Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:21

Punctie is achter de rug, nu lig ik bij te komen en wachten op de laatste uitslagen.
Er zijn iig 10 eitjes geoogst. {:}

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:33

Wauw goed cobiie!
Hier deze ronde ook niets helaas. Nu afwachten van menstruatie en op naar de volgende ronde

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:50

Wat goed Cobiie!
Rustig aan doen ging het allemaal een beetje?

Duim voor jullie!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:16

Cobiie: mooi, 10 eitjes!

Quera: jammer.. Op naar de volgende ronde! :)

Ik zit in ronde 2 met 100mg clomid dit keer. Afgelopen donderdag op cd12 een echo gehad. Nog geen activiteit te zien, maar wel een bmslijmvlies van 9.5mm en de gyn zei dat dat er wel op wijst dat de hormonen hun werk doen. Morgen weer een echo. Dat is cd16. Ik ben morgen jarig dus een ei zou een mooi cadeau zijn!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:49

Jammer Quera, op naar een nieuwe ronde.

Kim, alvast gefeliciteerd, hopelijk krijg je morgen goed nieuws als cadeau.

De punctie ging goed, de artsen zijn steeds verbaasd hoe hoog mijn pijngrens ligt. :') Schijnbaar is het normaal om bij het "oogsten" van zoveel eitjes een extra spuit morfine te krijgen.
Nu is het opletten geblazen dat ik geen extra klachten krijg de komende dagen wegens het vol lopen (en lekken) van de lege eiblaasjes omdat het er best veel waren.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:18

Wauw Cobie wat een goed nieuws! *\o/* Wanneer krijg je te horen of er een terugplaatsing kan worden gedaan?

Quera, wat jammer zeg. Hopelijk de volgende keer wat meer geluk! Ik ga duimen.

Kim, dat zou zeker een mooi cadeau zijn. Wie had gedacht dat je dat ooit als cadeau zou vragen. :D Ik ga ook voor jou duimen! *\%/*

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:21

Ik krijg woensdagochtend te horen hoe de bevruchting is verlopen en of er die middag een terugplaatsing zal zijn.

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:54

Cobiie: bikkel ben je dan! :) Spannend woensdag!

Ik ben een beetje verdrietig. Op de echo niks te zien wat we wilden zien. Clomid 100 slaat dus ook niet aan. Ik begin weer met Provera en dan naar 150mg, laatste strohalm. Gyn zei dat ik er rekening mee moet houden dat ik bij injecties uit ga komen maar dat ik daarvoor eerst 'even' moet afvallen. Ik word er zo moe van ;( Het is ook een en al baby op onder andere fb en daar kan ik even niet zo goed tegen.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:07

Oh Kim wat vervelend! toch een beetje gefeliciteerd vandaag Y;(

Heb hoop dat de clomid 100 al wel iets van effect liet zien op je slijmvliezen, kan zomaar dat 150 prima werkt hè. En ik heb dus ook wel eens gehad dat ik na één ronde met meer Clomid weer terug moest naar een lagere dosering. Alsof ik even opgestart moest worden :Y)
Zelf heb ik ook PCOS, en jaren strijd gehad met kilo's. Voor mijn 2de zwangerschap (op Clomid!) moest ik op en koolhydraat arm dieet vanwege zwangerschapssuiker. Daar kwam ik voor het eerst ook achter de link die er ligt tussen PCOS en insulineresistentie en heb sindsdien mijn kilo's maar ook vermoeidheid en suikerpieken veel beter onder controle. PB anders als je er eens verder over wil kletsen? er is ook een apart PCOS topic hier op bokt met hele interessante info!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:09

Kim, wat vervelend dat er geen verschil te zien was, hopelijk werkt de hogere dosering straks beter.
Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag, ga je nog iets leuks doen?

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:39

SillyB: dankjewel voor je bericht :) ik kan geen pcos topic vinden hier :o
Misschien werkt het ook wel inderdaad, dat weten we pas als ik het probeer.

Meerdere mensen raadden me overigens orthomoleculaire therapie aan voor de pcos/gewicht dus daar ga ik 21 september heen.

Cobiie: dankjewel! Alle visite is al geweest dit weekend dus ik ben alleen thuis. Ik ga denk ik zo de stad in om mezelf schaamteloos te verwennen met parfum en een nieuwe tas. Meteen het verjaardagsgeld uitgeven :')

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:36

Hoe gaat het nu met iedereen?

Hier is het nog een weekje wachten.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:20

hier hetzelfde, heb twee keer een (voor mijn doen) extreem lange cyclus gehad, maar geen klachten. paard mag over 3 maanden weer rustig bereden worden. schoonzusje haar traject start volgende maand, dus spannend voor hun.

spannend cobiie, ik duim voor je.

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:25

Cobiie: weekje wachten is bijna voorbij! Hoe gaat het?

En hoe gaat het met de rest? Wat een rust joh..

Ik ben gisteren weer begonnen met Clomid, 3 tabletten. Ziekenhuis deed nu voor het eerst wat ingewikkeld met het maken van een afspraak voor echo. Ze vonden CD12 laat want meestal is de eerste op CD10 of 11 zeiden ze. Of daar een speciale reden voor was. Geen idee, die instructies kreeg ik van de arts.. Volgende week woensdag heb ik de echo.
Ik vind het echt heel spannend. 150mg is wel de einddosering dus als dit niet werkt.. geen idee wat dan. Injecties krijg ik waarschijnlijk niet omdat ze dan willen dat ik verder afval. Er is juist een paar kg bij sinds ik een paar maanden geleden begon met de meds en ik weet niet waarom dus aargh..

Geloof dat ik een beetje last heb van bijwerkingen. Even stofzuigen en heb het meteen bloedheet :=

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 05:28

Spannend de echo kim!
Moet je veel kilo's kwijt?

Ik ben nu bij een diëtiste wil je best de week schema's doorsturen als dat je helpt.
Elke dag een half uur wandelen en/of andere sport erbij kan echt helpen.

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 06:25

Geen idee. De arts wil tot nu toe geen getallen noemen en ook geen BMI wat ik moet halen. Dus lekker vaag allemaal.
Lief bedoeld van de weekschema's, maar ik heb al 1001 dingen geprobeerd met verschillende vormen van begeleiding bij verschillende disciplines dus ik denk niet dat dat me gaat helpen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 06:34

Kim, klote als straks blijkt dat ze niet verder willen ivm je gewicht. Ga je dan informeren bij een ander ziekenhuis of je daar wel hulp kan krijgen?

Hier ga ik vrijdag testen, we zijn nu een paar daagjes met paard naar de cantharel. Manlief lekker paardrijden en ik wandelen, want stel je voor dat ik eraf zou vallen. :')

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:42

Lees hier al een paar pagina`s mee en kom mij ook even voorstellen als dat mag.

Wij zijn vanaf december 2015 ervoor gegaan, zonder resultaat. Vanaf april dit jaar in de medische molen terecht gekomen.
Uit zaadonderzoek kwam dat de hoeveelheid te weinig is maar de kwaliteit wel gewoon goed is. Doorverwezen naar de uroloog. Daar weer onderzoeken (zaad, bloed en genetisch) gehad en na maanden wachten (zomervakantie helpt niet echt) hebben we hier ook weer de uitslag van gehad.
Bloed was goed (wel wat afwijkingen maar die zijn te verklaren) en zaad weer hetzelfde, kwaliteit goed en hoeveelheid te weinig.
Uit het genetisch onderzoek is de oorzaak gevonden: vriend maakt een extra y chromosoom aan. Dus bij het splitsen gaat het mis en gebeurt er dus niks meer.
Dinsdag naar de fertiliteitsarts om te praten of het ivf of icsi wordt. Dit had ze op basis van de uitslagen al verteld dat dit onze opties zijn.
Dus tja beetje spannend allemaal!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:27

Collineke, spannend. Voor ICSI hebben ze echt heel weinig goede spermacellen nodig, hopelijk gaat het bij jullie daarmee lukken.


Hier net getest en het is positief, ik ben weer zwanger. Het is nog wat onwerkelijk, maar zou mij niets verbazen als dat even zo blijft. :o

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:37

Gefeliciteerd cobiie!

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:42

Welkom Colinneke! Inderdaad heel spannend! Weet je ook binnen welke termijn gestart zou kunnen worden met ivf of icsi?

Cobiie heel spannend! Ik ben erg benieuwd! Lees net je goede nieuws! Wat geweldig! Gefeliciteerd!!!


Hier is er niet zoveel te melden eigenlijk. Vorige week dinsdag ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alle uitslagen van mijn bloedonderzoek zagen er ook goed uit zei hij. Maar vanwege mijn leeftijd zijn we nu doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek. Gisteren heb ik gebeld voor een afspraak. Manlief moet eerst weer een semen onderzoek op 31 oktober en dan onze eerste afspraak is op 15 november.
Ik heb nu voor de 2e keer de ovulatie test gebruikt. De eerste keer 5 dagen getest waarvan de eerste 4 dagen laag vruchtbaar en de 5e dag piekvruchtbaar was. Nu de 2e keer dag 1 laag vruchtbaar en de 2e, 3e, 4e en nu vandaag 5e dag hoog vruchtbaar zijn. Weten jullie of dit vaker is dat het zo verschillend is welke dagen je hoog vruchtbaar bent en/of je piek hebt? Ik heb een heel regelmatige cyclus. Ik kan op de dag af na gaan wanneer mijn menstruatie begint en het klopt altijd precies

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:24

gefeliciteerd cobii! Yay :D

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:15

Cobbi wat ben ik blij voor jullie!

Skvetta, ik heb zelf nooit ovulatie testen gebruikt maar wel mijn temperatuur gemeten. Bij mij was het ook niet altijd op dezelfde dag in de cyclus dat de temp omhoog ging. Spannend dat onderzoek van je man, is toch altijd wel een dingetje voor de heren..

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:18

*spiekt om het hoekje
Ik ben weer in de meeleesmodus verzand (druk druk druk), maar wilde nu toch even reageren.

Gefeliciteerd Cobiie, wat een mooi nieuws! :):) Fingers crossed dat alles goed mag blijven gaan, het is jullie gegund!

Voor Kim_89 even een knuffel. :(:) Het is niet tof om steeds te horen dat je eerst maar met je gewicht aan de slag moet.. Ja het is bekend dat behandelingen beter aan kunnen slaan bij een gezonder BMI, maar het moet wel maar te doen zijn. Je doet al zo je best! Ik hoop heel erg dat de nieuwe instelling medicatie wel iets voor je doet.

Skvetta, hopelijk snel duidelijkheid na de afspraak in het ziekenhuis. Fijn dat de gynaecoloog jullie heeft doorgestuurd, dat geeft hopelijk al een stukje rust. :) Ik denk dat het wel kan verschillen wanneer je meest vruchtbare dag is, dat was bij mij sowieso. Ik heb echter van mezelf een wisselende cyclus, dus dan is het ook logischer.

Wiebke, hoe is het nu met jou? Hoe gaat het met je zwangerschap?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:02

Cobi, wat een onwijs goed en fijn nieuws!!!