Nagellaktopic deel 9

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:11

tussendoor moet je hem niet afvegen hoor

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:16

Ik veeg de eerste transparante laag altijd af met een watje met aceton en na twee lagen kleur de laatste doorzichtige laag ook. Zo staat het ook in de handleiding bij de mijne.

Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:18

oh? ik alleen laatste...als het geen no wipe is, Ook zo op cursus geleerd

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:25

Ik deed het eerst alleen bij de laatste, maar merk wel dat het veel langer blijf zitten als ik die eerste transparante laag ook afveeg :j Maar misschien verschilt dat per merk?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:30

Vreemd, het residu zou juist moeten zorgen dat de lagen als het ware in elkaar grijpen...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:35

Kan er ook weinig aan doen, haha. Bij mij blijft het op deze manier wel beter zitten. :)

Weet iemand of je voor thermo gellak een speciale base- en topcoat nodig hebt? Of kan dat ook met een gewone gel topcoat die je bij gewone gellak gebruikt?

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:15

Ik had zeker weten wel gellak gekocht, maar inderdaad elke laag afzonderlijk droog geveegd! Misschien is dat het dan geweest. Ga er eens mee aan de slag als de huidige lak er weer af is :D

Blijft jullie gellak ook gewoon goed bij de paarden? Al dat zand, uitmesten, je kent het wel :')

Edit: dus eerst een transparante laag, dan 1 of 2 lagen kleur en dan weer dezelfde transparante laag als bij laag 1? En dan alleen de laatste afvegen?
Lijkt me echt heerlijk dat het gewoon twee hele weken mooi blijft (van twee weken zou ik al heel blij worden haha)!

Anoniem

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:29

Gebruikt er hier ook iemand wel eens een laagje transparante gellak/base als onderlaag voor gewone nagellak. Om de nagels wat steviger te houden zegmaar?

Whizz
Berichten: 1059
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:43

San87, Hollywood nails 256. Ik vind dat grijs ook heel mooi!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:54

Jans schreef:
Gebruikt er hier ook iemand wel eens een laagje transparante gellak/base als onderlaag voor gewone nagellak. Om de nagels wat steviger te houden zegmaar?

Vroeger wel gedaan, maar 1 laagje werkt niet. Ik adviseer dan 2x base en 2x top

Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:55

Mloes schreef:
Ik had zeker weten wel gellak gekocht, maar inderdaad elke laag afzonderlijk droog geveegd! Misschien is dat het dan geweest. Ga er eens mee aan de slag als de huidige lak er weer af is :D

Blijft jullie gellak ook gewoon goed bij de paarden? Al dat zand, uitmesten, je kent het wel :')

Edit: dus eerst een transparante laag, dan 1 of 2 lagen kleur en dan weer dezelfde transparante laag als bij laag 1? En dan alleen de laatste afvegen?
Lijkt me echt heerlijk dat het gewoon twee hele weken mooi blijft (van twee weken zou ik al heel blij worden haha)!



basecoat > uitharden > kleur>uitharden > kleur > uitharden > top coat > uitharden ( plak laag weghalen indien je een top coat met plaklaag hebt ). Kleur kan je ook in 3 laagjes doen als je hem dan beter vind dekken.

En idd wat LM ook zegt, dit is mok ook geleerd dat die plaklagen er juist zijn om in elkaar te kleven.

Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:52

Ik lees toch regelmatig in FB groepen dat mensen kunst nagels zetten, maar geen opleiding hebben gedaan...wat vinden jullie daar nou van?

Mars

Berichten: 33271
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:09

Moet een ieder vooral zelf weten. Hoop alleen dat als ze ze bij anderen zetten ze eerlijk zijn hierover.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:54

Cinnepin schreef:
Ik lees toch regelmatig in FB groepen dat mensen kunst nagels zetten, maar geen opleiding hebben gedaan...wat vinden jullie daar nou van?

Op jezelf, lekker zelf weten en niet miepen als het mis gaat.
Op klanten vind ik een no-go, vooral om het theorie gedeelte.
Keerzijde van de medaille: ik heb mensen zonder opleiding prachtige nagels zien zetten en mensen met opleiding verschrikkelijke nagels.

