te lage hartslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:04

Inbewaringstelling, unihorses.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:05

unihorses schreef:
xEmily schreef:
Mwah. Gister kwam de crisisdienst van de ggz langs en ze dreigden met IBS, dus volgens mij zegt dat genoeg '-'

he, ze dreigden met een prikkelbaar darm sindroom? of ben ik zo slecht met googgle.?



Lmao, sorry Emily maar deze opmerking vind ik geweldig :P

IBS staat ook voor in bewaring stelling, ofwel verplichte opname, maar idd ook irritable bowel syndrome

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:06

_Denise_ schreef:
Inbewaringstelling, unihorses.


oke. gek dat kwam er niet bij google bij mij :+ vast iets met cookies

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:06

Ik hoop echt voor je dat je snel die boosheid wat meer los kunt laten, en die angst die eronder ligt durft te laten zien. Je zal je vast vreselijk ellendig voelen nu, bang en boos dat ze jouw veiligheid van je af willen pakken en je willen dwingen tot dingen die jij helemaal niet wil. En dat doen ze echt alleen maar om je in leven te houden en om jou tegen jezelf in bescherming te nemen, maar voor jou zal dat ongetwijfeld heel anders voelen. Ik gun het je oprecht dat je dat anders kan gaan zien, dat je in elk geval gaat beseffen dat je ziek bent.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:08

wat zijn je volgende plannen/stappen eigenlijk Emily? Want ik neem aan dat je zelf ook wel weet/voelt dat er wat moet veranderen?

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:11

IBS is inbewaringstelling. Ts dat doet ze echt niet voor niks. Hoe moeilijk het ook is. Ga eten, leer er weer van te genieten want volgens mij weet je niet meer wat dat is.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:24

Heftig, maar niet voor niets .... Hopelijk besef je zelf ook snel dat je hulp nodig hebt en grijp je die hulp ook met beide handen aan! Soms is zo'n IBS gewoon nodig als je zelf je lichaam de vernieling in helpt en alle hulp afslaat. Het is allemaal in jouw belang!!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:40

Meid, heftig!
Maar je moet hier doorheen, je moet dit doorzetten om beter te worden maar ik vrees dat je dat op dit moment totaal niet kan inzien meer. IBS vind ik niet eens zo gek, het kan net dat zetje zijn om jou te laten inzien wat je aan het doen met met jezelf en je lijf.

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:44

Tja, knop omzetten is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Wie weet leer je er wel een hoop van als je een tijdje wordt opgenomen en kun je daarna weer verder met je leven. Je bent jezelf stuk aan het maken en soms zijn daar andere mensen voor nodig om jezelf te beschermen omdat jouw koppie het even niet aankan.

Sterkte!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:39

Wow en toen ik in het ziekenhuis lag (niet voor mijn hartslag overigens) werd de machine op een gegeven moment uitgezet omdat iedereen getikt werd van het gepiep. Ik heb namelijk in rust een constant hartslag van 38, en in mijn slaap 32. De arts zei doodleuk, je zal wel fit zijn :')

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:23

hoe gaat het nu met je emily?

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:30

Emily ik hoop echt dat je de kracht gaat vinden om op de juiste manier te vechten om beter te worden. Dus niet vechten tegen je behandeling maar vechten om vooruit te gaan en weer te gaan genieten van het leven.
Had het al eens gevraagd maar vindt jet het niet leuk om kaartjes te ontvangen daar misschien kan dat je een beetje oppeppen? je mag mij je adres per pm sturen als je dat leuk vindt.

Groetjes Genja

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 18:34

Nee kaartjes hoeven niet, bedankt ;)

Hoe het gaat.
Weet ik veel.
Ik was laatste dagen vrij positief.
Sinds vandaag niet meer.
Zou zéér binnenkort opgenomen gaan worden in een kliniek, maar dat wil ik absoluut niet meer.
Ben ook bang dat ik dan niet meer in mijn sociale leven terug kan stappen.

En hoe kan je genieten van het leven als je toch een spons bent die zoveel mogelijk volume moet proberen vast te houden? Hoe kan je genieten van het leven als je toch een aapje wordt die voor vijf centen voor de overheid danst?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:39

Ben je al met een maatschappelijk werker of liever psycholoog gaan praten Emily?

Als je negatieve kijk op de wereld en op jezelf hebt is dat lastig (zo niet bijna ondoenlijk) om dat zelf in je eentje te veranderen.
Je sociale leven.. echt vrienden blijven wel... en nieuwe vrienden kan je ook makkelijk maken als je je goed voelt en energie hebt.

