Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:28

Wat lastig JustAshley! Ik ben benieuwd of ik na het afvallen nog last heb van mijn bekkeninstabiliteit, maar ik wil het paardrijden dan wel weer oppakken, hopelijk helpt dat het verminderen :) .

Vandaag is mijn cpap apparaat uitgelezen in het ziekenhuis, omdat ik hem nu twee weken gebruik. Mijn ademstops zijn van gemiddeld 43.3 per uur naar gemiddeld 2 per uur gegaan, ik hoef er niet meer uit 's nachts om te plassen en ik voel me veel uitgeruster als ik wakker word. Zo fijn!

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:12

JustAshley, ik heb dit ook. Heeft idd niets met overgewicht te maken. Ik hoop wel dat de gerelateerde blessures minder of minder zwaar worden door af te vallen.
Maar het heeft zijn voordelen he. Vorige winter ben ik in draf met mijn voet achter een hek blijven hangen. Voet helemaal getwist, stond haaks op mijn been. Een normaal iemand heeft hierbij ligamenten gescheurd etc, ik had enkel een verstuiking.

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:25

Mijlpaaltje: we hebben de 9 achter ons gelaten. *\%/*
Ik wil ze vanaf nu nog enkel op de tweede plaats zien...

Vandaag voor de eerste keer spaghetti gegeten, lekker

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:22

Ik ben goedgekeurd!!!! Volgende week wordt ik gebeld om afspraak te maken en wordt ik voor de groepsgesprekken ingedeeld !!!

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:23

Alleen maar positifiteit hiero !!
Ging toch best wel snel dan Mira! Gefeliciteerd

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:32

Proficiat Winferno en MiraLooks!! Tijdje geleden dat ik hier nog gereageerd heb, even te druk met verhuizen gehad.
Nog 10 dagen en ik word geopereerd, ik ben nu dan ook met een proteïne dieet gestart.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:36

Goede berichten hier! Spannend bijna de operatie!

Ik ben een weekje er tussen uit in Frankrijk, nu 4 weken na mn operatie. Stokbrood gaat goed!

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:37

Ben je al veel afgevallen Romeo ?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:24

De eerste 2 weken rond de 13kg. De 1,5 week erna weer eten opgebouwd en 1,5 eraf. Ga vanaf nu 1x per maand wegen. Dus Nu al wel Iets van 14 of 15 kg kwijt

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:07

Wow knap Romeo!
Ik zit nu aan 9,5 sinds de operatie.

@Lauratje, spannend aftellen maar

@Miralooks nog even en je bent ook zover !

Ik ben deze week weer aan het werk gegaan en het valt me eerlijk gezegd toch zwaarder dan verwacht.
Van meeting naar meeting, die dan ook nog eens uitlopen waardoor mijn eetmomenten in het gedrang komen. Tel daarbij dan ook nog wat stress waardoor er dan ook nog minder naar binnen gaat.
Vanmiddag ben ik gewoon een meeting uitgelopen 'sorry maar ik moet NU echt eten' er werd hier en daar wat raar gekeken dat ik een paar minuten later met mijn brooddoos binnen kwam, maar daar zullen ze aan gewoon moeten worden.

Ik heb wel pas sinds eind vorige week dat ik geen honger meer hem, dus pas na bijna 5 weken operatie. De eerste drie weken had ik heel de tijd honger, dit was vanaf de 4e week beter, maar nu heb ik dus geen honger meer.
Heeft dat bij jullie ook ff geduurd eer dat honger gevoel weg was ?

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:32

gister heb ik de info avond in de kliniek in den haag gehad en gelijk een afspraak gemaakt voor de screening volgende week donderdag om half negen in de ochtend moet ik daar zijn. ben enorm blij voor deze keuze maar vind het ook enorm spannend :o

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:41

@maartje987 veel succes met de screening!

Gisteren de chirurg nog eens gesproken. Hij zei dat als je de pil pakt je wel voorzichtig moet zijn, de pil heeft een verminderde werking na de gastric bypass (wordt niet meer zo goed opgenomen).
Zo was er een vrouw die al erg lang trouw de pil pakte maar na haar gastric bypass toch zwanger geraakte.
Ik dacht ik kom het hier ook nog eens zeggen voor de mensen die de pil pakken. Best een andere manier van anticonceptie gebruiken, eentje dat niet door de maag moet.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:28

Lauratje_88 schreef:
@maartje987 veel succes met de screening!

Gisteren de chirurg nog eens gesproken. Hij zei dat als je de pil pakt je wel voorzichtig moet zijn, de pil heeft een verminderde werking na de gastric bypass (wordt niet meer zo goed opgenomen).
Zo was er een vrouw die al erg lang trouw de pil pakte maar na haar gastric bypass toch zwanger geraakte.
Ik dacht ik kom het hier ook nog eens zeggen voor de mensen die de pil pakken. Best een andere manier van anticonceptie gebruiken, eentje dat niet door de maag moet.


Klopt, pil werkt niet meer. Ik heb de pil doorgeslikt en ben ook ongesteld geworden. Werkt dus echt niet meer. Denk erover om aan de nuvaring te gaan.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:43

Ik was aan het denken voor de prikpil terug te nemen.
1 prik en 3 maanden veilig en niet ongesteld. Mijn man zei van plan te zijn zich te laten steriliseren in januari dus hoef ik hem maar 2 keer te laten zetten.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 13:34

ik ben ook aan de nuva ring. Vind het een top ding !

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:18

Even egopost, 10 oktober is mijn dag!!! Zo spannend! Ik word op dezelfde dag geholpen als mijn vriendin, echt fijn.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:59

cissi schreef:
Even egopost, 10 oktober is mijn dag!!! Zo spannend! Ik word op dezelfde dag geholpen als mijn vriendin, echt fijn.


Gefeliciteerd!

Ik ben nu na 5 weken 16kg kwijt

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:10

Super Romeo! Kan niet wachten tot het voor mij zover is! Hoe voel je je verder?

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:37

Ik kom dit topic tegen! Wat goed JustAshley, hoeveel ben je nu kwijt! Ik ken ook iemand en dat gat top, nul complicaties....

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:29

cissi schreef:
Super Romeo! Kan niet wachten tot het voor mij zover is! Hoe voel je je verder?


Ik voel me eigenlijk super. Bijna alweer de oude. Gisteren voor het eerst weer op mn paard gereden. Dacht bij het lichtrijden echt zo van waaaaaat is dit!! Het voelde zo anders! Positief!

Ook weer begonnen met sporten en 50 procent werken.

Vandaag de nuvaring gehaald bij de apotheek. Je voelt er niks van!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:43

Wat vragen ze eigenlijk allemaal bij zo'n intake en is er iemand bekend met de prive kliniek van Diane Gabriels?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:51

Zonnetje81 schreef:
Wat vragen ze eigenlijk allemaal bij zo'n intake en is er iemand bekend met de prive kliniek van Diane Gabriels?


Je wordt een dagdeel helemaal gescreend. Over jezelf, eetpatroon, moeilijke momenten etc. Als Ik jou was zou ik naar een goed aangeschreven ziekenhuis gaan.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 18:07

Ik ben nu 27 kg kwijt. De afgelopen weekjes gaat het bij mij wat langzamer maar dat is maar goed het moet ook niet te hard gaan.

Ik had vandaag ehbo cursus net zoals aankomende woensdag en vrijdag. En ik vroeg aan die leraar of ik ff om de 2 uur kon eten toen zei het meisje naast me: ik ben blij dat jij het vraagt want ik moet dat ook Haha dus zij had ook een gbp gehad. 5 jaar geleden had ze heb gehad en ze was 108 kg afgevallen!! Bizar ! Toch wel fijn om met iemand te praten die alles al heeft mee gemaakt en weet hoe of wat.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:24

@cissi Geweldig!

@romeo2007 en justashley proficiat met het gewichtsverlies!!

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:02

Gisteren geopereerd. Vandaag gigantisch veel pijn, ze zeggen van de lucht...