[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:23

De enige bijwerking die ik heb van mn spiraal is dat ik niet meer ongesteld ben :)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:30

Ik heb alleen af en toe gevoelige borsten, en soms een beetje rugpijn, maar veel minder dan tijdens mn vroegere menstruatie. Wordt niet meer ongesteld, alleen nog af en toe de gebruikelijke kwaaltjes, maar verder heerlijk zo!

Plaatsen was wel even onprettig ja, maar heb maar 2/3 dagen last gehad en daarna niet meer en ook niet meer ongesteld geweest meteen!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:05

Spiraal is voor mij geen optie :o.
Dit vorig jaar geprobeerd, maar dat ging helaas niet

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 01:02

Hey allemaal, ik had even een vraagje.
Ik ben sinds mijn 14e aan de pil. Namelijk microgynon 20, en na 3 maanden microgynon 30. Die heb ik zo'n 2 jaar geslikt maar kort geleden bloedde ik daar steeds doorheen. Toen schreef de dokter mij microgynon 50 voor. Maar ik wilde graag van microgynon af. Ik krijg namelijk ontzettende migraine aanvallen van deze pil, het zijn ontzettend veel hormonen en dat merk in echt ontzettend aan mn lichaam. Nu heeft de dokter Marvelon voorgeschreven en na deze strip van nog microgynon 50 moet ik daaraan beginnen. Echter, lees ik ontzettende horrorverhalen over Marvelon. Er zijn wel meer al 5 vrouwen op de site van ervaringen, waarvan 2 vrouwen zijn overleden door deze pil en een ander een herseninfarct heeft gekregen. En meerdere vrouwen die polypen kregen en ook dit werd onderzocht en kwam door de Marvelon pil.. Ik ben nu best wel geschrokken van deze verhalen en durf eigenlijk niet te beginnen.. Ook weer een aantal positieve dingen zoals het beter worden van de huid en minder pijnen bij de menstruatie, maar ook weer nagatieve dingen als een ontzettend laag libido (vind vriendlief niet zo leuk :+ ) Maarja, nu vraag ik me eigenlijk af of hier mensen zijn die Marvelon slikken en hoe dat jullie vergaat? Ik ben echt heel erg geschrokken van alle "ongelukken" die er door deze pil zijn veroorzaakt.. Zal ik morgen de huisarts bellen met mijn zorgen..?

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 01:53

Wie een negatieve ervaring heeft brult het hardst!
En de positieven zijn tevreden, houden hun mond en slikken braaf verder. :)

Kortom: vertel je huisarts wat je hebt gelezen en ongetwijfeld weet hij/zij je wat te vertellen over de risico's. En risico's, hoe klein dan ook, zijn er altijd. :)

1 op de ruim 1000 vrouwen wordt zwanger ondanks een Jaydess spiraal. Ik werd het, ik was die ene ongelukkige. Is die spiraal daardoor helemaal bagger? Ik denk het niet. :) Maar ik hoef hem niet meer.
Pech kun je altijd hebben!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:11

Je zal inderdaad altijd meer negatieve ervaringen vinden dan positieve tenzij je er actief naar gaat vragen.
Ik ken bv ook 2 mensen die geboren zijn "met een spiraal op hun kop". Uitzonderingen heb je altijd. Niets is 100% feilloos.

Zelf heb ik een hormoonspiraal. Ik heb alleen nog wat spotting en soms gevoeligere borsten (wat ik met de pil niet of minder had). Maar tot hiertoe nog steeds heel tevreden. Maar mss denk ik er na verwijdering/vervanging anders over :+ plaatsing was onaangenaam, maar niet enorm pijnlijk en gaf gedurende 2-3 dagen een soort "druk" in onderbuik. Ik had geen pijnstilling van te voren genomen en nadien 1x buscopan.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:08

Ik slik de marvelon nu bijna een half jaar denk ik. Ben overgestapt van de microgynon ivm stemmingswisselingen, snel geïrriteerd en pijnlijke borsten. Dat laatste heb ik nog steeds als ik hem doorslik, niet als ik een pilstrip slik (en ze blijven groeien |( . Ik dacht dat ik die fase op mijn zo goed als 20ste wel voorbij was :Y) :( ) Maar voor de rest beter libido, minder stemmingswisselingen en minder snel geïrriteerd. Ik vind die trombose kans ook wel eng -O- Maarja, die heb je dan bij andere pillen ook. Alleen bij deze blijkbaar 25 op de 100.000 ipv 15 op de 100.000 (tegen 5 op de 100.000 bij niet pil gebruiksters, dit gaat wel over jonge vrouwen).

Waar ik meer 'last' van heb is misschien iets kleveriger :Y) (als in ik wil meer knuffels en aandacht, maar ook gewoon meer gezellige dingen doen met vrienden. Al kan dat dus ook mijn normale zelf zijn en onderdrukte de microgynon dat haha) Enige waar ik wel echt last van heb is spotting in de tweede en begin derde week van de pilstrip. Maar ook echt spotting, klein inlegkruisje is zat voor de hele dag. Alleen vervelend in de zomer vind ik, als je de hele dag in je bikini wil lopen op vakantie haha. Die spotting heb ik niet bij de tweede strip als ik hem doorslik :j

Gekkie10
Berichten: 231
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Limburg, Bit

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:11

Ik kom ook even binnenvallen.
Bezoek huisarts staat gepland maar hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben een tijdje geleden (6/7 weken terug) echt niet fit geweest, we dachten dat dit aan de pil lag dus daarmee gestopt. Gewoon ongesteld geworden na de pil en weekje later weer ongesteld omdat ik dus de pil niet pakte, maar de klachten bleven en de huisarts dacht dat het stress was.

