Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 15:26

Hoi. :wave: Ik rook. Al heel lang. En ik wil graag stoppen.
Ik heb hiervoor medicijnen uit Bulgarije gehaald.

Ze werken heel goed. Ik heb eigenlijk geen behoefte aan roken in mn lichaam.
Alleen mn hoofd vindt zo af en toe van wel. Maar dat kan ik behoorlijk goed negeren.
Ik zit op dag 3. Op dag 5 moet ik volledig stoppen. Ik heb gisteren maar 7 van de 20 sigaretten gerookt zonder problemen.

Nu is het helaas zo dat ik het financieel prima red en ook lichamelijk geen klachten heb van het roken.
Ik wil graag stoppen. Ik heb een kind, ik wil zeker niet dat mn kind ook gaat roken. Het stinkt als de neten. Ik weet dat het slecht is. Ben niet dom. Ik zie ook de waarschuwingen op pakjes sigaretten. Alleen zit er een groot rood duiveltje op mn schouder die zegt: pff, lekker belangrijk, je hebt toch nergens last van?

En alle keurig nette omschreven tekst gaat ook langs me af. Het dringt niet tot me door.
Daarom hierbij een oproep aan alle niet-rokende Bokkers.

Vertel mij alle redenen waarom roken niet juist is. Waarom ik moet stoppen.
Je mag gerust onaardig zijn. :+ Meestal niet, maar ik wil gewoon graag de rauwe werkelijkheid. Schiet mijn duiveltje af.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:31

Je stinkt uit je bakkes (en niet zo'n klein beetje ook)
En dat blijft hangen, ook na het tandenpoetsen.
Als vriendlief en ik slapen, we liggen met gezicht naar elkaar en hij ademt met zijn mond open :r
Echt heel heel smerig.

Hij krijgt ook absoluut geen kusjes als ie gerookt heeft. Bah bah bah

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:33

Roken is goor(stinkt) en heeeel duur, daar kan je heel veel andere dingen van kopen die niet slecht voor je zijn en wel heel leuk!
Succes.

Agossie

Berichten: 16371
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:33

Allereerst, petje af dat je gaat stoppen! Als je niet gaat stoppen... trut... ~~}> ;) :D

Ik ben op 1-12-1999 gestopt. Van ruim 40 per dag naar 0. Noppes. Nada. En het ging fantastisch! Ik taal er niet meer naar en vind het inderdaad vies. Heel vies. Maar, wat mij opviel een aantal maanden na het stoppen, ik kreeg meer lucht, meer conditie en ik kon weer meezingen met liedjes op de radio! Smaak kwam terug en proefde weer van alles. Dát staat jou ook te wachten als je stopt! Bovendien ga je er beter uitzien. :j
Wat bij mij geholpen heeft is, zodra ik zin kreeg in een sigaret, ging ik iets doen. Vaat opruimen, was ophangen, plee schoonmaken, gewoon, iets. Hielp geweldig! Succes!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:34


dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:35

Roken stinkt!
Rokers is funest voor je gebit!
Rokers hebben meer kans op mond en keelkanker!

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:36

Het verkleurt echt je tanden. En je meubilair wordt er echt zo ontzettend vies van! Wij zijn er van geschrokken wat een gele kleur het had toen men moeder nog rookte, en we witte kasten hadden! Trekt echt op niets!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:36

Ik denk dat als ik nooit gerookt had mijn astmaklachten lang niet zo erg geweest waren nu. Als kind nergens last van, is spontaan op komen zetten toen ik 18 was (en een tijdje gestopt met roken). Daarna weer begonnen - hey, klachten weg! Na het stoppen kwamen ze natuurlijk weer terug. In sigaretten zit allerlei troep die je longen een beetje okee houdt zodat je denkt dat het wel meevalt en als je stopt krijg je van vanalles last... Maar op de lange termijn is het nog vele malen erger :n

Lees ook even dit artikel: http://www.ad.nl/gezond/kankerpatiente- ... ~a6317a43/
Als je deze mag openen is die wat beter: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/-ik ... ~a4447009/
Je moet er toch niet aan denken dat je zoontje straks geen moeder meer heeft?

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:37

Flink betalen om eerder dood te gaan, heb 'k altijd al een vreemde keus gevonden :+

(mijn vriend doet onderzoek naar COPD patiënten en 80% daarvan zijn rokers. Komen uiteindelijk in ademnood, constant aan de zuurstoffles, een rotmanier om dood te gaan)

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:39

Lange termijn gevolgen. Stel dat je op een vrij jonge leeftijd door het roken longkanker ontwikkeld en overlijdt, dan laat je je kind achter zonder moeder omdat je het gevoel had nergens last van te hebben en stug doorrookte.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:39

Je houdt heeeeel veeeel geld over :o maar ook kom je er waarschijnlijk "fitter" uit te zien. Geen gele tanden, minder rimpelige huid en je zal je snel veel "actiever" van worden.

