[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:06

Asprine werkte bij mij ook heel goed! Al een tijd deed deed mijn wenkbrauwpiercing echt niet lekker en was heel gevoelig en rood. Kwam omdat de kapper hem meetrok met de kam (echt vreselijk gevoel)
Nu is hij door de asprine echt weer een stuk rustiger!
Binnenkort ook maar eens kijken naar een oorpiercing, heb alleen maar gezichtpiercings dus ben wel benieuwd hoeveel verschil erin zit haha!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:40

Hoi! Wil ook graag gezellig meepraten met jullie!
Heb een flinke collectie en ben momenteel aan het twijfelen voor een septum :)

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:58

Joanne1987 schreef:
Hoi! Wil ook graag gezellig meepraten met jullie!
Heb een flinke collectie en ben momenteel aan het twijfelen voor een septum :)


Zeker doen! Echt een meevaller kwa pijn!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:17

Ik heb net mijn oren gestretcht! Ging heel makkelijk. Van 1,2 mm naar 1,6 mm gegaan. Floepte er zo in! :)

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:24

Pepperrr schreef:
Ik heb net mijn oren gestretcht! Ging heel makkelijk. Van 1,2 mm naar 1,6 mm gegaan. Floepte er zo in! :)

Nice! Ik heb eindelijk mn 3mm vervangen door een 4mm. De andere zit al op 5mm, ging iets makkelijker.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:33

Ik heb 6 mm en mag niet groter van mn man haha
Heb nu even een fake septum om te kijken of het bevalt
Heb april een daith laten zetten en die is nu eindelijk vrijwel genezen. 3 weken geen last van gehad, en ineens ontstoken en resultaat voor en achter vocht bultje... voorkant zie je nog een klein randje maar is wel rustig nu gelukkig

Iemand ook ervaring met labretjes in gewone oor gaatjes? Heb mn 2e 3e en 4e gaatje al heel lang leeg nu omdat ik gewone knopjes helemaal niet fijn vind

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:33

Joanne1987 schreef:
Ik heb 6 mm en mag niet groter van mn man haha
Heb nu even een fake septum om te kijken of het bevalt
Heb april een daith laten zetten en die is nu eindelijk vrijwel genezen. 3 weken geen last van gehad, en ineens ontstoken en resultaat voor en achter vocht bultje... voorkant zie je nog een klein randje maar is wel rustig nu gelukkig

Iemand ook ervaring met labretjes in gewone oor gaatjes? Heb mn 2e 3e en 4e gaatje al heel lang leeg nu omdat ik gewone knopjes helemaal niet fijn vind


Ik val even binnen, ik heb mijn lobes momenteel op 3 mm en in mijn 2e gaatje nu al zeker een jaar labretjes. Zalig! Ik vond gewone knopjes ook niet fijn en mijn oren bleven toch wat lastig doen. Nu met labretjes nooit meer last gehad en het draagt zoveel fijner! Echt een aanrader.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:50

Ik heb ook labretjes in mijn gewone gaatjes! Veel fijner omdat ik ze gewoon met slapen in kan houden :) En je hoeft ze ook niet per se met het balletje naar voor te dragen, andersom zijn ze ook leuk :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:04

Dank jullie wel! Zal eens gaan bestellen dan... zal mn 3 helixen ook maar weer meteen vullen dan haha

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:51

Heeft iemand hier ervaring met een tongue web en een tongpiercing? :D
Ligt ook aan de plaatsing van je tongpiercing denk ik, maar bij mij is hij best naar voren gezet. Dacht vraag even rond!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:49

Hoi!
Mag ik mij ook melden? Heb gister om 20.00 mijn tongpiercing laten zetten. Het zetten deed geen pijn.. maar *** wat een pijn heb ik nu zeg. Kan niks naar binnen krijgen zelfs vla doet pijn.

Iemand tips?

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:01

Welkom! En tja, hoort erbij helaas, heeft je sieraad wel genoeg ruimte om de zwelling toe te laten?
Veel koud water drinken, neem kleine hapjes van je eten, liever geen zuivel of pittig gekruid eten. Met een paar dagen gaat het wel afnemen.

