Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:38

Ja het kunnen echt rotdingen zijn.. Net als steenpuisten, maar die gaan idd vaak met trekzalf wel weg. Maar kunnen ook erg pijnlijk zijn.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:13

Volgende week afspraak bij de narcotiseur en de week erop [2 Dec.] de operatie onder algehele narcose. Hij vroeg of ik er veel last of pijn aan had.Nee heb er totaal geen last of pijn aan.
Zou het wel een Fistel zijn? vraag ik me dan af.Ik bedoel,niemand kan door me huid heen kijken.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:15

gohya schreef:
Volgende week afspraak bij de narcotiseur en de week erop [2 Dec.] de operatie onder algehele narcose. Hij vroeg of ik er veel last of pijn aan had.Nee heb er totaal geen last of pijn aan.
Zou het wel een Fistel zijn? vraag ik me dan af.Ik bedoel,niemand kan door me huid heen kijken.


Dan nog moeten ze opereren, bij mij dachten ze ook dat het misschien een cyste of zo kon zijn, ze moeten er toch bij om te kijken wat het is.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:18

Haha laat me raden begint met H en eindigd op trop :D

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:44

MarjanB schreef:
Haha laat me raden begint met H en eindigd op trop :D


ik vat hem niet?

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:57

gohya schreef:
MarjanB schreef:
Haha laat me raden begint met H en eindigd op trop :D


ik vat hem niet?


Oh dus niet die dokter hihi Ik heb namelijk wel eens mn teen laten behandelen door hem.. Gewapend met grote spuit mesje enz :') kon ie ook prima zelf (hij houd van snijden geloof ik)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 16:10

Ow nu vat ik hem MarjanB.Nee niet die dokter,die is er volgens mij ook niet meer.
Ik heb sti**el, weet niet of je die ook kent? zit hier ook al heel lang.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:31

Oh ja haha die ken ik ook wel :D

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:41

Toen ik 16 was heb ik een fistel gehad tussen m'n anus en stuitje... Deze is onder volledige narcose weggesneden. Daarna 6 weken lang elke dag een sodabadje gehad en deze is ook open gelaten om te genezen. Bij mij is het nooit meer teruggekomen. Gelukkig, want ik kon echt niet meer zitten. Verder het verschil tussen een steenpuist en een fistel voel je echt wel...

Ik zie dat je op 2 december onder het mes gaat... of heb ik het verkeerd gelezen en heb je dan een afspraak met de anesthesist?? Suc7 meis.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:20

Klopt rainbow8 de 25ste bij de narcotiseur en 2 Dec. operatie.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 12:17

a.s. dinsdag om 10.00 uur melden bij het opname bureau,nuchter vanaf 24.00 uur.Afgelopen dinsdag bij de narcotiseur geweest,staat er op hun p.c. in de lies links.Nee het zit rechts hoor, zei ik.Oke foutje.

Weet iemand hoe lang zo'n operatie duurt? ik gok zelf op een kwartiertje.
De fistel is nu ongeveer 10cm lang.Hij begint ook te klemmen nu in me lies.

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:20

gohya schreef:
a.s. dinsdag om 10.00 uur melden bij het opname bureau,nuchter vanaf 24.00 uur.Afgelopen dinsdag bij de narcotiseur geweest,staat er op hun p.c. in de lies links.Nee het zit rechts hoor, zei ik.Oke foutje.

Weet iemand hoe lang zo'n operatie duurt? ik gok zelf op een kwartiertje.
De fistel is nu ongeveer 10cm lang.Hij begint ook te klemmen nu in me lies.


Rechts is voor de kijkers links..... misschien
Ik zou iets op m'n buik schrijven voor ik onder zeil zou gaan 'hier zit het' :+

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 12:32

Hahaha ze zei dat ze het vóór de operatie zouden vragen en dan merken met een pijl.

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:44

Cassidy schreef:
Fantabulouss schreef:
Mijn hond heeft een fistel gehad... om een grote operatie te voorkomen (ze was al wat ouder) zijn we aan de slag gegaan met Fistelpot (http://www.fistelpot.nl/) en is het uiteindelijk zonder operatie genezen! :) Het staat niet op de site maar is ook in Hoorn (NH) te koop bij de care shop.

Is een pasta volgens geheim familierecept uit Ursem. Kan zowel in als uitwendig worden gebruikt bij zowel mensen als dieren. Alcohol, koemelkproducten en varkensvlees mag je niet eten als je dit gebruikt. 't schijnt wel vies te smaken :o

DA Francaise in Hoorn kan het ook opsturen geloof ik (http://www.francaise.nl/)


Hier ook goede ervaringen in de familie met de fistelpot. Mijn Oma had suiker en een open voet, die moest worden geamputeerd. Als allerlaatste redmiddel de fistelpot gebruikt, ze lag toen al in het ziekenhuis. De wond ging opeens spontaan genezen dus amputatie hoefde niet. Artsen snapten niet hoe dat nu kon....

Fistelpot kun je op margarine en boterbasis krijgen. Als je het gebruikt kun je kuipjes van ouwel krijgen waar je het in kunt doen en in kunt nemen....dan is het minder vies.



