knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:41

xChantal94 schreef:
Ik spring even in op splash, ben nog steeds een stille meelezer.

Hier ervaring met een plica operatie, wel een hele slechte wel te verstaan. Als ik toen wist wat ik nu weet, was ik nooit geopereerd :D .


Ik lees best wel veel negatieve ervaringen. Wat is er bij jou gebeurd?

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:01

Ik stuur je nog even een pb, lang verhaal zonder einde :+

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:47

Ojee, ik wordt niet vrolijk van dit topic. Afgelopen vrijdag van mijn paard gestuiterd waarbij ik mijn knie behoorlijk heb verdraaid. Nog wel 3 km naar stal teruggereden, en verder naar huis autogereden en daarna netjes gekoeld en alle dingen die je doet als je iets kneust. Voorzichtig wat in beweging gebleven (ik geloof nooit zo erg in stil gaan zitten). Fietsen ging overigens volledig pijnvrij. Nu kon ik vandaag terecht bij de fysio en die zei "binnenste knieband verrekt of gescheurd. Er zit veel te veel beweeglijkheid in het gewricht" :( En ik maar denken dat ik een kneuzing had. Ik hoor morgen wanneer ik bij de orthopeed terecht kan. Maar ik moet nu mijn knie helmaal recht houden en niet belasten. Eigenlijk mocht ik niet eens meer terug naar huis fietsen.

Mijn fysio gaf aan dat het wrschl een brace wordt voor 4-6 weken. Ik vroeg me *hoopvol* af of het niet vanzelf over gaat??? Maar als ik dit topic lees, is mijn hoop al behoorlijk verminderd.... En denk ik ook dat ik maar verstandig moet zijn..... Het zou helpen als iemand wijze woorden wil delen over het wel of niet behandelen van een binnenste kniebandblessure!

Ik kan er nog niet over uit dat het ernstig is..... ik heb verstuikte enkels gehad die vele malen pijnlijker warden dan dit. En die gingen wel vanzelf over.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:21

Even het topic een nieuw leven in blazen.

Afgelopen periode ben ik behandeld door een fysio voor patello femoraal pijnsyndroom. Het ging een stuk beter, alleen nog af en toe een knak maar geen pijn meer. De behandeling was dus klaar.

Nu ben ik nogal een actief persoon en heb ik flink wat uren in de benen gehad de afgelopen week. Nu het ik wederom last van de zelfde knie. Maar nu op een andere plaats. Voorheen was het echt onder de knieschijf, heel specifiek dus. Maar nu heb ik last in de knie/in de knieholte. En dan vooral met lopen.
Heeft een van jullie dit ook gehad? Een reden om langs de huisarts of fysio te gaan?

Hoe gaat met jullie knietjes? :)

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:41

Mijn knie is verrot... Zal binnenkort uitleg geven heb dr nu even geen tijd voor maarja

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:53

Zoo tijdje geleden inderdaad :D

Balen Phen! Gelukkig geen ervaring mee, maar als je het niet vertrouwd gewoon langs de ha of fysio gaan. liever 1x te veel als 1x te weinig.

:(:) hagelslag

Hier gaat het helaas nog steeds niet lekker.
Ik vond 1 blessure nog niet genoeg, dus ik heb 2 maanden geleden ook maar eens een malletvinger gecreëerd :D heb nu de luxe bij 2 fysio's te lopen *\o/*
Ik ben nu wel al een maand 2/3x in de week aan het sporten om de spieren rondom mijn meniscus sterker te maken, maar de pijn aan de binnenkant blijft.. Morgen moet ik weer naar de knie fysio, dan misschien toch maar weer even aankaarten. Ik mag gelukkig wel paardrijden (als in 15/20 min heel rustig aandoen en op geleide van de pijn). Flink balen is het wel dat mijn knie nog steeds niet lekker gaat (paar maanden geleden ging het juist heel erg goed, geen last meer etc. tot ik een sprongetje met mijn paard maakte..

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:29

Afbeelding

Zooo bij deze een röntgenfoto van mn knie.
Was vorige week maandag bij een orthopeed en die zei heel mooi,
Ja we zagen je scheenbeenbot door(als dat ding op zn nederlands zo heet) en dan zetten we de kop recht onder de knie en dan zetten we het met platen weer aan elkaar vast.