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:07

Mss een paracetamol nemen ofzo?

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:16

Juist zo normaal mogelijk blijven eten, dus zoveel mogelijk vast en niet alleen vloeibaar. Je tong is een spier en die moet in beweging blijven. Ook alleen maar bevorderlijk voor de genezing en het slinken van je tong. Wat al gezegd werd kleine hapjes nemen. Paracetamol word altijd wel aangeraden te slikken tegen de pijn.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:20

Paracetamol kan ik helaas niet weg krijgen met slikken. Mag een ibuprofen ook? Ik kan mijn piercing goed bewegen en als hij 'omhoog' zit zie ik nog een stukje van mijn staaf. Ik gok dat hij dus wel lang genoeg is. Wou al heeel lang een tongpiercing maar dat je er een gratis dieet bij kreeg wist ik niet :')

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:25

Imbuprofen werkt bloedverdunnend, weet niet of dat handig is met een versgezette tongpiercing. Ik kan me herinneren dat ik dat na het zetten van mijn tongpiercing niet mocht nemen om die reden.
Is je piercer niet bereikbaar? Of heb je informatie meegrekregen over nazorg waar het een en ander terug te lezen is? Meestal staat pijnstilling hier ook aangegeven.
Als je je even had in gelezen her en der voor het zetten, had je het kunnen weten dat eten de eerste week echt een hel kan zijn :=

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:26

Lous schreef:
Imbuprofen werkt bloedverdunnend, weet niet of dat handig is met een versgezette tongpiercing. Ik kan me herinneren dat ik dat na het zetten van mijn tongpiercing niet mocht nemen om die redeb.
Is je piercer niet bereikbaar? Of heb je informatie meegrekregen over nazorg waar het een en ander terug te lezen is? Meestal staat pijnstilling hier ook aangegeven.
Als je je even had in gelezen her en der voor het zetten, had je het kunnen weten dat eten de eerste week echt een hel kan zijn :=

Ja staat wel wat in.. maar niet echt over ibuprofen ofzo haha. Ik wist heus wel dat het eten een hel zou zijn, maar ik kan echt bijna niks verdragen.

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:28

Ibu is ook niet zo best voor je maag. Paracetamol mag je evt wel verpulveren en dan met een paar happen van iets vloeibaarders innemen. Spoelen met een lichte zeezout oplossing kalmeert ook wat maar je tong moet zeker iets te doen hebben zoals Lous ook zegt.
Het is een spier, de pijn die je voelt is een flinke spierpijn en dat geneest vanzelf met de tijd en goede verzorging. Niet roken, geen alcohol etc.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:28

Ja het is echt doorbijten, bijna letterlijk. Maar voor je eigen bestwil. En wat is een weekje nu? ;)

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:30

Een week op een mensenleven is inderdaad niks.. maar moet toch zeggen dat ik liever een tattoo laat zetten qua zetten en genezingstijd dan een (tong)piercing haha.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:32

Als je tong geslonken is en er een korter staafje inzit, is het ook meteen klaar. Nergens meer last van. Gelukkig is de genezingstijd van een tongpiercing ook niet zo lang. Het ergste is echt de eerste week na het zetten. Daarna merk je er echt niks meer van. De tongpiercing blijft 1 van de snelst genezende piercings.

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:32

Een paracetamol kun je ook gewoon oplossen in water, is wel goor, maar dan kun je het iig normaal door slikken

MuSLi

Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:47

Zuigen op een ijsblokje kan ook fijn voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:48

Skessa_ schreef:
Een paracetamol kun je ook gewoon oplossen in water, is wel goor, maar dan kun je het iig normaal door slikken



Ik begon al te kokhalzen bij het lezen _O-

Als je nou een paracetamol in 4 stukjes breekt, achterop je tong legt en met een flinke slok water naar binnen douwt?

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:24

Hee iedereen, ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met een tepelpiercing. Ik vond het ten eerste mega gaaf, zal dan wel voor maar 1 kant gaan. Ik heb al een helix en daar bijna tot geen pijn gehad.
Het is vooral de pijn die me tegenhoud, zijn er ervaringen of tips?