Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:48

Dames jullie zien er geweldig uit!

Na twee weken op plateau met amper 900g gewichtsverlies, deze week er 2,5kg af.
Jiepiiiiieeeeee!
Ik kan bijna afscheid nemen van de 8 en de 7 omarmen !
Een jaar of 4 geleden heb ik proteine dieet gedaan, ik zit nog een viertal kg af van waar ik toen geeindigd ben en toch zitten de kleren van toen nu losser.
Ik verlies nu echt meer vet en minder spieren dan vorige keer.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:49

Dreamy schreef:
JustAshley schreef:
Haha Dankje! Vind zelf van niet maar moet ook nog een beetje wennen aan de nieuwe ik


Ash, je bent prachtig. Ik heb zoveel bewondering voor jou (en je mannetje!) :) Je mag echt trots zijn!


Tnx je bent een lieverd !
Nog 2 weekjes kunnen we elkaar weer tegen komen op de werk vloer! :)

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:39

Yeesss ik heb een positief advies gekregen

Volgende week donderdag om 9 uur al bij de kliniek zijn voor verdere info en gesprek chirurg. Ik zit bij het nok in den haag

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:19

Gefeliciteerd maatje!!!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:06

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:29

Hebben jullie ook nog vaak last van buikpijn? Ik heb vaak heel laag onderin mn buik last van krampen. Vooral in de ochtend....

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 09:44

Ja ik heb ook wel is buikpijn hoor ik denk dat je darmen er toch echt nog aan moeten wennen.
Het is niet dat ik elke dag merk dat ik een bypass heb maar sommige dagen voel ik hem wel ff hoor.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:12

JustAshley schreef:
Ja ik heb ook wel is buikpijn hoor ik denk dat je darmen er toch echt nog aan moeten wennen.
Het is niet dat ik elke dag merk dat ik een bypass heb maar sommige dagen voel ik hem wel ff hoor.


Helaas hier dus wel echt elke dag last. Zit natuurlijk pas op 8 weken. Sowieso socjtends als mijn darmen aan de slag gaan en veel kramp ook tussendoor. Neem er regelmatig een paracetamol voor in.
Heb volgende maand controle in ziekenhuis maar denk dat het wel normaal is.

Drinken jullie ook weleens Vifit proteïne om aan je eiwitten te komen?

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:13

Volgensmij zit daar best veel suiker in?

babet1991
Berichten: 627
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:18

Een hoi, ik heb een vraagje wil zelf heel graag het traject in, heel graag zelfs wat moet je hiervoor allemaal zelf al gedaan hebben?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:19

JustAshley schreef:
Volgensmij zit daar best veel suiker in?


Een mede operatie genootje gaf aan dat zij ze neemt. Sowieso veel kcal! 230 per pakje. Geloof idd best veel suiker sowieso meer dan 6 gram per 100 ml.
Leek mij geen goede keus. Ze valt ook niet meer af. Zelf neem ik de eiwitshake van body en fit. Zit hetzelfde aantal eiwitten in maar dan 80kcal.

Inmiddels na 8 weken eet ik dit ongeveer:

O: eiwitshake met ongezoete amandelmelk
T: 1 kleine banaan
L: 1 tot 2 boterhammen met boter en kaas of kipfilet (doe daar best even over)
T: een glas optimel en bv ongezouten amandelen
A: 50 gram vlees, 2 hapjes koolhydraten en wat groenten

Ben nu bijna 20kg kwijt maar laatste weken gaat het traag. Weet niet of ik nou teveel of te weinig eet

Weet wel dat ik weer meer eiwitten moet gaan eten dus dat ga ik steeds proberen elk eet moment toevoegen

Ik wil graag naar dit eetschema toe:
O: eiwitshake
T: bakje skyr
L: 2 boterhammen met kaas en gekookt ei
T: bakje skyr
A: 150 gram vlees en groenten
A: iets van zuivel

Dan kom ik aan de 100 gram eiwitten en 800 kcal

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:47

Heb je geen last van de zuivel Romeo? Ik weet dat er kans is dat je lactoseintolerant wordt na een gbp. Wel vervelend dat je er zoveel last van hebt!
Ik ben morgen om 9 uur aan de beurt jongens, stressssss to the max :#

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 18:50

Romeo ik vind zelf wel dat je een beetje weinig eet. Naja het lijkt zo op een lijstje weinig maar miss valt het mee. Ik zal van de week ff lijstje maken van wat ik weet. Nu best ff pijn door Mn hms :(
Maar wou toch ff reageren op cissi! Heeeel veel succes en laat ons ff weten (wanneer je er aan denkt en je het lukt) hoe het is gegaan.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:00

Succes Cissi!!! Laat iets weten!! (als je eraan denkt en kunt)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:29

Succes Cissi!!

Ik heb vanmorgen de laatste groepsbijeenkomst van het psychologische voortraject gehad, 23 oktober word ik gebeld of ik groen licht krijg, spannend :) !.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:00

Zal duimen voor u Rinske!

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:32

Dank jullie meiden! Ik laat zeker iets weten!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:32

Ik denk aan je Cissi!

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:24

Heel veel succes Cissi!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:18

Succes Cissy!

Romeo, je hoeft geen 100 gram eiwitten per dag te eten toch? Als het goed is, heeft het ziekenhuis voor je uitgerekend waar je per dag op uit moet komen. In mijn geval was dat vlak na de operatie 69 gram per dag en inmiddels zit ik iets lager maar haal de 60 met gemak.

Ik zie vooral veel producten waar nul komma nul eiwit inzit maar die wel vullen. Brood, banaan, koolhydraten (aardappels denk ik of pasta/rijst en groenten.

De nadruk leggen op de eiwitten dus niet meer denken in standaard eten, zoals aardappels groenten vlees maar vlees/vis/zuivel.
Beleg je een boterham normaal? Die zou ik dan dus dubbel beleggen. Liever 1 boterham met dubbel of driedubbel beleg dan twee boterhammen met maar de helft erop. Aan die boterham heb je namelijk heel weinig.

Overigens eet ik, ruim een jaar na de operatie, vrijwel geen brood, geen aardappels, rijst of pasta. Ik mis er niets aan en heb er ook niets aan.

Tussendoor blokjes kaas, stukje worst, hamrolletjes met roomkaas oid, doet ook een hoop! En vis....als je dat niet lust is dat jammer maar ik werk gerust tussendoor een bakje garnalen weg, heerlijk en vol eiwitten!

babet1991
Berichten: 627
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:57

Ik heb sinds vanmorgen een doorverwijzing gekregen, om ook het traject in te gaan. Ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:15

daffodil schreef:
Succes Cissy!

Romeo, je hoeft geen 100 gram eiwitten per dag te eten toch? Als het goed is, heeft het ziekenhuis voor je uitgerekend waar je per dag op uit moet komen. In mijn geval was dat vlak na de operatie 69 gram per dag en inmiddels zit ik iets lager maar haal de 60 met gemak.

Ik zie vooral veel producten waar nul komma nul eiwit inzit maar die wel vullen. Brood, banaan, koolhydraten (aardappels denk ik of pasta/rijst en groenten.

De nadruk leggen op de eiwitten dus niet meer denken in standaard eten, zoals aardappels groenten vlees maar vlees/vis/zuivel.
Beleg je een boterham normaal? Die zou ik dan dus dubbel beleggen. Liever 1 boterham met dubbel of driedubbel beleg dan twee boterhammen met maar de helft erop. Aan die boterham heb je namelijk heel weinig.

Overigens eet ik, ruim een jaar na de operatie, vrijwel geen brood, geen aardappels, rijst of pasta. Ik mis er niets aan en heb er ook niets aan.

Tussendoor blokjes kaas, stukje worst, hamrolletjes met roomkaas oid, doet ook een hoop! En vis....als je dat niet lust is dat jammer maar ik werk gerust tussendoor een bakje garnalen weg, heerlijk en vol eiwitten!



Dank voor je uitgebreide post. Het moeilijke is dat vanuit alle ziekenhuizen de voedingsadviezen wat afwijken.
Omdat ik alweer 7x per week sport moet ik 100 gram eiwitten eten per dag.
Koolhydraten ga ik niet uitsluiten in mijn menu, want daar zitten ook weer dingen in die ik nodig heb.
Ik ga gewoon weer lekker verder puzzelen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:27

Ik heb zojuist nog een tartaartje op, heerlijk met ananas, ik hou ervan. Ik ben bijvoorbeeld veel onderweg en moet dus echt opletten wat ik wanneer eet en kies er daarom voor om tussen de middag of wat later op de avond gewoon warm te eten. Ik kan daar ook echt van genieten!

Ik sport inmiddels ook flink en merk wel dat ik dan echt moet zorgen dat ik wat binnenkrijg. Ik mag ook niet meer dan 5 kilo nog afvallen anders moet ik terug naar het ziekenhuis. Dat doe ik liever niet dus ik let er echt goed op.

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:24

Romeo2007 schreef:
JustAshley schreef:
Ja ik heb ook wel is buikpijn hoor ik denk dat je darmen er toch echt nog aan moeten wennen.
Het is niet dat ik elke dag merk dat ik een bypass heb maar sommige dagen voel ik hem wel ff hoor.


Helaas hier dus wel echt elke dag last. Zit natuurlijk pas op 8 weken. Sowieso socjtends als mijn darmen aan de slag gaan en veel kramp ook tussendoor. Neem er regelmatig een paracetamol voor in.
Heb volgende maand controle in ziekenhuis maar denk dat het wel normaal is.

Drinken jullie ook weleens Vifit proteïne om aan je eiwitten te komen?


Hey Romeo,
Wij zijn met een paar dagen verschil geopereerd, maar ik kan niet zeggen dat ik last van krampen heb. Toch wel even melden als je op controle gaat. Misschien heb je idd wel een intolerantie voor iets ontwikkeld. Een voedingsdagboek kan misschien ook al een lijn brengen in wat je eet en wanneer je last hebt van je darmen.
Voor wat betreft mijn eten, ik zit zo tussen de 800 en de 900 calorieën per dag. Al zeggen calorieën op zich niet zo veel, als je als tussendoortje altijd een zak chips eet kom je ook aan je calorieën maar niet aan je voedingswaarden natuurlijk . Zelf gebruik,ik het appje van My fitnessPal, daarin kun je goed het aantal calorieën opvolgen, maar ook de voedingswaarden zoals eiwitten, vetten, suikers...