Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:19

laraxXxemma schreef:
Opdracht: nu weggeven of weggooien die troep. Niet morgen, niet over 5 minuten, nu.
Beloning: Een reep chocola of een zak chips naar keuze


Ja belonen met snoep is de oplossing :n
Als je de ene orale fixatie inruilt voor de ander stap je gewoon over van verslaving.

Hou vol TS!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:29

Stokjes door de midden knippen. Dan kunnen ze je niet meer roepen en maken ze ook niemand anders meer het leven zuur!

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 23:52

Nog steeds gestopt.

Stokjes liggen opgeborgen. Heb nog wel iemand die ik toch niet mag om ze aan te geven. :+

Ook niet echt behoefte gehad om te roken. Stukken minder stress want pretpillen. :')

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:37

Niet opbergen! Weg met die dingen, niet meer in je buurt, niet meer te vinden.
Het is zo'n korstje die je telkens los pulkt als je ze in huis laat. Je wilt niet krabben maar het irriteert je wel.

Haha pretpillen :P . Balen dat je ze nodig bent maar hopelijk doorbreken ze je patroon en ben je met een paar weken niet alleen van het roken af maar ook van die tabletten.

Heb je nog je e-smoker of die ook aan de kant gedaan?

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:47

MarliesV schreef:
Niet opbergen! Weg met die dingen, niet meer in je buurt, niet meer te vinden.
Het is zo'n korstje die je telkens los pulkt als je ze in huis laat. Je wilt niet krabben maar het irriteert je wel.

Dat zeg jij nu wel, maar is dat ook zo?

Laat ik je uit de droom helpen, dat is geen wet.

Mijn vader is ooit gestopt, van de ene op de andere dag. Hij heeft nog jaren lang altijd een pakje sigaretten bij zich gehad. Hij deed er niks mee, maar het feit dat ie ze bij zich had, gaf hem de rust dat er niks moest.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 11:14

MarliesV schreef:
Niet opbergen! Weg met die dingen, niet meer in je buurt, niet meer te vinden.
Het is zo'n korstje die je telkens los pulkt als je ze in huis laat. Je wilt niet krabben maar het irriteert je wel.

Haha pretpillen :P . Balen dat je ze nodig bent maar hopelijk doorbreken ze je patroon en ben je met een paar weken niet alleen van het roken af maar ook van die tabletten.

Heb je nog je e-smoker of die ook aan de kant gedaan?


Nou het werkt helaas nog niet echt. Ik voel mezelf al 2 avonden heerlijk zen door de pillen (oxa) en slaap lekker in. Om vervolgens dus 3 uur wakker te liggen snachts. :=

Dus ik ben een soort wandelend lijk op dit moment. :\ En daarnaast dus ook WEER verkouden geworden. Echt wat een haat de laatste paar weken zeg. :(

Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet weggegooid, was eigenlijk al weer vergeten waar ze lagen, maar liggen in handschoenenkastje auto. Ik ga ze niet verzuipen, dat vind ik echt zonde. Dan kan ik ze nog beter aan een zwerver geven ofzo.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132217
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:21

ikke schreef:
Dat zeg jij nu wel, maar is dat ook zo?

Laat ik je uit de droom helpen, dat is geen wet.

Mijn vader is ooit gestopt, van de ene op de andere dag. Hij heeft nog jaren lang altijd een pakje sigaretten bij zich gehad. Hij deed er niks mee, maar het feit dat ie ze bij zich had, gaf hem de rust dat er niks moest.


Helemaal mee eens.

Ik heb ook nooit bewust pakjes sigaretten weggegooid. Sterker nog: ik kwam ze overal tegen. In mijn handtas, in de auto, in de la op m'n werk, in de keukenla, echt overal. Nooit bewust weggegooid en ik zou ook niet weten waarom dat perse zou moeten. Als iemand anders ergens een pakje neerlegt dan zul je er ook af 'moeten' blijven, dus in dat opzicht is het misschien meteen maar een leermoment. Je kunt het overal kopen, ze liggen voor het grijpen, maar je doet het niet. Je kunt het maar gehad hebben. Net zoals met bijv. het vermijden van feestjes/plekken waar gerookt wordt. Ook nooit gedaan. Ik sta nu nog regelmatig ergens buiten op de stoep bij de rokers en heb dat ook vanaf het begin gedaan.

Iris, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen :(:)

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:49

Ik heb de eerste maanden ook Mn sigaretten bewaard. Heb ze pas weggegeven toen het goed voelde.

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:14

ikke schreef:
MarliesV schreef:
Niet opbergen! Weg met die dingen, niet meer in je buurt, niet meer te vinden.
Het is zo'n korstje die je telkens los pulkt als je ze in huis laat. Je wilt niet krabben maar het irriteert je wel.

Dat zeg jij nu wel, maar is dat ook zo?

Laat ik je uit de droom helpen, dat is geen wet.

Mijn vader is ooit gestopt, van de ene op de andere dag. Hij heeft nog jaren lang altijd een pakje sigaretten bij zich gehad. Hij deed er niks mee, maar het feit dat ie ze bij zich had, gaf hem de rust dat er niks moest.


Ik droom niet hoor, ben geen kleuter waar je belerend tegen hoeft te zwaaien met je vingertje.

Berichten hier zijn om de TS te steunen en bewust te worden en van mij uit goed bedoelt.
Zou zo zonde zijn als ze toch weer er 1 opsteekt omdat ze toch heeft liggen en weg gooien of geven zonde is.

Blijkbaar moet je alles met smileys en mits en maren verpakken en overal bij zetten dat het natuurlijk voor een ieder ander is en het kan zijn dat enz enz. Jammer.