Ehm nou nee dacht het dus niet.
Ik heb dus te weinig ruimte tussen de botten. Ik loop bot op bot....
Maar zon oplossing vind ik absoluut niet fijn! Ze verzinnen maar wat anders. Beetje synofia/gewrichtsvloeistof ertussen spuiten ofzo

Siggislief

Berichten: 14027
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:20

Scheenbeen inderdaad. :)
Klinkt niet zo erg lekker, en ze denken altijd dat ze met platen en schroeven meteen over is etc.

Bij mij ligt mijn knieschijf weer op zijn plek, maar de pezen/spieren wat het mag wezen
zijn nog erg gevoelig/pijnlijk dus ik MOET blijven sporten.

Dus zo nu en dan naar het strand om door het water te lopen, alleen strand af moet ik door het mulle zand heen.
Alleen dat is killing voor mijn knie maar ook meteen voor mijn achillespees. :=
Maar moet goed uitkijken en niet overbelasten anders zit ik met een ander probleem bij de fysio.

Nu nog een aantal kilootjes kwijt raken om minder pijn te hebben in de knie.
En heb sinds eind April ineens een peesblessure in de schouder (vocht), en gaat nu eindelijk weer de goede kant uit. :D

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:24

hagelslag schreef:
[ [url=m/9FJxTi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo bij deze een röntgenfoto van mn knie.
Was vorige week maandag bij een orthopeed en die zei heel mooi,
Ja we zagen je scheenbeenbot door(als dat ding op zn nederlands zo heet) en dan zetten we de kop recht onder de knie en dan zetten we het met platen weer aan elkaar vast.

Ehm nou nee dacht het dus niet.
Ik heb dus te weinig ruimte tussen de botten. Ik loop bot op bot....
Maar zon oplossing vind ik absoluut niet fijn! Ze verzinnen maar wat anders. Beetje synofia/gewrichtsvloeistof ertussen spuiten ofzo


Dit is precies de operatie die mijn vader een paar weken terug heeft gehad. Het was dit of nu al een nieuwe knie want anders kon hij binnen nu en 5 jaar niet meer werken.
Hij is er heel positief over. Ook na de operatie kon hij er al.veel mee (alleen erop staan mocht niet maar buigen en alles vanaf dag 1)

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:52

Sterkte Hagelslag. Hier is alles inmiddels over met mijn knie gelukkig. Alleen wel een groot litteken in de vorm van een vlek.
Ben sinds een week begonnen met lopen door de duinen, maar nu begint mijn rechterknie op te spelen
Zal wel met mijn gewicht te maken hebben, wel aan het lijnen nu

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:31

dat zou dan toch ook betekenen dat je geen buiging meer in je knie kan hebben? dat ze hem vastzetten?
Bij jou is je hele meniscus weg toch?
Volgens mij moet er wel een andere oplossing zijn. zo zijn ze in Amerika veel verder met dit soort dingen geloof ik (mijn fysio had het al over prototypes voor meniscus schijven etc.)
maar wel echt flink balen :\

wel voorzichtig doen hoor siggis! strand is mul en zwaar qua lopen, ook minder stabiele ondergrond dan asfalt ofzo. de fysio geeft je wel oefeningen mee toch? de mijne voelt af en toe net als een personal trainer :') lekker dat je schouderblessure de goede kant op gaat!

Duinen zijn ook heel zwaar qua lopen, en als je weinig last hebt, zoek je vaak net even wat meer je grenzen op. En dat zal je knie je laten weten :x wel balen.

Ik ben toestraks bij de fysio geweest, wordt weer doorgestuurd naar de huisarts, in de hoop toch weer een mri te krijgen. Ben dus nu al een tijdje mijn beenspieren flink aan het werk aan het zetten en de pijn had al ietsje moeten afnemen, maar dat doet het helaas niet. Vandaar dat de fysio het ook niet helemaal vertrouwd en toch weer meniscusproblemen wil uitsluiten.
heb er wel echt flink de balen in, duurt nu al dik 2 jaar |o

Siggislief

Berichten: 14027
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:44

Naar beneden het strand op heb ik nergens last van,
maar als ik van Zandvoort aan Zee naar Bloemendaal aan Zee heb gelopen en ik moet naar boven dan kan ik gewoon niet meer.

Ik loop op het strand vooral door het water.. :)
En zij gaf mij deze opdracht mee om gewoon lekker door het water/zand heen te lopen om de knie spieren aan te sterken.

Maar ik loop terug altijd via de Boulevard terug.