Anoniem

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:42

Emily, hoe verwacht je een sociaal leven op te bouwen zonder gezond hart of gezonde hartslag? Als je geen hulp accepteerd maar daardoor je lichaam kapot maakt gaan ze je niet laten gaan.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:48


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:39

xEmily schreef:
Nee kaartjes hoeven niet, bedankt ;)

Hoe het gaat.
Weet ik veel.
Ik was laatste dagen vrij positief.
Sinds vandaag niet meer.
Zou zéér binnenkort opgenomen gaan worden in een kliniek, maar dat wil ik absoluut niet meer.
Ben ook bang dat ik dan niet meer in mijn sociale leven terug kan stappen.

En hoe kan je genieten van het leven als je toch een spons bent die zoveel mogelijk volume moet proberen vast te houden? Hoe kan je genieten van het leven als je toch een aapje wordt die voor vijf centen voor de overheid danst?


Tjonge Emily, wat zit jij in de put zeg.
Ik hoop dat je hulp kunt vinden om hier uit te komen want alleen red je het duidelijk niet. Als je van een beslissing om een dagje langer in het ziekenhuis te blijven al zo gigantisch van de rel bent, als je met 16 jaar het leven al niet meer ziet zitten, hoe moet dat dan later? Jij hebt het over aapjes die voor de overheid dansen, op dit moment kost jij de overheid en ook ons, meer dan dat je opbrengt, jongedame.

Iedereen is de smid van zijn eigen geluk. Je hoeft geen slaaf te zijn van de overheid, je kunt ook beslissen om het helemaal anders te doen en je eigen boontjes te doppen. Maar om elders -dus in het buitenland aangezien je Nederland zat bent- het echt te gaan redden moet je gezond zijn. Qua lijf en leden, en met name, en vooral in je hoofd. En dat zit op dit moment niet snor.

Ik wil je veel sterkte wensen. Om daar uit te komen dien je eraan te werken. Zelf eraan te werken. Hard eraan te werken. En dat is zo mogelijk nog erger dan een aantal jaartjes door te leren. Omdat je aan het werk aan jezelf nooit bent uitgesleuteld.

Succes.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:43

Pfoe, wat zit jij in de knoop. Helder naar de wereld in kijken lukt niet meer. Zolang jij niet in staat bent om voor jezelf te zorgen, kun jij ook er niet zijn voor anderen. Jij moet nu op plek 1 staan en van je ongezonde gedachtes afkomen.

Het maakt niet uit wat ik hier neer zet, want jouw gedachten gaan al met je aan de wandel. Maar meid, laat je opnemen en liever vrijwillig dan gedwongen.

Wat jij nu investeert in jezelf, betaald zich later ruimschoots terug al zie jij dat nu helaas niet in.

akishino
Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:45

Jeetje ik schrik ervan hoe je met jezelf in de knoop zit. Ik wil je veel sterkte wensen en...je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk!

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:50

Vanuit t oogpunt van de ts snap ik haar gedachte, uitspraken en gedragingen wel..
Echter denk ik dat je vast zit in foutieve denkpatronen en ik hoop dat je deze opgelost gaat krijgen met een therapeut of psycholoog..

Ik wens je het beste!
Als je hier doorheen bent zal je zien dat de wereld nog niet zo slecht is als je nu denkt ;)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:00

Ik denk zomaar dat de mensen om jou heen je juist gráág terug zouden zien na een opname, omdat je dan hopelijk stukken beter in je vel zal zitten. :) Ik kan je vertellen dat vrienden en zelfs familie ook geen eindeloos geduld hebben met iemand die heel negatief is en misschien ook geen leuke dingen wil doen (zoals uit eten, of naar de bioscoop, of gezellig op een terrasje zitten zomers). Ze houden het lang vol, maar er is altijd een breekpunt. Als je echt bezorgd bent om je sociale contacten kan je dus beter wél voor die opname gaan.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:07

xEmily schreef:
Nee kaartjes hoeven niet, bedankt ;)

Hoe het gaat.
Weet ik veel.
Ik was laatste dagen vrij positief.
Sinds vandaag niet meer.
Zou zéér binnenkort opgenomen gaan worden in een kliniek, maar dat wil ik absoluut niet meer.
Ben ook bang dat ik dan niet meer in mijn sociale leven terug kan stappen.

En hoe kan je genieten van het leven als je toch een spons bent die zoveel mogelijk volume moet proberen vast te houden? Hoe kan je genieten van het leven als je toch een aapje wordt die voor vijf centen voor de overheid danst?


Tja, je sociale leven heeft waarschijnlijk nu al (veel) te lijden onder je problemen nietwaar?
Je zult misschien kortere tijd inderdaad minder kunnen investeren in je sociale leven omdat er andere dingen zijn waarop je je moet focussen, echter daarna zijn er toch geen belemmeringen om je sociale leven weer op te pakken?

