Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hielspoor.

 
Profiel   

Hallo bokkers!

Ik loop nu 8 weken (4 dagen in de week) stage in de zorg, dat houd in dat ik veel moet lopen.
Nu heb ik een probleem waar ik ontzettend tegen aan loop tijdens deze stage. Ik heb hielspoor.. als ik veel loop/moet staan dan krijg ik een ontzettende stekende pijn in mijn hakken. als ik stage heb van 7 tot 3 loop ik rond een uur of 11/12 al op mijn tenen omdat mijn hakken zo'n pijn doen. ik heb van alles geprobeerd, ik heb gelzooltjes gekocht (speciaal voor hielspoor), Goede ondersteunende schoenen gekocht, zolen met een gat op de plek waar de pijn zit (ik dacht dat dit de absolute oplossing was, maar het maakte het alleen maar erger. ik kreeg pijn op de plekken waar de rand van het ronde gat zich bevond)
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, 8 weken lang aan het einde van de dag op mijn tenen lopen zie ik echt niet zitten!
Zijn er meer mensen die dit hebben? alsjeblieft help mij, ik wil er vanaf!

Alvast bedankt.

x Natalie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:27 



 
Profiel   

Ben je al bij de huisarts of fysio geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:29 



 
Profiel   

Ja, mijn huisarts heeft me een half jaar geleden naar de fysio gestuurd. ook hielpen de gelzooltjes goed op dat moment. het leek erop dat ik kort daarna geen last meer van had. maar helaas... :(

Edit: ik wil het ook graag weer met mijn huisarts hierover hebben. maar die is volgende week op vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:32 



 
Profiel   

Weer even naar de huisarts??

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:33 



 
Profiel   

Mag ik je een dringende tip geven, ga als de wiedeweer naar een goede podoloog !!

ik heb hier 1,5 jaar mee gelopen, tot ik bijna niet meer kon lopen.
Elke keer bleef ik maar denken, ohh gaat wel over. (was ook periodes zo)
En mijn huisarts stuurde me ook telkens weg met die klote gel zooltjes.
En tot ik iemand mee kwam die zich dood schrok, en mij advies gaf van podoloog..

ik heb sinds 2,5 maand steunzolen, en ik ben als god in frankrijk, ik kan weer kilometers wandelen, rennen. Noem maar op !!
Maar zoek wel een echte goede podoloog, er lopen genoeg kneuzen in de wereld.
Welke regio woon je ??


Laatst bijgewerkt door Marjo89 op 23-04-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:34 



 
Profiel   

cube schreef
Weer even naar de huisarts??


Helaas moet ik daar 2 weken op wachten, ik hoop dat er tot die tijd nog een ander alternatief te vinden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:34 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft dit ook gehad. Die heeft bij de fysio 3 behandelingen Shockwave Therapie gehad.

Daarna nooit meer last van gehad. Misschien is het iets voor je?

http://www.fysio-flakkee.nl/shockwave/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:35 



 
Profiel   

De podotherapeut, heb het ook gehad. Werk in de thuiszorg en als je zere voeten hebt....
Ik heb steunzolen gekregen,en oefeningen meegekregen. ondertussen al anderhalf jaar pijnvrij


Laatst bijgewerkt door Florale op 23-04-14 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:35 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Mag ik je een dringende tip geven, ga als de wiedeweer naar een goede podoloog !!

ik heb hier 1,5 jaar mee gelopen, tot ik bijna niet meer kon lopen.
Elke keer bleef ik maar denken, ohh gaat wel over. (was ook periodes zo)
En mijn huisarts stuurde me ook telkens weg met die klote gel zooltjes.
En tot ik iemand mee kwam die zich dood schrok, en mij advies gaf van podoloog..

ik heb sinds 2,5 maand steunzolen, en ik ben als god in frankrijk, ik kan weer kilometers wandelen, rennen. Noem maar op !!
Maar zoek wel een echte goede podoloog, er lopen genoeg kneuzen in de wereld.
Welke regio woon je ??


Ohjee, dat klinkt als mijn situatie (periodes, en denken dat het wel over gaat)
Ik woon in de regio Twente, Overijssel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:36 



 
Profiel   

Dit verhaal klinkt bekend in de oren. Ik heb destijds ook van alles geprobeerd maar niets werkte. Uiteindelijk ben ik bij de podoloog terrecht gekomen en bleek ik een peesplaatontsteking te hebben (erge vorm van hielspoor) daarom hebben ze steunzolen aan laten meten en nu heb ik nooit geen last meer van zere voeten! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:38 



 
Profiel   

I know how you feel! Ik heb er nu al meer dan een jaar last van. Vorige zomer was het ergste, dan liep ik echt te strompelen als ik even gezeten had. Nu heb ik er ( gelukkig ) alleen nog maar last van als ik heel veel gelopen heb. Heb nog weleens last van steken maar een stuk minder. Mijn huisarts zei: ach gaat vanzelf weer over, neem rust. Maar ik kan moeilijk rust nemen, na twee dagen op mn kont zitten vlieg ik tegen de muren op. En mn gewicht werd er ook niet beter op. Waarom het nu minder is?? Geen idee :( wat bij mij wel hielp tegen de pijn was koelen. De h.a zei ook dat ik schoenen moest dragen waarbij ik er minder last van had, oftewel birckenstocks en uggs :'( misschien kun je schoenen met een verende zool zoeken zoals nike air max? Tis ook een rotkwaaltje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:39 



 
Profiel   

Stuur je een PB !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:40 



 
Profiel   

NatassJa schreef
Mijn moeder heeft dit ook gehad. Die heeft bij de fysio 3 behandelingen Shockwave Therapie gehad.

