Hoe lang last van Nierstenen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5862
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:39

balen dat je je zo rot voelt nog steeds!

Tramadol hielp bij mij wel tegen hele erge pijnen (maar dan geen nierstenen gehad)
Vind het vreemd dat je bij diclofenac geen maag beschermers hebt gehad

Anoniem

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:22

Balen zeg.. Hoe is het vandaag? , ik heb alleen ervaring met galstenen..

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:38

Vandaag gaat het weer wat minder, de pijn is wel weer te doen met de diclofenac (Al heb ik buikpijn die er wel doorheen komt) en ik ben weer zo misselijk :r
Zo nog maar wat nemen tegen de misselijkheid en dan afwachten wat m'n huisarts weer te zeggen heeft...



Ivy_Power89; Diclofenac zetpillen, dus maagbeschermers zijn niet nodig :Y)


Edit; Morgen 9 uur naar de huisarts, ze willen me weer zien...

Femke_K

Berichten: 348
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:22

Waarom ga je niet naar de eerste hulp? Ik vind het raar dat ze je niet doorsturen en dat je pas morgen terecht kan!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:34

Ik denk dat bij nierstenen zonder koliek niet zo veel voor je gedaan kan worden op de SEH buiten bloedonderzoek om. Als het om een steentje gaat zul je die toch echt 9 van de 10 keer eerst zelf naar buiten moeten krijgen (incl. medicatie) en als het dan niet lukt worden pas vervolgstappen genomen.

Ik heb 1x niersteenkoliek gehad, dus echt koorts, overgeven, bewegingsdrang enzovoort. Zelfs toen moest ik (stond om 8.00 uur bij de huisarts op de stoep) eerst de dag aankijken om te zien of het niet vanzelf zou zakken. 's Avonds alsnog verwezen naar het ziekenhuis, morfine gehad en echo gemaakt maar ook toen: naar huis met pijnstillers. Alles is gelukkig vanzelf goedgekomen.

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:51

Nou goed nieuws. Mijn huisarts denkt dat het ondertussen 'gewoon' rugprobleem is, door de pijn zijn m'n spieren nu bezig. Nou moest ik 11 juni al naar een revalidatiearts en dit was een extra puntje geworden zei m'n huisarts.

Ik mag nu stoppen met de diclofenac en de primperan en dan zou de misselijkheid al een stuk minder moeten worden. En voor de pijn mag ik gewoon ibuprofen en paracetamol nemen, want nierstenen ligt het niet meer aan volgens hem :)

ivy_power89

Berichten: 5862
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:12

Maar je had toch duidelijke tekenen van nierstenen?

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:57

:D Bijzonder
Nou succes ermee

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:16

ivy_power89 schreef:
Maar je had toch duidelijke tekenen van nierstenen?


Ja :j

Maar ik moet wel zeggen dat mijn huisarts al zei dat hij niet gelooft in nierstenen als je 18 jaar bent.... Terwijl de huisarts bij de HAP zei dat het gewoon voorkomt bij jongeren. En een andere huisarts bij de praktijk hier zei dat ook toen ik er Dinsdag(?) was, die schreef me toen nog Tramadol voor.

ivy_power89

Berichten: 5862
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:52

Ik heb afgelopen jaar 3 stenen uitgeplast en jaar daarvoor ook 4 dus het kan zeker voorkomen!

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:36

ik was iets ouder de eerste keer destijds ik denk 23/24...werd toen ook gezegd dat t weinig voor kwam.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Hoe lang last van Nierstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:27

Wel bijzonder dat ik dit topic heb gelezen van de week ( en al een hele tijd/jaren ging het goed ) en nu bijna wel voor 95% zeker weet dat ik momenteel ook last heb van een niersteen.
Ik heb sinds vanmorgen al steken, vanmiddag lag ik op bed, want ik voelde me echt moe en had koorts, ik draaide op mijn buik en kon wel gillen van de pijn. Herkenbaar voor me want ik heb ze vaker gehad.