paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:32

Patt schreef:
SusanH schreef:
Waar heb je die gekocht? Heb je misschien een linkje of afbeelding?

Ik draag het liefst high waist jeans. Dat zit eigenlijk altijd meteen goed als ik de juiste maat heb. Dat is helaas altijd wel zoeken, want meeste broeken vallen net iets onder de navel en dat gaat 9 van de 10 keer fout omdat ze dan gaan zakken. En er is niks zo irritant als iedere keer je broek weer op moeten hijsen. Zal wel met mijn model te maken hebben.


Ik heb mijn riemen op de markt in Spanje gekocht en later een bij een leermaker bij ons in het dorp.

Maar deze zijn het:

http://www.elastische-riemen.nl/Elastis ... eenkleurig

https://www.bol.com/nl/p/elastische-rie ... 045974355/

Goed passende spijkerbroeken ben ik laatst ook naar op zoek geweest en inderdaad draag ook ik het liefst high waist jeans. De jeans van Miss Etam model Jackie zijn echt heel erg fijne broeken.



Hoe hoog zijn deze riemen qua centimeters? De lengte staat netjes vermeld maar niet hoe hoog ze zijn, is dat 2 of 3 cm's of wat breder? Heb heel veel leren riemen maar vind deze gewoon wel erg vrolijk, bepaalde kleurtjes.

Ik hou ook van spijkerbroeken van miss etam, heb jackies maar ook andere.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:54

Ik ontbijt wanneer ik uit bed kom en heb avondeten rond een uur of 5/6, alles daartussen heeft geen vaste tijd ivm school.

Zelfde probleem met de riemen hier, nu ook eentje die eigenlijk veel te lang is...

Vandaag wel een super moment, nieuwe broeken gaan kopen en ik ging van maat 42/44 naar 38/36 *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 07:41

Fijn is dat he? Waar ik wel van baal is mijn rijlaarzen die nu echt te groot zijn -O- kan er niet meer fijn mee rijden.

Wat ik zo jammer vind aan Miss Etam is dat er maar een paar modellen voor lange benen zijn. Ik vind het tegenvallen qua keus.

Vanmorgen onder de 76, ben er bijna!

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:17

Wauw! Goede resultaten dames!

Maat 36/38 daar zal ik nooit komen maar maat 42, daar zou ik al heel blij mee zijn. Kom van 46/48 al paste ik in broeken 42/44 van miss etam.

Vandaag gaf de weegschaal weer een kg minder aan. 87 nu!

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:09

wat gaat iedereen goed *\o/*

hier gaat het ook gestaag. Zit nu op 8,1 kilo.
Zaterdag 2 riemen gekocht. Wil voorlopig liever nog geen nieuwe broeken kopen :o

Ik koop broeken altijd bij bonprix. Fijne prijs en veel met lengte maat. En ze gaan lang mee vind ik.

Ik eet op zich ook op regelmatige tijden. Ene week andere tijden dan andere week door werk maar gaat goed zo.
Enige waar ik de mist in blijf gaan zijn de weekenden. Dan eet ik er weer bij wat doordeweeks kwijt gegaan is.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:10

Ik eet vandaag:

O: beschuitje met hagelslag, cracker met kalkoenfilet
M: eiwrap met zalm en spinazie
T: Aardbeiensmoothie met verse aardbeien, melk en yoghurt
A: gehaktbal met aardappels en verse spinazie en met jus.
T: 2 crackers met ham

OKe, vandaag is anders en heel gevarieerd. Maar normaal kom ik vaak niet verder dan smorgens crackers, smiddags 2 broodjes, savonds warm eten en dan soms savonds nog ene paar crackertjes.

Ik ben nu 11,1 kilo afgevallen, ik merk dat opzich wel aardig in mn broeken, maar een broekmaat kleiner pas ik nog niet. Daar baal ik dan weer ontzettend van omdat dat toch zo langzamerhand wel het geval zou moeten zijn vind ik.

Mijn valkuil is wel onregelmatig eten denk ik. mijn opstaan kan over de hele week gezien 8-12u zijn. waardoor mijn middaglunch ook verschuift en soms daardoor het avondeten ook. Ik ben er wel achter dat ik door laat avond te eten, savonds vol genoeg zit, waardoor ik geen zak chips meer open trek. DAn heb ik smiddags soms best meer honger, maar dan trek ik weer geen zak chips los en ben ik ook niet zo van het snaaien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:23

Ik denk dat er met je ontbijt ook nog wel winst te behalen valt. Ik vind alleen beschuit en een cracker erg weinig (ik zou omvallen). Misschien zou je juist beter die smoothie als ontbijt kunnen nemen, evt nog aangevuld met een handje havermout.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:34

fargo schreef:
Hoe hoog zijn deze riemen qua centimeters? De lengte staat netjes vermeld maar niet hoe hoog ze zijn, is dat 2 of 3 cm's of wat breder? Heb heel veel leren riemen maar vind deze gewoon wel erg vrolijk, bepaalde kleurtjes.

Ik hou ook van spijkerbroeken van miss etam, heb jackies maar ook andere.


Ik heb deze betreffende riemen in 3 cm hoogte maar heb er ook eentje gekocht in 2 cm hoogte voor in een rijbroek waar slechts kleine lusjes in zitten. Wel vindt ik de bredere riemen (3cm ) fijner dragen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:08

En zijn die Tanners dan drie cm denk je??

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:21

fargo schreef:
En zijn die Tanners dan drie cm denk je??


Die van Tanners zien er voor mij uit zoals mijn smallere riem (even gemeten deze is 2,5 cm).

Hier bij bol.com heb je er evt 2 stuks voor 25,- (en gratis verzending) en deze lijken mij de bredere versie (3cm).

https://www.bol.com/nl/p/safekeepers-re ... _role%3Din

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:12

Ik ben vandaag precies 12 kilo afgevallen *\o/* *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:43

Wat goed!

Ik ben ook trots. Gisteren van een buffet gegeten alles achteraf ingevoerd en keurig binnen mijn plan gebleven. Helemaal zelf de juiste keuzes gemaakt. Leukste vond ik nog dat ik veel meer heb genoten omdat ik zo bewust heb gekozen wat ik wilde. Heb er veel vertrouwen in dat ik straks ook zonder hulp binnen de lijntjes blijf.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:44

Mijn riem is te lang en ik heb geen gaatjes meer -O-
*hijst broek weer op*
:+

Wat goed ladybird en Susan!!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:03

Super goed van je Susan!

Ik ga woensdag wokken. Maar ik ben dus niet zon groente (doorelkaar) mens. Nu is het wel zo dat ik 1 dag per week cheatdag heb. Dus die las ik sws woensdag in. Maar wil toch er wel beetje op letten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:43

Ik heb gisteren ook geen groente gegeten hoor (of ik moet dat verdwaalde blaadje sla mee rekenen). Kan prima mits je de porties niet te groot neemt en bijvoorbeeld meer vis dan vlees neemt. Vis is sowieso veel magerder dan vlees.

Amanda: goede reden om te gaan shoppen :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:05

Ja Susan, daar zat ik inderdaad ook al over te denken, de viskeuze is daar best groot dus ik ga misschien toch maar eens aan de vis. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:43

:9

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:24

@Ladybird goed zeg! Dat is al een heel mooi gewicht dat je kwijt bent.

Hier ook een paar uitschieters gehad, vrijdagavond vriendinnenavond met allemaal lekkere hapjes en zaterdag uit eten. Ik probeer dan dan overdag met mijn eten wel rekening mee te houden en ga een extra ronde met de hond flink wandelen hihi.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:25

Hier het spoor bijster hoor. Nog steeds wel min 20. Maar het snoepen gaat te makkelijk. Hopelijk is er morgen weer wat af, en stimuleert dat weer voor verder afvallen.

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:53

Ik heb dat ook TT afvallen is het probleem niet, tot ik denk dat ik er bijna ben en dan gaat het mis.

Ik dacht het wel zonder eetlustremmers te kunnen. Nou niet dus, ik kreeg echt weer snoepdrang. Met eetlustremmers heb ik dat totaal niet. Blijf ze dus gebruiken tot ik op mijn streefgewicht zit en ga ze dan met behulp van de huisarts afbouwen.

En dan zien of ik de kilo's eraf houd.
Als stok achter de deur heb ik mijn oude grote rijbroeken weggegooid. Als ik min huidige niet meer pas dan mag ik niet meer op mijn paard.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:02

Tiwi wat voor eetlustremmers gebruik je als ik vragen mag?

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:45

Capsules van het kruitvat, onder begeleiding van de huisarts/praktijkondersteuner. Er zitten vezels in die opzwellen in je maag met water, dat zorgt ervoor dat je minder eet en je voedsel langzamer wordt opgenomen. Dit geeft een heel stabiele bloedsuiker spiegel en dus minder snaaidrang.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:12

Patt schreef:
fargo schreef:
En zijn die Tanners dan drie cm denk je??


Die van Tanners zien er voor mij uit zoals mijn smallere riem (even gemeten deze is 2,5 cm).

Hier bij bol.com heb je er evt 2 stuks voor 25,- (en gratis verzending) en deze lijken mij de bredere versie (3cm).

https://www.bol.com/nl/p/safekeepers-re ... _role%3Din


ik heb het even opgevraagd, de Tanners zijn 3 cm en die safekeepers zijn 3,3 cm hoog. Dus allebei niet de hele smalle variant. Ik twijfel haha, want de Tanners hebben wel erg leuke kleuren.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:51

Hier een weekje op ruitervakantie. :D :D Dus eten wat de pot schaft.

Ik en mijn vriendin Hedy voor deze week!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:52

fargo schreef:
ik heb het even opgevraagd, de Tanners zijn 3 cm en die safekeepers zijn 3,3 cm hoog. Dus allebei niet de hele smalle variant. Ik twijfel haha, want de Tanners hebben wel erg leuke kleuren.


Zoek je juist de smalle variant dan of juist de gemiddelde breedte van 3 cm?
Weet niet of je weleens koopt bij AliExpress maar daar zijn ze ook te koop in allerlei kleuren en niet duur.

Als zoekterm elastische riem intypen en daar koop je ze al vanaf 3,95 ofzo.


@Sandyislief: Aahhhh wat een leuke foto's en wat een mooi paardje heb je daar. Heel veel plezier gewenst!