Nu wil ik dus gewoon de pil weer pakken maar ik ben dus nog niet ongesteld geweest. Heb wel al 2,5 week enorme buikkrampen en word gewoon misselijk van de pijn. Ik word s'nachts zelf wakker van de pijn. De krampen lijken op de krampen die ik krijg voordat ik ongesteld word alleen dat 10x erger. De ene keer trekt het snel weg en de andere keer duurt het best een half uur.. Word hier een beetje bang van..

Ohja! Heb 5 weken geleden wel een zwangerschapstest gedaan aangezien de voorgaande klachten bleven maar deze was gewoon negatief..

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:58

Ik ben nog steeds erg blij met mijn prikpil gzlukkig :) Veel minder hormonen dan de pil en ik hoef er niet dagelijks aan te denken. Aan het eind van de 3 maand soms wel een krampje, maar vergeleken met maanstonden is het een eitje.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:38

Okee thnx allemaal!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:17

Met doorslikken ben je gewoon nog bewchermd toch? :+

Discussie met vriendin erover. :?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:23

Stamper schreef:
Met doorslikken ben je gewoon nog bewchermd toch? :+

Discussie met vriendin erover. :?


Ja juist dan ben je beschermd.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:27

We hadden een discussie over, dat als je doorslikt wel gewoon ongesteld wordt.
Maar, ik had gezegd, dat dat niet zo was, en gewoon beschermd bent, omdat je de pil doorslikt.
Want je stopweek "zorgt" er immers voor dat je ongesteld wordt. Maar neee, ik werd niet geloofd! :D

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:33

Stamper schreef:
We hadden een discussie over, dat als je doorslikt wel gewoon ongesteld wordt.
Maar, ik had gezegd, dat dat niet zo was, en gewoon beschermd bent, omdat je de pil doorslikt.
Want je stopweek "zorgt" er immers voor dat je ongesteld wordt. Maar neee, ik werd niet geloofd! :D



Haha, je kan een doorbraakbloeding krijgen als je de pil lang doorslikt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:34

Ja klopt, dat weet ik. Maar niet gewoon maandelijks als normaal zeg maar!
Maar geeft niet, het gaat mij ook niet om het gelijk hebben! :D

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:53

Valerie93 schreef:
A.s donderdag een echo van mijn spiraal, zie er ene kant op tegen andere is het wel beter.
Heb sinds kort na t vrijen baarmoeder krampen dus willen kijken of die nog op zijn plaats zit.


Ben net weer thuis, spiraal zit nog netjes op zijn plek maar erg leuk om eens te bekijken. Hoor morgen de "officiele" uitslag van de huisarts

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:00

Fijn dat ie nog goed zit! :j

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:12

Hier nog steeds erg blij met het koperspiraal begin oktober heb ik hem 1 jaar.

Eerste maanden netjes elke maand opgesteld en nu wordt mijn cyclus steeds langer vaak rond 43 dagen. Afgelopen maand 18 juni ongesteld geworden en daarna pas weer op 11 augustus dus een echt ritme zit er niet in. Terwijl ik voor de pil heel stabiel was.

Ik ben wel minder heftig ongesteld als met de pil alleen meer krampen daar baal ik wel van

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:44

Iemand die ik een vraag kan stellen over de hormoon spiraal die ik nu ca 2 maanden heb? Graag via pb.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:19

Lifaya, ik heb er sinds februari ook één :) Wie weet kan ik je vraag wel beantwoorden :)

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:42

Mars schreef:
Fijn dat ie nog goed zit! :j


Is zeker een hele opluchting! Hopen dat het dus eenmalig was van de krampen enzo.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:48

Mars schreef:
Nja arts in opleiding of assistente vind ik nogal een verschil hoor. (Hoewel bij mijn huisarts er ook assistentes lopen die denken arts te zijn maar dat terzijde :D)
70€ is wel een koopje idd.


Deze arts in opleiding heeft hem perfect gezet. Maar het is niet goed voor de zenuwen als je weet dat iemand die de behandeling nog nooit uit heeft gevoerd dag ding erin gaat zetten. Het duurde ook langer en deed erg veel pijn. Ik had achteraf wel zoiets van Jezus... -O- 2 dagen op bed gelegen van de ellende haha :=

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:04

Ik kom hier ook even binnen zetten met een vraag.
Sinds kort is er in Nederland een nieuwe spiraal (Kyleena). De Kyleena is kleiner en geeft minder hormonen af dan de Mirena.
Na de vakantie wil ik een spiraal laten zetten en neig erg naar de Kyleena, alleen zijn er bijna geen ervaringen te lezen op internet.
Heeft iemand hier ervaring met de Kyleena?
Ben vooral benieuwd hoe het zit met de menstruatie en of deze uitblijft.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:41

Ik ken het zelf niet, maar misschien buitenlandse (Engelse) reviews opzoeken?

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:46

Is dat dan niet de opvolger vzn de jayden (of zoiets)? Dacht dat hier 1 iemand deze had...