Succes, knap dat je bezig bent om te stoppen *\o/*

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:40

Ik ben nu 7 maanden gestopt en ik rookte echt anderhalf pakje per dag.
Ik was er klaar mee, dus ben gestopt zonder pilletjes oid.

Maar man wat een goede keus!! Nóg heb ik af en toe momentjes goh, hier zou een sigaretje bij passen :'). Maar verder, ik kan weer genieten van de pas gewassen was, eten ruikt en smaakt véééél beter en je huis ruikt veel langer fris nadat je het gepoetst hebt (ik heb 2 honden die nog al eens roet in het eten gooien :') )

Dus!! Stoppen :D Ik geniet er echt van nu ik gestopt ben. Sporten heeft meer nut vind ik want je bouwt nu écht meer conditie op. (tenminste, ik dan).

We hebben een tijd terug een 2e hands bank gekocht. Echt leer. Niets aan de hand (bank had hij in een verhuiswagen staan, buiten), zetten de bank binnen neer en oliebol!! Die mensen hadden altijd zware shag binnen gerookt!

Heb de bank gepoetst en gedaan, ergste geur is er uit, maar nóg ruik je het af en toe.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:41

Misschien moet je het dan juist voor je kind doen. Die gaat geheid roken als jij dat ook doet. Nu rookt hij misschien ook met jou mee. Dat jij er nu nog geen last van hebt zegt ook niet zo veel.
Stel dat je over 2 jaar longkanker krijgt. Dan heeft je kind later geen moeder meer.
En dan is er altijd nog de mogelijkheid dat je kind het wel krijgt omdat hij begon te roken door jou.
Hard, misschien. Waarheid, absoluut.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:42

Ik heb zelf een kind van 2,5 en ik ben vier jaar geleden gestopt met roken. Geloof me, ik word er niet vrolijk van als rokende opa zijn kleinkind eens even goed knuffelt na een sigaret :o Of rokende papa. Of rokende oma. En dat heb jij dan dagelijks met je kind, alleen heb je niet door hoe vies dat is, omdat je het zelf niet ruikt. Daarnaast is die geur alleen al heel erg slecht voor kinderen, laat staan dat ze zelf in de rook zitten :oo

Beter stop je gewoon.

tennan
Berichten: 3113
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:42

Ik heb als niet-roker een poosje bijles gegeven aan een kind waarvan de moeder rookte. En echt, dat kon je ruiken aan het kind. Ik vond het vies ruiken, maar ik had vooral medelijden met dat kind. Hij kon er zelf niet eens iets aan doen... :(:)
Als moeder kun je dat wel. Ik vind dat je goed bezig bent!

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:42

Het is zo relaxed om niet te roken.

Nooit meer stress omdat er nog maar een paar sigaretten in je pakje zitten en je niet weet hoe je de volgende dag haalt. Nooit meer stress omdat je je sigaretten bent vergeten. Nooit meer stress omdat je een plekje moet zoeken waar je wél mag roken. Nooit meer het 'gezeur' van anderen aan te hoeven horen.

En ja, ik weet uit ervaring hoe gezellig het is bij een borrel, na het eten of 's ochtends bij de koffie. Ik weet ook hoe lastig is te stoppen en zelfs nu na 16 jaar heb ik wel eens trek in een sigaret.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:43

Naaste familie rookt en die mensen iedere x drie zoenen op de wang geven als we elkaar weer zien is echt VIES!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:43

Omdat het vies en ongezond is. Maar stel, je bent moeder en je krijgt door het roken een ziekte die ongeneeslijk is. Vind je het dan niet vreselijk dat je het had kunnen voorkomen en dat je dan je kind in 'de steek' laat? Ik zeg het niet zomaar, mijn ouders hebben ook heel lang gerookt en mijn vader kreeg COPD en is daar aan overleden toen ik ongeveer 1 was. Mijn moeder is toen van de 1 op de andere dag gestopt (wel ietsjes aangekomen toen :+) en heeft zelf nooit meer gerookt. Ik heb er wel mee leren leven, maar het is wel hartstikke klote. Mijn overbuurman heeft ook COPD en je ziet zo duidelijk hoe iemand van super fit en actief naar iemand gaat die nog niet eens 10 meter kan lopen zonder te moeten pauzeren, zijn kinderen hebben daar ook last van. Het is echt een hele klap als je een ouder verliest door zoiets doms, gewoon omdat je het zelf lekker vind.

