Voornemen van 2015 lenig worden!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:35

Ik heb eigenlijk niet meer geoefend, probeerde vandaag de brug en die ging opeens zo goed, was helemaal happy!

Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 12:47

Ja die is goed. Het enige nog is dat je eens moet proberen om helemaal op je tenen te gaan staan. Met je voeten naar je handen lopen. Is niet makkelijk zeg ik eerlijk maar dan heb je wel een echte perfecte brug

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:53

Haha ja dat komt nog wel, heb ik de kracht nog niet voor.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 14:54

Haha spiertraining oftewel sterker worden hoort er ook bij ja :P

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:56

Doe genoeg aan krachttraining dus moet lukken!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:12

Haha fijn. Vaak wordt je door lenigheid te oefenen ook al wat sterker hoor. Je hebt meer spieren dus kracht krijg je ook. En voor sommige mensen is balans oefenen ook belangrijk voor bij bepaalde oefeningen. Als je je been in de lucht wil steken zo even moet je toch wel wat balans hebben

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:17

Ja klopt, ik mis lenigheid soms, kan niet met mn handen op de grond als ik sta. Mis flexibiliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:20

Grappig om te lezen dit :j Mijn voornemen is juist minder lening te worden :') Ik kan iets te gemakkelijk m'n benen overal en nergens dubbelvouwen, dus ik ben juist iets te flexibel haha :') Vroegah wel heel veel met turnen, atletiek en ballet gedaan dus toen kwam dat prachtig van pas, nu niet meer haha.

Probeer het vooral met beleid te doen en geen extreem lange sessies; liever 2/3x in de week een half uur bijvoorbeeld met veel afwisseling in je oefeningen (buiten warming up & cooling down) dan 1x in de week 2 uur vol aan de bak; daar heb je op de lange termijn namelijk niet gek veel aan als je het maar 1x in de week 2 uur volhoudt :j

Wel vreselijk knap hoe veel leniger je al bent geworden TS :j

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:58

Anoniem schreef:
Grappig om te lezen dit :j Mijn voornemen is juist minder lening te worden :') Ik kan iets te gemakkelijk m'n benen overal en nergens dubbelvouwen, dus ik ben juist iets te flexibel haha :') Vroegah wel heel veel met turnen, atletiek en ballet gedaan dus toen kwam dat prachtig van pas, nu niet meer haha.

Probeer het vooral met beleid te doen en geen extreem lange sessies; liever 2/3x in de week een half uur bijvoorbeeld met veel afwisseling in je oefeningen (buiten warming up & cooling down) dan 1x in de week 2 uur vol aan de bak; daar heb je op de lange termijn namelijk niet gek veel aan als je het maar 1x in de week 2 uur volhoudt :j

Wel vreselijk knap hoe veel leniger je al bent geworden TS :j

dankje. Ga deze week nog en volgende week even aan mijn rechters spagaat werken aangezien ik die pas echt net kan en dan ga ik door naar de split. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik die ken. :P

edit: O en ik heb nog een paar tips. De meeste ballet mensen en turnsters weten dit wel, veel mensen hangen enzo. 3 vragen: Zit je meestal met een gebogen rug? Als je op een stoel zit, zit je dan tegen de leuning. Zit je fijner op de bank dan op een stoel? Als je een van deze vragen ja hebt gezegd hang je dus. Als je mooi recht zit met een rechte rug, schouders ontspannen en kin vooruit dan zul je sneller lenig worden want je bent automatisch al aan het stretchen zonder dat je het in de gaten hebt. De tweede tip: Als je het al heel druk hebt met school of werk of zo dan moet je geen plicht maken van het stretchen. Elke dag een kwartiertje voordat je bijvoorbeeld gaat slapen (als je dat doet dan span je alles aan en als je eenmaal ligt kun je alles makkelijker ontspannen want alles is moe dus je slaapt dan ook sneller) is goed maar maak niet dat je meteen na het werk 2 uur van jezelf moet gaan stretchen. Dan wordt je alleen maar gestrest en zal het ook niet opschieten. Kijk ik doe wel zoveel mogelijk maar als ik geen zin meer heb dan stop ik gewoon. Geloof me dan ga je snel :j

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:58

Ik zit inderdaad vaak naar voren in een stoel, wat me steeds vaker opvalt en dan corrigeer, ook vanwege hernia verleden moet ik echt een goede houding hebben.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:20

Niet helemaal met lenigheid te maken, maar toch beetje wel!
Van de week voor het allereerst een headstand met hulp gedaan, kreeg mn benen niet zelf omhoog.
Net geoefend en hé het lukt! Nog beetje ver van de muur af, maar ik sta op mn hoofd :D
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 10:37

Waarom op een kussen en je armen zo?? Is gewoon een vraag hoor. Ik vind het wel grappig. Ik heb dat nog nooit geprobeert, handstand wel maar dat niet

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:14

Omdat je je armen zo houdt tijdens een headstand. Dat is de oefening...
En een kussen omdat dat voor tijdens het oefenen nog lekker zacht en comfortabel is.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:57

Owjaa van die headstead heb ik dus ook nooit gehoord :')
Dus ja kweet niet of je het goed doet

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:15

Mag ik me melden? :D

Ik doe paaldansen dus ja ik ben behoorlijk met mijn lenigheid bezig :j
Ook veel filmpjes via youtube inderdaad

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:24

Ik zit met bewondering te lezen gaaf hoor.. Vroeger ja vroeger kon ik ook de spagaat denk die headstand me nog wel gelukt was hihi..
Wie kan de split.. Ikke niet hoor was allen ff benieuwd

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:31

Leuk, dit topic! Maareuh, toch een vraagje bij de brug. Volgens mij is het de bedoeling om je benen helemaal gestrekt te houden, naast elkaar, en je voeten plat op de grond? Heb vroeger geturnd, maar dat is wel al een hele tijd geleden!

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:31

Leuk topic! Toch maar even filmpjes kijken en ook aan de slag, kan nooit kwaad.

Ik kon de split, ooit, vroeger haha. Maar als je de split niet kan hoeft dat niet aan lenigheid te liggen. Schijnt iets in je heupen te zijn. Vriendin van mij turnt op hoog niveau maar kan de split niet. Spagaat kan iedereen in principe leren, dat is puur lenigheid.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:52

Nou je kunt je heupen daar wel op trainen. Doe ik ook. En als het aan lenigheid ligt heb je hem zo geleerd. Dus ja..
BlakShadowZ mag ik een keer een (of meerdere) foto's zien hoe jij een pijl en boog doet? Als je weet wat dat is dan :P

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:30

tess_84 schreef:
Leuk, dit topic! Maareuh, toch een vraagje bij de brug. Volgens mij is het de bedoeling om je benen helemaal gestrekt te houden, naast elkaar, en je voeten plat op de grond? Heb vroeger geturnd, maar dat is wel al een hele tijd geleden!

Je bedoelt zo?:
https://www.google.nl/search?q=wheelpos ... 1024%3B768

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 01:57

Nee je benen wat 'ronder' inderdaad niet zoals ik ze heb dat is hoekig

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 02:14

Ik wil heel graag ook mee doen! Ik kan zo'n lopend bruggetje en m'n been in m'n nek (of 2 nog lukt weet ik niet).
Vooral vroeger was ik erg lenig. Toen kon ik ook in de spagaat. :')

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:09


BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:28

drawerlover schreef:
Nou je kunt je heupen daar wel op trainen. Doe ik ook. En als het aan lenigheid ligt heb je hem zo geleerd. Dus ja..
BlakShadowZ mag ik een keer een (of meerdere) foto's zien hoe jij een pijl en boog doet? Als je weet wat dat is dan :P


Volgens mij weet ik wel wat je bedoelt ja :p Ik zal even kijken of een foto gaat lukken binnekort, train namelijk bijna altijd alleen, dus dan gaat er even ene fotograaf mee haha

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Voornemen van 2015 lenig worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 12:56

Pijl en boog gewoon een been recht omhoog, diezelfde kant je arm naar de zeikant en de andere kan om je been vast te houden. Pijl en boog dus