Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 263 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prikkelbare darm syndroom - lotgenoten...

 
Profiel   

liesje84 schreef
Welk ziekenhuis moet ik heen?? Als ik er niet kan komen?
Heb geprobeerd om me ergens anders heen te krijgen dat was met geen mogelijkheid te doen.
Verzekering zegt je moet een verwijzing hebben, die de huisarts niet wil geven?
Tis ook niet zo dat ik voor de lol mijn darmen aan het vernielen ben.
Maar afin, heb via de ombudsvrouw voorelkaar dat de mdl dokter me vandaag nog belt.


Heb je het toevallig al geprobeerd via de assisente van de huisarts? Bij mij hebben zij het namelijk geregeld voor mij, dat was gemakkelijker dan eerst weer wachten op de huisarts. Misschien dat zij dit wel voor je willen en kunnen doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 22:20 



 
Profiel   

Je hebt recht op een second opinion, maar idd wel met een verwijsbrief. Als jij een SO wil, moet de huisarts die schrijven, of de arts in het zkh waar je nu onder behandeling bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 22:27 



 
Profiel   

Na iets wat stalkerige en niet zulke vriendelijke telefoontjes :Y)
Mag ik me over 9 en een half uur melden bij de mri.
Ben ontzettend blij dat het nu bijna allemaal achter de rug is. Nahja de onderzoeken dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 00:33 



 
Profiel   

hoe gaat het bij iedereen?

ik heb helaas een mindere periode.
krijg maandag de uitslag van het bloedprikken. en als er niks uitkomt krijg ik verwijzing voor de dietist.\
kijken of hun me kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:03 



 
Profiel   

Nadat ik een aantal maanden alle onderzoeken van de wereld heb doorstaan,
waar steeds niks echt duidelijk uitkwam... heb ik aan de Entocort gezeten voor een week.
Dat leek de dokter wel leuk om te proberen, gevolg na een week hallucinaties.
Toen nog meer onderzoeken en nog meer ziek zijn was ik het zat.
Ik ben gestopt met een medicijn wat ik al jaren eigenlijk voor niks aan het slikken was wat als mogelijke bijwerking buikpijn had.
Daarna was mijn buik genezen, al maanden geen last meer gehad.
Ik blijk dus echt bijzonder bizar op medicatie te reageren, dat ene pilletje per dag zorgde dus voor 8jr buikpijn en ellende.

Lemanthia, hoop dat jij ook snel wat duidelijkheid en hulp krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:24 



 
Profiel   

Hier is de buik op het moment vrij rustig.
In februari nog last gehad van diverticulitis, wat een hel was dat. :=
Maar nu dus alles vrij rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 17:30 



 
Profiel   

Hier ookrustig, maar kan zo weer mis gaan...
Gister heel de dag braderie gehad en dus druk geweest.mn eerste bakje koffie bleek mega sterk, maar aangezien ik niet wist wanneer ik weer tijd zou hebben om wat te halen toch maar opgedronken wat resulteerde in licht protesterende darmen. Maar m'n broodje gezond en broodje frikandel bleven netjes binnen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 19:00 



 
Profiel   

Hier is het momenteel even knudde. -O-
Meestal heb ik wat dunnere ontlasting maar nu zit ik verstopt. -O-
Net bij de huisarts geweest dus nu poeder meegekregen om de darmen te helpen. (laxeermiddel)
Hopelijk gaat het gauw weer beter want dit is niks. :n
Was juist zo goed bezig met meer water drinken en meer bewegen.
Het ging ook al een hele tijd goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 09:21 



 
Profiel   

ik ben ondertussen begonnen met het fodmap dieeet, en het gaat wat beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 09:23 



 
Profiel   

Hier ging het al een half jaar weer goed.
In februari diverticulitis gehad, en toen dat over was eigenlijk geen grote problemen meer gehad.
En nu dus dit...
Heb wel het idee dat het poeder begint te werken.
Zijn er meer die medicijnen gebruiken ivm pds?
ik zal dit voorlopig moeten gebruiken en moeten gaan kijken in welke dosering ik het nodig heb.
Voorlopig even 2 zakjes per dag, maar straks wellicht 1 per dag of om de dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 08:33 



 
Profiel   

ja, ik heb duspatal, macrogol electrolyten en loperamide allemaal indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 09:55 



 
Profiel   

Gebruik je alleen wanneer nodig?
Of toch wel met regelmaat?
ik heb gisteren macrogol electrolyten gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:16 



 
Profiel   

wanneer nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:47 



 
Profiel   

Nou dag 3 macrogol electrolyten, maar nog weinig verschil. -O-
Blijf een harde buik houden, en steken in mijn onderbuik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 18:24 



 
Profiel   

Heeft iemand hier (positieve) ervaringen met Orthica?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 13:45 



 
Profiel   

...ik vind het een goed merk.

(Volgende kwestie is, welke supplementen echt nodig zijn, evt in welke volgorde etc. - ofwel een verhaal met kop en staart over de oorzaken etc van de prikkelbare darm.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:04 



 
Profiel   

Familie van mij had het al jaren, veel pijn e.d.Laatst opgenomen met een gesprongen tumor en toen dood ziek.Nu een BMI van 14.5 ze gooiden zijn pijn altijd op prikkelbare darm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:08 



 
Profiel   

Ik meld me!

Ik heb al sinds 2,5 jaar pds. Het begon met 1 keer per week zieke maagpijn altijd rond 2/3 uur 's nachts. Dat ging op een gegeven moment over, maar daar kreeg ik darmkrampen na het eten voor terug. Die krampen krijg ik zo'n 2 of 3 uur na het avondeten, vaak begint het linksonder. Tegenwoordig kan ik het aan voelen komen doordat ik me tijdens het eten opgeblazen voel.