Waarom wil je nu absoluut niet meer naar de kliniek?
Komt het te dichtbij? Is het de angst voor dat alles 'afgepakt' wordt? Dat je de rigide controle die je nu op jezelf/je leven/je omgeving uitoefent kwijtraakt?
Waar ben je bang voor?

De opmerking over aapje en overheid, vat ik niet helemaal, heb ook het idee dat je dat er alleen maar 'bijhaalt' om iets waar je bang voor bent niet aan te gaan.
Maar... dat is giswerk omdat de opmerking zo ontzettend vaag en in algemene termen is.

Hoe gaat het verder qua eten/eetpatroon/thuissituatie/controles arts/intakes enz

Probeer voor je zelf voor te houden dat waarschijnlijk een heleboel angst spreekt, en ja angst is een slechte leidraad. Probeer je verstandelijke deel te laten spreken voor je.
Ik wens je ontzettend veel sterkte.
Zoals ik in pb's al wel eens gezegd heb, voor een klein deeltje weet ik waar je door heen gaat, en hoe de angsten je kunnen bevliegen, hoe je wilt schoppen en slaan tegen iedereen die maar te dichtbij komt, die de schijncontrole die je hebt van je af 'wil' pakken.
Maar wat let je om het te proberen? Het gewoonweg te doen? Het aan te gaan? Wat heb je te verliezen?

ps: pb box staat open hoor... ook al is het een bozig/opstandelijk/verdedigend pbtje :P

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:13

Oef, ik las de titel en had eerst nog niet door om wie het ging...Ik herken je uit het topic gezonde voeding Emily. Je bent 16, hebt nog een heel leven voor je. En eerlijk is eerlijk, dat is lang niet altijd leuk en voor iedereen met ups en downs. Maar voeding is je brandstof, zonder dat ga je dood. Daar zijn ze mogelijk ook bang voor met die hartslag, maar dat kan ook best meevallen, mijn vriend heeft ook een lage hartslag. Is er wel vaak duizelig van bijvoorbeeld, maar functioneert prima verder. Ik snap heus dat het dodelijk saai is daar en dat je baalt van een arts waar je niet mee klikt, maar misschien vindt ze je wel een onuitstaanbare puber en probeert ze je sterker te maken!
Enne, als opname niet zou werken zouden al die klinieken allang failliet zijn gok ik zo...Misschien moet je eens heel drastisch het roer omgooien en kom je terug als een leuker, gezonder mens. Dan is dat leven zo weer terug en maak je jezelf en je familie/vrienden alleen maar trots! Mijn leven was ook niet voorbij toen ik van Enschede naar Amsterdam verhuisde, daar had ik helemaal geen sociaal netwerk. Als je hard aan jezelf hebt gewerkt laten mensen je sneller toe dan ooit!

BigOne
Berichten: 38414
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:18

xEmily schreef:
Nee kaartjes hoeven niet, bedankt ;)

Hoe het gaat.
Weet ik veel.
Ik was laatste dagen vrij positief.
Sinds vandaag niet meer.
Zou zéér binnenkort opgenomen gaan worden in een kliniek, maar dat wil ik absoluut niet meer.
Ben ook bang dat ik dan niet meer in mijn sociale leven terug kan stappen.

En hoe kan je genieten van het leven als je toch een spons bent die zoveel mogelijk volume moet proberen vast te houden? Hoe kan je genieten van het leven als je toch een aapje wordt die voor vijf centen voor de overheid danst?

Tja, anorexia is een zeer levensbedreigende ziekte, je hebt nog een hele lange weg te gaan en ik hoop voor je dat je hem aankan. Het zou echt jammer zijn als er weer een leven nodeloos verloren gaat.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:21

Oh en als toevoeging, mijn tijd in de kliniek (en ervoor en erna) is enorm zwaar geweest, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar ook enorm waardevol, niet alleen omdat ik uiteindelijk genezen ben, maar ook omdat ik mezelf er heb leren kennen, verandert ben en vrienden heb gemaakt. Want als je met zijn allen in hetzelfde schuitje zit (een eetstoornis en daaraan werken), herken je veel van elkaar.
De sociale contacten waarvan je nu bang bent ze kwijt te raken... je bouwt daar ook weer andere sociale contacten op, misschien zullen ze niet meegaan de rest van je leven, maar ze kunnen je wel door een zware periode heen helpen, juist omdat 'ze' weten voor een deel waar je doorheen gaat, hoe goede vriendinnen/contacten je nu hebt, het is ontzettend lastig voor een buitenstaander zich voor te stellen waar je doorheen gaat