Pijn rechts in bovenbuik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:43

Ik heb sinds zaterdag non stop pijn in mijn bovenbuik. Trekt ook door naar mijn ribben en rug.
In de week ervoor had ik af en toe een lichte buikpijn waarvan ik dacht dat het mijn maag was.
Sinds vandaag zit het echt rechts van het midden net onder mijn ribben. En trekt het ook nog steeds af en toe erg door naar mijn rug.
Met bewegen en bukken en zo is de pijn erger en ook na het eten.
Soms voelt het aan als een bal die er zit. Vooral als ik zit.
Ik heb gister bloed laten prikken waarvan ik morgen de uitslag krijg. Ook krijg ik vrijdag een echo.
Toch ben ik benieuwd of hier mensen zijn die het zelfde hebben gehad of weten wat dit zou kunnen zijn.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:52

Rechts zit je lever. Misschien galstenen?

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:48

Ja daar kwam ik ook op uit maar heb behalve pijn geen andere klachten.

Ook voel ik aan het einde van mijn borstbeen een harde ronde bult.ik weet niet of dat er hoort of niet.
Op een gegeven moment maak je jezelf helemaal gek!

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:45

Niemand verder?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:51

Ik snap dat je hoopt op antwoorden, maar zoals je zelf al zegt: je maakt jezelf er gek mee.

Je hebt morgen de uitslag van je bloedonderzoek en vrijdag heb je een echo, hoe vervelend het ook is, wacht daar gewoon op dan heb je tenminste echt zekerheid. Bokt is geen arts en iedereen kan weer andere symptomen hebben.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:55

Niet druk maken. Als ze wat gevonden hadden in het bloed wat erg is, was er allang gebeld.
Ik zou het verder niet weten
Wees blij dat je een echo en bloedprikken mag. Ik word naar huis gestuurd met ja is een verstopping. Is helemaal net zo -.-'. Vorige keer hadden ze ook al mis. Ik krijg boven me navel ineens acute hevige pijn wat steeds erger wordt. Krijg ik medicijnen van de dokter. NIET INNEMEN BIJ HEVIGE BUIKPIJN DIE ERGER WORD. Zucht word niet goed van die dokters hier.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:27

Ja dat is ook zo maar ben gewoon benieuwd of er meerdere zijn die dit herkennen.

Ja dokters...
Ik had het al vrij lang dus ze zei meteen bloed prikken. De uitslag krijg ik morgen dus eerder zou het er nog wel niet zijn.
Ik heb wel vaker gehad dat er in het bloed niks te zien was terwijl er wel wat was.

Het is even afwachten nu.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:39

Ja dat klopt inderdaad en dan zien ze het bij de volgende keer bloedprikken. Had ik ook met pfeiffer. Hopen dat het niks ernstigs is!

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:56

Dank je!
Ja heb ik ook gehad, pfeiffer was al weg en toen zagen ze het in me bloed.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:14

En heb je al nieuws?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:18

Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat het galstenen zijn. Ik heb namelijk nu precies dezelfde klachten. Alleen is bij mij de galblaas al verwijderd en zijn er verder geen behandelopties

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:20

Ik heb ook galstenen gehad, dat wil nog niet zeggen dat TS per se hetzelfde heeft :) Zo lang je geen arts bent en je niets onderzocht hebt, kun je dat absoluut niet met zekerheid zeggen. Je kunt het verwachten, dat doe ik ook, maar meer niet.

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:22

Komt me bekend voor. Bij mij komt deze pijn ongeveer eens in de maand terug. Het is altijd 1 tot 2 dagen. Tot op heden niets kunnen vinden.

Er werd weleens gedacht een spastische darm en let daarom ook goed op mijn voeding, maar ook dit heeft tot nu toe geen resultaat.

