Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:05

En leef je nog? Gaat het goed met je wond? Is het wat tot rust gekomen inmiddels? Kun je al weer wat meer, of doe je het nog voorzichtig aan met fietsen e.d. ?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 18:14

Het gaat verder vrij goed,maar ik vind het vreemd dat het dik blijft.Het is net of de hele fistel er nog gewoon zit.Een dik langwerpig stukje,die geen pijn doet.Héél af en toe voel ik een beetje pijn,maar das te verwaarloozen.
Wanneer moet dat dikke gedoe eigenlijk over zijn?

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:15

Dat duurt nog wel een behoorlijke tijd!! Die van mij is 26 jaar geleden verwijderd en nog is het af en toe hard, dik en komt er vocht uit. Voornamelijk als het weer omslaat en als het vriest ennn wat het meest vervelend is.. als het warm is buiten.. Dus boven de 25C.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 16:22

Is dat wel normaal dat er nú nog af en toe vocht uitkomt bij jou rainbow8?

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:55

Weet ik niet. Ik heb geen tijd (lees: zin) om daarvoor nog naar de HA te gaan. Destijds ben ik nog wel na een jaar gegaan en is er gezegd dat het wel over zou gaan.. Dit is/was dus niet het geval bij mij. Het irritante eraan is, dat het ontzettend jeukt als er vocht uit komt... En geloof me dat is niet prettig zo tussen stuitje en anus.. En echt krabbelen daar lukt dan ook niet :+. Soms als er echt een scheur in zit doe ik er rescuezalf op van Bach. Verder leer ik er maar mee leven. En alles went, behalve een vent! Want als een vent went, dan wordt het saai en moet je op zoek gaan naar een nieuwe.. Laat ik voor dat laatste nu net te lui zijn :+ }>.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 17:46

Zou het toch maar in de gaten blijven houden,want áls er toevallig een bacterie bij dat vocht komt?
Maar dan merk je dan gauw genoeg lijkt me,dan zal het gaan ontsteken en pijn gaan doen.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:48

Dat is gelukkig nog steeds niet gebeurt. *klopt af op onbehandeld hout*.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:27

@Rainbow - Het lijkt me absoluut niet goed dat een oude ontstekingsplek nawerkt moet ik eerlijk zeggen.. Maar goed.

En dat het bij jou zo dik blijft dat klinkt toch ook vreemd. Bij mij was het niet perse dik, wel nog gevoelig omdat het open was en lang duurde voordat het van binnenuit dicht groeide en het gebied en litteken is een tijd gevoelig geweest omdat de huid nog zo dun was en weerbaarder moest worden.
Of bij de HA langs gaan of toch bij het ziekenhuis om een afspraak vragen of je vragen telefonisch voorleggen en vragen of je langs kunt komen oid.
Laatst bijgewerkt door fargo op 27-12-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:37

Goed idee Fargo,ik ga wel langs me H.A. moet hij er maar effe naar kijken.Het lijkt nu gewoon net of de fistel er weer zit,dezelfde langwerpige dikkere vorm en niet pijnlijk.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 10:10

Gister bij de H.A geweest,het is littekenweefsel zei die.Dat duurt nog ff voor dat weer zacht gaat worden.