Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:59

Hallo,


Omdat ik me al 3 maand niet goed voelde, moest ik van mijn huisarts een echo laten maken. Dinsdag is dat gebeurd. Ik had al wel door dat er rechts iets was, omdat ze rechts lang bezig was en ik moest tijdens de rechterkant steeds m'n adem vasthouden.
En toen moest ik naar m'n huisarts voor de uitslag...

Er is dus een bult van 2,5 cm op mijn rechternier gevonden. En als extra verrassing, bleek die er op een eerdere echo ook al te zitten, maar toen was hij 1 cm. En omdat hij dus gegroeid is, maakte de rontgenoloog zich zorgen.

Ik moet dus naar de Uroloog, voor onderzoek.. Om te kijken of het kanker is -O-


Mijn moeder vroeg hoe ze dat gaan onderzoeken en de huisarts wist het niet... CT scan, MRI of Punctie, dacht hij. Ik weet niet goed wat ik enger vind... De kans op kanker, of de onduidelijkheid over de onderzoeken. Bij mijn moeder (borstkanker) was het de eerst afspraak direct echo, punctie en uitslag... Ik ben echt bang dat ik bij de eerste afspraak opeens te horen krijg dat ze dezelfde dag bijv een punctie willen doen :\


Wat ik met dit topic wil, dat weet ik niet zo goed, heb er ook lang over getwijfeld.. Maar misschien is er iemand die hetzelfde heeft gehad en me kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten?
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 25-10-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:00

Ik heb helemaal geen ervaring, maar wil je wel even heel erg veel sterkte wensen... vreselijke onzekerheid... :(:)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:03

jeetje, wat moet dit spannend zijn :(:)

Gelukkig wisten ze wel waar ze moesten zoeken, want hoe zijn ze zo bij je nier gekomen? naar aanleiding van bloedonderzoek?

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:04

Vreselijk zeg, die onzekerheid! Heel veel sterkte :(:)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:05

Ontzettend veel sterke inderdaad... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik hoop voor je dat het niets ernstigs is :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:06

Ik kan heel goed voorstellen dat dit heel heftig is om te horen. Heeft de huisarts ook verteld wat er in het verslag van de radioloog staat over de oorsprong van de bult?
Hopelijk weet je snel meer, de onzekerheid is erg vervelend.

@ gekvanfleur bij een standaard bovenbuik of abdomen onderzoek met echografie loopt de echografist alle organen in de buik langs die met echo te zien zijn. Zo ook de nier.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:09

jee...wat een rot nieuws.Ik hoop voor je dat het gewoon een cyste is.Die kans is vrij groot :(:)
sterkte!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:16

He, wat naar Ts! Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen in deze onzekere tijden.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:19

Bedankt!


Ik ging voor een echo van mijn galblaas, omdat mijn huisarts dacht aan galstenen/ontsteking. Maar per toeval is dus de bult op mijn nier gevonden.



Er is me alleen verteld dat het óf kanker, óf een vetbult is. Daarna is alles me een beetje ontgaan... Had teveel moeite met niet in tranen uitbarsten :( Wat alsnog wel gebeurde toen ik naar buiten liep...

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:21

Laten we heel erg hopen dat het een vetbult is. Ik ga hard duimen!
Sterkte! :(:)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:23

Jeetje, wat moet dat moeilijk zijn, die onzekerheid! :(:)
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt! Ik duim zeker mee!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:25

Ik vind het nogal wat dat ze mensen pontificaal vertellen dat het kanker of een vetbult is. Helaas kun je daar alleen door verder onderzoek achter komen. Ik wil je veel sterkte wensen en misschien een hele kleine troost, met één nier kun je ook oud worden.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:28

:(:) :(:) :(:)
Kan het geen niersteen zijn?

bigone; dat was ook een beetje mijn gedachte. Ik had (en heb nog steeds) een knobbeltje in m'n borst. Echt een knikker die je weg kan rollen. Toen ik die ontdekte was ik werkelijk in alle staten. Meteen naar de HA en die verwees mij door naar ziekenhuis voor punctie en echo. Het vervelende K-woord is nochtans geen enkele keer gevallen, ze brachten het meer als 'we gaan even kijken wat het precies is, en wat we er mee kunnen'.

Want tot het echt is onderzocht, weet je het gewoon niet. Niemand niet, ook artsen hebben geen rontgenogen.

Kan me wel heel erg voorstellen TS dat deze onzekerheid heel moeilijk voor je moet zijn. Helemaal als e.a. op deze manier wordt gebracht. Dat is gewoon mindf*cking, denk dat iedereen daar last van zou hebben in zo'n situatie.

Anoniem

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:31

Ik wil TS echt niet verder ongerust maken, maar een niersteen of een cyste is op echografie zo overduidelijk dat er niet over te twijfelen valt.

Pff nogmaals, succes ermee TS. Snap goed dat de tranen rap omhoog kwamen. :(:)

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:47

Je bent nog super jong. Het lijkt mij dat de kans op een vetbult groter is dan kanker.
Ik wens je veel sterke en duim voor je. :(:)

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 23:12

Bedankt! De kans op een vetbult is zeker groter dan kanker, dat heeft mijn huisarts ook gezegd :j Nu ik het terug lees staat het er ook wel een beetje als 50/50, maar dat is zéker niet zo.

Maar voor mijn gevoel zegt het niks... De uitslag zal toch ook slecht kunnen zijn -O- Ik ga er zeker niet vanuit, maarja het spookt wel een beetje door mijn hoofd, dat het wel zou kunnen.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:16

Jemig wat rot!!
ik zou me ook enorm zorgen maken als het woord kanker gezegt zou worden, die ziekte is echt een rotziekte hoe klein of groot de kans ook is, als je het hoort dat het dat zou kunnen zijn maak je uiteraard zorgen!

Heel veel sterkte en beterschap en hopelijk iets dat snel over is!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:21

Beter dat het door je hoofd spookt en dat de uitslag straks meevalt dan dat je er nooit aan hebt gedacht en het totaal onverwacht komt :j
Heel veel sterkte, en maar hopen op het beste :)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:24

Jeetje rot zeg! Heel veel succes/sterkte de komende tijd en we hopen natuurlijk op een goede uitkomst.
Weet je al wanneer je verder onderzoek krijgt en wat?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:29

Mijn hond heeft een vetbult in zijn keelzakdinger zitten (ehh ja he veel vel heeft die, heb je met een basset). Wij waren eerst ook bang dat het kanker zou zijn maar dat is gelukkig niet zo. Ik denk dat dat bij jou ook niet zo zal zijn zoals ik dat zo hoor. Evengoed veel sterkte en maar hopen voor het goede

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:30

Wat een verhaal zeg ! Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:31

Das schrikken!
Hopelijk valt het mee, en blijkt het een vetbult te zijn :)
Sterkte de komende tijd.

Het komt hard aan als je hoort dat er een kleine kans is dat je kanker hebt :(:)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:37

Sterkte meid! Een tijdje geleden zat ik in een soortgelijk schuitje. Ze hadden iets gezien op de echo. Maar wisten niet wat. Er ging van alles door me heen, vooral ook omdat het bij mijn vader destijds op een soortgelijke manier was begonnen, en hij er een half jaar later niet meer was.
Uiteindelijk viel het bij mij mee, het bleek een grote vleesboom waardoor mijn baarmoeder moest worden verwijderd. Voor mij emotioneel niet lastig, aangezien ik geen kinderwens heb.

Maar houd er serieus rekening mee dat het van alles kan zijn. Bij mij is bijvoorbeeld ook eierstokkanker genoemd, wat het uiteindelijk gelukkig niet bleek te zijn.
Wanneer heb je je afspraak in het ziekenhuis?

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:07

Dat is zeker schrikken! Weet je al wanneer je moet?

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:18

Dat is schrikken.. Ook al is de kans op kanker klein, ik snap heel goed dat je je zorgen maakt... Heel veel sterkte en ik duim voor je en hoop op het beste! :(:)