Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 388 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

ChantalSmook schreef
Gister in ieder geval een enorme bloeding uit het niets. Vandaag helemaal niets. Vreemd haha. Ik hou sowieso de week aan. Bel voor de zekerheid maandag nog wel even naar de huisarts denk ik.

Trouwens hebben jullie vaak van die onverklaarbare humeur wisselingen?
Ik merk dat ik de laatste maand niet zo lekker in mijn vel zit. Veel gewerkt ervoor en de vakantie was eerder vermoeiend dan dat ik tot rust ben gekomen. Heb naast de spiraal ook 10 dagen toen de pil geslikt aangezien ik weer zo onregelmatig bloedde en dat niet wilde op vakantie en nu ook weer gewisseld. (Reden ook dat ik hem echt eruit wilde. Is ook niet goed dubbelop)
Hoop dat ik over een poosje mijn humeur weer tot rust heb nu ook de spiraal eruit is en ik wat tijd voor mezelf inplan. Loop dan ook te mopperen tegen vriend en ik weet dat ik dan eigenlijk fout zit maar krijg niet uit gelegd dat ik me zo voel maar geen idee heb waarom. Is dit echt een hormonaal vrouwen ding? Hihi.


Ik heb dat nu met de mirena wel heel erg. Is echt jantje lacht jantje huilt. Al wisselt het heel erg per maand.
Ik wil de spiraal oa uit omdat ik er veel psychische klachten van heb, zoals stemmingswisselingen, wat afgevlakt en minder libido...
Hoop dat als ik hem uit heb dat een stuk minder gaat zijn. En wil een tijdje zonder hormonen denk ik om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 00:07 



 
Profiel   

Hoi,

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.
Ik pak mijn pil telkens een half jaar door en dan laat ik mijn regels doorkomen. Dit doet ik omdat ik heel felle migraine aanvallen krijgen anders. Deze maand moet ik mijn regels laten doorkomen. Ik heb nog 5 dagen dat ik mijn pil moet pakken echter zijn mijn regels vanmorgen doorgekomen. En ook niet zo een klein beetje ook :+ incl bijhorende kramp en al goede bloeding. Moet ik die 5 dagen pil evenzeer pakken (stoppen de regels dan niet terug even?) of gewoon stoppen met de pil en achter een week terug beginnen?

gr hanne

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:08 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Hoi,

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.
Ik pak mijn pil telkens een half jaar door en dan laat ik mijn regels doorkomen. Dit doet ik omdat ik heel felle migraine aanvallen krijgen anders. Deze maand moet ik mijn regels laten doorkomen. Ik heb nog 5 dagen dat ik mijn pil moet pakken echter zijn mijn regels vanmorgen doorgekomen. En ook niet zo een klein beetje ook :+ incl bijhorende kramp en al goede bloeding. Moet ik die 5 dagen pil evenzeer pakken (stoppen de regels dan niet terug even?) of gewoon stoppen met de pil en achter een week terug beginnen?

gr hanne


zou gewoon nu stoppen, je lichaam geeft zelf al aan dat het nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:10 



 
Profiel   

Dat idee had ik dus ook om gewoon nu al mijn stopweek te houden. Ik vroeg het ook aan een vriendin en die zei nog 5 dagen de pil te pakken omdat anders mijn lichaam misschien ontregeld is. Maar ik heb mijn regels al 5 dagen te vroeg dus ontregeld is het al :+ en het is echt geen kleine tussentijdse bloeding want het bloed aardig hard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 12:27 



 
Profiel   

Je kan gewoon stoppen. Het heeft weinig zin deze nog te nemen en je eigen lichaam tegen te werken. Je zou alleen maar langer met en bloeding zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 14:31 



 
Profiel   

meisje_ schreef
ChantalSmook schreef
Gister in ieder geval een enorme bloeding uit het niets. Vandaag helemaal niets. Vreemd haha. Ik hou sowieso de week aan. Bel voor de zekerheid maandag nog wel even naar de huisarts denk ik.

Trouwens hebben jullie vaak van die onverklaarbare humeur wisselingen?
Ik merk dat ik de laatste maand niet zo lekker in mijn vel zit. Veel gewerkt ervoor en de vakantie was eerder vermoeiend dan dat ik tot rust ben gekomen. Heb naast de spiraal ook 10 dagen toen de pil geslikt aangezien ik weer zo onregelmatig bloedde en dat niet wilde op vakantie en nu ook weer gewisseld. (Reden ook dat ik hem echt eruit wilde. Is ook niet goed dubbelop)
Hoop dat ik over een poosje mijn humeur weer tot rust heb nu ook de spiraal eruit is en ik wat tijd voor mezelf inplan. Loop dan ook te mopperen tegen vriend en ik weet dat ik dan eigenlijk fout zit maar krijg niet uit gelegd dat ik me zo voel maar geen idee heb waarom. Is dit echt een hormonaal vrouwen ding? Hihi.


