En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:37

Jeetje.. wat heftig allemaal!
Sterkte, hier duim ik ook voor je, ik hoop dat het meevalt!

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:42

Ik kan je verzekeren, mocht de huisarts geen spoed vermelden bij het UMCU, kan het zomaar vijf maanden duren voordat je mag komen. Omdat het zo snel groeit wordt er spoed achter gezet, omdat ze nog niet weten wat het is.

Veel sterkte de komende tijd! We duimen mee.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:41

@Thesserd helaas is dit geen zwelling,het is niet dik of ook maar iets gezwollen.Het is echt een misvormd plekje [ovaal achtig] met een soort van kratertje in het midden.Was het maar een zwelling.
Niet alleen de H.A. gaf spoed aan de Oogarts,de oogarts gaf ook weer spoed door aan het UMC.

Het is ook een echt lastige plek om zoiets weg te halen,want eruit halen moet sowieso.De traanbuis is ook al dicht gegroeid,en dat was niet goed volgens de oogarts,die zou dan beschadigd raken of zoiets?

Maar de stress is nog steeds minder dan vanmorgen,ik tril ook niet meer enzo.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:45

Ik weet wat je doormaakt Gohya, ik heb een jaar met een tumor aan de hypofyse moeten doorlopen omdat het eerst met medicijnen ingekapseld moest worden eer het geopereerd kon worden. Dan kunnen ze wel zeggen dat het meestal goedaardig is maar dat meestal deed het nou net he. Mijn jongste was net vier maanden en ik heb mezelf echt een giga schop moeten verkopen hoor want was zo labiel als een krant. Dus van mij een dikke knuffel.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:48

Klinkt echt naar TS :( ik bedoelde overigens meer dat een 'tumor' officieel een zwelling is zeg maar, als definitie van het woord. En dan kwaadaardig of goedaardig.

Mooi dat je minder gestrest bent! Nog even vol houden :(:)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 21:15

Is het bij jou weer helemaal goed gekomen chanicha?

@Thesserd ik begrijp wat je bedoelt,het woord betekend officieel idd. zwelling.

Morgen lekker heel de dag afleiding,voetbal toernooi! dan de dinsdag nog doorkomen en dan is het alweer woensdag.

SincereQ
Berichten: 908
Geregistreerd: 22-02-11

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:37

Hartstikke logisch dat je van zoiets in de stress raakt! Goed dat het nu wat beter gaat en dat je ook morgen afleiding hebt. Probeer er idd over te praten, het is echt niet iets waarover je moet schamen ofzo. En dit topic is natuurlijk ook een goede uitlaatklep :)

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:43

Lief dat je dat vraagt Gohya maar de hypofyse is een rotplek om iets aan te krijgen, de tumor is verwijderd, was goedaardig, en bestraald maar ik ondervind er nog dagelijks de gevolgen van. Maar ik zeur niet want ik ben blij dat dat rotding weg is.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:44

jeetje zeg wat heftig! even erg onzeker voor je allemaal. Hoop dat het mee gaat vallen!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 22:17

chanicha schreef:
Lief dat je dat vraagt Gohya maar de hypofyse is een rotplek om iets aan te krijgen, de tumor is verwijderd, was goedaardig, en bestraald maar ik ondervind er nog dagelijks de gevolgen van. Maar ik zeur niet want ik ben blij dat dat rotding weg is.



Dat is zeker een héle rotplek, ook een erg linke plek.
Snap heel goed dat je blij bent dat die tumor daar weg is.Ik hoop voor je dat de gevolgen die je dagelijks ondervind,wel redelijk te doen zijn.

Dit topic is zeker een goede uitlaadklep Eline.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:46

Ik had toen ook bij ieder bultje of raar gevoel dat ik zeket wist dat ik dood zou gaan en ga zo maar door en dat is heel begrijpelijk Gohya want je hele zekerheid wordt ondersteboven gehaald. Het is een heel onzekere tijd voor je maar probeer Inderdaad lekker bezig te blijven.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 09:31

Klopt precies wat je zegt chanicha.Je gaat aan de ergste dingen denken.Je wil wel positief blijven,maar het lukt niet altijd.Ik ga zo lekker naar de Voetbalclub,dan denk ik nergens aan,alleen aan voetbal.
Fijne Pinksterdag allemaal.