Ik hoop dat je straks weet wat de oorzaak is.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:40

Hoi ik heb vandaag de echo gehad.
Eerste antwoord was dat er niks afwijkends te zien was. Officiƫle uitslag krijg ik maandag.
Goed nieuws op zich maar nu weet ik nog niks!
Nog steeds pijn al lijkt het nu ook wel rechts te zitten aan de zijkant.
Soms is het wel even weg maar komt wel weer terug.
Heb wel weer gereden maar na een tijdje gaat het echt pijn doen en dan over de hele breedte vanaf onderkant borsten tot onderkant ribben.
Bedankt voor de interesse!

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:56

Je kunt ook eens op internet zoeken naar zwevende rib ;-)

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:04

De pijn zit bij mijn 'vaste ribben'

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:09

Ik had ooit t zelfde, begon met wat lichte buikpijn, trok daarna naar de zijkant, onder mn ribben en daarna naar mn rug. Bleek dat dit n 'verwaarloosde' blaasontsteking was (al had ik nooit echt klachten gehad) die overgegaan was in n nierbekkenontsteking. Is er ook urineonderzoek gedaan?

shettie1978

Berichten: 316
Geregistreerd: 16-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:11

Toevallig heb ik dinsdagavond hetzelfde gehad, ben woensdagmorgen gelijk naar de ha geweest omdat de pijn nog niet weg was. Uitslag : galstenen. Moet nog wel een echo laten maken voor de zekerheid. Ik had verder geen koorts of misselijkheid, gelukkig. Maar als ik weer een aanval krijg wat gepaard gaat met overgeven moet ik gelijk aan de bel trekken.
Maar het is wel ontzettend kl*****, wat heb ik gehuild van de pijn, niet normaal.
Het advies wat ik kreeg was zo min mogelijk vet eten, dus ik heb gelijk een reden om uiteindelijk maar es gezonder te gaan eten, dit hoop ik niet nog een keer mee te maken eigenlijk, maar volgens mijn ha is dit iets wat toch terug kan komen.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:43

Nee geen urine onderzoek gehad.
Wel bloed geen idee of ze dat er daar uit kunnen halen?
Bij de echo keek hij wel even 2 sec naar mijn blaas.
Galstenen zijn te zien op de echo?
Hopelijk komt het niet meer terug shettie!
Ik kan er ook maar niet achter komen of het erger word bij inspanning.
Op de bank heb ik het ook en in bed ook af en toe.
Fijn dat mijn bericht nu wel serieus genomen word!

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:33

Bij mij kwam het geloof ik in urine-onderzoek naar boven en niet in bloedonderzoek, maar dit weet ik niet meer zeker. In de loop van de dag werd de pijn erger, ging lopen ook steeds lastiger en had ik er ook last van als ik lag, vooral in mn rug. Een warme kruik hielp gelukkig iets! Jammer dat t hartje zomer was, gevalletje hittegolf..

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:36

Klinkt als gal......... -O-
Onder je onderste rechter rib als het ware.......druk.....en na het eten kan het erger zijn.
Vervelende vermoeiende pijn bij het rechter schouderblad........
Op een scan wellicht niet eens te zien......pas bij een MRI werd het toen bij mij duidelijk na de nodige gal aanvallen (koliek) en 9 maanden verder.
Ik zou maar even aan de huisarts vragen of hij je niet even door kan sturen om het uit te laten sluiten.

beterschap :(:)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Pijn rechts in bovenbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:52

Ooh oke niets te zien dus. Ik had gisteren weer een aanval gaat. Twee uur pijn. Ik kon niet meer lopen van de pijn. Heb nog nooit zoiets pijnlijks mee gemaakt. Toen ik een broodje met ragout at, kreeg ik het. Maandag weer naar de ha dat de medicijnen niet helpen, zoals ik zelf al dacht dat het geen verstopping was. Wil nu ook doorgestuurd worden.

Ik zou ook inderdaad aangeven dat je doorgestuurd wil worden naar een internist.