Ziekenhuizen in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Ziekenhuizen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:54

Overal worden fouten gemaakt, óók in Nederland.

idje

Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:10

gabyfedde schreef:
Overal worden fouten gemaakt, óók in Nederland.

En ook het bejubelde Belgie is ook niet altijd alles.
Afgezien van het feit dat je hier in de regio standaard een paar dagen de isolatie in gaat tot dat is vast gesteld dat je geen MRSA bij je hebt wanneer je hier wordt opgenomen kort na een verblijf in een Belgs ziekenhuis.
Dat in verband met het nogal royale AB gebruik over de grens.
Mijn man werd een paar jaar geleden in Gent geopereerd aan zijn schouder
Zijn orthopeed kon hem daar eerder helpen dan hier. (zelfde nederlandse arts)
Moest 's morgens om 7 uur nuchter binnenkomen.
Werd 's avonds om 8 uur geholpen.
In de tussentijd 2 mensen gezien.
1 kwam iets zoeken in een kast.
En 1 kwam vertellen dat hij toch echt zelf een handdoek en 'anti emboolkousjes' (operatiekousen) had moeten meebrengen .
Dat was alles.
Tja, dat hebben we in Nederland toch echt nog nooit meegemaakt .

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:40

Allienda schreef:
Ik heb het juist andersom meegemaakt, na jarenlang dokteren wisten ze niet zeker wat ik had. Toen ben ik op aanraden van mijn moeder en een goede vriendin naar Belgie gegaan voor een second opninion...........Daar wordt je mens behandeld niet als nummertje, ze mensen waren er super vriendelijk. Mam en ik keken ons echt de ogen uit, wat een verschil met in NL. Er werd naar me geluisterd en samen gekeken naar een behandelplan. Waar ze in NL na 5 jaar niet uitkwamen was het in Belgie na 1 bezoek (enkele onderzoeken) al duidelijk.

Zelf will ik niet Meer anders dan dat ziekenhuis. Gelukkig woon ik vlak bij de grens en is de afstand naar het ziekenhuis in Maastricht net ze ver als naar het ziekenhuis in Genk. (+/- 20min) alleen is de route fijner om te rijden (minder file gevoelig)

Serieus ? :')
Mij krijg je echt niet meer naar de spoed in genk.Op de spoed benje precies wel een nummer en durven ze nog te zeggen je hebt niks terwijl meneer wel aan mijn arm heeft moeten sleuren. Om hem recht te krijgen.
Dan rij ik liever naar hasselt :)

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:20

jaime_andrea schreef:
jaime_andrea schreef:
Mijn dochter heeft in Egypte in het ziekenhuis gelegen 14 dgn met nierbekkenontsteking. En ik kan je zeggen:TOP! Geweldige artsen die super Engels spraken, ze hadden gestudeerd in UK, wat voor mij erg fijn was ivm dat ik Brits Engels spreek en daardoor weleens communicatie problemen heb in andere landen ;-)
Artsen die 24/7 de gehele periode tot je beschikking staan. Geen gedoe met overdrachten. Super lieve verpleegsters en een super grote kamer eigenlijk 2 die mega luxe was 2koelkasten en 2 grote tv's volop te eten elke dag kregen we alle 3 3 maaltijden per dag en veel vers fruit.
Super geregeld en hielden goed contact met artsen in NL.
Dus ga je naar sharm el Sheik. Maak je geen zorgen ;-)


Welk ziekenhuis ben je geweest dan? Wij Sinai en dat is een mega luxe kliniek. Denk dat jij de pech hebt gehad dat je naar die andere gestuurd bent.en dat is idd een normaal streek ZH

Weet alleen nog dat het het ziekenhuis was waar Mubarak lag, ziekenhuis was in de vorm van een piramide gebouwd. Het is al best een tijdje terug, in 2011. Maar het was daar echt verschrikkelijk, wat een corrupte bende.. :n

De zusters waren wel heel lief en als de mannen niet keken dan spraken ze ons gewoon aan (hoofdverpleger oid was een man daar), maar zodra die vent erbij was mochten we die zusters niets vragen, deden wij dat wel dan moesten zij het aan hem vragen en dan gaf hij ons antwoord. Cultuur verschil, maar wel moeilijk als die zusters wel Engels spreken en die hoofdverpleger niet.. Sowieso stond die hoofdverpleger er duidelijk niet om te springen om met een vrouw te moeten communiceren (met mij), hij wilde het liefst alles met mijn vader bespreken maar die zijn Engels is niet goed genoeg.

We hebben toen wel heel veel aan de ANWB gehad!!

Edit: Ik heb even gegoogled, lijkt me dat jij naar zo'n toeristen-ziekenhuis bent gebracht. De resorts en de echte stad Sharm El Sheikh zijn heel erg gescheiden. Als toerist kom je eigenlijk helemaal dat resort gebied niet uit, daarbij zit dan denk ik een ziekenhuis. Ons ziekenhuis lag echter midden in Sharm El Sheikh. We zijn toen later met de taxi nog die hele stad door gereden. Wij zijn vanaf het vliegveld gekomen dus misschien lag ons ziekenhuis dichterbij. ANWB heeft nog wel geprobeerd of ze ons wilde overplaatsen naar het betere ziekenhuis maar dat wilde ze niet. -O-

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ziekenhuizen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:55

6 jaar geleden heb ik mijn been gebroken in Oostenrijk en heb daar 5 dagen in het ZH gelegen.
Ik kan niet anders zeggen dat het beter is dan menig viersterrenhotel: geweldig eten (écht vers en smaakvol), hele lieve verpleging (gingen mijn rug masseren omdat ik maar in één houding kon liggen), alles werd super uitgelegd.
Gelukkig was mijn Duits ook erg goed dus een taalbarriere hebben we niet echt gehad, tenzij een verpleegster Tirools oid tegen me ging praten. Dan verstond ik er niets meer van.

Toen ik 's avonds om 18.00u in het ZH aankwam was het spitsuur en waren er lange wachttijden, maar gezien de pijn die ik had, mocht ik vrij snel door naar de gipskamer.
Vervoer terug (gipsvlucht) was ook toppie geregeld!

jaime_andrea
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ziekenhuizen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:36

het was het South Sinai hospitaal. En ja in 1ste instantie merk je dat ze (mannelijke artsen) je negeren als het om communicatie gaat maar je moet ze gewoon goed en duidelijk maken dat ze met jouw als vrouw moeten communiceren. In ons geval was het zo dat mijn partner steenkolen Engels spreekt en die was zo in shock dat mijn dochter met spoed werd opgenomen, met loeiende sirenes werd weggebracht dat hij spontaan geen woord Engels meer sprak. Ik zulk soort landen gewoon je positie duidelijk maken.