Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRowina

Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 11:31

Laatst bijgewerkt door xRowina op 23-07-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xRowina

Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 11:33

Janine1990 schreef:
Zo ik heb net les 4 nog een keertje gelopen, ging nu stukken beter!! Ik denk dat ik morgen les vijf meteen ga lopen om toch enigszins wat in te halen. :)
Vervelend om een andere hond tegen te komen, want ik moest even teruglopen mijn hond moest snuffelen en de haren kwamen overeind te staan. Ik weet niet of hij deze hond al wel kon. Misschien wel niet. .


Mooi dat les vier beter ging! Ik loop altijd hard met mijn hond, en op sommige dagen kom je dan zoveel honden tegen, super vervelend is dat. Meestal rent mijn hond toch wel met me mee maar soms kan hij het niet laten en dan moet ik wachten....

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:41

Janine1990 schreef:
Chrissie schreef:



Fijn dat je les goed ging, maar ik zou niet te enthousiast worden en morgen weer gaan lopen.
Zeker als je nog in dit beginstadium zit moet je goed om je lichaam denken en niet gaan overbelasten.


Ik had de les zaterdag ook gelopen, maar dit ging niet lekker omdat ik op een vervelend tijdstip ben gaan lopen.
Vandaar dat ik morgen les vijf wil lopen, woensdag neem ik dan wel een rustdag en donderdag loop ik dan les zes.
Omdat ik volgende week woensdag naar Londen vertrek, neem ik dan na les zes in plaats van twee rustdagen er één en kan ik op zondag en dinsdag nog lopen. Om daarna vier dagen uit te rusten. Waarschijnlijk vijf.

Eén keer twee dagen achter elkaar lopen kan volgens mij wel, twee lessen achter elkaar lopen vind ik dan weer een minder geslaagd idee.


Prima hoor, het is maar een advies, zelf weten wat je er mee doet :)

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:53

Ik loop ook altijd met de hond, maar die zit aan de riem dus die trek ik gewoon mee. 2 dagen achter elkaar lopen deed ik eerst ook, maar dat mocht niet van Evy, de bitch...

Vanmorgen begonnen aan les 6 de eerste helft ging prima, maar daarna al hoestend en proestend, ik ben dus duidelijk nog niet beter als zelfs zo'n makkelijk lesje niet lukt *zucht*

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:56

Ik doe mijn hond eigenlijk nooit aan de riem, alleen maar irritant want hij moet overal even plassen en even snuffelen. En hij luistert eigenlijk vrij goed, ik kan gebarentaal met hem _O-

Caira, al dat snot enzo moet eerst toch loskomen. Beweging is daarom vast niet verkeerd... Gewoon ff kijken hoe het morgen gaat met je lijf en hoe snel je weer kunt oppakken waar je gebleven bent.

xRowina

Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 12:02

Ja waar ik langs ga daar kan mijn hond ook gewoon lekker los, hij rent dan met me mee, soms voor me uit of hij doet zijn behoeftes/snuffelt. Kan mooi zo :D Als ik straks langere afstanden ga lopen dan moeten we wel een stuk langs de weg maar dat komt vast goed, hij kan al aardig goed naast lopen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:05

Ik loop eigenlijk altijd langs de weg, kan van alles tegenkomen, met name landbouwvoertuigen.
Het enige punt is wel eens dat die van mij heel erg traag is, hij is ook al tien jaar oud. Maar hij vindt het gewoon leuker om te fietsen en met de bal te spelen. Dus hij is nu ook de rest van de ochtend vervelend omdat hij niet heeft gespeeld. Nouja, dat mag vanmiddag. En bovendien heeft hij vanochtend nog gezwommen.

Scheelt dat onze hond vaak zelf wel uitkijkt en ik vanaf een afstandje door te wijzen kan zeggen aan welke kant van de weg hij moet lopen. En ja, als er iets of iemand aankomt, zorg ik natuurlijk dat hij naast me loopt.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:24

Hoi! mag ik me ook melden? Ik loop sinds kort ook weer. Soms buiten en soms op de loopband. Meestal op de loopband := Ik heb al een keer alle lessen van Evy afgelopen maar daarna gestopt. Wil het nu weer oppakken. Vandaag moet ik les 3 lopen.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:32

onze jackrussel vind het geweldig om mee te gaan haha die is niet moe te krijgen :D
( al vanaf 5 maand mee ofzo)

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:36

Ik liep ook wel is met mijn hond(labrador). Als hij los loopt wil het wel maar anders stopt hij overal en dat is super irritant. Alleen kan hij niet overal los. Hij luistert niet als de beste naar mij :=

xRowina

Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 12:38

MightyJoe, wat leuk dat je weer bent begonnen met Start To Run :) Vind je de loopband fijner als buiten?
Ja ik denk dat als ik mijn hond altijd aan de riem zou houden ik niet lekker door zou kunnen lopen xD da's wel lastig.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:42