TS, hoop gewoon dat je niet weer begint, dat je fatsoenlijk kan slapen en dat je uiteindelijk de voordelen van het niet meer roken gaat zien voor jezelf.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132217
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:21

Volgens mij zegt niemand dat je het niet goed bedoelt, Marlies. We zitten hier allemaal om TS (en anderen) te helpen en wat steun te bieden :)
Ikke legt alleen uit dat jouw ervaringen niet perse voor iedereen gelden en dat iedereen er anders in staat en ook anders mee omgaat. Wat jij ervaren hebt, is iets anders dan wat bijv. de vader van Ikke ervaren heeft, en ook zoals ik het ervaren heb. Ik voelde me juist beter/sterker door dingen niet weg te stoppen maar juist de confrontatie aan te gaan.
Hetzelfde geldt voor de 'stopsystemen'. De ene hecht heel veel waarde aan een bepaald systeem incl. de voorbereidingen, de andere zegt van het ene op het andere moment 'ik stop ermee' en dan is het gewoon klaar.
Dat wil niet zeggen dat het ene goed is en het andere fout, ieder mens is gewoon anders. Laten we daar ook respect voor hebben. Iedereen is verschillend en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Gelukkig wel, want anders was het wel erg druk op die ene snelweg :))

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:51

Dan lees ik het anders dan jij Oscar, de post van Ikke komt op mij zeer belerend over. Maar goed, geschreven woord mist de intonatie dus laten het hier maar bij houden en back on topic wat mij betreft.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 16:19

Ik ben vannacht wel wakker geworden om 03.30u maar ben toch vrij snel daarna weer in slaap gevallen tot 06u. En daar ben ik best wel heel erg blij mee.

Vandaag ook naar de osteo geweest. Die heeft oa ook cranio sacraal therapie gebruikt. Vond het wel bijzonder want ik zei: tis dat jij geen Reiki doet, maar het lijkt er wel op qua gevoel. En toen zei ze dus dat dat onderdeel wat ze aan het doen was cs-therapie was.

Verder nog steeds gestopt. Dag 22, € 128,- bespaard, 426 sigaretten niet gerookt.

Wat een bizarre aantallen als je dat zo leest zeg... :=

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:36

426 sigaretten :wow: :wow:

Wat een aantal. Knap hoor!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:24

Super knap TS!

hagelslag
Berichten: 9151
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:49

Ik had als gewoonte mijn pakje sigaretten tijdens het autorijden tussen mn benen te stoppen zodat ik tijdens het rijden kon roken.
In het begin zoveel problemen gehad dat ik dat gevoel niet meer had dat ik mn mobiel daar heb gestopt....

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:13

Toenstraks de Tabex binnengekregen met de post en inmiddels 2 tabletjes verder :) Ik probeer zo veel mogelijk af te bouwen en het is de bedoeling dat ik dus op de 6e dag stop?

Ben er ook wel klaar mee hoor met dat gerook. Bah. Ben verkouden en heb last van m'n keel en als je dan een sigaret opsteekt heb je ook nog zon vieze slijm smaak in de mond. En als ik kijk wat ik aan geld over ga houden :oo

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:15

Ik heb gedaan:

Dag 1) gewoon normaal
Dag 2) 7
Dag 3) 5
Dag 4) 3
En toen maar gestopt.

Je rookt vanaf dag twee ook alleen maar uit gewoonte en niet omdat je lichamelijke aandrang hebt.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:17

Ts wat ben jij goed bezig.
Dikke pluim.
Ook aan alle anderen die niet meer roken.

Wakker liggen 's nachts is wel erg irritant voor je.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:27

Iris82 schreef:
Ik heb gedaan:

Dag 1) gewoon normaal
Dag 2) 7
Dag 3) 5
Dag 4) 3
En toen maar gestopt.

Je rookt vanaf dag twee ook alleen maar uit gewoonte en niet omdat je lichamelijke aandrang hebt.


Heb jij die Tabex de volle 21 dagen gebruikt?

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:53

Bij welke site hebben jullie de tabex besteld?
Heb gisteren even zitten kijken :o

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 14:24

Tabex Benelux op MP en FB.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:00

Oke. Ik had een site gevonden waar 1 doosje 21 euro was. Leek me wel prima dus denk dat ik dan toch maar eens een poging ga doen :x

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:13

Matheno schreef:
Heb jij die Tabex de volle 21 dagen gebruikt?


Ben nog steeds benieuwd :j

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 21:42

Ik vergeet ze de hele tijd. :oo

De eerste twee weken was ik nog vrij trouw maar ik maak er inmiddels een potje van. Heb twee doosjes en blijf er nog gewoon een tijdje 1 per dag gebruiken. Placebo effect.

Heb van Champix wel begrepen dat het echt heel belangrijk is om de kuur af te maken dus dat probeer ik te doen.

Vandaag was n moeder tegen t hek van t schoolplein aan t roken. Dat was voor t eerst een lastig moment. Ik kon zelfs niet eens aan dit topic denken. Wel dat t maar tijdelijk was. De zin. Dus daarmee ging ie ook over.

Jazzythecorg

Berichten: 570
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:55

Goed bezig ts *\o/* en wat een schokkende aantallen en bedragen hè! Hier nu in de 4e week van het stoppen maar het slapen is hier ook nog steeds oliebol, ze zeggen dat het over gaat maar wanneer :Z geen idee. Verder heb ik echt nergens last van en de momenten dat ik aan een sigaretje denk is vaak alleen s'ochtends bij de koffie. Dus we gaan weer goed met zn allen +:)+