Ik heb dat nu met de mirena wel heel erg. Is echt jantje lacht jantje huilt. Al wisselt het heel erg per maand.
Ik wil de spiraal oa uit omdat ik er veel psychische klachten van heb, zoals stemmingswisselingen, wat afgevlakt en minder libido...
Hoop dat als ik hem uit heb dat een stuk minder gaat zijn. En wil een tijdje zonder hormonen denk ik om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert..


Hetzelfde hier...ook met mirena
Al kijk ik het nog even aan want het kan toeval zijn. Is zo jammer dat er niets is dat je even kan testen of dat inderdaad door dat ding komt behalve eruit halen, is gelijk zo'n gedoe en verder bevalt dat ding mij echt perfect..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 14:45 



 
Profiel   

Even een vraagje hier..

Ik slik al bijna 13 jaar de pil (stediril, nu een ander merk maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Volgens de apotheek was het met dezelfde werkzame stoffen, dat is inmiddels ook een paar jaar goed gegaan.) en slik altijd 3 strips door voordat ik de ongesteldheid door laat komen.

Tussendoor even gebruik gemaakt van de nuvaring, maar gestopt omdat mijn ex meende dat hij die voelde zitten.

Langer dan 3 strips doorslikken ging niet, want als ik ongeveer een week in de 4e strip zat kwam er vaak een doorbraakbloeding, dus besloten die 3 strips aan te houden. Overigens ging dit ook niet met de Nuvaring.

Nu is het sinds een ongeveer een half jaar dat ik vaak na 1.5 strip een doorbraakbloeding krijg. Dan stop ik maar met de pil en laat de ongesteldheid doorkomen, maar het is wel erg vervelend omdat ik erg last krijg van hoofd/buik/rug/darmen.
Deze keer kan ik het misschien wel verklaren, want ik ben 2 avonden achter elkaar de pil vergeten in te nemen, maar dat verklaart de andere keren niet want ik ben verder altijd heel netjes in het slikken van de pil.

Zal de oplossing zijn om over te gaan naar een zwaardere pil? Ik ga liever niet naar meer hormonen toe. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:44 



 
Profiel   

Waarom werkt de pil Marvelon bij anderen supergoed tegen acné, en ik heb nooit puistjes gehad en zit nu helemaal onder.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 15:51 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Even een vraagje hier..

Ik slik al bijna 13 jaar de pil (stediril, nu een ander merk maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Volgens de apotheek was het met dezelfde werkzame stoffen, dat is inmiddels ook een paar jaar goed gegaan.) en slik altijd 3 strips door voordat ik de ongesteldheid door laat komen.

Tussendoor even gebruik gemaakt van de nuvaring, maar gestopt omdat mijn ex meende dat hij die voelde zitten.

Langer dan 3 strips doorslikken ging niet, want als ik ongeveer een week in de 4e strip zat kwam er vaak een doorbraakbloeding, dus besloten die 3 strips aan te houden. Overigens ging dit ook niet met de Nuvaring.

Nu is het sinds een ongeveer een half jaar dat ik vaak na 1.5 strip een doorbraakbloeding krijg. Dan stop ik maar met de pil en laat de ongesteldheid doorkomen, maar het is wel erg vervelend omdat ik erg last krijg van hoofd/buik/rug/darmen.
Deze keer kan ik het misschien wel verklaren, want ik ben 2 avonden achter elkaar de pil vergeten in te nemen, maar dat verklaart de andere keren niet want ik ben verder altijd heel netjes in het slikken van de pil.

Zal de oplossing zijn om over te gaan naar een zwaardere pil? Ik ga liever niet naar meer hormonen toe. :o



ik zou gewoon eens een doorverwijzing vragen naar de gynacoloog, soms zit er een reden achter de klachten.. je zou nog mirena kunnen proberen.. maar als er een oorzaak achter de klachten zit, zou ik liever kijken of je die kunt bestrijden.. met name als je erg last van je darmen en je rug krijgt, zou ik vragen of er niet eens gekeken kan worden of je niet endometriose hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 17:06 



 
Profiel   

Tibamar schreef
meisje_ schreef

Ik heb dat nu met de mirena wel heel erg. Is echt jantje lacht jantje huilt. Al wisselt het heel erg per maand.
Ik wil de spiraal oa uit omdat ik er veel psychische klachten van heb, zoals stemmingswisselingen, wat afgevlakt en minder libido...
Hoop dat als ik hem uit heb dat een stuk minder gaat zijn. En wil een tijdje zonder hormonen denk ik om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert..