Hoi iedereen, ik wil ook graag meepraten. :)

Heb het vorige topic gelezen, nadat ik zelf ook sinds een paar weken (weer) ben begonnen met hardlopen. Na de eerste keer had ik gelijk zoveel last van mijn voeten, dat ik naar het runnerslab in gent ben gereden en daar schoenen heb aan laten meten. Hoewel dat aanmeten niet nodig was, want ik heb schijnbaar normale voeten en mijn loop en afwikkeling van mijn voeten was ook niks mis mee. :') Maargoed, het verschil was overduidelijk merkbaar na de eerste keer rennen op mijn nieuwe schoenen. :j

Ik ben zelf erg onkundig op het gebied van downloaden van apps ed. }:0 dus heb mijn vriend al gevraagd om een runner app te installeren op mijn bb, maar ik weet eigenlijk niet zo goed welke er zijn voor bb's. Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met googlen, maar kwam eigenlijk alleen maar apps tegen voor android of iphone, en vervolgens allerlei spam en rare pop-ups op mijn laptop. -O-

Welke apps hebben de BB eigenaren op dit gebied?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:54

Rowina, ja ik loop liever op de loopband! Hier is buiten lopen niets aan..

Stacey, sorry heb een Iphone!

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:56

Ik ga ondanks de spierpijn toch les 7 doen vandaag :) Even kijken hoe het gaat! Ik heb nu ook My Tracks op de telefoon staan, kreeg mijn moeder als tip van een collega. Eens kijken of dat wat is. (Heb sports tracker ook)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:59

xRowina schreef:
MightyJoe, wat leuk dat je weer bent begonnen met Start To Run :) Vind je de loopband fijner als buiten?
Ja ik denk dat als ik mijn hond altijd aan de riem zou houden ik niet lekker door zou kunnen lopen xD da's wel lastig.


Hier in het dorp loopt wel eens een vrouw die als haar hond ergens stopt, begint te piafferen, om het zo maar te zeggen...

En in de stad doen ze dat allemaal spontaan voor het stoplicht.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:13

Net bij de sportschool weer even rustig begonnen met hardlopen..na 2 weken op vakantie niet te hebben gelopen :) heb ff 8 en daarna 10 minuten gedaan en toen vond ik het wel weer best...van de week de start to run lessen maar weer oppakken! :)

Norton
Berichten: 446
Geregistreerd: 29-04-06
Woonplaats: Rooi

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:07

Ik meld me hier ook weer. Deze week weinig tijd om te lopen dus weekje pauze denk ik. Volgende week midweekje naar Andijk ook daar zal ik vaste wel een rondje op de dijk kunnen lopen.

missfitness
Berichten: 1008
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Ja

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:44

Ik lees ook weer even mee!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:31

Ik ga weer effe een rondje doen. :j

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:50

Goh deel 2 alweer :)
Ik neem mijn hond ook regelmatig mee aan een canicross tuigje :)

capriz
Berichten: 145
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Belgie

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:02

Vandaag een rondje van 45 minuten gemaakt met tussendoor tempoversnellingen...ging top maar toen ik vanochtend op de weegschaal stond was het minder top...2 kilo erbij...ik versta er niks van...lopen, gezond eten en geen gewicht verliezen...wel, merk ik dat ik teveel vocht vasthoud. Iemand tips?

missfitness
Berichten: 1008
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Ja

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:03

Krachttraining er bij doen!!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:05

En niet elke dag op de weegschaal gaan staan :P

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:06

Hoe houden jullie de tijd bij? Ik vind het altijd zo lastig met hardlopen om iets mee te nemen. Overal zit beweging in zeg maar en zit in de weg met lopen.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:06

Met hond lopen, ik ben benieuwd hoe dat gaat, ga dat volgende week proberen! Wat leuk al die enthousiaste meelopers! Maar als ik met hond ga lopen doe ik het wel aan de riem, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Maar dat horen jullie dus volgende week. ;)
Caira, hoesten tijdens het hardlopen is irritant he! Gewoon even rustig uitzieken en rustig oppakken. Dan maar een lesje minder. Ik krijg altijd last van heel veel slijm in mijn keel waardoor het ademen ook soms lastiger gaat. Ook al zoiets irritants.
Mightyjoe, hoe ging les 3? Als je al wat ervaring hebt moet dat lukken denk ik?
Stacey, welkom! Ik heb helaas geen ervaring met blackberry's.
Zijn er ook mensen die start to run op de loopband doen?

Ik heb vandaag les 24 in de hitte gelopen! 10 en 20 minuten hardlopen. Was wel blij dat het erop zat aan het einde hoor! Poepoe. Ik liep ook behoorlijk in de zon en vond het wel erg warm. Maar evy vertelde mij dat het niet zwaarder dan dit gaat worden. Dus volgende week ben ik klaar met start to run!