Voornemen van 2015 lenig worden!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:15

Haha heb al de hele week spierpijn. Weet je ik negeer dat gewoon

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:26

Afbeelding

Ikke in de spagaat

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:30

Zullen we iedereen die mee wil doen dat we elke dag hier laten weten of we vooruitgang hebben geboekt enz??

Lijkt me namelijk wel leuk om te zien hoe snel iedereen is

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:23

Ik doe zeker ook mee :D elke dag foto of update lukt niet maar elke dag stretchen wel

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 15:09

Haha maakt niet je kunt ook 1x per week een update ofzo doen he. Ik doe per dag. :)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 01:40

Oke er zijn nu ongeveer twee weken om van oefenen en ik ben heel blij met hoe het nu gaat. Ik ga jullie laten zien wat ik nu kan wat ik eerst nog niet kon. Helaas moet ik deze foto's wel even in Edit plaatsen want mijn mobiel is kapot dus dan weet je waar de Edit van is.

Ik probeer te kunnen dat ik mijn been helemaal recht in de lucht kan. Ik kon 2 weken nog amper de 90 graden maar nu ben ik zo ver

Afbeelding

Ik ben superblij dat ik nu al zo ver ben. Het gaat echt goed.

Oke ik ken de spagaat dus en ik zal jullie een andere foto laten zien (ik was over enthousiast dus sorry daar voor :')

Afbeelding
Ik kon hem vorige week al maar hij gaat steeds beter. Doet wel heel veel pijn maar dat is gewoon doorzetten.

Sorry voor als de foto's slechte kwaliteit zijn ofzo dat komt nogmaals door mijn mobiel. Nou dat was dan de update voor deze week

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:15

niceee goed beziggg :D

ik ga zo even wat yogablokken halen :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:20

Wat leuk TS :)

Let er goed op dat je de knie van je achterste been volledig strekt. En pas als dit been gestrekt is, gaan zitten in je spagaat :) Ook uitkijken dat je je been en knie naar buiten draait, zodat je je knie niet blesseert.

Als je je been naast je hoofd tilt, er ook goed op letten dat je standbeen volledig gestrekt is.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 14:36

Bhriseis schreef:
Wat leuk TS :)

Let er goed op dat je de knie van je achterste been volledig strekt. En pas als dit been gestrekt is, gaan zitten in je spagaat :) Ook uitkijken dat je je been en knie naar buiten draait, zodat je je knie niet blesseert.

Als je je been naast je hoofd tilt, er ook goed op letten dat je standbeen volledig gestrekt is.

Haha dankje. Daar ben ik me nu dus mee bezig aan het houden. Mijn standbeen is in het begin gebogen maar zogauw ik helemaal op goede hoogte ben strek ik die ook Weer XD

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:22

Ik heb even meer de tips gebruikt die ik heb gekregen en het gaat nu veel beter

Afbeelding
De spagaat doet veel minder pijn :')
En ik kan nu mijn balans makkelijker houden. En door mijn voeten te pointen willen mijn benen nog verder uit elkaar zeg maar. Dat zit echt veel fijner.

Afbeelding
Door een of andere magische wijze kom ik hoger door als ik mijn been omhoog til half met mijn lichaam opzij te gaan. En mijn benen zijn recht dat wist en deed ik al XD

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:46

Jee, wat een acrobatiek! Goed hoor! :)

Nina1999
Berichten: 922
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:56

Wow! Ik ga het denk ik ook maar eens proberen.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:57

Oeeeeh ik wil het ook al heeeeeel lang gaan proberen! Laat ik vanavond eens een paar oefeningen doen. Misschien dat ik met jullie erbij wel de motivatie kan vinden. Ik ga ervoor!

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 00:17

Mensen die tips willen je kunt me altijd vragen :)

Ik oefen echt heel veel en ik concentreer me op alleen 1 maximaal 2 specifieke dingen. Als ik dat onder de knie en helemaal perfect heb ga ik pas verder. Daarom leer ik alles zo snel

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:01

Ik ben erg stijf en zit eraan te denken om op yoga te gaan. :)

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:07

drawerlover schreef:
Mensen die tips willen je kunt me altijd vragen :)

Ik oefen echt heel veel en ik concentreer me op alleen 1 maximaal 2 specifieke dingen. Als ik dat onder de knie en helemaal perfect heb ga ik pas verder. Daarom leer ik alles zo snel

Tips Zijn altijd welkom! Ik train nu vooral mijn benen (split, spagaat) en mijn rug.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 17:18

Oeh ik heb een lenige rug. Ik zal straks Een foto maken van een oefening die op een of andere manier heel goed helpt voor je lenigheid van je rug. Ik doe het elke dag 30 seconden. Ik denk dat het het beste is om 3 setjes van 30 seconden te maken dus anderhalve minuut maar dan om de 30 seconden even een kleine pauze. Ik zal straks de foto sturen. Het is heel makkelijk

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:32

Graag, ik ben gisteren na het zien van dit topic kort begonnen, meer aan mijn benen gedaan omdat ik eigenlijk al wilde gaan slapen maar het ook niet uitstellen tot morgen (zelfdiscipline ontbreekt en van uitstel komt afstel...)

Ben benieuwd, als je hele goede tips hebt zijn ze ook altijd welkom!

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:02

Haha waar wil je het eerst voor trainen. Het is het beste als je je op 1 specifiek ding concentreerd en als je daarmee klaar bent een ander ding nemen. Zo gaat het wat sneller en beter

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:19

Als eerste mijn benen :) Zou enorm graag weer de split en spagaat kunnen. Daarna ga ik oefenen om het bruggetje soepel te kunnen, kan het nog wel maar alles behalve soepel :')

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 00:21

Deze post is nog in bewerking

Oke hierboven zie je op de foto's hoe de oefeningen moeten.
De naamloze die namen ken ik niet dus heb ik ze naamloos met een nummer gegeven.

We beginnen voor de rug en schouders oftewel als je de brug wilt kennen.
voor de brug heb je voornamelijk je rug nodig maar ook je schouders zodat je heel ver naar je voeten kunt lopen om zo een overslag kunt maken.
naamloos 6 dit is een hele goede oefening voor je rug. Ook je buik wordt er leniger door. Die is namelijk ook belangrijk. Bij deze oefening is het belangrijk dat je je voeten op de grond laat liggen. En zo dicht mogelijk bij elkaar.

naamloos 4 Deze oefening is gewoon simpel op je rug liggen en je armen zo ver mogelijk weg duwen. Je armen moeten wel zo dicht mogelijk bij elkaar blijven.

Nu de benen. Dan beginnen we met de spagaat. Als je je been in de lucht wil kunnen moet je gewoon alle oefeningem voor je benen doen. Dat is in mijn ervaring. Bij de spagaat is het belangrijk dat je het been dat achter ligt niet recht op de grond legt. Dan komt je knieschijf op de grond en dat kan er voor zorgen dat je een blessure krijgt. Je moet je benen helemaal strekken en je voeten pointen. Je kunt je voeten pointen en flexen. Pointen dan wijs je met je voet recht naar voren en flexen is je voet naar boven wijzen. Ik noem pointen ook wel ballet voeten en flexen clowns voeten? Voor je been recht omhoog Is veel werk aan de winkel. Het is niet makkelijk want ik kan het ook nog niet. Als je de spagaten en de split heel goed kent dan kun je dit ook. Als je je been zelf omhoog tilt moet je pointen. Doe je het met behulp van je handen dan moet je flexen. Hou je je handen bij de enkels dan moet je ook pointen. Je benen moeten allebei recht zijn. En een kleine tip, als je met je lichaam opzij gaat terwijl je je been omhoog doet kom je vaak hoger. Oke nu de oefeningen.
lunge Dit is misschien wel de meest belangrijke oefening voor de spagaat. Je knie die rechtop staat moet ook echt rechtop staan. Je mag er niet overheen hangen en je knie mag ook niet verder dan je voet Komen. Je achterste been mag je neerleggen maar let dus op dat je het een klein beetje draait. Nu moet je proberen om je heup omlaag te duwen. Niet met je handen want die rusten op je knieën of als je je balans niet kunt houden naast je op dde grond.
naamloos 2 Vanuit de lunge kun je gewoon naar achter gaan. Dan flex je je voeten wat ik ben vergeten en strek je je voorste been. Ik lach daar wel maar het doet veel pijn. Maar dat is juist goed. Als jeer maar voor zorgt dat je been gestrekt is. En beweeg je buik zoveel mogelijk naar je been. Als je met je buik op je been kunt liggen moet je dat dus ook doen.
naamloos 7 & 8 Deze zijn praktisch hetzelfde maar naamloos 7 is dan nog een extra. Ga in de spagaat zitten maar je voorste been buig je naar je toe. Nu moet je rechtop zitten. Als dit met gemak lukt dan moet je overgaan naar 7 dus je schuift je been opzij zo ver mogelijk naar 90 graden. Het doet pijn vooral als je je voet flext. Ga dan ook echt niet verder dan je kunt want je moet wel flexen.
naamloos 1/9 Ja dat is allebei dezelfde :') . Leg je benen tegen elkaar recht voor je uit en point je voeten. Rijk nu zo ver mogelijk met je buik op je benen. Dit is mijn minst lenige stuk en ik zeg je dit doet misschien wel het meeste pijn van allemaal. Maar het is heel goed.
naamloos 3 Als je bijna de spagaat kunt is dir een pijnlijke, moeilijke maar goede oefening. Ik kan de spagaat helemaal maar ik doe hem zelfs niet goed. Je achterste been moet namelijk helemaal gestrekt zijn :') . Eigenlijk doe je de spagaat maat dan voor met een verhoging.

Nu gaan we naar de split die ik zelf nog niet kan. Bij de split moeten je benen en lichaam een rechte lijn van 180 graden zijn. Je benen moeten gestekt zijn en je voeten moeten pointen. Als je je voeten flext moeten die recht naar het plafond wijzen. Een fijn hulpmiddelltje dus.
centre lunge Dit is de lunge voor de split. Je gaat met je voeten naar de zijkant staan en je buigt zover mogelijk door totdat je niet meer kunt. Het is moeilijk dat zeg ik je wel vast.
straddle Dit zal voor de meeste wel een hele bekende zijn. Je doet je benen uit elkaar zo ver als je kan en je rijkt je handen zover mogelijk weg. Voor hulp kun je ook een boek wegduwen. Je kont moet op de grond blijven behalve als je dit in een hele split doet. Ja ook als je de split kent moet je dit oefenen. Je voeten moet je pointen.
naamloos 5 hierbij zak je gewoon zo ver als je kan in de split. Ga jezelf geen pijn doen. Je moet wel met je handen op de grond kunnen om niet om te vallen. Dus als je dit niet kunt kun je het overslaan.
butterfly strech Hier doe je je voeten tegen elkaar. Ze moeten tegen elkaar blijven. Met je handen duw je je knieën naar onder. Met je knieën duw je je handen omhoog. Dat is het eigenlijk voor de butterfly strech.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Je moet alles minstens 30 seconden doen. Maximaal 1 minuut. Je mag langer maar dan moet je bij bijvoorbeeld 3 minuten om de minuut even rusten om je spieren wat ruimte te geven. Dan word je sneller lenig. Voor de rest ga je gang. Tips kan ik altijd nog geven he. Owjaa en je moet het elke dag doen en spierpijn hoort erbij.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 00:32

Mensen ik krijg de foto's niet geüpload. Ik vraag wel even via watsapp een iemand die ook op bokt zit of die de foto's hier wil neerzetten. En anders zet ik ze op Flickr en stuur ik een linkje ernaartoe

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:26

Oké hier komen de foto's. Ik heb ze geüpload via de iPad daar ging het wel mee

Afbeelding

Afbeelding



Zo nu kan iedereen oefenen :)
De laatst foto komt zo want die heeft er geen zin in op een of andere manier

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:28

Afbeelding

Sorry als de foto

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:30

En zijn er mensen leniger geworden?? Ik kan ondertussen de andere spagaat ook :P