Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:25

Hey allemaal!

Lang, dun haar. Op zich ben ik heel erg blij met mijn lange lokken, ware het niet dat ik er gewoon NIKS mee kan! Draag het inmiddels altijd in een staart of vlecht, want zonder kan ik me niet in het wild vertonen. Iets met coupe windhoos :+

Nou ga ik. Morgen naar de kapster toe, waarschijnlijk weer om alleen de puntjes bij te werken. Maar ik wil een keer iets anders. Het leuke daarbij is, ik heb een pony en die kan ik helaas niet missen. Iets met een hoog voorhoofd :Y) Dat staat gewoon niet en het past gewoon bij me!

Mijn haar komt inmiddels tot halverwege mijn rug, iets waar ik erg trots op ben. Nou mag er van mij zoveel af als nodig is, maar meer ook niet. Laagjes zijn leuk, voor even..

Zijn hier nog meer mensen met lang, dun haar (met pony?) die eventueel advies kan geven? Uiteraard kan ik morgen aan mijn kapster vragen, maar ik ben extreeeeem kritisch en zeg maar besluiteloos, dus wil me alvast goed voorbereiden (om vervolgens morgen toch te zeggen dat alleen de puntjes er af hoeven).

Help! *\o/*

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:26

Doe eens gek, knip het af :D

Als je het niets vindt, groeit het vanzelf weer aan!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:27

Dat heb ik al eens gedaan. Geen succes :')

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:28

Oh dat is jammer. Ik heb het ook eens gedaan en dat was wel een succes, vandaar mijn tip ;)

Welke kleur haar heb je? Heb je het wel eens geverfd?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:32

Ik heb rood haar. Ergens in een ver verleden geprobeerd mijn haar donkerblauw te verven, maar dat pakte absoluut niet (waar ik nu nog altijd dankbaar voor ben!) Heb wel eens highlights gehad, maar ook dat was niet zo mooi. Wellicht wel leuk als het wat meer in mijn eigen tinten zijn! Maar dan meer voor de zomer.

Ik zat ook te denken aan een permanentje, maar ben zoooo bang dat ik mijn haar hiermee verpest.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:33

Ik zou zeggen knip het af! Mijn haar is ook mega dun, futloos en kan er dus ook niks mee. Ik had ook de meisjes droom lange haren.. inmiddels heb ik een aantal jaar geleden de hoop opgegeven en g ik steeds korter.

Ik heb momenteel een bob, die langer na voren loopt en dan de rest een klein beetje in laagjes voor de volume en een schema pony. Sinds ik dit heb kan ik meer met mijn haar en ik kan ook nog een staartje in (valt er achteraan iets uit maar niet storend vind ik)

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:34

Ik heb zelf ook fijn haar en (nu nog) een pony. Juist als ik het langer laat groeien, gaat het model eruit en 'valt' het slechts, dus daarom heb ik het net een stukje over mijn schouders, maar niet langer.
Zelf heb ik het vaak los of in een staart.

Veel laagjes zorgt ervoor dat het nog fijner lijkt, dus dat zou ik vermijden.

Kan je kapster geen tips geven? En dan eens daar op af gaan, niet op wat jij vindt dat moet (puntjes bijknippen). Als je tenminste vertrouwen in haar kunde hebt.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:36

oeiii, permanent niet dopen
Ik heb ook erg dun en weinign haar. In het verleden heb ik een aantal keer permanent laten zetten omdat ik meer volume wilde. Elke keer verziekte het mn haar. Het werd er heel droog van.

Inmiddels heb ik ook een schuine bob, met iets laagjes erin. Dit blijft mijn favoriete model

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:36

als je al niets met je haar kan zou ik gene permanent nemen, is even leuk, maar je haar word er alleen maar slechter van. Zijn lowlights niet wat voor je. Vriendin van me heeft ook rood/oranje haar (en ook echt knal) en die laat wel eens lowlights zetten

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:41


Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:42

Een boblijn ben ik een beetje huiverig voor, maar misschien wel eens het proberen waard. Ik wil het wel gewoon vast kunnen hebben ivm werk, dus misschien niet zo'n extreme bob.

Lowlights... Hmm, daar ga ik over nadenken!

Okee, permanent is dus permanent van de baan! :')

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:43


Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:44

Ik heb het destijds ook in een lange bob laten knippen, dit kon ik nog prima op een knot dragen. Het voordeel is dat het niet drastisch kort is, en als het niet bevalt heeft het al snel weer wat lengte.