Als dat middel ècht zo goed werkt, is het best schokkend dat die familie het recept al meer dan 100 jaar geheim houdt... Het betekent voor veel mensen het verschil tussen wel of niet amputeren en zij maar lekker cashen. Klopt niet. Een octrooi op een nieuw medicijn is na zoveel jaar verlopen en mag dan nagemaakt worden. Zij ontlopen dit. Dat er mensen onnodige amputaties ondergaan, of erger kan ze blijkbaar minder schelen dan de portemonnee!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:49

dit is zieken huiswerk,met name ook de nazorg!!!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:51

ah dit had mijn vader dus gebruikt in het verleden al meer dan 45 jaar geleden.... maar alsnog was hij toen geopereerd! dus....het werkt niet altijd

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 13:04

Maar miss.zitten er in dat middel [Fistelpot] wel bestandsdelen in die 'verboden' zijn? het word dan absoluut afgekeurd.Miss. is dat middel ooit wel prijs gegeven aan de Farma industrie,maar werd het dus afgekeurd?

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:11

sterkte.

Een vriendin heeft dit ook gehad bij haar bilnaad. Ook onder narcose (ruggenprik lukte niet) weggesneden. Daarna thuiszorg gehad om de boel te verzorgen, rot plek om het zelf namelijk te kunnen verzorgen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 13:16

In de bilnaad lijkt me veel lastiger,je ziet zelf niets en kan het zelf niet schoonhouden.In de lies kan ik het zelf schoonhouden enzo.Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met lopen,denk wel dat de wond gaat schrijnen.
Ik kon ook kiezen voor een ruggeprik,maar koos voor narcose.

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:55

gohya schreef:
Maar miss.zitten er in dat middel [Fistelpot] wel bestandsdelen in die 'verboden' zijn? het word dan absoluut afgekeurd.Miss. is dat middel ooit wel prijs gegeven aan de Farma industrie,maar werd het dus afgekeurd?


Dat weten we dus niet, omdat het een geheim gehouden recept is.
Wel is het zo dat er soms ingrediënten in zulke middeltjes zitten die inmiddels al als ouderwets worden beschouwd en daarom niet meer interessant zijn voor de moderne farmacologie.
Er zijn soms artsen die nog best terug willen grijpen op zulke middeltjes als het reguliere spul niet aanslaat.
Zoiets als een tandarts die "molkosan" of kamillethee aanraadt als spoelmiddeltje bij tandvleesproblemen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:39

gohya schreef:
In de bilnaad lijkt me veel lastiger,je ziet zelf niets en kan het zelf niet schoonhouden.In de lies kan ik het zelf schoonhouden enzo.Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met lopen,denk wel dat de wond gaat schrijnen.
Ik kon ook kiezen voor een ruggeprik,maar koos voor narcose.


Zorgen voor grote onderbroeken waar de wond "binnen" de onderbroeksnaad valt, maatje "oma" dus zodat het zacht omhuld wordt.
Waarschijnlijk moet je er vochtig of vet verband tegen dragen, dat houdt het open en zacht. Maar je wilt gaan naad of elastiek in je wond voelen dus ruim ondergoed of model boxer uitzoeken om te kijken wat het beste zal gaan zitten.

Hutcherson

Berichten: 7387
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:47

Ik heb daar heel veel negatieve dingen over gelezen. Inderdaad ook over sinus pilonidalis die net boven de bil zit.
Die moet weggesneden worden maar dat levert best wel een groot litteken op.
Ook moet je zoiezo 3 maanden dat continue schoonhouden (want het wordt niet gehecht, meot van onderuit dicht groeien)...
en dikke kans dat ie weer openscheurt als je bv te snel opstaat of een verkeerde stap maakt.

En er is ook een grote kans dat een fistel terug komt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Een Fistel.Wie heeft dit [gehad] en hoe is het weg gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:57

Zo zijn er meer ouderwetse middeltjes die écht werken,maar tegenwoordig verboden zijn,omdat het kwaad zou doen.

Mijn wond word gehecht,die blijft niet open,zeiden ze.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:01

fargo schreef:
gohya schreef:
In de bilnaad lijkt me veel lastiger,je ziet zelf niets en kan het zelf niet schoonhouden.In de lies kan ik het zelf schoonhouden enzo.Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met lopen,denk wel dat de wond gaat schrijnen.
Ik kon ook kiezen voor een ruggeprik,maar koos voor narcose.


Zorgen voor grote onderbroeken waar de wond "binnen" de onderbroeksnaad valt, maatje "oma" dus zodat het zacht omhuld wordt.
Waarschijnlijk moet je er vochtig of vet verband tegen dragen, dat houdt het open en zacht. Maar je wilt gaan naad of elastiek in je wond voelen dus ruim ondergoed of model boxer uitzoeken om te kijken wat het beste zal gaan zitten.


Hm grote onderbroeken,word moeilijk voor mij om te dragen.Ik zal ook jogingbroeken/trainingsbroeken aan moeten doen,spijkerbroek zit te strak.Heb nu al last van de fistel door me spijkerbroek,vooral met fietsen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:01

Dan nog zal het fijn zijn om zacht en groot ondergoed aan te hebben zodat de wond bedekt wordt er geen randjes in "snijden" ..
Misschien al een beetje rondkijken en proberen ??