Ik heb nu oefeningen gekregen die eigenlijk allemaal het zelfde is...
Maar moet door gaan tot het pijnlijk word. :=

Zo heb ik een maand geleden ongeveer +100x 70kg weg gedrukt met 2 benen bij de Leg Press.
En 1 apparaat mag ik ook proberen maar als ik pijn in de knie krijg moet ik stoppen. (Leg Extension, omhoog)

Zo heb ik ook het apparaat voor je kuiten mee gekregen,
en het apparaat waar je half op ligt en je benen naar achteren moet duwen heb ik nog niet gedaan.

Alles is door gaan tot het pijn doet, pijn? Een aantal keer door gaan.
Maar met fietsen is het vaan 15 a 30min.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:28

Ik schrik er toch eigenlijk van hoeveel mensen hier nog steeds in het topic zijn met klachten :oo .
Of wel, je kunt beter nooit knie problemen krijgen want het duurt eindeloos lang :+ .
Ik hoop wel oprecht voor iedereen dat er verbetering te behalen is!

Ik ben een tijd niet actief geweest hier maar ook nog steeds problemen :') . De conclusie ligt momenteel op zenuwpijn en een parese vanaf heupflexoren tot vlak onder m'n knie. Komende week start mijn revalidatietraject en dan wordt er gekeken waar/hoe we verbetering kunnen halen en in het andere geval, indien geen verbetering, om te leren gaan met mijn beperking.
Een beetje 'er op of er onder' dus. Ik ben heel benieuwd! :)

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:59

Het is inderdaad flink erg hoeveel nog last van hun knie hebben.

Ik weet echt absoluut niet wat ik met mn knie moet.

Biebz, hoelang is het geleden dat je vader dit heeft laten doen?
En hoeveel schade had hij aan zijn knie? En hoe voelt het nu voor hem aan, en wat hebben ze voortijd alles geprobeerd?

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:39

Zijn er hier soms mensen met schade aan hun tibiaplateau? ik ben op zoek naar lotgenoten.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:58

Ik ben er ook nogsteeds helaas ;(
Ik ben weer bij een andere fysio begonnen. Deze voelde eigenlijk direct dat mijn middenrif helemaal vast zit. Nu gaan we hier dus mee aan de slag, zodat daarna hopelijk mijn rug losser word en daarna de knie ook een stukje beter gaat :=
Zo zie je maar weer hoeveel alles met elkaar te maken heeft in het lichaam!

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:07

Ik zie dit topic voorbij komen en denk damn...vorig jaar 5 mei ongelukkig van mijn paard gesprongen, (volgends de ortopeed) zeer hard neergekomen met gestrekt been waardoor boven en onderbeen gruwelijk hard op elkaar zijn geklapt en een draaibeweging erna....

Nog altijd niet 100% pijnvrij (komt soms ineens opzetten en ook weer ineens weg) en ik had deze week na 3 dagen festival weer vocht op de knie. Wie heeft zoiets ook gehad en daardoor een soort van fractuurtjes/scheurtjesvorming in het bot gevuld met bloed/vocht in het scheenbeen door de klap?

Ik twijfel of een tweede MRI nut zal hebben en of het ooit wel 100% goed gaat komen. Met bepaalde bewegingen heb ik pijn onder de knieschijf of bij veelvuldig traplopen. Ook de binnenband van de knie doet met enige regelmaat zeer en blijft gevoelig.

Ik heb 7 maanden continu pijn gehad bij elke stap die ik maakte. Dit is pas sinds december weg en denk ik niet meer als ik ergens stil sta: ik moet zitten.

Zeer frustrerend, zoiets onbenulligs met deze gevolgen en dat ik al die tijd niet meer heb paard gereden of gesport. Volgende week ga ik weer beginnen in de sportschool onder begeleiding van een fysio maar er zit veel angst tussen de oren. Je leert onbewust je been te ontlasten en bij bepaalde bewegingen dan denk je onbewust: oh nee dat kan niet. Ik heb nu in het voorjaar 3x op een paard gezeten maar op en afstappen kan niet meer zoals voorheen en ik vertrouw mijn lijf niet. Laat staan de beesten haha.

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:25

Antheman schreef:
Zijn er hier soms mensen met schade aan hun tibiaplateau? ik ben op zoek naar lotgenoten.

