help wat moet ik doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2537
Geregistreerd: 24-01-12

help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 02:11

Hallo allemaal.

door stress ben ik vergeten de pil in te nemen van gister avond (donderdag) nu vrijdag avond ( zaterdagnacht) zag ik dat ik de pil van dondrrdag vergeten was. Ik heb deze week geen seks gehad. Het is overigens de 1e eerst week van mijn strip ( wel t einde van mijn 1e week). Hoogst warschijnlijk heb ik aankomende week wel gemeenschap. Kan dit kwaad?
Ik heb nu mijn donderdagavond en vrijdagavond pil tegelijk in genomen.. anders hou ik er 1 over.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 02:14

Gewoon een condoom gebruiken, dan ben je wat zekerder nog dat je het veilig doet, toch? Of het niet doen, nog veiliger :P

Hieperdi
Berichten: 2537
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 02:18

Pauline schreef:
Gewoon een condoom gebruiken, dan ben je wat zekerder nog dat je het veilig doet, toch? Of het niet doen, nog veiliger :P

Ja dat is n beetje n probleem.. maar n condoom raakt tie niet opgewonden van.. beetje een muts is t.

Hieperdi
Berichten: 2537
Geregistreerd: 24-01-12

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 02:29

Ik slik mijn pil overigens wel al een langere tijd door.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 03:20

michelle933 schreef:
Pauline schreef:
Gewoon een condoom gebruiken, dan ben je wat zekerder nog dat je het veilig doet, toch? Of het niet doen, nog veiliger :P

Ja dat is n beetje n probleem.. maar n condoom raakt tie niet opgewonden van.. beetje een muts is t.


Ach van het idee dat er een baby van kan komen raakt hij vast ook niet in de stemming. Dan is een jasje vast beter toch?

Anoniem

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 03:34


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:22

michelle933 schreef:
Pauline schreef:
Gewoon een condoom gebruiken, dan ben je wat zekerder nog dat je het veilig doet, toch? Of het niet doen, nog veiliger :P

Ja dat is n beetje n probleem.. maar n condoom raakt tie niet opgewonden van.. beetje een muts is t.


Dan heeft ie dus pech, dan maar geen sex

wat een kul zeg

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:58

Ja jammer dat jij je pil bent vergeten, maar wat n onzin dattie m niet omhoog krijgt met condoom, moet ie maar mee oefenen hoor :+ en anders idd maar geen seks. Ik zou t er iig niet op wagen :n

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:08

Durex heeft nu toch een nieuw condoom? Voor het echte gevoel van huid op huid? Misschien deze eens proberen ;) En anders inderdaad even geen sex.
Volgens mij is het ook niet zo handig om 2 pillen tegelijk te pakken... Maar voor mij is dit al een paar jaar geleden, dus het kan verandert zijn.

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:17

1 pil vergeten en die daarna wel op tijd genomen, is hij naar mijn weten betrouwbaar. (Laatst nog voor een patiënt opgezocht).

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:20

http://m.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ ... ten?mobile

"Eén pil vergeten
Neem de vergeten pil alsnog in binnen 36 uur na het vaste tijdstip waarop je de pil had moeten slikken.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig."

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:33

Je bent gewoon veilig omdat je hem nu alsnog genomen hebt, de komende 7 dagen niet weer 1 vergeten want dan ben je wel onveilig.

Hieperdi
Berichten: 2537
Geregistreerd: 24-01-12

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 10:44

Oke ja ik heb ze wel alle 2 tegelijk ingenomen maarja. Ik wacht er zowiso nog wel even mee. Paar dagen

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:10

Kan gewoon hoor. Ik neem mijn pil zowiezo nooit dezelfde tijd voor het slapen is soms 2100 soms 0600 ochtend en Nog nooit problemen gehad

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:13

Wendy_Komen schreef:
http://m.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ ... ten?mobile

"Eén pil vergeten
Neem de vergeten pil alsnog in binnen 36 uur na het vaste tijdstip waarop je de pil had moeten slikken.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig."


Ligt het er ook niet aan in wanneer je hem vergeten bent?
Dus in eerste week vergeten of de 3e week
Naar mijn weten verschilde dat altijd.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:34

In de tweede week kan het idd geen kwaad maar in de eerste of 3e weer wel geloof ik, staat ook in de bijsluiter.

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:00

Slina, dat is als je er meer dan 2 vergeten bent. Als je de link bekijkt zie je precies hoe en wat.

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:12

Controleer gewoon even wat er in de bijsluiter staat van je pil :) Dat lijkt me sowieso betrouwbaarder dan gewoon maar informatie aannemen van random strangers op het internet. (Vooral omdat er natuurlijk meerdere varianten bestaan! Wie zegt dat die allemaal dezelfde 'regels' hebben bij het vergeten van een pil?) Nu weet ik alleen hoe het zit met mijn eigen, maar daar is het inderdaad zo dat het uitmaakt in welke week ik 'm vergeten ben etc. en staat het allemaal heel duidelijk uitgelegd in welk geval je wel en niet beschermd bent en hoe lang het dan nog duurt tot dat wel weer zo is.

En inderdaad, tja, dat het dan niet lukt met een condoom.. Het is je eigen keus en risico natuurlijk, maar als je niet beschermd bent, zou ik het gewoon eventjes laten ;) Je slikt de pil niet voor niets, lijkt me :+

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:18

Als je het niet zeker weet dan gewoon ff geen sex :+
zwanger ben je zomaar
en een maand geen sex is beter dan zwanger terwijl je het niet wilt

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:53

TE5, thuisarts.nl is een site gemaakt door huisartsen. Hangt samen met de NHG standaarden die wij op het werk (huisartsenpraktijk) ook gebruiken. Dus alles behalve een random site.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: help wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:44

Maar dan alsnog is elke pil anders, de bijsluiter is altijd betrouwbaarder.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:52

michelle933 schreef:
Pauline schreef:
Gewoon een condoom gebruiken, dan ben je wat zekerder nog dat je het veilig doet, toch? Of het niet doen, nog veiliger :P

Ja dat is n beetje n probleem.. maar n condoom raakt tie niet opgewonden van.. beetje een muts is t.


dan heeft hij pech!

kom zeg

en van slikken raak je niet zwanger (om van de laatste optie maar even niet te spreken). Dus er is nog veel mogelijk, maar grot is gesloten wegens onderhoud, klaar.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:08