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:30

Ha gohya ik hoop dat je vandaag een super fijne dag hebt met veel afleiding en leuke en lieve mensen om je heen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:44

TS, ik vind het knap zoals je positief blijft, maar laat het ook zien dat je gestresst bent of dat je het spannend vind. Dan kunnen de mensen om je heen je ermee helpen :(:)

Ik duim voor je mee!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 17:14

Ben weer thuis,het was een hele leuke dag,helaas voor mij minder.
Ik moest na de 1ste wedstrijd al door naar de H.A.P. Ik gleed uit en viel hard op me kont,en stond helemaal onder stroom.Ik wilde opstaan maar viel weer neer,het ging niet.Na een minuutje lukte het wel,al liep ik wel wat wankelend.Mijn beide armen bleven onder 'stroom' staan.Ik besloot om te stoppen met voetballen,ik durfde niet meer verder.Ik heb een Hernia en een Stenose in mijn nek,een verkeerde val kan een Dwarsleasi veroorzaken.
Mijn beide armen bleven pijn doen door de stroom,ik vertrouwde het niet en heb naar de H.A.P.gebelt.
Die zeiden dat ik gelijk kon komen.Mocht het niet lukken met de auto,dan zouden zij voor vervoer zorgen [ambulance?].

Ben nagekeken daar en gelukkig viel het mee.Er was iets verschoven in mijn nek door die val en daardoor is de zenuw geraakt.
Ik baalde verschrikkelijk! een jaar lang uitgekeken naar dit jaarlijkse toernooi,eindigd het zo.

Maar we zijn tóch 1ste geworden met ons team,voor de allereerste keer in 10 jaar.

NU voel ik het alleen nog in de onderarmen,af en toe stroomstootjes.

Bij de H.A.P. had toevallig ook mijn eigen H.A. dienst! ik heb nog met hem gepraat,hij begon gelijk over de tumor.
Het is volgens hem een Basaal Carcinoom [wat ik zelf ook al dacht] deze is kwaadaaardig maar zaait zelden uit!
Dit stelt me echt al een heel stuk geruster!

Anoniem

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:16

Jeetje wat een schrik , wat balen dat je nu zo het seizoen eindigen moet :(:) . Zit je allemaal niet mee

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 17:17

Is zeker balen! maar ben wel erg blij dat er niets beschadigd is en ik niet verlamd ben geraakt.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:19

Oeps! Dat is een ongelukkige val. Gelukkig dat het enigszins meeviel. Nog veel pijn?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:23

Jeetje wat een pech heb je!
Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd, en hoop dat alles voor je mee zal vallen.

Na regen, veel regen, komt zonneschijn!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:23

Jeetje TS! Wat een tegenvallertjes zo.
Fijn dat het weer beter gaat en je wat gerust gesteld bent over de tumor!
Ik wil je veel sterkte wensen woensdag en ik hoop op een goede uitslag!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 17:25

Dank je wel.Het doet nu nog een beetje pijn in beide armen,maar het zakt af.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:31

Nou, toch een klein beetje geruststelling als ik het zo mag noemen. Dat van die val zal ook schrikken zijn zeg! Denk dat je met je hernia toch wat voorzichtiger moet zijn, je moet nog langer mee he :P

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:55

Ja ik ben zeker wel meer gerust gesteld.
De Hernia is het probleem niet [die heb ik 3 stuks] de Stenose [vernauwing ruggemerg kanaal] wel.
Eigenlijk mag ik helemaal niets meer,maar voetbal doe ik 1 x per jaar,ben met de competitie gestopt,en paardrijden doe ik ook nog steeds.Ik bedoel,als ik in de sneeuw uitglijd,kan je hetzelfde krijgen.Elke foute val blijft link.
Me armen doen nog steeds pijn.

tiwi1969

Berichten: 7669
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:02

Geluk bij een ongeluk noem ik dat, geruststellende woorden van je huisarts!

Gelukkig is alles goed afgelopen en inderdaad je kan ook verkeerd van de stoep stappen zeg ik altijd.....

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:55

Je hebt gelijk hoor, als ik naar de artsen luister beweeg ik me voort in een scootmobiel en zit ik onder de medicijnen. Ik ben nogal eigenwijs en door alles wat ik meegemaakt heb aardig medisch onderlegd dus ze maken mij niets wijs, ik luister naar mijn lichaam.
Ik hoop dat je je snel beter voelt.