Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 389 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Je hebt vrijdag als laatst geslikt? Als je nu volledig doorslikt ben je wel veilig. Alleen njet binnen 7 dagen weer een pil vergeten of stoppen. Wel kans op doorbraak bloedingen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:25 



 
Profiel   

Ligt eraan of je een pil slikt die bij je past. De eerste pil die ik nam werd ik een emotioneel wrak van, was niet grappig :n Mijn tweede pil heb ik echt heel tevreden geslikt, geen bijwerkingen, puntgaaf huidje, maar heb nu alweer 6 jaar heel tevreden een spiraal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:26 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Kan iemand mij wat meer vertellen over de pil?
Ik heb sinds kort een relatie en zit er nu over te denken om te beginnen aan de pil (athans van mijn ma moet t ook)
In mijn omgeving hoor ik alleen maar slechte ervaringen bijv. alleen maar slecht in je vel zitten, een extreem onregelmatige cyclus (degene werd om de 2 weken anderhalve week lang ongesteld, als ze m vergat was ze ook gelijk ongesteld) ect ect
Nu ben ik dus best bang om eraan te beginnen

Ik heb zelf de pil van ongeveer mijn 17e tot mijn 30ste geslikt en nooit problemen gehad.
Onthoud dat je de negatieve verhalen altijd meer hoort dan de positieve! ;)

Overleg gewoon met je huisarts wat hem/haar het beste lijkt voor jou en probeer het. Als je onverhoopt toch ergens last van krijgt kun je samen met de huisarts voor een andere pil kiezen.
En leer jezelf een vast tijdstip aan waarop je niet vergeten kunt je pil in te nemen. Bijvoorbeeld 's ochtends of 's avonds als je je tanden poetst, voor/na het douchen of als je naar bed gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:28 



 

Ik heb de eerste jaren nooit echt problemen gehad met de pil, vond het prettig en eigenlijk ideaal dat ik tot op zekere hoogte zelf kon bepalen hoe of wat. Het enige nadeel vind ik dat je dagelijks een fysiek pilletje moet nemen, als je hem vergeet op het verkeerde moment kan het problemen opleveren. Toen ik stopte merkte ik wel echt verschil met hoe ik in mijn vel zat, alles werd een stuk 'echter'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:32 



 
Profiel   

Ik heb juist dat ik een stuk rustiger en stabieler op hormonen ben. Heb nu Nuvaring omdat ik niet elke dag pil wou :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:34 



 
Profiel   

Ik heb jaren de pil genomen zonder echt negatieve bijwerkingen te merken. Maar ik was destijds (15j) zodanig onregelmatig dat alles verbetering was zowel fysiek als emotioneel. Vooral dat ik mijn menstruaties kon regelen vond ik heel handig. Het is pas nu ik gestopt ben dat ik merk dat er toch wel het een en ander afgevlakt was na al die jaren pilgebruik (18j).
Nu heel tevreden van mijn mirena.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:46 



 
Profiel   

Mijn mirena gaat er morgen na 10 maanden uit. Eerste maanden leek het geweldig.. Maar steeds meer en heftigste bloedingen. Nu zelfs weer ziek van mijn ongesteldheid. Belde de dokter en mocht gelijk 1.5e dag later komen om hem eruit te halen.
Alleen even beslissen welke pil ik weer ga slikken. Ik hoop terug te kunnen naar de lichte pil waar ik het jaren goed op deed... door een andere bijstof tussendoor ging dat niet meer.. Maar misschien na 10 maanden zonder weer wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 00:57 



 
Profiel   

Smurffie goed dat je die beslissing hebt genomen.
Ik heb hem er dus 4 weken geleden uitgehaald. 1 dag flink ongesteld en verder niks. Ik ben zo opgelucht. Geen tussenbloedingen meer gehad en zelfs niet met seks. Wat een verlossing. Was het zo beu al die bloedingen. Enige nadeel is het onthouden dat ik weer de pil moet gaan slikken! Even wennen. Maar dasr zit ik vast zo weer in

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 08:13 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Ik heb de eerste jaren nooit echt problemen gehad met de pil, vond het prettig en eigenlijk ideaal dat ik tot op zekere hoogte zelf kon bepalen hoe of wat. Het enige nadeel vind ik dat je dagelijks een fysiek pilletje moet nemen, als je hem vergeet op het verkeerde moment kan het problemen opleveren. Toen ik stopte merkte ik wel echt verschil met hoe ik in mijn vel zat, alles werd een stuk 'echter'.


Dat heb ik dus ook, dat ik me meer mezelf voel emotioneel en in zijn geheel zonder hormonen.

Ik volg je trouwens op instagram, je hebt leuke kiekjes :). Ik ben 'Instamantha' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 08:43 



 
Profiel   

Phoya schreef
Emmaa_ schreef
Ik heb de eerste jaren nooit echt problemen gehad met de pil, vond het prettig en eigenlijk ideaal dat ik tot op zekere hoogte zelf kon bepalen hoe of wat. Het enige nadeel vind ik dat je dagelijks een fysiek pilletje moet nemen, als je hem vergeet op het verkeerde moment kan het problemen opleveren. Toen ik stopte merkte ik wel echt verschil met hoe ik in mijn vel zat, alles werd een stuk 'echter'.