Daarna nooit meer last van gehad. Misschien is het iets voor je?

http://www.fysio-flakkee.nl/shockwave/


3 behandelingen maar? dat zou wel heel fijn zijn. kwam joun moeder daar gelijk mee een aanmerking via de fysio of moest ze daar zelf achter aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:41 



 
Profiel   

Ah ik zie dat je in Twente woont, ik ook. :) Ik ga naar podoloog Wender in Almelo en die is echt goed! Daar kan je ook heen zonder verwijzing van de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:41 



 
Profiel   

Ben voor ongeveer dezelfde reden naar de HA geweest, heb alleen geen volledig hielspoor maar wel een plantaire fasciitis. Ik heb een NSAID gekregen en het is beter. Als ik terug pijn voel moet ik meteen voor 5 dagen terug die pilletjes innemen en ze helpen echt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:41 



 
Profiel   

Wat bij mij ook hielp,waren schoenen met een lage(brede )hak. Hooguit een cm of 3. En idd.zomers.birckenstocks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:44 



 
Profiel   

Iedereen zegt birckenstocks. Dat komt omdat de wreef hoger is gemaakt waardoor je de hak meer ontlast. Dat is dus wat ze ze in de meeste gevallen ook bij steunzolen doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:47 



 
Profiel   

Een podotherapeut is zeker een aanrader, een podoloog heeft een andere opleiding.
Zelf ga ik naar zwolle voor mijn podotherapeutische zolen, de wachttijd is daar niet zo hoog! Mocht je adres willen, stuur maar een PB :) er zijn meerdere therapeuten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:48 



 
Profiel   

SETEFURII schreef
Ben voor ongeveer dezelfde reden naar de HA geweest, heb alleen geen volledig hielspoor maar wel een plantaire fasciitis. Ik heb een NSAID gekregen en het is beter. Als ik terug pijn voel moet ik meteen voor 5 dagen terug die pilletjes innemen en ze helpen echt :)


Ik zou niet meteen voor een inspuiting gaan. Het is symptoom bestrijding en haalt de oorzaak (bvb slechte zolen) niet weg. De kans is groot dat het geen langdurige oplossing is en voor je peeskwaliteit is cortisone niet super. Wel goed dat het voor jou helpt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:49 



 
Profiel   

@Petrichor Als ik alle reactie's lees, waaronder de joune denk ik ook dat ik naar de podoloog moet & weer fysio moet nemen. Ah! Almelo, daar zit ik op het ROC, dat zou een optie kunnen zijn. Bedankt! hoeveel kosten zolen van de podoloog ongeveer??

@har166, Uggs? die lijken me juist niet stevig, heb jij ze al gepobeerd?

@Marjo89 is goed!

@hittepit_12 Hmm, even een keer proberen dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:49 



 
Profiel   

Mijn moeder had het ook en door de shockwave behandeling is het toen bijna volledig verholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:49 



 
Profiel   

Nee klopt dat ze niet stevig zijn maar mijn rechter voet werd ook dik door de hielspoor en daardoor moest ik wat lossere schoenen hebben ( jaar lang geen pumps kunnen dragen, wat een drama hahaha ) maar uggs hebben een zachte zool waardoor de harde ondergrond wat gedempt wordt. Ik vond t ook geen fantastische oplossing want ik vind die dingen foelelijk. Maar als ik na n paar dagen weer zere voeten krijg ( vooral rechts ) dan doe ik een dagje uggs aan en dan gaat t wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:53 



 
Profiel   

xnatalie95 schreef
@Petrichor Als ik alle reactie's lees, waaronder de joune denk ik ook dat ik naar de podoloog moet & weer fysio moet nemen. Ah! Almelo, daar zit ik op het ROC, dat zou een optie kunnen zijn. Bedankt! hoeveel kosten zolen van de podoloog ongeveer??

@har166, Uggs? die lijken me juist niet stevig, heb jij ze al gepobeerd?

@Marjo89 is goed!

@hittepit_12 Hmm, even een keer proberen dan!

225 euro was het bij mij en daarvan moest ik 75 euro zelf betalen de rest werd vergoed. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:55 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft het gehad aan haar beide voeten. Alle soorten behandelingen heeft ze geprobeerd maar niets sloeg aan. Ze is uiteindelijk aan beide voeten hieraan geopereerd en sindsdien gaat het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 21:58 



 
Profiel   

xnatalie95 schreef
NatassJa schreef
Mijn moeder heeft dit ook gehad. Die heeft bij de fysio 3 behandelingen Shockwave Therapie gehad.

Daarna nooit meer last van gehad. Misschien is het iets voor je?

http://www.fysio-flakkee.nl/shockwave/


3 behandelingen maar? dat zou wel heel fijn zijn. kwam joun moeder daar gelijk mee een aanmerking via de fysio of moest ze daar zelf achter aan?


Ze is eerst naar een orthopedisch chirurg geweest om te onderzoeken wat het was.

Die adviseerde fysiotherapie. Alles werd volledig vergoed.
M'n moeder had ook een peesplaatontsteking. Maar inderdaad na die 3 behandelingen heeft ze er nooit geen last meer van gehad! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen