wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:05

Het komt bij mij over alsof je al je doodsvonnis hebt gekregen en je nog maar enkele dagen te leven hebt.
Kop op, meid. Er is nog niets zeker. Het kan even goed allemaal keihard meevallen en heb je al die tijd niet geleefd.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:13

Door jouw ogen misschien geen strijdlust maar door de mijne wel, toen mijn lieve vriendin een zelfde diagnose kreeg heeft ze alles laten varen.
Haar goed recht, haar leven, haar keuzes, maar moeilijk voor diegenen die ze achter gelaten heeft.
Je vindt het duidelijk belangrijk om te zorgen voor je naasten, daar is wilskracht voor nodig in de positie waar jij je nu in bevind. Misschien kan je uit datzelfde vaatje tappen als je het behandeltraject ingaat, maar dan voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door MissDD op 01-10-16 13:17, in het totaal 3 keer bewerkt

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:13

Hier word ook aan je gedacht en we bidden voor jou! ( wij zijn christelijk ) Houd je sterk en geeft de moed nog niet op! :(:)

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:15

TS, ik wil je heel erg veel sterkte toewensen..
Maar onthou, je staat er niet alleen voor!

Ik steek ook een kaarsje voor je aan :j
Positief blijven! ondanks dat het lastig is

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:27

Ik heb vanuit de regio Groningen een kaarsje voor je aangestoken. Heel veel sterkte! :(:)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 13:30

chanel1985-
het IS een doodsvonnis !
of dacht je dat ik 80 word ?

je hebt gelijk dat niets zeker is.
het KAN dagen zijn, heb ik net een maand geleden meegemaakt.
dat weet ik niet , en niemand niet..
en dat ik ondertussen niet leef, besef ik me heel goed.
ik kan alleen het uit-knopje niet vinden.
mss als de testen minder slecht zijn,
dat ik me wat beter ga voelen.
ik weet dit pas een dag of 10, het was een donderslag bij heldere hemel,
dus het is allemaal nog erg vers.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 13:30

verder iedereen bedankt voor de kaarsjes !!
(vooral de echte vind ik leuk !!)
heen Nederland brand :D

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:33

Nou... dus heel Nederland denkt aan jou... laat ons niet in de steek :+:

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:45

Ik denk dat het heel zwart lijkt omdat je dit nieuws midden in je rouwproces om je vriend op je bord krijgt... Dat maakt het dubbel zo zwaar...
Ik zou al de resultaten afwachten vooraleer je onomkeerbare dingen doet... Het wachten tussen de onderzoeken en de resultaten is de rotste periode, die knagende onzekerheid, de onvermijdelijke doemgedachten, heel je wereld die op je kop staat... Begin september heeft mijn moeder hetzelfde meegemaakt, 7 jaar na de primaire diagnose, weer een periode van onzekerheid en opnieuw een behandeling...
Het is hard maar ze kunnen tegenwoordig zoveel...

Anoniem

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:54

Lieve TS, misschien komt het doordat we niet weten hoe en wat dat we zo graag willen voorkomen dat je je hoofd laat hangen.

Ook ik heb mensen in mijn omgeving verloren aan die vreselijke ziekte.

Gelukkig heb ik óók mensen in mijn omgeving die het wél hebben overwonnen, of in elk geval voor nu al een hele tijd vrij zijn.

Natuurlijk ligt het aan de vorm en het stadium maar ik hoop dat je nog de kracht kan vinden om te vechten.

Hier brandt een kaarsje.

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:01

spicegirl schreef:
chanel1985-
het IS een doodsvonnis !
of dacht je dat ik 80 word ?

je hebt gelijk dat niets zeker is.
het KAN dagen zijn, heb ik net een maand geleden meegemaakt.
dat weet ik niet , en niemand niet..
en dat ik ondertussen niet leef, besef ik me heel goed.
ik kan alleen het uit-knopje niet vinden.
mss als de testen minder slecht zijn,
dat ik me wat beter ga voelen.
ik weet dit pas een dag of 10, het was een donderslag bij heldere hemel,
dus het is allemaal nog erg vers.


Het is wat je er zelf van maakt, wat je in je nabije omgeving meemaakt wil nog niet zeggen dat dat ook voor jou opgaat.
Ik zit momenteel in dezelfde situatie, ben alleen een paar maanden verder dan jou en zit nu net in het chemo traject. Je zit nu nog in een rollercoaster met alle berichten, onderzoeken en gevoelens. Maar om nu te zeggen "het IS een doodvonnis"? Nee, het leven is het waard om voor te vechten. En ja, ik wil graag 80 worden.
Helaas krijgt niemand hier garantie op. Probeer even pas op de plaats te maken en niet in paniek te schieten. Heel veel sterkte de komende tijd.

maaikemuis
Berichten: 5297
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:05

Vanuit het NKI-AvL brandt er ook een kaarsje. Dagelijks strijden wij tegen deze ziekte en ik zie ook een heleboel mooie uitkomsten. Ik hoop dat er, ondanks de slechte uitslag, ook goede uitslagen tussen de testen zitten en dat je weer een beetje hoop krijgt.

Zet hem op!

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:11

Ik leef onwijs met je mee. Ik weet hoe het voelt. Ook ik heb het gehad op mijn 26e. Nu 40 en ik doe het nog. Voor zover ik weet en wil weten is het helemaal weg. Misschien wordt ik geen 80 nee, waarschijnlijk zelfs niet met alles wat ik voor de rest nog mankeer.

Dat je alles goed regelt is heel slim, dat geeft je een stukje rust in je hoofd om straks te vechten.

Ik hoop voor jou dat de uitslagen positief nieuws geven en de kracht om te vechten voor je gezondheid en je leven met je gezin.

Ik vind er niks mis mee om reeel te denken dat het ook fout kan aflopen, maar niet bij voorbaat al opgeven hoor. Ik heb weer een paard, ik rij weer en geniet weer van het leven waarvan ik ook niet weet hoelang me dat gegeven is.

Ook mijn put was heel diep na de diagnose en daar heb je een soort van recht op, het is vreselijk nieuws dat je "even " te horen krijgt. Geloof me uiteindelijk komt je wil om te vechten terug, zelfs al zie je dat nu zelf niet zo.

Dikke knuffel vanaf deze kant en er wordt aan je gedacht hier.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:19

Lieve ts heel veel sterkte de komende tijd. Ook in Woudenberg brand vanavond een kaarsje voor je.

Iedereen heeft inmiddels wel een persoonlijk verhaal met deze ziekte. En ik begrijp heel goed dat jij nu van het ergste uit gaat. Maar lieve ts, echt waar uiteraard wel afhankelijk van soort en stadium overleefd de helft van de mensen. En nee die worden niet allemaal 80, maar dat worden we sowieso niet allemaal. Ook door heel veel andere oorzaken. Deze ziekte is onder geen enkele bevolkingsgroep en leeftijdscategorie doodsoorzaak nr 1. Een chemokuur om drie maanden te rekken zie ik het nut ook niet zo van in. Maar een kuur die een remise kan afdwingen? Als je nog 10 jaar kan leven en lachen en partner en moeder zijn wil je dan alsjeblieft vechten?
En de angst bij ieder hoofdpijntje verdwijnt in de loop der jaren dat beloof ik je.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:22

Hier (Twente) ook een kaarsje aangestoken voor je.

Wat een ontzettend naar nieuws.. Ik hoop van harte voor je dat het goed behandelbaar is en je de kracht vindt om optimistisch te blijven ondanks deze zware tegenslag.

Houd moed lieve TS.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110808
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:27

TS, hebben jij en je man/familie psychische hulp om hier over te kunnen praten?

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:30

Lieve TS, houd asjeblieft moed!
Als het je meer moed geeft: mijn moeder was gediagnoseerd met nog maar 5% overlevingskans.

Dat was bijna 20 jaar geleden.

Sindsdien heeft ze een dochter (mij) gekregen, en ze is helemaal gezond en leidt een gelukkig leven! Houd asjeblieft vol, het leven zit nog vol met prachtige verassingen.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:35

Ik wil je de komende tijd heel veel sterkte wensen.En vanuit Noord-Holland brand ik ook een kaarsje voor jou :(:)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 14:40

ik heb Pap 5 en het is ook al groot,
waardoor de kans op uitzaaingen al wat groter is.
dus het is meer als een lichte vorm al.
en kwaadaardig.
het is gewoon ernstig.

nee, ik heb geen hulp.
wil het niet ook, praten met iemand die daar geld voor vangt,
en de standaard dooddoeners preekt.
heb helemaal geen geloof of vertrouwen in geestelijke hulpverleners, in welke vorm dan ook..

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:06

Ik post niet zoveel meer maar heb hier wel even voor ingelogd.

Ik klik vaak op topic starter berichten zodat ik niet alles hoef te lezen. En ik voel met je mee in deze ellende. Vind het enorm rot voor je dat je depressief bent en tegelijk is dit een heel realistisch beeld. Wij zijn in onze familie meer dan 60 procent verloren aan kanker en de meerderheid ervan gaf op. Ik vind het heel fijn voor je, dat je realistisch durft te zijn. Ondanks dat er kans is op nog een tijd kunnen leven.

Er zijn mensen met kanker die zo hard door knokken, er het beste uithalen en die zie je lachen. Maar ook die mensen trekken s avonds de deur dicht en storten in. Ik vind je depressie heel logisch en het fijnste dat je kan doen voor je nabestaanden is wat je al doet.. De dingen nu al regelen. Je paard, je wensen... Ik voel zo met je mee. Het is zo onmenselijk om je eigen einde te zien naderen en niet meer kunnen genieten. En tegelijk is het ook zo normaal. Dit is niet iets dat je doet met een lach. Tuurlijk kun je vechten en hopen en ga zo maar door... Maar dan trek je de deur dicht en is de situatie gewoon zo. Zoals gister en zoals morgen.

Ik wil je veel sterkte wensen. Ondanks je negatieve kijk hierop vind ik je heel sterk en zorgzaam.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:10

Ik weet niet of je bekend bent met alternatieve geneeswijzen en kanker maar als je geïnteresseerd bent om iets te proberen naast chemo (als je dat al wil) stuur ik je het met liefde door. Ik ken mensen met kanke r van dichtbij die hun leidensweg naar het einde hebben kunnen verbeteren door o.a wiet(olie). En ja ze gaan dood, maar hebben minder pijn. Stuur me een privé berichtje als je hier wat over wil weten. Dan ga ik alle info voor je opzoeken.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:26

Ik snap iets niet...ik heb zelf ook pap 5 gehad en dat mogen ze geen kanker noemen...maar het voorstadium daarvan...dan zijn er zeker afwijkende cellen gevonden...die zijn bij mij ook van de baarmoedermond 'geschraapt'.
Ik weet helaas hoe die emotionele rollercoaster voelt.
Probeer ondanks het slechte nieuws jezelf bij elkaar te rapen.
Heel veel sterkte

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:28

Ik wens jou en ook je hele familie heel veel kracht en innerlijke rust de komende tijd.
En ook hier brand een kaars voor je.

Afbeelding

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:45

Zie fb.....

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:16

sasja0705 schreef:
Zie fb.....


Wat bedoel je?