Hetzelfde hier...ook met mirena
Al kijk ik het nog even aan want het kan toeval zijn. Is zo jammer dat er niets is dat je even kan testen of dat inderdaad door dat ding komt behalve eruit halen, is gelijk zo'n gedoe en verder bevalt dat ding mij echt perfect..


Wauw jullie hebben dus precies dezelfde klachten als ik. Ik heb sowieso het gevoel dat sinds ik dat ding had ik vermoeider en meer emo was. Dacht altijd dat het kwam doordat ik sinds die tijd mijn relatie had en ik meer geconfronteerd werd met mijzelf. Ik ben heel benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu echt al zoveel lekkerder in mijn vel voel. Ook niet meer gebloed. Enige is dat ik even moet wennen aan het slikken. Na avondje stappen er niet meer aan gedacht, pas de volgende ochtend haha. Kan zijn dat het ook het idee is nu dat het me rust geeft. Ben beniewd over een maand of 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 11:04 



 
Profiel   

Ilsevdberg schreef
hey allemaal,

Ik heb een vraag. Of nouja, een aantal dingen die onduidelijk zijn.

Ik slik nu al ongeveer 9 maand de Ethinylestradio/Levonorgestrel 0,03/0,15 pil.
Ik heb hem altijd keurig geslikt; 3 weken slikken, 1 stopweek.

Maar na de vorige strip heb ik bedacht dat ik hem wel wou doorslikken omdat ik op heel veel sites enzo heb gelezen dat dit geen kwaad kon, maar het enige wat er kon gebeuren een doorbraakbloeding kon zijn.

Nu ben ik 1,5 week ongeveer met de 2e strip bezig, maar ik heb nu sinds dinsdagmiddag een donkere bloeding (zeg maar), het is heel licht en heb ook verder nergens last van.

Maar nu lees ik op internet een aantal dingen:
- Dat je moet stoppen als je een doorbraak bloeding hebt, en dan een stopweek inlassen en dan weer een strip beginnen.
- Dat je hem moet doorslikken omdat je anders niet meer beschermd bent(?)

In mijn eigen bijsluiter staat dat ik de strip moet afmaken.
Verder staat daar geen reden bij.

Wat ik nu in me hoofd heb is: Ik ga door tot vrijdag met slikken, dan kijk ik of ik nog bloed. Zo niet, dan slik ik hem door. Zo wel, dan moet ik nog eventjes kijken. Ik wil namelijk dat ik wel beschermd blijf. Ik heb zelf wel het idee dat omdat ik hem nu doorgeslikt heb, ik nog wel beschermd ben als ik nu een week stop en daarna weer normaal cyclus neem zonder doorslikken.

Omdat er zoveel meningen zijn en ik dus voor het eerst aan de pil ben zou ik graag willen weten of in ieder geval een mening horen van iemand anders wat diegene zou doen in zo'n situatie. Dit zou mij erg helpen. :wave:


Ik ben dus afgelopen vrijdag gestopt met de pil want die vage bruine bloeding stopte niet. normaal zou ik dan op dinsdag "normaal" ongesteld worden, met gwn rood bloed. Maar nu heb ik dus nog steeds die bruine bloeding, het is niet heel veel maar ook niet weinig. Ik vind het raar dat die rode bloeding zoals ik die normaal krijg niet op treedt, want ik heb wel vaker last van dat bruine bloed maar dat is meestal maar 1 dag.

Zijn er meer mensen die dit hebben; dus na het doorslikken van de pil en een doorbraakbloeding die dan ook bruine bloeding / afscheiding hebben en dat dat langer aanhoud?

groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:56 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met een chemische reiniging van de baarmoeder? -O-

Mijn lijf is van streek, of dat nou komt door meerdere antibiotica kuren of dat er nog meer aan de hand is, dat weten we nog niet en er zijn nog onderzoeken aan de gang.
Echter door menstruatieproblemen wilde mijn huisarts wel een chemische reiniging van de baarmoeder proberen.

5 dagen lang 3x per dag de pil slikken en dan een week lang stoppen, ik zou dan een zeer heftige ontrekkingsbloeding moeten krijgen om het 'te spoelen'.
Nu zie ik er alleen op internet nergens iets over staan, behalve dat 't wel eens met Primolut gedaan wordt, maar daar heeft mijn huisarts dus niets over gezegd.
Vandaag is dag 2 voor mij en ik ben gigantisch misselijk en heb ontzettende buikpijn. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:41 



 
Profiel   

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen maar wil even mijn verhaal kwijt hihi

Net 3 maanden geleden begon ik mij vaker in de week wat minder fit te voelen maar slik gewoon de pil. Het ging echt met ups en downs en er zaten ook hele goede dagen bij. Uiteindelijk kreeg ik ook zo nu en dan buikkrampen. De ene dag werd ik er snachts wakker van en duurt het lang, de andere dag is het maar een paar keer en houd het maar 5 minuutjes per keer aan bijv.