Is dat de kop van de scheenbeen?
Daar heb ik dus ook schade aan doordat daar aan de buitenkant bot op bot werkt.
Heb daar knorpelschade oftewel botschade 3de graad en atrose

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:26

Iejoorr schreef:
Ik ben er ook nogsteeds helaas ;(
Ik ben weer bij een andere fysio begonnen. Deze voelde eigenlijk direct dat mijn middenrif helemaal vast zit. Nu gaan we hier dus mee aan de slag, zodat daarna hopelijk mijn rug losser word en daarna de knie ook een stukje beter gaat :=
Zo zie je maar weer hoeveel alles met elkaar te maken heeft in het lichaam!


Idd alles in je lichaam heeft met elkaar te maken!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:32

hagelslag schreef:
Antheman schreef:
Zijn er hier soms mensen met schade aan hun tibiaplateau? ik ben op zoek naar lotgenoten.

Is dat de kop van de scheenbeen?
Daar heb ik dus ook schade aan doordat daar aan de buitenkant bot op bot werkt.
Heb daar knorpelschade oftewel botschade 3de graad en atrose

ja, dat klopt.

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:14

Ahh kijk, nou dat heb ik dus ook...

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:30

Ooh jee, misschien kunnen jullie mij moed inpraten dat het bij mij wel meevalt... Morgen de huisarts bellen (moet van vriendlief). Vrijdag een klap gehad van een paard (met achterijzers) tegen de binnenkant van m'n knie. Ik stond gedraaid, lette niet goed op en voor ik het wist was het al raak. Direct niet meer op kunnen staan, heel veel pijn, een gigantisch ei erop en heel veel vocht erin. Er was gelukkig een huisarts-stalgenoot aanwezig, die heeft gekeken en gevoeld. Op dat moment kon zij niet direct zeggen dat er iets kapot was, maar mede omdat het zo dik was, raadde ze me wel aan om de huisarts op te zoeken. Weekend afgewacht, het is al een stuk minder dik. Gister kon ik hem zo goed als niet belasten, elke beweging deed zeer en door de zwelling was het verschrikkelijk stijf. Gisteravond en vanochtend pijnstilling + ontstekingsremmers genomen (die had ik toevallig nog in huis, beter iets dan niets) en eigenlijk gaat het wonder boven wonder vandaag hartstikke goed. Maar... Ik heb het idee dat het allemaal niet helemaal recht meer staat. Kan ook door de zwelling komen, maar vriendlief vertrouwt het niet. Ik kan weer redelijk een rondje met de hond lopen, moet geen onverwachtse bewegingen maken, maar rechtuit wil aardig. Wel heb ik af en toe het idee dat ik erdoorheen zwik.

Zeg me alsjeblieft dat de dokter me morgen gaat vertellen dat het met een weekje rust over is :( :( :(

(oja, en mijn benen hebben altijd een mooie verzameling aan blauwe plekken)

Deze is van vrijdag, een uur of 2 nadat het gebeurd is.
Afbeelding

Deze is van zojuist, stuk minder dik dan vrijdag. Knie krijgt al wat meer z'n eigen vorm terug :) Vooral nog een hele grote blauwe plek aan de binnenkant van m'n been.
Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:27

Nou, zowieso naar de huisarts gaan!! Geen gekke dingen doen omdat je percee verder wilt lopen

Vele in dit topic zullek dat zeker afraden. Dus ga naar je huisarts

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:26

Donderdag een afspraak staan :brr:

Caresse07

Berichten: 9423
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:33

Hier ook nog steeds aan het tobben met mijn knie helaas.

In oktober opnieuw geopereerd en hebben ze buitenkant van de knie aangepakt, nieuwe banden er in om de boel strakker te trekken. Weer aan het revalideren gegaan, maar elke keer weer terugval en pijn, dikke knie en dat soort ongein.

2 weken terug in het ziekenhuis geweest voor de krachttest die ze standaard doen na bepaalde operaties en conclusie was dat er nog een onderliggend probleem in de knie zit wat eerst opgelost moet worden voor we met de revalidatie verder kunnen.

Sinds vorige week een nieuwe fysio gevonden (i.v.m. verhuizing) en deze is nu bezig om te behandelen i.v.m. patellafemoraal syndroom. Als dit opgelost is kunnen we weer verder met de eerdere revalidatie.

Hoop toch ooit nog eens zo goed als pijnvrij te zijn in die knie.


Ik vind jouw knie serieus dik Jolien :=
Ben benieuwd wat de huisarts te melden heeft.