Ik zou wel nog steeds graag zien dat het nagelvak een erkend beroep zou worden :j

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:07

Ik vind het ook niet kunnen dat mensen onopgeleid nagels zetten. Een diploma geeft toch aan dat je je zaken serieus neemt, ook al heb je de skills al. En hygiëne daar ontbreekt het vaak ook aan. Er zijn nog steeds salons die meerdere klanten met één vijl behandelen of niet na elke behandeling de tafel/materialen schoonmaken. Ook ik zou graag zien dat het een erkend beroep wordt waar papieren voor nodig zijn. Tot slot vind ik het ook een goede zaak als een salon verzekerd is, want ook daar lopen klanten met problemen tegenaan. 'De nagelzetter was niet verzekerd, dus heb je als klant zelf een probleem'. Dat is wettelijk dan wel zo geregeld en je bent als klant zelf verantwoordelijk om uit te zoeken wat wijsheid is om je nagels te laten doen, maar dan nog.

Er is een mogelijkheid om je aan te sluiten bij de Nagelgilde (zie ook NDM), welke opgericht is door een aantal mensen in de nagelbusiness. Deze is nog niet wettelijk erkend, dus je doet het meer om bij 'een clubje te horen' als je je nu zou inschrijven. En toch heeft het ook iets positiefs: je kunt klanten laten zien dat je je zaak serieus neemt met zo'n plaquette van het Nagelgilde aan je deur. En wie weet wordt het Nagelgilde in de (nabije) toekomst wel wettelijk erkend. Dan is het maar mooi meegenomen als je die erkenning hebt. Zelf weet ik nog niet zo goed of ik me er voor op wil geven met de tijd. Eerst maar eens dat diploma proberen te halen. :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:17

Het nagelgilde vind ik echt een wassen neus. Als ik braaf m'n contributie betaal krijg ik een mooi schildje "lid van het nagelgilde".... zegt helemaal niks over kwaliteit of hygiene helaas...

Dan kan ik ook kiezen voor erkenning. (Dan wordt mijn salon "gekeurd")
Kost me het eerste jaar €200 (ex btw) en de volgende jaren €100 (ex btw) (en dan komt het lidmaatschap daar nog bij)

Er zijn diverse instanties de afgelopen jaren opgericht (en weer verdwenen) die zich hard wilde maken voor de erkenning van het nagelvak. Helaas wil het maar niet lukken de neuzen dezelfde kant op te krijgen, dus ik vrees een gebed zonder eind

Mars

Berichten: 33271
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:19

Erkenning zou zeker mooi zijn maar even realistisch: bijna iedereen begint met een keer proberen op eigen nagels of op zus/vriendin/etc. Diploma komt evt later maar ik vind het dan niet fair om neerbuigend te doen naar mensen die aan het oefenen zijn geslagen zoals je ook ooit zelf bent begonnen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:23

True... maar ook weer een keerzijde, als je een willekeurige hobbiest op fb ziet die een vraag stelt en jij die vraag niet beantwoord met een compleet stappenplan, kan je een grote mond terug krijgen. Is mijn ervaring.

En dat je dan een keer een pseudomas hebt, dat kán. Liever niet natuurlijk, maar het kan gebeuren en dan moet je het wel kunnen herkennen en weten wat je wel of niet moet doen...

Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:28

Ik ga dan ook pas oefenenen met gelnagels na het behalen van mijn papiertje..

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:41

Whizz schreef:
Mooi c_alsemgeest! Blijft het ook goed zitten?

Terug komend op de vraag :P
Dag drie en nog helemaal netjes...

Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:23

Mloes schreef:
Ik had zeker weten wel gellak gekocht, maar inderdaad elke laag afzonderlijk droog geveegd! Misschien is dat het dan geweest. Ga er eens mee aan de slag als de huidige lak er weer af is :D

Blijft jullie gellak ook gewoon goed bij de paarden? Al dat zand, uitmesten, je kent het wel :')

Edit: dus eerst een transparante laag, dan 1 of 2 lagen kleur en dan weer dezelfde transparante laag als bij laag 1? En dan alleen de laatste afvegen?
Lijkt me echt heerlijk dat het gewoon twee hele weken mooi blijft (van twee weken zou ik al heel blij worden haha)!

Vaak blijft het langer mooi zitten door er een acryl- of gellaag onder te doen. Ik werkte een aantal jaren geleden nog op de koets en was dagelijks in de weer met alle werkzaamheden die er omheen kwam kijken, maar mijn gel lak bleef door de acryllaag zelfs dan nog goed zitten. Makkelijk twee weken, maar vaak ook langer.

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:26

LadyMadonna schreef:
Het nagelgilde vind ik echt een wassen neus. Als ik braaf m'n contributie betaal krijg ik een mooi schildje "lid van het nagelgilde".... zegt helemaal niks over kwaliteit of hygiene helaas...

Dan kan ik ook kiezen voor erkenning. (Dan wordt mijn salon "gekeurd")
Kost me het eerste jaar €200 (ex btw) en de volgende jaren €100 (ex btw) (en dan komt het lidmaatschap daar nog bij)

Er zijn diverse instanties de afgelopen jaren opgericht (en weer verdwenen) die zich hard wilde maken voor de erkenning van het nagelvak. Helaas wil het maar niet lukken de neuzen dezelfde kant op te krijgen, dus ik vrees een gebed zonder eind

Dat gevoel had ik er eerst ook bij, maar tot nu toe lijkt het bij deze wel redelijk goed te lukken. Ik ben zelf niet zo van de 'clubjes', maar kan me voorstellen dat als het erkend zou worden dat het dan wel kan uitdragen dat je je vak serieus neemt. Als iets erkend wordt, dan zitten daar doorgaans ook gezondheidstechnische en hygiënische aspecten aan vast. Maar goed, eerst maar eens zien of deze het wel volhoudt. Tot die tijd wacht ik rustig af. Diploma vind ik het allerbelangrijkste in ieder geval.

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:28

Mars schreef:
Erkenning zou zeker mooi zijn maar even realistisch: bijna iedereen begint met een keer proberen op eigen nagels of op zus/vriendin/etc. Diploma komt evt later maar ik vind het dan niet fair om neerbuigend te doen naar mensen die aan het oefenen zijn geslagen zoals je ook ooit zelf bent begonnen.

Helemaal mee eens. :j Zonder oefenen kom je niet ver en wat is er mooier dan dat je op bekenden kunt oefenen, dan gelijk op een wildvreemde die misschien ook wel nare trekjes heeft waar iemand weer zenuwachtig van zou kunnen worden (ik noem maar wat). Maar als je een eigen salon wilt oprichten c.q. er werkelijk geld mee wilt gaan verdienen door ook 'vreemden' te behandelen, dan vind ik wel dat je een diploma moet hebben.

Cinnepin

Berichten: 8943
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:29

Shenavallie schreef:
Mars schreef:
Erkenning zou zeker mooi zijn maar even realistisch: bijna iedereen begint met een keer proberen op eigen nagels of op zus/vriendin/etc. Diploma komt evt later maar ik vind het dan niet fair om neerbuigend te doen naar mensen die aan het oefenen zijn geslagen zoals je ook ooit zelf bent begonnen.

Helemaal mee eens. :j Zonder oefenen kom je niet ver en wat is er mooier dan dat je op bekenden kunt oefenen, dan gelijk op een wildvreemde die misschien ook wel nare trekjes heeft waar iemand weer zenuwachtig van zou kunnen worden (ik noem maar wat). Maar als je een eigen salon wilt oprichten c.q. er werkelijk geld mee wilt gaan verdienen door ook 'vreemden' te behandelen, dan vind ik wel dat je een diploma moet hebben.



mee eens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:26

Shena, hoe lang zit je in het nagelvak? Ik heb al zoveel gezien/gehoord/gelezen over het nagelgilde.... ook daar krijgen ze de neuzen niet dezelfde kant op :n

Kijk hoe weinig salons er op hun erkend lijst staan... dat is niet voor niets...