Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:49

Donna89 schreef:
Janneke is inderdaad fel tegen maagoperaties :) maar meld zich graag in dit soort topics

Doe alsjeblieft rustig aan romeo2007
Ik ben te snel weer aant werk gegaan waardoor ik na een jaar met een burnout kwam te zitten
Collega van mij idem. Veel stress door werkdruk waardoor ze een enorme terugslag heeft gehad lichamelijk en helemaal niet meer kon eten zonder te spugen.

Ik ben zelf na 4 weken begonnen met halve dagen en dat heb ik veel te snel weer opgebouwd. binnen 8 weken werkte ik weer fulltime + opleiding en nog veel meer
Luister goed naar je lichaam. Moe is moe en dan stoppen. Je kan beter te langzaam opbouwen dan een terugval krijgen


Dat klinkt inderdaad niet goed!
Ik voel me nu onder druk gezet en voel me schuldig als ik bv een dag niet instort en moet slapen na een supermarkt bezoek.

Mijn laatste werkdag vroeg mn collega ook aan me of ik niet onnodig langer thuis ging blijven. Hoe bizar ben je als je dat vraagt?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:10

Ja echt bizar
Mensen hebben geen idee wat voor inpact dit heeft.
Nee hoor doe kalm aan!
Wat voor werk doe je?

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:15

Donna89 schreef:
Janneke misschien is het handig om Winferno een alternatief te geven met al jouw kennis. :)*
Wat zij eet word namelijk bij een NOK goed gekeurd of zelfs aangeraden


Thanks Donna, idd dit is strikt het dieet van de voedingsdeskundige opgevolgd.

@Janneke eet jij maar lekker verder linzen en quinoia daar heb ik geen probleem mee, maar heb wel respect voor mensen die hier anders over denken !

@ alle anderen op het forum: leuk dat hier op een serene respectvolle manier over het onderwerp gepraat kan worden. Het is fijn om de verhalen van ervaringsdeskundigen te lezen. Daar heb ja als 'groentje' veel aan.
Laatst bijgewerkt door Winferno op 23-08-17 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:26

Winferno ik zou me niet te veel zorgen maken
Je lichaam is in shock. elk lichaam reageert anders
Lekker zo doorgaan, het afvallen begint echt wel weer.
Ik nam altijd gemiddeld een kilo per week aan en dan over een jaar uitgemeten
Je hebt nu dus gewicht kwijt voor 6,5 week . Zo moet je het zien.

Als je genoeg drinkt en je vitamines goed gebruikt, dikke prima.
Let bij je brood wel op dat je vezelrijk brood eet, volkoren, liever geen wit brood. Maar dat weet je vast

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:37

Romeo2007 schreef:
Donna89 schreef:
Janneke is inderdaad fel tegen maagoperaties :) maar meld zich graag in dit soort topics

Doe alsjeblieft rustig aan romeo2007
Ik ben te snel weer aant werk gegaan waardoor ik na een jaar met een burnout kwam te zitten
Collega van mij idem. Veel stress door werkdruk waardoor ze een enorme terugslag heeft gehad lichamelijk en helemaal niet meer kon eten zonder te spugen.

Ik ben zelf na 4 weken begonnen met halve dagen en dat heb ik veel te snel weer opgebouwd. binnen 8 weken werkte ik weer fulltime + opleiding en nog veel meer
Luister goed naar je lichaam. Moe is moe en dan stoppen. Je kan beter te langzaam opbouwen dan een terugval krijgen


Dat klinkt inderdaad niet goed!
Ik voel me nu onder druk gezet en voel me schuldig als ik bv een dag niet instort en moet slapen na een supermarkt bezoek.

Mijn laatste werkdag vroeg mn collega ook aan me of ik niet onnodig langer thuis ging blijven. Hoe bizar ben je als je dat vraagt?


Hallo Romeo,
Mijn werkgever heeft ook gezegd dat ik pas terug moest komen wanneer ik me 100% voelde.
In Belgie moeten we onze afwezigheid staven met doktersattest, in mijn geval heeft de chirurg 2 weken voorgeschreven en moet de verdere opvolging van de huisarts komen die dan de afwezigheid al dan niet verlengd. Wil nou net dat mijn vaste arts in bevallingsrust is en de vervanging vond ook dat ik best al kon werken. Ik heb gezegd dat ik dit niet kon. Na enige discussie heeft ze me dan tot 3/9 thuis gezet.
Net als jij voel ik me de ene moment super en de andere crash ik gewoon en val ik doodop in de zetel.
Ik werk Gedeeltelijk in Duitsland, waarvoor ik 700 km enkel moet rijden en vind het onverantwoord om deze afstand af te leggen zoals ik me nu voel.
Neem alle tijd die je nodig hebt ! Het is een ingrijpende operatie geweest, je lichaam moet je aan zoveel aanpassen. Spijtig genoeg is er zoveel onwetendheid over.
Rust goed, neem je tijd :j
Laatst bijgewerkt door Winferno op 23-08-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:51

Donna89 schreef:
Winferno ik zou me niet te veel zorgen maken
Je lichaam is in shock. elk lichaam reageert anders
Lekker zo doorgaan, het afvallen begint echt wel weer.
Ik nam altijd gemiddeld een kilo per week aan en dan over een jaar uitgemeten
Je hebt nu dus gewicht kwijt voor 6,5 week . Zo moet je het zien.

Als je genoeg drinkt en je vitamines goed gebruikt, dikke prima.
Let bij je brood wel op dat je vezelrijk brood eet, volkoren, liever geen wit brood. Maar dat weet je vast


Thanks! Idd vezelrijk brood van minstens een dag oud.

Probleem is dat je zoveel leest dat je het bos door de bomen niet meer ziet. Volgens mijn intake brochure zou ik op 6 weken 10% van mijn gewicht kwijt moeten zijn. Dat zou dus 10 kg moeten zijn, maar ik ben bang dat ik daar niet aan ga komen. Natuurlijk zit ik nog een beetje met een dieethoofd en is je eerste gedacht minder eten, maar dat is wat dan weer juist wat niet mag.
Ik zal het 'kopke' nog wattijd moeten geven.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:00

Ohh brochures hahah
Gelukkig houd geen enkel lichaam zich daar aan
Nee minder eten is niet nodig
Je zou wel je lichaam wat variatie kunnen bieden. vervang je lunch eens door iets anders, een soepje, een salade met eiwitten of er zijn zoveel andere gezonde alternatieven
Je lichaam prikkelen lijkt me prima
Ik eet bijvoorbeeld wel eens bananen pannekoeken is niets meer dan ei en banaan en voor het makkelijke bakken eventueel een beetje bloem om te binden.
Super lekker, gezond en tis weer eens wat anders

Ik heb net het kookboek van chicks love food gekocht. Staan echt leuke ontbijtjes en lunches in
Die ook straks makkelijk en gezond zijn om mee te nemen

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:21

Oh ik snak naar een salade, maar mag pas vanaf week 5 aan de rauwkost, nog twee weekjes geduld.
Verder wissel ik wel af hoor, gisteren een chineese maaltijdsoep met scampi gemaakt, erg lekker.
Die bananen pannekoek zegt me ook wel iets :-)
Mijn probleem was echt de volumes, ik at heel gezond, maar steeds teveel.
Kant en klaar, frituur en zoetigheid zijn niet zo aan me besteed, ben zelfs allergisch aan chocolade, kun je je voorstellen ...
Maar teveel van het goede blijft teveel natuurlijk.
Omdat ik een volume eter ben was een sleeve voldoende geweest, maar ik had veel last van mijn maag (waarschijnlijk ook wel omdat ik ze vaak overbelaste) en met enkel een sleeve wordt er blijkbaar meer druk op de maag gezet waardoor er ook weer meer maagzuur problemen kunnen komen. Dus werd het een bypass. Eerlijk gezegd ik was er doodsbenauwd voor. Bang voor de operatie, bang voor de dumpings, bang dat ik uberhaupt nog we iets zou kunnen eten. Gelukkig valt het allemaal nog wel mee.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 22:35

@ donna en Romeo.
Ik dacht dat het aan mij lag over Janneke.
Maar gelukkig hebben jullie het zelfde gevoel.
Als je er zo'n verschrikkelijke mening over heb klik dan lekker op x !

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:59

JustAshley schreef:
@ donna en Romeo.
Ik dacht dat het aan mij lag over Janneke.
Maar gelukkig hebben jullie het zelfde gevoel.
Als je er zo'n verschrikkelijke mening over heb klik dan lekker op x !


Ik zat me er ook al aan te ergeren... Gewoon negeren maar.

Romeo denk goed om jezelf hoor! Het is niet niks allemaal.

Stilstaan qua afvallen, het hoort erbij maar het lijkt me toch even lastig. Ga je zo lekker en dan stopt het ineens. Maar we weten allemaal gelukkig dat het heel normaal is en erbij hoort. Komt vanzelf weer! Ik kan niet wachten tot ik écht mee kan praten :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:42

Winferno schreef:
Oh ik snak naar een salade, maar mag pas vanaf week 5 aan de rauwkost, nog twee weekjes geduld.
Verder wissel ik wel af hoor, gisteren een chineese maaltijdsoep met scampi gemaakt, erg lekker.
Die bananen pannekoek zegt me ook wel iets :-)
Mijn probleem was echt de volumes, ik at heel gezond, maar steeds teveel.
Kant en klaar, frituur en zoetigheid zijn niet zo aan me besteed, ben zelfs allergisch aan chocolade, kun je je voorstellen ...
Maar teveel van het goede blijft teveel natuurlijk.
Omdat ik een volume eter ben was een sleeve voldoende geweest, maar ik had veel last van mijn maag (waarschijnlijk ook wel omdat ik ze vaak overbelaste) en met enkel een sleeve wordt er blijkbaar meer druk op de maag gezet waardoor er ook weer meer maagzuur problemen kunnen komen. Dus werd het een bypass. Eerlijk gezegd ik was er doodsbenauwd voor. Bang voor de operatie, bang voor de dumpings, bang dat ik uberhaupt nog we iets zou kunnen eten. Gelukkig valt het allemaal nog wel mee.



Wauw! Wij kunnen elkaar de hand geven. Hier nog een volume eter van gezonde dingen. Niet 1 stuk fruit, nee 3 voordat ik geen trek meer heb, niet 3 crackers maar 6, geen 100 gram pasta maar liefst de hele pan. Absoluut geen koek of snoep, maar teveel van de gezonde dingen en daardoor alsnog aankomen. Teveel is teveel.

Mijn eetschema is nu als volgt 3 weken na de operatie:

O: eerst drinken meestal glas Slimpie want water valt niet goed, 150 gram milde kwark met 2 eetlepels muesli laag in suiker.

T: dit krijg ik er nog niet in

L: 1 volkoren spelt boterham met boter en vleeswaren

T: ik probeer een stukje fruit of drinkyoghurt

A: 75 gram vlees, groenten en 1 eetlepel bron van koolhydraten.

T: glas optimel drinkyoghurt

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:01

Zalig gisteren voor de eerste keer mosseltjes gegeten, wat heeft dat gesmaakt.
Al waren het er maar een stuk of 15, het was lekker *\o/*

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:18

Ik had dat met roggebrood en oude kaas vandaag.. hmmmm

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:47

ik heb 5 september een afspraak om half vijf bij het nok in den haag voor een informatie/bijeenkomst avond . ik vind het enorm spanend maar heb ook zin om deze nieuwe weg in te slaan

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:13

Vandaag controle gehad 3 weken na operatie. Alles was goed! Het is normaal dat je na de vloeibare periode even stilstaan.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:47

Spannend maatje! Veel succes de 5e.

Romeo superfijn dat alles goed is, voel je je ook goed? Ik vind dat je een mooi dagschema hebt, en nog lekker ook!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:19

cissi schreef:
Spannend maatje! Veel succes de 5e.

Romeo superfijn dat alles goed is, voel je je ook goed? Ik vind dat je een mooi dagschema hebt, en nog lekker ook!


Dank je wel! Ik voel me laatste dagen echt goed. Ben sinds deze week weer beetje op stal te vinden. Stal uitmesten en longeren. Merk dat ik niet ineens meer instort zodat ik weer bij moet slapen.
Zo zie je maar wat weer vast eten voor je doet.

Met jou ook alles goed?

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:17

Dat klinkt goed, weer lekker je dagelijkse dingetjes oppakken. Fijn dat je je zo goed voelt!
Ik sta nog in de wacht voor de operatie. Ik ben er nu wel aan toe eigenlijk. Nog 2 kilo afvallen.
Heb jij nou nog dat je kan voelen dat ze iets in je buik hebben veranderd? Ik heb zo'n spookbeeld in mijn hoofd dat ik de rest van mijn leven buikpijn heb of zo 8)7

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 00:25

@ Romeo gek dat zulke 'kleine' dingen ineens zo kunnen smaken.
Ben blij dat je ook al wat dingen terug op pikt. Bij mij lijken de flauwtes ook voorbij. Ik denk dat ik niet genoeg at uit angst me te over eten, maar nu eet ik een paar hapjes meer en dan voel ik dat ik genoeg heb en blijf ik ook langer verzadigd.

@ Cissy wat je in je buik voelt is echt minimaal. De eerste dagen was het een beetje gevoelig wanneer ik stapte, dat is ondertussen voorbij. Soms voel ik wel eens iets links in mijn buik, waar de nieuwe darmconnectie is gemaakt, maar ik ben dan ook nog maar een dikke 3 weken geopereerd. Als je bedenkt dat er toch stevig gesleuteld is aan een 'apparaat' dat ook weer onmiddellijk in gebruik wordt genomen, dan moet ik zeggen dat het geweldig meevalt. Ik was ook enorm bang, je gaat ook zoveel lezen en fora bezoeken waar je veel positieve dingen leest, maar ook negatieve en voor de een of andere reden zijn het de negatieve die je het meest meeneemt. Twee dagen na de operate kon ik al terug op mijn rechter zijde slapen en nog twee dagen later ook op mijn linkse.
Hoe lang moet je nog wachten voor je geopereerd wordt?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:42

Winferno schreef:
@ Romeo gek dat zulke 'kleine' dingen ineens zo kunnen smaken.
Ben blij dat je ook al wat dingen terug op pikt. Bij mij lijken de flauwtes ook voorbij. Ik denk dat ik niet genoeg at uit angst me te over eten, maar nu eet ik een paar hapjes meer en dan voel ik dat ik genoeg heb en blijf ik ook langer verzadigd.

@ Cissy wat je in je buik voelt is echt minimaal. De eerste dagen was het een beetje gevoelig wanneer ik stapte, dat is ondertussen voorbij. Soms voel ik wel eens iets links in mijn buik, waar de nieuwe darmconnectie is gemaakt, maar ik ben dan ook nog maar een dikke 3 weken geopereerd. Als je bedenkt dat er toch stevig gesleuteld is aan een 'apparaat' dat ook weer onmiddellijk in gebruik wordt genomen, dan moet ik zeggen dat het geweldig meevalt. Ik was ook enorm bang, je gaat ook zoveel lezen en fora bezoeken waar je veel positieve dingen leest, maar ook negatieve en voor de een of andere reden zijn het de negatieve die je het meest meeneemt. Twee dagen na de operate kon ik al terug op mijn rechter zijde slapen en nog twee dagen later ook op mijn linkse.
Hoe lang moet je nog wachten voor je geopereerd wordt?


Hihi ik lag de nacht van de operatie al op mijn buik te slapen in het ziekenhuis haha! Het is me meegevallen. Eerst denk je OMG waar ben ik aan begonnen?!
Maar nu denk ik.. .prima!
Ik voel dat het een beetje beurs is van binnen. Beetje blauwe plekken gevoel. Verder geen buikpijn of iets. Stoelgang gaat ook weer, behalve dat het okergeel is. Schijnt het vet te zijn dat je afvoert.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:10

Dat stelt me wel gerust meiden. Hoe langer ik moet wachten hoe meer horror ik in mijn hoofd haal |o Ik denk dat het begin oktober wordt maar het hangt echt af van de agenda van het ziekenhuis en ik word het liefst door mijn "eigen" chirurg geopereerd. Dus afwachten maar!
Maar ik lees wel dat jullie geen spijt hebben, dat is wel prettig om te lezen :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:39

Graag net appje van een meid die bij mij op de kamer lag en ook een GBP heeft gehad. Zij is van de week opgenomen weer ivm uitdroging, ontsteking in darmen en verstopping. Heftig joh! Ze is nu weer thuis. Zo zie je maar dat het ook anders kan... terwijl ik hier aan mijn tosti zit.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:33

Het is erg stil hier. Misschien door het mooie weer?

Afgelopen dagen elke dag een dumping gehad. Eet onbewust te snel...

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:38

Ik eet door de stress wat te veel en dan word ik helemaal opgeblazen en niet lekker, maar goed met een uurtje is dat wel weg. Probeer toch goed aan mijn eiwitten te komen. Veel stress hier vanwege een huis wat a.s. vrijdag opgeleverd zou worden maar nu ineens niet doorgaat, of toch weer wel etc. Hoop gedoe. Dan merk je wel dat je voorheen een hoop dacht op te lossen door maar raak te eten. Dat kan dus nu niet meer.......

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 13:53

Ja ik ben wat stiller maar het gaat hier opzich wel goed.
Dit weekend naar mijn schoonouders geweest. veel gelopen in Drenthe en gebbq't was super gezellig en ik vind het ook zo fijn dat mijn schoonfamilie er zo veel begrip voor heeft.

Helaas ook een minder puntje. Het schijnt dat ik het hypermobieliteitssyndroom heb.
Ik heb daar erg veel last van, paracetamol helpt niet en nsaids mag natuurlijk niet.
Tramadol ga ik niet aan beginnen dat is echt troep dus ik neem soms bij hele erge last thc olie alleen dan krijg ik weer honger haha. Maar dat weet ik te weerstaan!

Het is fijn dat ik nu weet wat het is maar ik baalde een beetje want ik hoopte stiekem gewoon dat het door het overgewicht kwam maar ze vertelde me dat het nooit meer weg gaat en daar baal ik wel van.
Ik ben nu zo bezig met mijn gezondheid en dan dit.
Gelukkig kan het wel wat beter worden maar het gaat nooit meer weg.

Maar het weekend was zooooo leuk ! ik laat me weekend niet verpeste door de uitslag van gister

Ik stond ff stil qua gewicht maar nu ga ik weer naar beneden. En dat terwijl ik echt wel een beetje heb genoten dit weekend maar wel op een goede bewuste manier.