Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:14

Apart dat het er dan zo duidelijk bij staat dat het niet kan. Gebruik hem al een tijd niet meer want disc werkt veel fijner. Maar alleen een keer oraal ermee gehad en zelfs een vinger zou echt niet lukken want dan moest je er dus langs wat het vacuüm zou verbreken. Alsof ik hem ook altijd veel laag had dan?

Lucia88

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:38

Nee ik kan me ook niet voorstellen dat dat goed kan, of überhaupt voor de man lekker is, die kant vd cup lijkt me niet de prettigste plek om tegenaan te zitten (of liggen of..nouja, snap je?) zeg maar.
Steeltje wel afgeknipt maar daar zit nog steeds een klein restje van dus dat lijkt me niet fijn. Nou heb ik, als ik m in gebruik heb, in die tijd ook geen zin hoor, dus mis er niets aan.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 09:23

Ik heb het ook over de Beppy en niet de de Diva of Claricup ofzo. Geen idee of het daarmee kan maar de Beppy is zo zacht en heeft geen steeltje. Mijn partner weet gewoon dat hij er in zit maar toch voelt die niks .

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:27

Bij de eens zit de cup toch ook veel hoger dan de ander, dus ik vind het niet raar. Ik moet ook altijd persen voor ik uberhaupt bij een steeltje/lusje kwam.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:44

Slmt9 schreef:
Bij de eens zit de cup toch ook veel hoger dan de ander, dus ik vind het niet raar. Ik moet ook altijd persen voor ik uberhaupt bij een steeltje/lusje kwam.

Ja dit zal echt het verschil zijn idd net als het soort cup. Bij de organicup kon het bij mij echt niet, ook ivm dat steeltje die afgeknipt toch nog voelbaar was. De disc is veel platter en zelfs die vaak nog voelbaar. Maargoed: bij die beschrijving stond dus ook dat het niet kon. Inmiddels op Google gelezen dat het bij sommige wel kan..

tengeltje11
Berichten: 7160
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:19

Hier de organicup en 18+ lukt hoor. Man had het niet eens gevoeld.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:02

tengeltje11 schreef:
Hier de organicup en 18+ lukt hoor. Man had het niet eens gevoeld.

Ah goed om te weten! Heb het nooit geprobeerd omdat ik er echt vanuit ging dat het niet kon. stond er ook zo stellig..

maar gebruik nu de disc en die bevalt goed :j daar kan je sowieso seks mee hebben.

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:57

Ik lees het altijd vol verbazing dat er vrouwen zijn die zin in sex hebben tijdens menstruatie :+
Nu heb ik ook een aandoening waardoor ik veel pijn heb en veel bloed, wellicht licht het daaraan, zou er niet aan moeten denken :')

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:01

Dat zal écht een verschil maken Slmt9! Hier vrijwel nergens last van.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:16

tengeltje11 schreef:
Hier de organicup en 18+ lukt hoor. Man had het niet eens gevoeld.

Wow := met het steeltje eraf? Als ik de organicup in heb dan kan ik het steeltje soms gewoon voelen van buiten. Kan me niet voorstellen hoe je seks kan hebben met een cup :+

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 18:15

Slmt9 schreef:
Ik lees het altijd vol verbazing dat er vrouwen zijn die zin in sex hebben tijdens menstruatie :+
Nu heb ik ook een aandoening waardoor ik veel pijn heb en veel bloed, wellicht licht het daaraan, zou er niet aan moeten denken :')


Tijdens de eerste 2 dagen hoef ik er ook niet aan te denken. Dan rol als ik een opgezette walvis door het huis op zoek naar snackies. Maar als die eerste tijd over is voel ik me gewoon normaal, alleen met wat lekkage dus dan is het fijn als het wel kan.

xSCWx
Berichten: 7067
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:03

Is het echt slecht om een cup schoon te maken met gewone zeep? Of is het aan te raden speciale cleaner te kopen? (Soms wil ik gewoon even een sopje erdoor ipv uitkoken)

tengeltje11
Berichten: 7160
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:48

xSCWx schreef:
Is het echt slecht om een cup schoon te maken met gewone zeep? Of is het aan te raden speciale cleaner te kopen? (Soms wil ik gewoon even een sopje erdoor ipv uitkoken)


Ik was hem altijd goed uit met gewone zeep en kook hem daarna uit.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:36

Ik wil binnenkort waarschijnlijk mijn eerste menstruatie cup van Claricup bestellen. Nu zie ik dat ze tegenwoordig ook speciale clup cleansers hebben, b.v. van Lunette. Maar die heb je in principe toch niet per se nodig? Wat is jullie ervaring daar mee? :\
En als jullie gewone zeep gebruiken, waar letten jullie dan op? Noet het b.v. vrij zijn van bepaalde ingrediënten?
Sowieso, zijn er naast de cup zelf nog andere dingen die ik nodig heb/handig zijn om mee te bestellen? Een opbergzakje of doosje zit er standaard bij.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 06:16

Ik gebruik geen zeep, ik kook ‘m altijd uit in de magnetron in een uitkookbakje voor fopspenen.

Nou zijn er cups van verschillende materialen en afhankelijk daarvan kan gewone zeep echt schadelijk zijn. Ik zou er dus zeker mee oppassen.

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:08

E4D schreef:
Ik wil binnenkort waarschijnlijk mijn eerste menstruatie cup van Claricup bestellen. Nu zie ik dat ze tegenwoordig ook speciale clup cleansers hebben, b.v. van Lunette. Maar die heb je in principe toch niet per se nodig? Wat is jullie ervaring daar mee? :
En als jullie gewone zeep gebruiken, waar letten jullie dan op? Noet het b.v. vrij zijn van bepaalde ingrediënten?
Sowieso, zijn er naast de cup zelf nog andere dingen die ik nodig heb/handig zijn om mee te bestellen? Een opbergzakje of doosje zit er standaard bij.


Bij de claricup zit een doosje die je kan gebruiken om de cup uit te koken in de magnetron.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:47

Ik gebruik een zeep die je ook voor je intieme delen kan gebruiken. Ga er vanuit als het downunder geen issues geeft, de cup er ook prima tegen kan.
En dan kook ik hem idd verder ook uit 1x per maand.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:10

Ik heb geen magnetron (en die komt er binnenkort ook niet) je kan die cup toch ook gewoon uitkoken in water?

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:59

Ja zeker! Dan heb je ook geen beker oid nodig.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:26

MarliesV schreef:
Ik gebruik een zeep die je ook voor je intieme delen kan gebruiken. Ga er vanuit als het downunder geen issues geeft, de cup er ook prima tegen kan.
En dan kook ik hem idd verder ook uit 1x per maand.

Dat doe (deed) ik ook.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 20:47

Ik heb zo een steriliseermachientje van Beppy waar ik hem voor en na mijn periode de cup in steriliseer. Tussendoor spoel ik hem inderdaad goed uit en minimaal 1x per dag helemaal binnenstebuiten schoonmaken.

Ik ga er vanuit dat ik dat steriliseerding ook kan gebruik voor de disc, heb zaterdag die van Bamboozy binnen gekregen dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:08

Bij mij gaat het nu helemaal goed nu ik een grotere Disk heb van Bamboozy. Wel autodump, maar alleen met plassen als hij echt vol is. Geen lekkage meer. Ik denk dat verschil vooral zit in dat de grotere een stuk steviger is. Behalve Beppy was de sterkte Meluna de enige die bij mij niet doorlekte, maar die vond ik niet fijn om in te brengen.

Blij dat het met deze disc nu helemaal goed gaat.

xSCWx
Berichten: 7067
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:29

Ik gebruik mijn Claricup beker ook om de bamboozy disc uit te koken dus dat kan zeker wel. Ik heb nu de doorzichtige Claricup, is de paarse echt “beter”? Deze heeft antibacteriële zilver ionen erin zitten. Iemand die zijn ervaring er mee kan delen?

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 08:17

Maandag een afspraak om een spiraal (gynefix) te laten plaatsen dus nu flink aan het oefenen met de disc maar het valt me best tegen. De cup, zowel Beppy als de Diva van in het begin, gingen meteen goed zitten maar op de 1 of andere manier krijg ik de disc niet horizontaal ofzo?

Ondertussen al 5 youtube videos verder en we sukkelen maar even door.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:13

Schuur_ schreef:
Maandag een afspraak om een spiraal (gynefix) te laten plaatsen dus nu flink aan het oefenen met de disc maar het valt me best tegen. De cup, zowel Beppy als de Diva van in het begin, gingen meteen goed zitten maar op de 1 of andere manier krijg ik de disc niet horizontaal ofzo?

Ondertussen al 5 youtube videos verder en we sukkelen maar even door.

Oh, maar hij zit helemaal niet horizontaal? Als je hem erin schuift, alleen erop letten dat je hem over je bmm schuift. Dit kun je makkelijk erdoorheen voelen. Even afhankelijk hoe diep je bmm zit dan, maar voelt echt als het puntje van je neus.. Dan zit ie al goed.