Hopelijk heb je er iets aan :+
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 01-02-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:43

Vraag of je er keer over de longafdeling mag lopen in het ziekenhuis.
Loop meteen even over de oncologie.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:44

Slechte gewoonte, maar ik neem mensen die roken minder serieus. :o Ik vind het heel dom dat iemand bewust zijn gezonde longen vergalt voor die stinkzooi, terwijl er andere mensen zijn die dagelijks met chronische longklachten lopen zonder dat ze daar iets aan kunnen doen. En je ruikt zacht uitgedrukt écht niet fris :'). Ook voor je kind is het heel naar, want die ondervindt ook gewoon negatieve gevolgen aan jouw roken.

belle_boef

Berichten: 10744
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:44

Je mond smaakt als een asbak voor je partner. Echt onaantrekkelijk als niet roker.
Je huis slaat geel uit.
Alles stinkt inclusief jijzelf. En daarmee zadel jij je omgeving op.
Na een jaar niet roken ik je heerlijk van dat geld op vakantie. Na 18 jaar niet roken kun je de studie van je kind betalen zonder dat je het merkt.
Je bent een slecht voorbeeld voor je kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:47

Je DENKT dat je nergens last van hebt, maar dat is natuurlijk onzin. Je bent niet accuut ziek. Je bent echter ook niet gezond. Je bent gewend aan hoe je je nu voelt, het lijkt normaal, maar als je stopt met roken zal je merken dat je je nog veel beter voelt dan nu. Je hebt er weldegelijk NU al last van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:48

Goedzo! Dit ga jij gewoon doen!!!!!

Van een ex-roker aan een aanstaande ex-roker:
- JE STINKT!!!!!! Heel heel heel heel heeeeeel erg, meer dan we ons ooit voor mogelijk hadden kunnen houden als rokers.
- Geen gedoe meer om heb ik nog, kan ik halen, red ik het wel?
- geen gedoe meer met plekjes zoeken waar het kan.
- niet meer naar buiten hoeven als je in een restaurant zit en je als een soort melaatse voor de deur, meestal in de regen natuurlijk, staat te paffen.
- je stinkt.
- je hebt NU misschien nog nergens last van, maar als het begint, heb je spijt.
- eten en drinken smaakt na een tijdje daadwerkelijk beter en lekkerder!
- je stinkt.
- je huid, ogen en haar wordt mooier als je niet rookt.
- je stinkt.....!

en als laatste: het is zo een kick om met volle trots te kunnen zeggen dat je gestopt bent!
*\%/*

doorzetten!!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:49

Het moment dat je wel klachten krijgt, is voor de meeste mensen te laat, zou het niet afwachten. Zijn zelfs genoeg patiënten die nooit wat hebben gemekt, waar bij toeval een longtumor gevonden wordt, of bijv keelkanker.

Ik ben zelf een jaar of 8 geleden gestopt, en kan me nu niet eens meer voorstellen dat ik ooit zo stom was. Voor die tijd heb ik ook genoeg mislukte pogingen gedaan, maar toen had ik ook zo'n duiveltje. Toen mijn man op een dag zei dat ie ging stoppen, hebben we alles weggegooid en klaar. Maar een heel klein deel van de verslaving is lichamelijk, en daar ben je na een paar dagen vanaf, dus dan is het een kwestie van mentale kracht.

En het stinkt echt nog veel erger als je jaren niet gerookt hebt of helemaal nooit roker bent geweest, daar heb je nu echt nog geen idee van, écht niet :+

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:51

Summerfly schreef:
Slechte gewoonte, maar ik neem mensen die roken minder serieus. :o Ik vind het heel dom dat iemand bewust zijn gezonde longen vergalt voor die stinkzooi, terwijl er andere mensen zijn die dagelijks met chronische longklachten lopen zonder dat ze daar iets aan kunnen doen. En je ruikt zacht uitgedrukt écht niet fris :'). Ook voor je kind is het heel naar, want die ondervindt ook gewoon negatieve gevolgen aan jouw roken.


Dit, en daar voeg ik nog aan toe dat ik het heel slap vind als je verslaafd bent, aan wat dan ook.
Bijvoorbeeld mensen die niet eens gezellig uit eten kunnen met vrienden zonder steeds te tafel te moeten verlaten om buiten te gaan roken :roll:
Het stinkt, het ziet er niet stoer uit (wat menig mens wel vindt), je kunt niet gewoon je leven lijden zonder steeds tussendoor je peuk te moeten gaan roken.