Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
40 (12%)

Totaal aantal stemmen: 315


Irene18

Berichten: 724
Geregistreerd: 11-08-08

Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 15:16

hopelijk staat dit hier goed...!

Sinds vorige week ben ik begonnen met hardlopen om mijn conditie wat te verbeteren. Ik heb in november een hersenschudding opgelopen en sindsdien heb ik eigenlijk zo goed als niet meer gesport. Dus ben ik een beetje conditieloos.
Als doel heb ik gesteld om de run van winschoten te gaan doen op 8 september. (estafette race. 10 km pp). En ik hoop dat dat gaat lukken. Ik loop zo'n 2 tot 3x per week. (Tenminste, dat is de planning).

Wie zijn er nog meer (beginnend) hardlopers? (en houden hun resultaten bij?)
En wat is jullie doel? (als je die hebt).
Ik ben benieuwd! :)

Tesssie14
Berichten: 1391
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:00

ik ben 5 weken geleden begonnen met hardlopen. helaas ben ik na 3 weken moeten stoppen door weer terug komende rugblesuren. ik wil als de pijn weer weg is weer beginnen met hardlopen.
ik liep 5 dagen per week hard en dan ongeveer 5 km per keer. had wel steeds spierpijn na het hardlopen.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:03

leuk, ik ben ook net begonnen :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:05

Ik zit nu in mijn derde week van het start to run programma :)

@Tessie14: Klinkt alsof je een beetje te fanatiek van start bent gegaan, 5 dagen hardlopen is best veel. Je lichaam heeft ook rust nodig om te kunnen herstellen.

Unoo

Berichten: 1315
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:06

Ik loop nu 5 weken hard ongeveer. Heb echt bij 0 moeten beginnen, en ik ren nu zo'n 3/4 keer per week. Het beste is het om elke dag er een rustdag tussen te laten. Nu ren ik ongeveer 5/6 kilometer per keer.

Tesssie14
Berichten: 1391
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:11

Goldie schreef:
Ik zit nu in mijn derde week van het start to run programma :)

@Tessie14: Klinkt alsof je een beetje te fanatiek van start bent gegaan, 5 dagen hardlopen is best veel. Je lichaam heeft ook rust nodig om te kunnen herstellen.

jaa, ik weet ook dat ik te fanatiek van start ben gegaan. maar dat bedacht ik mij achteraf. als ik iets doe dan wil ik het ook gelijk goed doen

Irene18

Berichten: 724
Geregistreerd: 11-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:51

@Tessie, hopen dat het dan snel weer goed gaat met je rug!

Ik heb nu 3x getraind, en ben aardig tevreden. 1e keer in totaal 3km hardgelopen, 2e keer in totaal 2km, en 3e keer in totaal ook 3km. (ik loop wel stukken tussendoor uiteraard. meestal ongeveer een halve km).
Ik houd het nog niet langer vol dan 2km achter elkaar, maar mijn conditie stijgt wel erg snel, als je bekijkt hoe het was ;)

Ik heb (nouja eigenlijk pappa heeft) een Garmin horloge waarmee je kunt zien hoe hard je loopt in minuten per kilometer, en je route wordt gelezen via een sataliet. Je kunt evt ook een hartslag band om doen. (doe ik meestal niet).

@Goldie, klinkt leuk dat 'start to run'. Ik zit er over te denken om in de toekomst misschien lid te worden van een hardloop-club, maar de kans dat ik dat ga doen is vrij klein.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:07

Mijn doel is om 30 juni 3km te hardlopen bij de Utregse Meidenloop. Ik ben de afgelopen 2,5 jaar ziek geweest, ik had de ziekte van Lyme, en mijn conditie was ook totaal weg. Daardoor wilde ik een doel hebben en natuurlijk niet te zwaar, het moet wel te halen zijn. In december/januari was ik begonnen met 5 minuten wandelen. Met die 5 minuten was ik al gesloopt en nu kan ik 7 minuten achter elkaar hardlopen :) Ik ga dus wel vooruit, maar ik moet nog wel even. Ik loop trouwens ook met start to run, maar ik heb veel lessen over gedaan. Nu ben ik bij les 15 en die ga ik morgen lopen. Het begin viel me heel erg tegen. Als ik een halve minuut had hardgelopen was ik zó kapot, nu gaat het een stuk beter en is het ook wat minder zwaar om steeds een stapje verder te gaan.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:50

Hmmm een hoop mensen die zomaar gaan lopen zonder schema. Het is echt belangrijk dat je een schema gebruikt, goede schoenen koopt (kost je even zo'n 150 euro maar het is echt nodig) en inderdaad altijd een dag rust neemt tussen 2 keer hardlopen in.
Ik ben zelf op een gegeven moment ook te enthousiast van een half uur naar een uur lopen gegaan. Zit nu met een blessure waardoor ik weer vanaf nagenoeg 0 kan beginnen... Dus tja bij deze, een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou ik zeggen.

capriz
Berichten: 145
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Belgie

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:08

Ik kies bewust om maar 2x per week te lopen om blessures te vermijden en mijn lichaam rust te geven. Momenteel loop ik +5km maar ben nog aan het opbouwen. Wat het einddoel zal zijn? Geen idee, ik wil wel wat wedstrijden lopen maar het belangrijkste is een frisse neus en een goede conditie.