Dat heb ik dus ook, dat ik me meer mezelf voel emotioneel en in zijn geheel zonder hormonen.

Ik volg je trouwens op instagram, je hebt leuke kiekjes :). Ik ben 'Instamantha' :D

Die ervaring heb ik ook. :j Met de pil was ik vrij vlak en eerder tegen het negatieve, zonder pil heb ik wel
wat meer ups and downs maar over het algemeen voel ik me fijner. Behalve in de week voor ik ongesteld
moet worden. :+ Een beetje gek misschien maar ik ben ook wat minder snel jaloers en maak me minder
druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 12:27 



 
Profiel   

Is helemaal niet gek hoor. Je hoort het van veel vrouwen dat ze zich anders voelen en niet zichzelf op de pil. Een vriendin van mij bijvoorbeeld werd er onzeker van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:28 



 
Profiel   

Ik ben dus echt megablij met m'n pil := wil niet meer zonder en kan me een leven zonder ook niet meer voorstellen. Stopweken zijn wel altijd een groot drama, doe mij maar gewoon altijd die pil als het kon :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:31 



 
Profiel   

Memories schreef
Ik ben dus echt megablij met m'n pil := wil niet meer zonder en kan me een leven zonder ook niet meer voorstellen. Stopweken zijn wel altijd een groot drama, doe mij maar gewoon altijd die pil als het kon :o


Daarom doe ik niet aan stopweken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 14:08 



 
Profiel   

Ik ook niet, maar helemaal geen stopweken meer gaat nou eenmaal niet dus dan maar zo min mogelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 14:10 



 
Profiel   

Zou willen dat ik dat kon maar als ik na 8 dagen op strip 2 krijg ik al doorbraakbloedingen oid, dus huilen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 14:21 



 
Profiel   

Ik dacht dus ook altijd dat het niet 'kon'/dat mijn pil te licht was oid maar het bleek gewoon aan het tijdstip van inslikken te liggen. Slikte eerst altijd voor ik naar bed ging (want lekker makkelijk te onthouden), maar soms lig ik om 10 uur in bed en soms pas om 1. Die paar uurtjes maakten wel het verschil voor mij want toen kon ik ook nooit doorslikken zonder in de eerste nieuwe week door te breken, maar nu ik heb extreem stipt slik (alarm staat er elke dag op aan, zit nooit meer dan 10 min speling meer tussen) kan ik zo 3/4 maanden doordenderen.

Anders evt denken aan een zwaardere pil, mocht je echt graag door willen slikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 14:33 



 
Profiel   

Sorry mensen ik kom zo binnenvallen, maar ik hoop dat jullie mee willen denken.

Hier jaren aan de pil geweest.
Vroeger begonnen met de yasmin, en kan me niet heugen dat ik daar problemen mee had.
Nou had ik de laatste jaren de microgynon oftewel natuurlijk de goedkope variant.
Voelde me er niet fijn bij, en hen toen ook gevraagd om de echte microgynon.
Maar merkte daarin verder weinig verschil.
Toen maar een koperspiraal laten plaatsen omdat ik wel graag zonder hormonen wou proberen, maar nog steeds niet zwanger wilde worden.
Wat een horror en pijn... blijkbaar kan ik er niet tegen, en dacht dat het door de koper kwam.
Ben ook allergisch voor nikkel en dergelijke.
Toch maar een mirena geprobeert omdat daarmee de hormonen veel lager zijn dan de pil.
Mijn god daar werd ik nog veel depressiever en labieler van dan de pil.

We zijn nu al een half jaar zonder anticonceptie, en van mijn man mag ik niet meer aan de pil, ben nu veel leuker volgens hem ;)
Maar de rubbertjes zijn ook niet echt ons ding.

En nu..... hebben jullie ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 09:31 



 
Profiel   

Je geeft het antwoord zelf al, terug naar de Yasmin. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 09:35 



 
Profiel   

Yasmin weer proberen inderdaad :j zonder hormonen blijft er nou eenmaal niet veel over. Ja je kan gaan proberen je cyclus bij te houden, maar de betrouwbaarheid daarvan kan variabel zijn. Of een pessarium proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 09:47 



 
Profiel   

Zonder hormonen blijven de rubbertjes en inderdaad koperspiraal over.

Ik wil straks ook niet meer aan de hormonen, rubbertjes zijn ook niet ons ding en cyclus bijhouden bleek hier niet te werken :')

Ik wil straks een koperspiraal proberen, of beter dat ze me tijdens de keizersnede steriliseren (maar dat laatste heb je niets aan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 10:41 



 
Profiel   

Koperspiraal helaas ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 10:52 



 
Profiel   

Marieke: Is er (nog) een kinderwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 11:44 



 
Profiel   

Prikpil bevat veel minder hormonen dan de gewone pil, en voor mezelf is het echt ideaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 11:56 



 
Profiel   

Morris schreef
Marieke: Is er (nog) een kinderwens?

Idd anders is een knipje/knoopje bij je man een optie. Want vrees zls je al zo fel op mirena reageert prikpil of implanon ook geen optie is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 12:32 



 
Profiel   

MariekeTV schreef
Koperspiraal helaas ook niet.


En cyclus bijhouden raad ik af als er nog geen (directe) kinderwens is :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 389 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen