd nog even behandeld worden. Ik hoop dat wanneer ik hele dagen bezig ben ik minder last heb als wanneer ik hele dagen moet zitten en ''niks doen''.

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:30

wat onwijs balen fientje :( apart dat je gewoon dezelfde oefeningen krijgt, dat heb je ook aangegeven daar lijkt mij. hopelijk nemen ze je snel serieus met dat knakken!

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:49

Ja ik geef het constant aan van dezelfde oefeningen, maar loop natuurlijk al 3 jaar bij de fysio's dus ik ken zo ondertussen alle oefeningen wel <<) maar we gaan 1 februari gewoon even overleggen, ben heel erg benieuwd wat daar uit komt

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:33

Ik heb reactie terug van mijn orthopeed.

Het krakken kan komen doordat ik natuurlijk een voorste kruisband reconstructie heb gehad, het kan zijn dat de kruisband tegen de notch aankomt, de notch is de tunnel waar de kruisband Door heen loopt, dus eigenlijk komt dit er op neer dat de kruisband dam tegen de tunnel aan komt. Of dit het is weten we natuurlijk niet zeker. Wel is het vreemd dat het na mijn laatste operatie van de knieschijf een stuk erger is geworden. Hij geeft aan dat hij mij anders graag weer terug ziet, maar ik ga dat even overleggen met de revalidatiearts waar ik 1 februari heen moet.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:03

Ik mag morgen naar de orthopeed voor de uitslag van de MRI. Ben er best nerveus voor. Ik hoop dat er iets gezien is wat verholpen kan worden.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:05

Succes Vala!

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:34

Succes Vala!
Ik mag morgen eindelijk weer naar de fysio na 2,5 maand *\o/*

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:41

spannend vala, hoop dat het meevalt voor je!

Ik heb niet heel veel verstand ervan, maar dat notch gedeelte klinkt wel logisch. ben benieuwd hoe 1 feb gaat.

Hier gaat het eigenlijk wel goed :D

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:46

Ja dat van die notch klinkt idd wel logisch Mielo, maar raar dat het er al 3 jaar sinds de breuk zit alleen toen gewoon minder was, die nieuwe kruisband zit er "pas" 1.5 jaar in en sinds 7 maanden is het echt heel erg. Fijn dat het bij jou goed gaat. Hier qua pijn nog steeds drama |( bij het revalidatie traject merk ik ook nog geen verschil, ze hebben oefeningen voor mij die ik bij mijn eigen fysio's allang al heb gedaan en die hebben ook geen verschil gemaakt dus daar ga ik 1 feb ook even over praten en wil gewoon bij mijn orthopeed langs.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:07

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en redelijk ontredderd. De orthopeed kan niks vinden op de MRI. Het oude letsel van 2 jaar geleden is zichtbaar en het goede nieuws is dat mijn voorste kruisband partieel gescheurd is destijds en niet geheel. Verder zien mijn menisci en kraakbeen er goed uit. Er zit wel vocht in de knie. Maar hij heeft dus geen aanknopingspunt om iets te doen. En ik stik van de pijn in die knie..Ik moest maar naar de fysiotherapeut zei hij maar op zo'n manier dat ik denk dat hij daar ook niks van verwacht. En ondertussen hou ik mijn werk als verpleegkundige bijna niet meer vol. Wat moet ik nu toch? Ik ga donderdag naar de fysiotherapeut die ik na mijn ongeluk ook had, ik hoop dat zij nog iets weet.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:20

Vandaag na een maand weer bij de Fysio geweest, vandaag nog de leg press challenge geprobeerd.
Dus 1x weg drukken en dan steeds zwaarder, ben niet echt verder gekomen. :=

Beide benen vorige keer = 100kg
Beide benen vandaag = 100kg
Linker been vorige keer = 40kg
Linker been vandaag = 45kg
Rechter been vorige keer = 50kg
Rechter been vandaag = 45kg

De legg curl hebben we veranderd vandaag, inplaats met 2 benen mag ik het met 1 been doen.
Als ik het met 2 benen doe, dan zie je mij opeens en ineens op 1 bil gaan zitten
en krijg ik mijn linker been niet meer mee naar achteren.

Dus ik mag nu 3 x 10 - 10kg doen en dan met 1 been, en dat gaat veeeeel makkelijker.
Dan kan ik ook niet met mn linker of rechter been smokkelen.
En over maand mag ik weer terug komen, moet nu wel weer volledig tegen aan gaan
want eigenlijk heb ik de sportschool in deze maand te weinig gezien! :=

Ben vorige week of de week daar voor gedwongen met de fiets naar mn werk moeten gaan.
En op mn werk voelde ik nog niets, maar toen ik nog eigenlijk nog een uurtje moest werken kon ik niet meer.

De pijn ging overal dwars door heen, en ik MOEST nog terug naar huis fietsen... :=
Uiteindelijk na een halfuurtje wel weer naar huis gegaan, en heb daarna 3-4 dagen lang last van mn knie gehad.

Maar ik ga Woensdag weer goed aan de slag bij de sportschool aan de overkant! :D

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:52

Zo, fysio is hier weer flink bezig geweest _O- Man wat een kan een lichaam kraken op plaatsen waarvan ik niet wist dat het kon!
Nu kan ik even 3 dagen niks en dan hopelijk er weer veel tegenaan :')

Vala, wat vervelend zeg! Heb je je rug ook al laten onderzoeken? Bij mij kwam er bij mri/ echo/ foto's ook niks uit, omdat het vanuit mijn rug bleek te komen!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:52

Ik ben inmiddels begonnen met mn behandelingen bij de osteopaat. Hij denkt dat het mogelijk een verband houd met mijn nieren xD Ik zou binnen 4 behandelingen verbetering moeten merken en anders gaat het niet werken. Heb nu net mijn eerste gehad en had daar nog geen profijt van, maar we gaan het zien.. Vrijdag mag ik weer. En anders second opinion in een ander ziekenhuis.. Ik ben mijn knie zoooo zat!

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:16

Das flino vervelend vala!!!

En de rest toppie hoe het gaat.
Ik had vorige week behoorlijk veel spierpijn na de springles. Knie ging verloop van de week beter.
Afgelopen zaterdag weer gesprongen. Kan helaas niks zinnigs erover zeggen of ik kniepijn erna had.
Ik ben namelijk avonds retehard tegen de aanhangerkoppeling van de mercedes geknald.... En tsja natuurlijk met mijn knie....
Ik had vandaag 2 sollicitatiegesprekken.
Beide verliepen zeer goed. Bij de ene ga ik volgende week een praktika doen. En als me dat bevalt ga ik een soort van opleiding volgen die een half jaar duurt en mag dan in het bejaardenhuis werken :-)

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:50

Ik heb sinds vanmiddag (het is niet eerder opgevallen) dat ik een soort koud gevoel heb net boven mijn linker knie.
Zo nu en dan is het er heel even en daarna is het ook weer weg.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:05

Hm nee dat boven de knie komt me niet bekend voor.
Ik heb wel net onder de knieschijf vaak een ''bevroren'' gevoel. Vaak als het buiten koud is. Dan is het net of er vocht in mn knie zit wat ook heel koud wordt :=

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:10

Onder de knie dat herken ik ook wel idd boven heb ik soms wel een vaag gevoel , maar dat is dan meer doof dan koud ?

Ik krijg nu last van mijn linker knie. >;)
Ik denk/hoop dat het overbelasting is

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:26

Mijn knie is regelmatig geheel koud, van net er onder tot net er boven :+

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:39

Of het moet een spier/pees zijn die er net boven zit. (Heb vandaagweer eens gesport)
Voel wel vaak dat ie op slot schiet mijn armen doen hetzelfde.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:32

Kom net bij de orthopeed vandaan. Knie is helemaal in orde. Geen schade van binnen

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:37

Das goed nieuws! :D

Ik ben vandaag naar de Podoloog geweest na een maand op de steunzolen gelopen te hebben.
Ze hebben weer een druk test gemaakt van beide voeten, in mn linker voet (slechte knie)
is minder druk dan in mn rechter voet en dit was zonder steunzool.

En met de druktest met steunzool was er wel verschil, maar ze wou hem in de voet niet hoger maken.
Ook omdat ik een speciaal geval ben, ik heb X benen en O enkels zeg maar.. :=

Als ze dat in de steunzool zou veranderen, dan zou ik last van mn enkels en scheenbeen krijgen.
Dus we gaan niks veranderen. :)

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:36

Ik ben tijdelijk even gestopt met het revalidatie traject. Komt er op neer dat ik eerst duidelijkheid moet hebben. 1.5 week geleden ben ik gestopt en heb morgen een extra lange afspraak bij de orthopeed. Ben benieuwd, knie geeft nog steeds onwijs veel pijn ondanks alle pijnstillers

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:27

Fientje, heb jij wel eens dry needling gehad? Gewoon uit interesse! Dit gaan ze bij mij namelijk doen. Spieren zijn vanaf been, tot in mn heup, tot in mn rug niet goed. En heb dus ook overdreven gevoeligheid (pijnklachten).

Mijn knie is ook nog steeds erg gevoelig voor aanrakingen. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd na de operatie?

Mijn laatste nacht met brace slapen. Dan mag hij eindelijk af na ruim 2 maanden :D

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:02

Chantal ze hebben bij mij idd op het punt gestaan om dry needling te doen, voor de onwijs hoge spierspanning in mijn been maar we hebben het toen nog even uit gesteld. Ik ga volgende week accepuntuur laten doen, gewoon even uit proberen.

Fijn he als het gips er snachts af mag!