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:11

ik ook sindskort *\o/* ik heb niet echt een doel, gewoon om een beetje fit te blijven :)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:13

Ik ben ook net begonnen, hoop dat ik een beetje gemotiveerd blijf, want bij mij is dat nooit zo met dat soort dingen. Ik hou verder niks bij, ik heb echt een conditie van een baksteen en mag hopen dat ik 2 minuten achter elkaar kan joggen. (terwijl ik elke dag onwijs veel en hard fiets) mijn doel was eigenlijk 3 juni mee te gaan doen met de run for kika, maar door wat tegenslagen ben ik pas weer net begonnen met hardlopen dus dat gaat m helaas niet worden. Maar misschien een ander jaar. Ik jog nu max. 2x per week, zou graag meer doen, maar heb het echt te druk met mn school..

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:16

Ik loop met Start To Run :) Ben nu bij les 18 dus dat is al 6 weekjes training en ik moet eerlijk zeggen, gaat al heel redelijk :o
Bij les 30 ren ik 5 km achter elkaar dus ik moet nog wel even haha :+ Ik raad het wel aan, erg leuke muziek en Evi kan goed motiveren :)

Irene18

Berichten: 724
Geregistreerd: 11-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:25

@ _Tara_, ben met je eens dat een schema erg belangrijk is. Ik ga sowieso niet over de 2km achter elkaar voor ik dat goed kan. (Heb er ook echt goede schoenen voor aangeschaft ed).
Mijn vader helpt me ook alles goed in te plannen, want daar ben ik niet zo goed in. Wil vaak te snel :)

Mijn eerste keer lopen was meteen 2 km achter elkaar. Dat bleek iets te veel van het goede want het resulteerde in migraine.. Dus doe nu wat rustiger aan. Maar in het begin gaat het qua conditie wel heel hard *\o/*

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:32

Leuk dat je meedoet aan de run! Ik wel zelf ook een keer meedoen :) Heb het hardlopen ook net weer opgepakt. Ik loop met een schema van Evy.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:35

Vinden jullie trouwens de muziek van evy van 2011 tegenvallen of ligt dat aan mij...? Die van 2006 vond ik leuker, alleen die bouwt voor mij te snel op. De versie van 2011 is iets rustiger.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:37

ik vind die van 2011 wel leuker :j Ik loop hier veel makkelijker op. Omdat ik veel liedjes ken en leuk vind. Vond bij de 2006 echt belachelijke muziek voorbij komen :=

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:38

Ik wil binnenkort weer beginnen met hardlopen

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:40

Ik loop al een tijdje, eerst start to run gedaan tot 5 km en daarna zelf verder.
Wel regelmatig een break ertussen, nu heb ik aangepaste schoenen en dat gaat goed.
Vandaag heb ik 7 km aan een stuk gelopen in 42 minuten, dus 10 km/h.

Ik sta ingeschreven voor de Dam tot Damloop, ik ga lopen voor stichting KiKa. :)
Voorlopig vind ik het maar een takkeind, maar ik heb gezegd dat als mijn rug goed zou gaan ik hem zou lopen al moet ik hem kruipen. :')

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:42

MightyJoe schreef:
ik vind die van 2011 wel leuker :j Ik loop hier veel makkelijker op. Omdat ik veel liedjes ken en leuk vind. Vond bij de 2006 echt belachelijke muziek voorbij komen :=


Ik heb precies het zelfde :) Alleen sommige liedjes komen wel vaak terug dat ik denk van, hee, die had ik een paar lessen geleden er ook al tussen zitten :(:)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:44

Ik heb al 5 keer op de muziek van les 30 gelopen van de 2006 serie. :Y)
Moet nog een keer een andere versie downloaden.
Vanmiddag heb ik in het bos gelopen, geen ziel te bekennen en dan keihard meezingen. :Y)

Conditie gaat trouwens sowiezo hard omhoog hoor met lopen.
Ik heb een forerunner, dat vind ik echt ideaal want dan loop ik tenminste niet veel te hard.
En ik kan de afstand bijhouden, snelheid en hartslag.

Mariska85
Berichten: 376
Geregistreerd: 23-03-11

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:49

Ik was weer begonnen en kwam tot les 4 van Start to run met Evy maar nu weer eens gestopt. Moet volgende week van mezelf weer beginnen :D

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:50

Ik heb evy ook al 2x uitgelopen maar ik stopte steeds weer := Nu weer begonnen :j Ben al moe als ik de trap op en neer ren :=

Mariska85
Berichten: 376
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:11

MightyJoe schreef:
Ik heb evy ook al 2x uitgelopen maar ik stopte steeds weer := Nu weer begonnen :j Ben al moe als ik de trap op en neer ren :=

hier nog 1 :o Maar ik moet me er echt toe zetten

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:12

Ik moet mezelf nog steeds een schop onder mijn kont geven, en nu zit ik al op 7 km.
Als ik eenmaal loop vind ik het prima, alhoewel ik me soms wel wat verveel. :+