gevoelloos stuk bij me duim

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 21:14

ik heb op 18 mei 2014 me pols gebroken. Ik kreeg zou 1 week gips krijgen en dan controle en dan nieuw gips. Ik heb het gips in Almelo om gekregen omdat ik daar weekend was. Vervolgens zou ik in dus in Groningen nieuw gips krijgen na een week maar pas na 3 weken werd ik gebeld van we hebben de foto's niet heb jij de foto's nou die had ik toevallig.

Maar door die 3 weken het zelfde gips werd me gips te ruim en kreeg ik aan de onderkant vlak bij de duim/pols een druk plaats en sinds het gips er af is het ook gevoelloos.

Wat kan dit zijn? en moet ik hier mee naar het ziekenhuis?

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:20

Me pols? Daar typ je zeker ook lastig door? Je hele tekst is nogal slordig geschreven...

Hoe dan ook, om even op je vraag te reageren, neem contact op met je huisarts, deze weet vast wat je moet doen en of de gevoelloosheid normaal is en nog weg zal trekken. Sterkte!

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:25

raar dat ze in het eigen ziekenhuis niet nieuwe foto's hebben gemaakt om te kijken hoe het was , sterkte ermee.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 21:30

ze zeiden in het ziekenhuis dat het wel binnen 2 weken weg zou zijn. maar niet dus ook het bewegen van me pols is niet fijn en verder zie en voel je een bult vlak boven mijn pols.

verder kan ik me vingers goed bewegen soms voel ik pijn in me hand.

ook sinds het gips er af is heb ik dat me pols erg kraakt bij het bewegen .

HighVoltage

Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-12

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:33

Je pols moet revalideren. Al naar een kinesist gestapt? Een kennis van mij had haar elleboog gebroken, waar ze nu, 4 jaar later, soms nog last van heeft...

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:35

Idd, even naar de fysio. In ieder geval voor de pijn en het niet goed kunnen bewegen van de pols.

Het gevoelloze stuk is resultaat van een zenuw die een tijdje knel heeft gezeten. Kan over gaan, maar dat duurt lang. Kan ook niet weer over gaan...

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 21:36

ik doe elke dag braaf oefeningen en ik heb nu sind 5 weken langzaam me brace afgebouwd wat moest van het ziekenhuis.

ik ga naar de fysio maar die weet ook niet wat het kan zijn. ik ga daar 2x in de week heen nu 3 weken

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:38

Afknelling zenuw (door gips of schade door breuk?) of mogelijk carpaal tunnel syndroom (niet waarschijnlijk). Ik zou even langs de HA gaan.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:22

Je kan toch gewoon de huisarts bellen en om advies vragen??

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 02:38

Mijn huisarts is nie de hele dag open en weekend ook niet. Dan kan ik beter het ziekenhuis bellen

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:10

Pandameisje schreef:
Mijn huisarts is nie de hele dag open en weekend ook niet. Dan kan ik beter het ziekenhuis bellen


Dit heeft geen enkele spoed, je kunt het weekend echt wel wachten en maandag je HA bellen.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:40

Ik zou zeker even het ziekenhuis bellen, het zit je fijne motoriek flink in de weg. Zo te zien uit zich dit ook in het brein: 'mijn' typen gaat al niet meer.
En als je dan toch voor een algehele check- up gaat; doe gelijk even een opfriscursus spellen ofzo.

Beterschap met je duim.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:13

Gewoon wachten tot maandag, dit heeft inderdaad geen spoed

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 11:38

ik wil 1 ding hier melden ik heb dyslexie ;) maar ik wacht wel tot maandag

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:40

Pandameisje schreef:
ik wil 1 ding hier melden ik heb dyslexie ;) maar ik wacht wel tot maandag


Dyslexie maakt niet het verschil tussen 'me' en 'mijn' moeilijker, gewoon een kwestie van even opletten.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 11:41

als je dyslexie hebt kan je moeite hebben met de spelling;)

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:02

Spelling is iets anders dan gewoon een heel ander woord schrijven ;)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:46

Pandameisje schreef:
als je dyslexie hebt kan je moeite hebben met de spelling;)


Niet gebruiken als excuus, meer je best doen!
Ja het is wat lastiger, maar als je over een paar jaar een baan hebt dan neemt je baas ook geen genoegen met 'me' en 'nie'.

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:52

Jongens, kom op zeg, wees een beetje lief naar TS. Hier gaat het topic ook helemaal niet over. Ik ga even temmen.

OT: Ik zou even naar de HAP bellen, en hun vragen om advies.

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:54

Rianneuhh schreef:
Ik zou zeker even het ziekenhuis bellen, het zit je fijne motoriek flink in de weg. Zo te zien uit zich dit ook in het brein: 'mijn' typen gaat al niet meer.
En als je dan toch voor een algehele check- up gaat; doe gelijk even een opfriscursus spellen ofzo.

Beterschap met je duim.

Kan je nog aardiger zijn? Jemig zeg, met het verkeerde been uit bed gestapt?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:55

De HAP?? Volgens mij kan dit best wachten tot maandag hoor. De TS loopt er al een tijd je mee en ik denk ook niet dat de HAP gaat zeggen dat ze langs mag komen, maar ik denk dat ze zullen zeggen dat ze dan maandag maar even naar haar eigen HA moet gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:59

Dit is geen spoed. TS heeft er al even last van, dus dan kan het nog wel wachten tot maandag.

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:04

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom nieuw gips 3 weken bij jou moest duren? Jij bent toch degene die een afspraak moet maken in een ander ziekenhuis? En als gezegd is dat je binnen een week ander gips moet dan is er over het algemeen wel gewoon 'plek', gipsen en breuken zijn nu eenmaal niet iets waar een lange wachtlijst oid voor staat. Foto's hadden ook daar gemaakt kunnen worden (maar je had ze digitaal begreep ik)

Een dove duim is vaak een probleem met je zenuw(en), dat kan door drukplekken van het gips gebeurd zijn maar kan ook vanuit de breuk zelf komen.
Ik zou contact opnemen met je behandelend arts in het ziekenhuis, als het een zenuwbeschadiging is kan herstel lang duren helaas, staat volgens mij om en nabij een half jaar voor

Btw, inderdaad niet naar de HAP bellen of nu in het weekend naar het ziekenhuis... dit is geen spoed

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:11

Dacht ik ook nog aan Annemiek. Het lijkt me dat TS zelf een afspraak had moeten maken in haar eigen ziekenhuis. En dat had ze ook direct kunnen doen toen ze te horen kreeg dat ze het na een die week moest laten vervangen. Lijkt mij sterk dat er dan geen plek was geweest.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: gevoelloos stuk bij me duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:15

Ik snap ook niet zo goed dat als je een drukplek krijgt je daar geen actie op onderneemt.

Als je nu een zenuw beschadiging hebt had het zo makkelijk voorkomen kunnen worden door eerder aan de bel te trekken.

Als het dat is kan het erg lang duren voordat het weer hersteld is...