[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:54

Ik heb wel eens puur uit nieuwsgierigheid wat neppe liquid lipsticks besteld, gewoon omdat ik heel benieuwd was hoe de formule uit zou komen. Er zitten een paar goede tussen maar de kleuren zijn echt way off en een aantal van de kleuren voelen als lijm aan op m'n lippen, drogen ook niet goed op en blijven dus constant plakkerig. En dan niet een beetje plakkerig, maar gewoon echt zo erg dat ik mijn lippen uit elkaar moest trekken als ik mijn mond open wou doen.

Ik vind het dus een te groot risico. Spaar liever wat langer voor the real deal want de kwaliteit is never nooit zo goed als wanneer je echt koopt. Als je het toch wilt kopen, zorg dan dat je het van tevoren swatcht op je hand en ook echt een flinke tijd laat zitten (bij voorkeur een hele dag) zodat je eventuele irritaties niet op je gezicht hebt.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:09

Ik kon het niet laten :o

Afbeelding
Calabasas

Afbeelding
Watermelon soda

Deze kleuren net besteld, free shipping :o



Calabasas komt wel veel overeen met wat ik al heb qua kleuren... Maar veel mensen die ik ken zeggen dat de formule zo nice is. Heb eigenlijk al erg veel in deze kleur haha maarja :P

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:41

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel eens puur uit nieuwsgierigheid wat neppe liquid lipsticks besteld, gewoon omdat ik heel benieuwd was hoe de formule uit zou komen. Er zitten een paar goede tussen maar de kleuren zijn echt way off en een aantal van de kleuren voelen als lijm aan op m'n lippen, drogen ook niet goed op en blijven dus constant plakkerig. En dan niet een beetje plakkerig, maar gewoon echt zo erg dat ik mijn lippen uit elkaar moest trekken als ik mijn mond open wou doen.

Ik vind het dus een te groot risico. Spaar liever wat langer voor the real deal want de kwaliteit is never nooit zo goed als wanneer je echt koopt. Als je het toch wilt kopen, zorg dan dat je het van tevoren swatcht op je hand en ook echt een flinke tijd laat zitten (bij voorkeur een hele dag) zodat je eventuele irritaties niet op je gezicht hebt.


Ik draag sowieso geen lipstick. Alleen highlighter.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:11

Maar je weet toch niet wat er in zit? Ze kopieren letterlijk de verpakking en zetten er geen ingredienten op. Dus waarom een neppe becca van 5 euro als je daarvoor een goede van MUR kunt krijgen die bv al Too Face duped? :o

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:45

Zowel ik als Mn vriendinnen hebben een slechte batch van de Chrome collectie, behalve DS, haar hunty is goed maar de calabasas van mij, jood en Anc geloof ik ook is gort droog, na een uur heb je mega krokante lippen en hij slijt als een malle :\

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:51

De mijne valt wel mee, hij is wel werkbaar en draagbaar maar wel echt minder goed dan de liquids uit de basiscollectie..

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:57

Mijn you.better.work is wat stroever met aanbrengen. Wat dikker. Verder draagt hij prima. Mijn family jewels is zoals ik gewend ben.

En mijn unicorn blood (basiscollectie) is ook wat dikker dan de rest. Ietsje lastiger aanbrengen, maar draagt prima.

Vandaag heb ik I'm Shook op, overgenomen van Friemel op de gok, maar wat een heerlijk kleurtje blijft dat!

Afbeelding

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:01

Staat mooi!
De calabasas was maar 9 euro dus valt wel mee nog :P

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:27

Welke lipsticks liquids van jeffree star kunnen jullie absoluut aanraden? Ik zoek nog een mooie roodroze kleur, richting nude maar niet te licht en zeker niet te donker :')

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:42

Aight schreef:
Welke lipsticks liquids van jeffree star kunnen jullie absoluut aanraden? Ik zoek nog een mooie roodroze kleur, richting nude maar niet te licht en zeker niet te donker :')


Calabasas! Nu ook nog eens in de aanbieding.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:01

Die heb ik dus ook besteld :P foto hierboven!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:05

Aight, I'm Shook of Gemini dan denk ik. Al is Gemini iets meer richting paars nog. En Calabasas dan weer erg richting roze.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:06

Welke highlighter kunnen jullie aanbevelen voor een licht getinte huid ?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:10

linoleum schreef:
Aight, I'm Shook of Gemini dan denk ik. Al is Gemini iets meer richting paars nog. En Calabasas dan weer erg richting roze.


Ja daar dacht ik zelf ook aan, calabassas ziet er vrij roze uit op sommige swatches. I'm shook lijkt ideaal, maar misschien te donker...

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:18

Mijn look van vandaag! Hij fotografeert niet zo lekker, lijkt net alsof ik geen dimensie in m’n gezicht heb maar dat valt gelukkig in real life echt heel erg mee. Lipstick is een oude Viva glam en op m’n ogen Naked Heat!

Afbeelding

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:30

chimello schreef:
Ik had eens gekeken maar geen free shipping gezien? Anders bestel ik gewoon alles los :') Doe ik ook bij Colourpop. Free international shipping? 3 bestellingen onder 21 euro :')


Hier 'moet' je trouwens ook wel mee opletten. Weet niet meer hoe dat precies zat maar een vriendinnetje van mij heeft wel eens gehad dat ze daar alsnog extra kosten over gingen vragen omdat alle pakketjes tegelijk kwamen en dus toch als 1 zending mochten worden gezien. Het hoe en wat weet ik dus niet precies, kan zijn dat daar nog extra regeltjes bij aan zaten maar dat werd een behoorlijk duur grapje.

Mooie looks Emma en linoleum <3

Over de namaak: ik heb ook wel eens voor de lol namaak lippenstift besteld. Kleur komt niet 100% overeen maar product was wel kwalitatief goed en deed wat dat betreft absoluut niet onder voor het originele product dat 20x zo duur was :o
Poederproducten ook wel eens voor de gein geprobeerd maar dat doe ik nooit weer. Ziet er leuk uit maar pigmentatie van nul komma nul.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:59

Ik heb met Colourpop geen problemen gehad en het zo gedaan dus ben benieuwd.

Highlighter voor getinte huid, I heart makeup golden goddess is een mooie gouden highlighter.

Gemini en andronogy vond ik ook echt mooi maar 't is even goed zo :P

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:52

Mooie look Emma! <3

Ik heb recentelijk bij Hudsons Bay hier in Leiden een paar swatches gemaakt van UD palettes, want ik heb er namelijk geen in mijn bezit en was benieuwd. En echt wow! Wat een pigmentatie! Ik moet wel zeggen dat ik meer onder de indruk was de shimmers dan de matte shades. Maar matte shades zijn dan ook moeilijker te swatchen aangezien er geen primer en poeder op je arm zit, pakt voor geen meterr op die gladde huid...

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:06

Watermalon soda is zo mooi! Wil zo graag zo'n kleur, maar krijg heel snel gele tanden bij dat soort tinten, durf het daarom niet..

Mooi Emma!

Ik ben erg benieuwd naar welke foundations jullie gebruiken, wat jullie ervan vinden en wat de finish is. Wil graag een nieuwe foundation dus ben benieuwd naar jullie favorieten :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:07

Ben net in HB geweest, de allnighter spray was uitverkocht :\ weinig boeiende dingen daar.
Jammer... Hoop nog altijd op een Sephora.

Vandaag The Body Shop foundation gekocht. Ben benieuwd! Ook een sample van een masker gekregen. Ga het even testen want ben bang dat ik uitslag krijg anders ga ik meer shoppen gezien er 50% korting op skincare 2e artikel zit :P

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:13

UD doe het vaak beter op de ogen dan op de huid vind ik :j
Al zit ik er wel over na te denken om m'n Heat weg te doen. Geeft me toch een fall-out, echt niet te zuinig. Paar shades waar echt niks vanaf komt en blend maar moeilijk. Kleuren zijn verder super, dat wel, maar hoor er eigenlijk alleen maar lof over dus het zal wel aan mij liggen :))

Zo jammer dat de HB maar weinig voorstelt :\ zat er over te denken om er toch maar eens eentje op te zoeken want het make-up aanbod hier vind ik voor een stad van deze grootte echt om te janken, maar hoor er alleen maar teleurstelling over.

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:17

Ik heb 2 UD palettes en vind ze allebei top. Enige nadeel aan Naked 3 is imo dat er weinig matte transitiekleuren in zitten waar je een leuke look mee kan maken, veel lichte shimmers. Naked Heat vind ik echt geweldig. Er zit maar 1 shimmer die echt gigantisch veel fallout heeft maar dat veeg ik zo weer weg.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:23

Tis gewoon de helft krijgt je al bij Ici Paris en Douglas of online dus om naar de HB te gaan is doelloos. Wij hebben een ruim aanbod Body Shop in de winkel zelf en dan biedt HB schuin er tegenover ook de spullen aan, beetje dubbel :P Ben daarna weer naar buiten gelopen :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:23

Ik gebruik nu bijna alleen nog maar mijn Naked Heat voor dagelijkse looks (vooral de matte kleuren voor overdag), heerlijk palette <3 Blend als een tierelier en geen last van fallout verder hier.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:24

Bij mij zijn het dus vooral de matte kleuren die fallout geven := maar ook echt dat m'n wangen onderwerp er onder zitten gewoon, moet er gewoon weer met concealer overheen want met een fan krijg ik het nog niet goed weg. Lumbre komt bij mij zo goed als geen pigment af (ook niet met iets vochtige kwast), scorched en die andere shimmer die er in de buurt zitten ook maar met mate. Gaat heel stroef en blenden dus super moeilijk. Had al beetje zitten kloten met andere primer en concealer maar dat maakte ook geen verschil. Weet niet of ik iets heel erg fout doe of gewoon een 'slecht' palette heb, maar heb dit nog nooit zo erg gehad.
Naked 3 daarentegen is veel beter <3 maar wel heel erg licht en roze en shimmery idd.