Vraag eens advies aan je kapper, een goede kapper kan je precies vertellen wat mooi past bij je gezicht en haartype.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:46

Ik heb ook redelijk lang en dun haar, ik weet het niet meer.
Een bob leek nergens op, een pony twijfel ik nog over.
Het is zo moeilijk..

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:47

Er zijn maar weinig mensen die ik vertrouw met mijn haar. Niemand komt zomaar aan mijn haar. Dus ja, ik vertrouw mijn kapster zeer zeker wel! Hahaha.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:36

Zo is het dus nu. Zit totaal geen model of niks in. Zelfs geen laagjes geloof ik :')

Afbeelding

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:43

Ik denk dat als je het tot iets onder je schouder laat af knippen het heel mooi lijkt. Ik heb zelf dun, pluizig en lang haar gehad en nu heb ik het tot net iets onder mijn schouder. Vind het een stuk netter lijken vergeleken met wat ik eerst had.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:44

Ik heb juist nogal dik haar. Altijd halflang gehad, maar ben er nooit tevreden mee geweest. Nu een halfjaar geleden kort laten knippen en dan echt kort-kort :D Heerlijk, zo licht en makkelijk ik heb nergens meer last van haha.
Dus dat zou je kunnen doen, maar snap dat dat een grote stap is :o Maar nu ik erover nadenk, een vriendin van me had hetzelfde probleem en die heeft het nu tot op haar schouders laten knippen, zonder laagjes en dan met een schuine lok :) Staat haar heel leuk en doordat het niet te lang is, lijkt het niet zo dun, dus dat zou je misschien kunnen doen?
Vind je haar(kleur) trouwens wel heel mooi! :j

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:51

Ik heb/had ook lang dun haar. En heb het wel eens af laten knippen tot een lange bob, dat gaf echt veel meer volume!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:54

Mijn vriendin heeft ook dun, fijn haar.

Zij heeft het wat korter en in laagjes laten knippen.
Ze strooit er iedere ochtend een poedertje in voor wat volume....
.....nou ben ik enorm bevooroordeeld maar ze is beeldschoon en het wat vollere haar, als het net over haar schouder is, ze heeft dat volume poeder bij het kruidvat gekocht en zou er mee slapen.....als ik er niet was :-)

Ik denk dat je nog jong bent????
Maar een boblijn staat vaak wat ouwelijk, past wat meer bij hockeymeisjes vind ik, maar misschien ben jij dat wel en voel je je er helemaal comfortabel bij....sorry dan als ik lomp overkom.

Rideltje1992

Berichten: 2092
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: Winsum GN!

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:58

Lijkt wel alsof ik het getypt heb _/-\o_

Zelfde haar als jou en een pony. Kan er echt helemaal niks mee.
Verf pakt niet en permanent verziekt je haar helemaal.

Ik heb het nu net wat over me schouder, lijkt het wat voller als zo lang.
Verder laagjes niet doen, lijkt het nog dunner van.

Ik heb verder geen tips voor je, ik heb de hoop opgegeven :')

Succes!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:38

Ik heb lang en fijn haar, maar wel veel gelukkig. Het is ook nog eens bandhaar (plat in plaats van rond) dus ik kan er geen donder mee. Krullen vallen er zo weer uit en ook als ik het kort knip zou het zonder volume plat op m'n knar blijven liggen. Ik liet altijd laagjes knippen, pony en asymmetrische pony gehad maar echt leuk zit het nooit. Nu mijn laagjes en pony helemaal bij laten groeien en de lengte een stukje over mijn schouders, en het is voor heel iets langer dan achter. Hoe de kapster het precies heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben er best blij mee. Ik hou het voorlopig zo.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:46

Mooi haar hoor!

Ik zou je haar kleuren om het wat vlotter te maken. Een bruine lowlight en een highlight en dat minipluk voor minipluk door je hele haar in de vorm van een balayage of gelijk bij haaraanzet.
Zo krijg je meer diepgang ipv een gehele plak.

Evt nog wat rond knippen om voor bij je gezicht wat kortere plukken te realiseren.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:51

Hoe denk je over schouderlengte? Vaak staat dat een stuk vlotter en ook meer verzorgd. Persoonlijk vind ik te lang haar zelden mooi omdat het vaak maar hangt te hangen dus ik zeg; de schaar erin!

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Lang, dun haar. Wat moet je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:54

Neem een weave, kan je van alles mee doen zonder je eigen haar te verneuken.