Na veel bloedonderzoeken en huisarts bezoeken kwam er niets uit tot vorige week woensdag.
Heb een uitwendige echo gehad en duurde een halve dag voor ik de uitslag had.
Ze dachten eerst aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus met spoed terug gestuurd naar het ziekenhuis, daar een inwendige echo gehad en ik ben dus gewoon al 8 weken zwanger.
Door de pil heen en ben gewoon ongesteld geweest etc. Ben altijd heel secuur met de pil en vergeet hem nooit..
Ook toen ik ziek was heb ik niet moeten overgeven of iets.

Ik woon samen en het kindje is zeker welkom en we zijn er heel blij mee. Ook al was onze planning pas over 1,5 a 2 jaartjes maar we zijn dolgelukkig.

Morgen voor het eerst naar de verloskundige wat ik best spannend vind..


Laatst bijgewerkt door Gekkie10 op 13-09-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:24 



 
Profiel   

Gekkie gefeliciteerd! Ook al is het onverwacht, geniet van je zwangerschap (mijn derde zwangerschap is ook onverwacht).
Dit topic is op het moment wat rustiger, maar mocht je willen kletsen wel erg gezellige meiden:
[HK] [MKZ&B#12] Klussen, testen, plakken met baby zit je gebakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:38 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd! En geniet van deze tijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:51 



 
Profiel   

Zou iemand mij snel kunnen helpen?
Ik slik de pil altijd door, nu heb vrijdag voor het laatst de pil geslikt. Ben 'm gisteren vergeten en moet die van vandaag nog slikken, is het veilig om er zometeen 2 te slikken? Of moet ik per se een stopweek inlassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:38 



 

Vrijdag is echt al te lang geleden dus beschermd ben je niet meer. Ik zou persoonlijk een stopweek inlassen, maar ook als je doorgaat ben je minimaal 7 dagen niet meer beschermd en zal je waarschijnlijk een doorbraakbloeding krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:41 



 
Profiel   

Ikzou ook een stopweek inlassen, de kans dat je nu ondanks 2 pillen nemen een doorbraakbloeding krijgt is vrij groot. Verder is het nut van 2 pillen samen slikken niet erg groot volgens sommige HA's.

Gelukkig is het gewenst Gekkie10 :) Ik zou er persoonlijk echt niet gelukkig mee geweest zijn om met pil toch zwanger te geraken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:47 



 
Profiel   

Maar ben ik nog beschermd als ik 2 pillen neem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:17 



 

Nee. Het gaat doorgaans niet om de hoeveelheid hormonen die je neemt maar om de interval ertussen. Je hebt al zo lang gemist dat je niet meer beschermd bent en als je nu twee pillen neemt is het enige wat dat zal doen je hormoonhuishouding door de war schoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:18 



 
Profiel   

2 geeft idd niet meer bescherming dan 1, vandaar dat ik het nut aanhaal. Ik zou persoonlijk er toch ook niet meer op rekenen dat je beschermd bent...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:22 



 
Profiel   

Klopt je bent nu niet meer beschermt dus 2 slikken heeft geen zin meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:33 



 
Profiel   

Als je binnen 12 uur na de vergeten pil hem alsnog had genomen wel. Nu dus niet (stel dat je hem normaal vrijdag om 8 uur slikt, zaterdag om 8 uur vergeten, dus had je die vergeten vanochtend voor 8 uur in moeten nemen).

Dat is iig bij mijn pil, definitieve antwoord vind je toch in je bijsluiter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:45 



 
Profiel   

Kan iemand mij wat meer vertellen over de pil?
Ik heb sinds kort een relatie en zit er nu over te denken om te beginnen aan de pil (athans van mijn ma moet t ook)
In mijn omgeving hoor ik alleen maar slechte ervaringen bijv. alleen maar slecht in je vel zitten, een extreem onregelmatige cyclus (degene werd om de 2 weken anderhalve week lang ongesteld, als ze m vergat was ze ook gelijk ongesteld) ect ect
Nu ben ik dus best bang om eraan te beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 21:20 



 
Profiel   

Ik heb nooit problemen gehad de eerste jaren. Op een gegeven moment wel vaak hoofdpijn.
Nu wil ik geen hormonen meer dus opzoek naar iets anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 388 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen