[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:44

Ik heb de Jaydess! Bevalt me tot nu toe zeer goed, hormonen zijn heel laag gedoseerd, maar hij moet na 3 jaar vervangen worden :) Kyleena zou speciaal gemaakt zijn voor vrouwen die nog niet zwanger geweest zijn, maar iets hoger gedoseerd dan de Jaydess en kan 5 jaar blijven zitten :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 02:53

lifaya schreef:
Iemand die ik een vraag kan stellen over de hormoon spiraal die ik nu ca 2 maanden heb? Graag via pb.


Ik heb ook de mirena, bijna 4 jaar nu.

Ik heb met de mirena een zeer wisselende cyclus. Tussen de 44 dagen en de 30 dagen. Is dit normaal?
Als ik de mirena laat uithalen, heb ik in principe weer een gewone cyclus toch? Want de mirena beïnvloed de cyclus toch ook?

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:11

Hoe hebben mensen het begin van hun koper spiraal ervaren? Veranderde er veel van de eerste ongesteldheden tot latere?

Want op het moment ben ik even moedeloos, maar ik wil echt niet van mijn spiraal af, want voor zover ik weet vind ik dit de enige prettige anti conceptie (voor mij).

Mijn eerste ongesteldheid was een week vooraf heel veel pijn, toen een week bloeden en klaar. Ik vond het niet gek dat het van te voren heel veel pijn deed, want het zat er nog maar net. En de ongesteldheid zelf was netjes 7 dagen.
Nu ben ik 7 augustus, netjes rond de tijd dat ik ongesteld moest worden, heel licht begonnen met bloeden. Verder geen klachten. Na 5 dagen, begon ik opeens heftig te bloeden en had ik erg veel krampen in de avond. Nu is het verdorie 24 augustus en ben ik nog steeds aan het bloeden. De krampen zijn afgenomen, maar wel nog aanwezig. Nu zelfs weer wat meer dan vorige week, het bloeden is het ene moment weinig dan weer meer. Gelukkig heb ik daar niet zoveel last van, want ik heb een cup in. Maar het vervelendste is dat ik me ontzettend onstabiel voel, wat ik normaal niet eens heel erg heb met menstruatie. En ontzettend last van rugpijn.
Een week, oké, maar nu zit ik in mijn 3e week ongesteldheid?! -O-

Ik wil het zeker nog een half jaar tot jaar uithouden voor ik een keuze maak. Maar ik ben heel erg benieuwd naar de, hopelijk positieve, veranderingen met de tijd van andere mensen met een koper spiraal.
Mijn cyclus wil ik graag behouden, maar dan wel in een iet wat normale variant van 7 dagen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:57

Hmm dat klinkt niet fijn! Bij mij veranderde er niet heel veel. In het begin was het wat onregelmatig, maar nooit lang of pijnlijk eigenlijk.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:09

Ik heb mijn koper spiraal er na een jaar en 3 maanden uit laten halen omdat het een drama werd. Eerst ging het goed (wel heel pijnlijke menstruaties waarbij ik echt flauw werd van de pijn af en toe) maar het werd steeds erger en ondraaglijk uiteindelijk. Het duurde ook steeds langer. Hij zat goed en ik had geen heftige menstruatie van mijzelf oid. Ben nu zó blij dat 'ie eruit is.. Alles is weer normaal en hoef geen dozen pijnstillers per week meer weg te werken.

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:31

Ik heb nu 1.5 jaar een spiraaltje en heb af en toe eens in de paar maanden last van een kleine bloeding gehad. Maar nu ben ik sinds 6 weken constant ongesteld. Soms meer bloedverlies en soms alleen donkere afscheiding maar al wel 6 weken achter elkaar al.
Iemand hier ervaring mee.
Ik ga volgende week de huisarts bellen.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:04

Mag ik hier ook even mijn vraag stellen.
Sinds enkele maanden heb ik telkens ik ongesteld ben erge last van buikkrampen. Het zijn echt krampen die opkomen tot een piek en dan terug afnemen. Het is precies of buik van binnen uit kapot scheurt, zo zou ik de pijn omschrijven. Ik heb enkel de eerste 2 dagen pijn, daarna is het terug over.
Tot voor enkele maanden had ik nergens last.
Klinkt dit herkenbaar voor sommigen?

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:19

net terug van de huisarts.... na bijna 3 maanden heb ik het spiraaltje er weer uit laten halen....NOOIT meer!!
Na het plaatsen van het spiraaltje kreeg ik wel flink last van uistjes en moet zeggen dat is na drie maanden wel redelijk weg getrokken...
Ben misschien een dikke week niet ongesteld geweest tijdens die drie maanden en de krampen bleven heel erg heftig en ontzettend pijnlijk :(

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 00:16

Ibuprofen helpt supergoed tegen hevige krampen en NIET ROKEN! Ik heb gemerkt dat roken de krampen erger maakte bij mij.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:24

hey allemaal,

Ik heb een vraag. Of nouja, een aantal dingen die onduidelijk zijn.

Ik slik nu al ongeveer 9 maand de Ethinylestradio/Levonorgestrel 0,03/0,15 pil.
Ik heb hem altijd keurig geslikt; 3 weken slikken, 1 stopweek.

Maar na de vorige strip heb ik bedacht dat ik hem wel wou doorslikken omdat ik op heel veel sites enzo heb gelezen dat dit geen kwaad kon, maar het enige wat er kon gebeuren een doorbraakbloeding kon zijn.

Nu ben ik 1,5 week ongeveer met de 2e strip bezig, maar ik heb nu sinds dinsdagmiddag een donkere bloeding (zeg maar), het is heel licht en heb ook verder nergens last van.

Maar nu lees ik op internet een aantal dingen:
- Dat je moet stoppen als je een doorbraak bloeding hebt, en dan een stopweek inlassen en dan weer een strip beginnen.
- Dat je hem moet doorslikken omdat je anders niet meer beschermd bent(?)

In mijn eigen bijsluiter staat dat ik de strip moet afmaken.
Verder staat daar geen reden bij.

Wat ik nu in me hoofd heb is: Ik ga door tot vrijdag met slikken, dan kijk ik of ik nog bloed. Zo niet, dan slik ik hem door. Zo wel, dan moet ik nog eventjes kijken. Ik wil namelijk dat ik wel beschermd blijf. Ik heb zelf wel het idee dat omdat ik hem nu doorgeslikt heb, ik nog wel beschermd ben als ik nu een week stop en daarna weer normaal cyclus neem zonder doorslikken.

Omdat er zoveel meningen zijn en ik dus voor het eerst aan de pil ben zou ik graag willen weten of in ieder geval een mening horen van iemand anders wat diegene zou doen in zo'n situatie. Dit zou mij erg helpen. :wave:

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:40

Volgens mij kun je prima doorslikken maar ook gewoon stoppen. Zolang je maar niet korter dan één strip slikt (maar dit is dus al je tweede) en zolang je maar niet langer dan zeven dagen stopt.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:43

Bedankt voor je reactie, Zoiets had ik zelf al wel bedacht maar ik had even de bevestiging nodig. Ik heb nog verder gegoogled en een bijsluiter gevonden waar ook in staat dat als je langer doorslikt je kan stoppen wnnr je wil of het af kan maken.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:45

Zolang je maar minstens 1 volledige strip ophebt en niet langer dan een week stopt kan het gewoon idd.
Maar ik zou eigenlijk gewoon een stopweek doen als je echt aan het bloeden bent. Mijn ervaring is dat het bloeden/spotten anders gewoon lekker door blijft zeuren en je voor je het weet een maand door loopt te vloeien.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:51

bedankt voor je reactie, het bloed niet heel erg en het is ook niet echt hinderlijk, het is alleen dat het er is zeg maar.

Wat ik nu ga doen is ik ga het door slikken tot vrijdag, en dan kijken of ik nog bloed.
Zo ja dan stop ik en zo niet dan slik ik hem door en dan een stopweek. :)

(ik slik hem door tot vrijdag omdat dat eerder ook de dag was dat ik stopte.)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:41

@Ilse: eenmaal een volledige strip genomen, kan je stoppen wanneer je wil. Ik nam ook altijd door tot ik ene doorbraakbloeding, maar stopte idd altijd op dezelfde dag vd week. Want nadat je stopt komt de echte bloeding nog door.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:59

Ik ga zometeen mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat mijn bloedingen na 2,5 jaar nog steeds blijven en het veel invloed heeft. Ben er klaar mee. Wil weer overgaan op de pil dus ben benieuwd hoe de overgang gaat verlopen. Ik begreep via internet dat ik 7 dagen onveilig zou zijn als ik vandaag meteen zou kunnen starten. Hopelijk krijg ik de pil meteen mee. Ben benieuwd of ik mijzelf anders ga voelen lichamelijk en geestelijk.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:55

ChantalSmook schreef:
Ik ga zometeen mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat mijn bloedingen na 2,5 jaar nog steeds blijven en het veel invloed heeft. Ben er klaar mee. Wil weer overgaan op de pil dus ben benieuwd hoe de overgang gaat verlopen. Ik begreep via internet dat ik 7 dagen onveilig zou zijn als ik vandaag meteen zou kunnen starten. Hopelijk krijg ik de pil meteen mee. Ben benieuwd of ik mijzelf anders ga voelen lichamelijk en geestelijk.


Succes! Ben benieuwd hoe het gaat! Ik wil hem over een maandje ook verwijderen. Wil je delen of het pijn deed en hoelang en of je nabloeding hebt?

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:33

Hoi allemaal, zijn hier meiden die pijn hebben als ze hun eisprong (denken) te hebben?

Sinds een maand of 4 heb ik in toenemende mate last van mijn eisprong. Ik heb 15 jaar de pil geslikt en een kind gekregen voor die tijd. Rond mijn eisprong voelt mijn onderbuik erg pijnlijk. Ook last van een opgeblazen gevoel. Na een dag of 3 ebt het weer weg.
Iemand die dit herkent?

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:47

petitparis schreef:
@Ilse: eenmaal een volledige strip genomen, kan je stoppen wanneer je wil. Ik nam ook altijd door tot ik ene doorbraakbloeding, maar stopte idd altijd op dezelfde dag vd week. Want nadat je stopt komt de echte bloeding nog door.


Bedankt, jaa daarom en ik vond op vrijdag stoppen met pil wel fijn dus dat blijf ik doen hahah

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:53

@Muppet: ikzelf niet, maar mijn vriendin voelt perfect langs welke zijde ze haar eisprong heeft en wanneer. Ook verschillende soort van opgeblazen en gespannen buik bij menstruatie en eisprong.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:02

meisje_ schreef:
ChantalSmook schreef:
Ik ga zometeen mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat mijn bloedingen na 2,5 jaar nog steeds blijven en het veel invloed heeft. Ben er klaar mee. Wil weer overgaan op de pil dus ben benieuwd hoe de overgang gaat verlopen. Ik begreep via internet dat ik 7 dagen onveilig zou zijn als ik vandaag meteen zou kunnen starten. Hopelijk krijg ik de pil meteen mee. Ben benieuwd of ik mijzelf anders ga voelen lichamelijk en geestelijk.


Succes! Ben benieuwd hoe het gaat! Ik wil hem over een maandje ook verwijderen. Wil je delen of het pijn deed en hoelang en of je nabloeding hebt?


Het verwijderen was snel gebeurd, wel even pijnlijk het samentrekken van je baarmoederhals maar dat is snel weer weg. Ik ben meteen ook met de pil begonnen vandaag dus ben benieuwd. Ik zal je op de hoogte houden. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of ik nou wel of niet over een week veilig ben. De arts zei van wel, de apotheek twijfelde. :Y)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:00

ik weet alleen in omgekeerde richting. 's avonds laatste pil, dag nadien spiraal laten plaatsen in de voormiddag en 8u later al "veilig".
Eigenlijk zou ik denken dat je nu ook gelijk veilig bent, kan mij niet inbeelden dat enkele uren "hormoonloos" tot een eisprong gaan leiden... En anders ben je over een week gerust.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 01:41

ChantalSmook schreef:
Het verwijderen was snel gebeurd, wel even pijnlijk het samentrekken van je baarmoederhals maar dat is snel weer weg. Ik ben meteen ook met de pil begonnen vandaag dus ben benieuwd. Ik zal je op de hoogte houden. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of ik nou wel of niet over een week veilig ben. De arts zei van wel, de apotheek twijfelde. :Y)


Ik weet niet zo zeker of ik het direct onveilig zou durven doen na die 7 dagen eigenlijk...
Mm ik wil na het verwijderen voorlopig geen anticonceptie. Dus wbt nabloeding zal het bij jou wel anders zijn..

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:17

Gister in ieder geval een enorme bloeding uit het niets. Vandaag helemaal niets. Vreemd haha. Ik hou sowieso de week aan. Bel voor de zekerheid maandag nog wel even naar de huisarts denk ik.

Trouwens hebben jullie vaak van die onverklaarbare humeur wisselingen?
Ik merk dat ik de laatste maand niet zo lekker in mijn vel zit. Veel gewerkt ervoor en de vakantie was eerder vermoeiend dan dat ik tot rust ben gekomen. Heb naast de spiraal ook 10 dagen toen de pil geslikt aangezien ik weer zo onregelmatig bloedde en dat niet wilde op vakantie en nu ook weer gewisseld. (Reden ook dat ik hem echt eruit wilde. Is ook niet goed dubbelop)
Hoop dat ik over een poosje mijn humeur weer tot rust heb nu ook de spiraal eruit is en ik wat tijd voor mezelf inplan. Loop dan ook te mopperen tegen vriend en ik weet dat ik dan eigenlijk fout zit maar krijg niet uit gelegd dat ik me zo voel maar geen idee heb waarom. Is dit echt een hormonaal vrouwen ding? Hihi.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:22

petitparis schreef:
@Muppet: ikzelf niet, maar mijn vriendin voelt perfect langs welke zijde ze haar eisprong heeft en wanneer. Ook verschillende soort van opgeblazen en gespannen buik bij menstruatie en eisprong.

+ 1 :)