Het gaat nu eigenlijk weer een hele tijd goed, maar in perioden van stress heb ik het iedere avond.

Ik heb een tijd omeprazol geslikt. Nu zit ik aan de probiotica en dat gaat redelijk (als ik het niet vergeet te nemen O:) )

Stoelgang is wel gewoon ok. Qua eten ben ik er nog niet helemaal uit waar het mis gaat. Ik weet wel als ik veel en snel eet dat ik dan sneller last krijg. Vaak ook met vlees/koolhydraten en vet.

Ik heb een echo gehad van mijn buik en daaruit kwam dat ik galstenen heb. Ze willen daar alleen niets aan doen nu. Pas als de stenen groter zijn ( of ik dus last krijg)... beetje tikkende tijdbom idee... >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:23 



 
Profiel   

Galstenen kun je ook zelf laten verdwijnen, dus die tikkende tijdbom, dat hoeft niet.

Als omeprazol niet echt de oplossing is - soms is de maag goed zuur maken behulpzaam. (De functie van maagzuur is tenslotte helpen met verteren, daarom kun je van omeprazol buikpijn krijgen. Verder helpt het zuur met het onschadelijk maken van ongewenste bacteriën.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:30 



 
Profiel   

Ook ik kom me melden. 1 maand terug naar de huisarts geweest en als conclusie PDS. Enige wat ze me kon meegeven was ga eens met de diëtste praten (mede omdat ik ook onder gewicht heb en eten was gaan elimineren omdat ik dacht dat daar de last elke keer vandaan kwam).

Sinds ik bij de huisarts ben geweest is het eigenlijk vrij stabiel, nog maar 3 keer er last van gehad. Waar dat vandaan komt geen idee alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:40 



 
Profiel   

Een beetje dietist heeft het fodmap dieet - en op zich is eleminatie.testjes doen niet fout.
Persoonlijk vind ik 'prikkelbare darm syndroom' geen eindpunt, het wil zeggen dat de buikpijn etc niet afkomstig is van iets kwaadaardigs of makkelijk aanwijsbaars.

Maar wat er aan de hand is dat je slijmvlies zo 'reageert' of zich zo 'gedraagt', dat weet je nu nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 17:03 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Galstenen kun je ook zelf laten verdwijnen, dus die tikkende tijdbom, dat hoeft niet.

Als omeprazol niet echt de oplossing is - soms is de maag goed zuur maken behulpzaam. (De functie van maagzuur is tenslotte helpen met verteren, daarom kun je van omeprazol buikpijn krijgen. Verder helpt het zuur met het onschadelijk maken van ongewenste bacteriën.)


Hoe kun je galstenen laten verdwijnen dan?!

Omeprazol hielp goed hoor. Ik ben inmiddels van de maagpijn af. Daarom ook gestopt met slikken omdat ik gewoon niet chronisch aan de medicijnen wil zitten. Tijdens het slikken had ik geen last van buikpijn oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 17:06 



 
Profiel   

Hier gaat het momenteel eigenlijk heel goed, de grote hoeveelheid magnesium doet mijn hele lijf goed. Alleen zo jammer dat het bij tijd en wijle zo moeilijk verkrijgbaar is. En dan proberen ze macrogol weer te slijten, maar daar reageer ik heel slecht op (buikpijn, harde buiken, en opgezette darmen).

Van de vakantie in India ging het ook heel goed. Curries en groenten in combinatie met 7 uur lopen op een dag werkt goed. Wel een nieuwe topper voor de 'moeilijke momenten met pds' hall off fame. Darmkrampen en diarree op 5700 meter hoogte, ingebonden in formatie op een helling van 70 graden in ijs en sneeuw. Top -O- . Dat duurde echt 20 minuten voor we weer veilig verder konden. Mijn vriend wist wel wat ging komen, onze gids wist niet wat hij had :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 17:47 



 
Profiel   

Ik ga hier maar eens meelezen...
Hele ziekenhuis traject achter de rug.

Goede en slechte periodes
Grootste nadeel vaak slecht als ik niet thuis ben dus eet weinig of niks als ik buiten de deur ben. Want het komt er in 5 min weer uit.
Soms een poosje yakult of het tussen Mn oren zit geen idee maar goede resultaten

Grootste drama's frisdrank chocola Italiaanse pasta brood
Vet eten gaat dan weer wel redelijk goed (mac bijv)
Maar echt 1 lijn heb ik er nog niet in.
Wel aardig ondergewicht door het niet "durven" eten omdat ik dan naar wc moet

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 18:06 



 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Hoe kun je galstenen laten verdwijnen dan?!

...het is een beetje off topic, ik heb 2x de methode van Hulda Clarcke gedaan. (Er zijn inmiddels enige varianten/ nieuwe inzichten, oa het gebruik van appelzuur om de steentjes klein te maken.)
Grondige voorbereiding, een dag vasten en op gegeven moment een mengsel slikken dat zowel de galwegen ontspant als olie bevat = de galblaas maakt zich leeg.
Vanwege de grondige voorbereiding zijn de aanwezige galsteentjes klein en komen niet klem te zitten als de galblaas samentrekt/zich leegmaakt. (Ik ging volgens instructies liggen na dit drankje en 'waarschijnlijk zou ik een soort gepingpong voelen in de leverstreek', niets. De volgende ochtend wel heel veel kleine steentjes in de weeceepot gezien.)
Citaat
Omeprazol hielp goed hoor. Ik ben inmiddels van de maagpijn af. Daarom ook gestopt met slikken omdat ik gewoon niet chronisch aan de medicijnen wil zitten. Tijdens het slikken had ik geen last van buikpijn oid.
Gelukkig, fijn!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 263 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen