knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:14

Nee hoor ik ben niet bang voor de spuit. Ik kan gelukkig heel goed tegen injecties enz. Ja op zich wel fijne uitkomst al moet ik er natuurlijk wel rekening mee houden dat de injectie bij 30/40% de injectie NIET aanslaat. En als hij aanslaat is het natuurlijk maar voor een tijdelijke periode van 6 tot 12 maanden. Dus het is even een tijdelijke oplossing en hopen dat het aanslaat en het even helpt maar ook daar heb ik goed hoop van.

hagelslag
Berichten: 9082
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:11

Mijn arts heeft gezegd dat die injecties dikke onzin waren(mn huisarts dan) maar hij is soms sowieso een beetje appart ;-)

Siggislief

Berichten: 14027
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:37

Ik kon/kan er nog steeds een injectie in krijgen.
Maar ik wil het niet, ene moment heb ik er veel last van en zoals nu em de afgelopen dagen heb ik er geen last van..
Zelfs als ik in bed lig heb ik geen constante pijn meer.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:40

Nu ook niet veel last meer. Maar het speelt nog steeds op

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:35

Gister de echo gehad en vandaag de uitslag... die was om te janken. |(
Er schijnt dus littekenweefsel in het bindweefsel te zitten. Lokaal verdoven zal niet werken omdat de pijn niet op 1 plek zit.
Het was meer zo van Leer er maar mee leven met de pijn, ga maar aan de ibu of paracetamols.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:45

bah Purny ;( is er niets wat ze kunnen doen? pijnstillers continue slikken is ook niet echt top voor je lijf.

Ik mag dinsdag weer naar de orthopeed, kijken wat er gedaan kan worden. Wachten ben ik iig helemaal klaar mee en een nieuwe spuit erin wordt hem ook niet :+

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:53

Ik meld mij ook weer even tussendoor :wave:
Nogsteeds aan het tobben met knie en rug helaas. Na weer een nieuwe fysio nu doorgestuurd voor cesartherapie. We gaan gewoon weer iets anders proberen. Zolang het tegendeel niet is bewezen, houd ik mezelf maar voor dat het kan gaan werken :')

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:25

zo positief denk ik niet meer iejoorr :')
Hopelijk zal de cesartherapie wat gaan doen voor je! *\o/*

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:36

27 dec heb ik een botscan in de hoop dat daarop iets te zien is.
Opereren is bij twijfel sowieso geen optie (wil ik uiteraard ook lever niet).
Positief puntje is dat het gewricht soepeler is, buiging gaat ook verder dan afgelopen maand *\o/* al vond ik het best spannend dat hij mijn been wilde buigen :+ dan ga je onbewust toch aanspannen.
Plek aan de binnenkant blijft ook gevoelig, heb ook meermaals aangegeven dat dat deel niet verbeterd, dat ik daar veel last bij heb (in vlagen, maar vooral bij beweging).
Volgende week heb ik dus de botscan en in januari de uitslag :D
Zie wel op tegen het infuus dat ik krijg voor de scan, maar ik krijg waarschijnlijk de bananen voorverdoving die ze bij kids gebruiken :') *\o/*
Ik ben dus weer even onder de pannen & ondertussen de boel intapen en voorzichtig zijn.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:56

MieLo schreef:
bah Purny ;( is er niets wat ze kunnen doen? pijnstillers continue slikken is ook niet echt top voor je lijf.

Ik mag dinsdag weer naar de orthopeed, kijken wat er gedaan kan worden. Wachten ben ik iig helemaal klaar mee en een nieuwe spuit erin wordt hem ook niet :+

Spuit erin kon alleen maar als ik een bepaalde plek aan kon wijzen. En omdat de pijn in heel m'n knie zit is dat niet de oplossing.
Aan het littekenweefsel kunnen ze niks doen. Opereren ook niet.
Tot nu toe is de pijn uit te houden. Maar zodra ik met pijn opsta is het enkeltje second opinion.

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:42

Ik heb vorige week maandag 11 dec mijn hyaluronzuur injectie gekregen, binnen 2 weken moet er verschil te voelen zijn, tot nu toe nog 0 verschil. Even slecht als voor de spuit. Maar mijn versleten kraakbeen zit ook wel echt op een hele slechte plek. Dus nu nog even wachten tot a.s maandag want dat zit de injectie er 2 weken in. Ach als dit niet werkt gewoon weer naar de bergman. Ik hen ondertussen wel leren leven met altijd pijn in de knie, maar hoop toch wel ooit wat minder. De injectie vond ik overigens niet echt pijnlijk. Tuurlijk je voelt een prik en hij gaat natuurlijk in het gewricht, het voelt alleen alsof er bakstenen i gespoten worden zo zwaar, maar heb het niet als heel pijnlijk ervaren. Ben wel veel ergere kniepijn gewent :Y)

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:56

MieLo schreef:
zo positief denk ik niet meer iejoorr :')
Hopelijk zal de cesartherapie wat gaan doen voor je! *\o/*

We gaan het zien :') Kan pas in januari helaas, want mn vergoedingen van de verzekering zijn allang weer op natuurlijk _O-

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:01

Ik zit nu ook even in dubio wat ik ga doen qua verzekering, hier zijn ze vast ook niet zo blij met mij :')

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:21

Haha ik heb er nu 1 met iets meer vergoedingen per jaar (18 ipv 12). scheelt niet veel, maar deze verzekering kwam voor andere dingen goed uit :')
Geloof dat zilveren kruis echt heel veel vergoed voor fysio :oo

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:44

ik zit zilveren kruis nu, heb er 15 geloof ik (toch even checken). Ze zijn niet goedkoop, maar verzekeren wel goed :D

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:07

Ik stap niet meer over met zorgverzekeringen, mij nemen ze vast nergens meer aan :+ .

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:30

MieLo schreef:
ik zit zilveren kruis nu, heb er 15 geloof ik (toch even checken). Ze zijn niet goedkoop, maar verzekeren wel goed :D

Haha ja, met 3 of 4 sterrenpakket vergoeden ze zelf 27 of 40 behandelingen. Maar ja, de premie.. :')

hagelslag
Berichten: 9082
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:50

Ben ik blij dat ik daar niet naar hoef te kijken in duitsland.

Ik moet zeggen, hoe meer ik werk hoe minder mijn knie zeurt.
Ik heb natuurlijk nu meer beweging en spieren etc.
Okeee soms vervloek ik de bende nog maar opzich het is te doen allemaal

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:34

die premie is belachelijk ja |o
dat klinkt opzich wel fijn hagelslag!

Siggislief

Berichten: 14027
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:02

Gisteren nieuwe schoenen gekocht met een klein hakje, en mijn knie zei na 30min ByeBye!
Dus ik ben toen snel naar mijn geliefde Uggs gegaan op een Kerstborrel. _O-

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:20

Is alweer tijdje geleden dat iemand wat heeft gepost (goed teken :D ).
Iedereen nog de beste wensen <|-

Hier iets mindere start van het jaar helaas.
Ik ben vanmorgen bij de orthopeed geweest voor de uitslag van mijn botscan.
Nu moet ik bekennen dat ik de helft van het gesprek weer kwijt ben :\
Ik heb in ieder geval voor 6 feb een afspraak bij de reumatoloog staan.
Op de beelden is er duidelijk activiteit te zien in mijn rechterknie, links ook wel maar een stuk minder.
Qua pezen ziet het er verder goed uit zegt de arts, meniscus is ook gewoon goed (ook geen klachten meer van). Hij vermoed alleen een ontsteking van het gewrichtskapsel (althans, zo kwam het op mij over).
Hij wil het in ieder geval tot op de bodem uitzoeken, daar ben ik wel heel blij mee. Wordt wel serieus genomen (meer dan de vorige keren).
Ik knijp hem alleen wel voor de reumatoloog. De orthopeed verwacht niet dat het reuma is maar wat het anders zou kunnen weet hij niet (afgezien van dat kapsel). Maar omdat er ook is mijn linkerknie wat activiteit te zien was ben ik best wel bang ;( Het was in ieder geval wat ik verwacht/ gehoopt had.
Ergste vind ik nog dat er nog steeds geen duidelijkheid is maar vooral dat ik gewoon weer lekker met mijn paard wil opbouwen met rijden etc, wat nu dus niet gaat ;(

Caresse07

Berichten: 9423
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:07

Ben benieuwd MieLo.

Hopelijk valt het mee en is het iets waar ze iets aan kunnen doen.
Balen dat je nog steeds niet kunt rijden :(:)

Ik ben in afwachting van een oproep voor een MRI weer eens.
Orthopeed wil nog 1 keer kijken voor hij zegt dat ik er helaas mee moet gaan leren leven.
Hij weet het ook niet meer zo goed -O-

hagelslag
Berichten: 9082
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:29

Wat vervelend dat jullie nog echt zo veel last hebben.
Oke ik vervloek de bende soms ook nog maar opzich valt het mee hoevaak ik last heb.
Zondag deed mn knie wel behoorlijk pijn, maar dat was logisch.... 1.5 uur buitenrit en waterkou...
Dus daarna wel even gevloekt maar de pijn was snel weer weg

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:00

zit er stiekem heel soms wel eens op, maar dat is niveau zitten en meehobbelen (alleen stap ook) op mijn bareback. dat lukt nog wel :')
Vervelend Proud :(:) zo frustrerend dat hij het dan ook niet meer weet. wat waren je klachten ook alweer precies? Bij mij kwam dit pas bij de botscan duidelijk naar voren.

Ik snap dat je knie bij een rit van 1,5 met kou er op protesteert, maar dat is inderdaad niet gek.
Wel fijn dat het bij jou wel meevalt *D hopen dat het ook gewoon zo blijft :D

Caresse07

Berichten: 9423
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:06

Ik ben inmiddels een jaar of 6 geleden van mijn paard gevallen en heb toen mijn achterste kruisband afgescheurd. Deze hebben ze na 3 jaar eindelijk gerepareerd en daarna bleek ook aan de buitenkant nog speling te zitten dus hebben ze die banden ook gerepareerd. Maar de pijn blijft en mijn knie blijft opspelen. Blijkbaar zit er nu nog een probleem in/bij mijn knieschijf maar daar kunnen ze niet zo heel veel mee.

Maar om uit te sluiten dat er toch niet nog iets anders is wil de orthopeed nog een keer een MRI doen.

Ik rij ook wel gewoon weer maar meestal met een dikke knie als gevolg, maar wil toch echt geen afscheid nemen van het rijden dus ik blijf het lekker doen.