Mensen met chronische rugproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:49

Toch maar eens aanmaken dit topic. Ik loop al heel lang met artrose in mijn onderrug(weet zo even niet welke wervel). Ik heb ooit rond mn 10e een valmat opgetild terwijl er iemand op sprong. Sindsdien wel last, maar nooit aandacht aan besteedt. Totdat ik rond mn 24e soms het paard niet meer op of af kwam omdat mijn bovenbenen helemaal verzuurd waren en vast zaten als het ware.
Toen naar de rugpoli in Ambt-Delden geweest en rugfoto's en echo's laten maken. Bleek dat ik een stukje van de wervel had afgebroken en daar was artrose ontstaan. Rond die tijd had ik vaak zoveel pijn, dat mijn benen soms echt blokkeerde.

Toen wel fysiotherapie gedaan, maar dat hielp niks. Het werkte trouwens ook niet mee dat ik begin mijn 20e een inmiddels chronische wiplash op heb gelopen. :')
Nu ga ik regelmatig naar een manueel therapeut om de boel los te werken, maar dat gekraak aan mijn gewrichten lijkt me ook niet top om dat nu heel vaak achter elkaar te doen.
Ik zou graag naar een osteopaat willen, maar kan er nog geen eentje vinden die direct vergoed wordt door de zorgverzekering.
Vannacht ook amper geslapen door ontzettend pijn in mn been. Heb gisteren lang gestaan, en dat kan mijn rug niet hebben.

Wat doen jullie tegen de rugpijn? Misschien nog tips?

Momenteel merk ik dat ik ook steeds vaker zenuwpijn krijg in mijn armen. Als ik bijv mn arm helemaal uitsteek, voel ik een scherpe zenuwpijn in mijn vingers en polsen, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Binnenkort even terug naar de manueel om te kijken of dit uit mijn rug komt. Heb ook heel snel dode armen als ik bijv aan het bellen ben. Soms ook krachtverlies in mn handen, al heb ik dat al even niet gehad.

Goof

Berichten: 28906
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:54

Yes ik heb ook klachten helaas. Bij mij staat mijn bekken scheef en gekanteld omdat er wat lengteverschil zit tussen mijn benen en dat heeft ook weer zijn uitwerking op mijn rug.
Lang in 1 houding kan ik niet evenals lang lopen of paardrijden. Ik heb vaak pijn en stijfheid. Heb recent bij de fysio gelopen en dat leek wel wat te helpen dus dat ga ik thuis voortzetten.
Ik ben altijd wel wat voorzichtiger met wat ik doe, maar goed. Kan er prima mee leven. Nu althans.

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:57

Ai Jolien, dat is minder!

Ik heb zelf chronische rug- en bekkenpijn na een val van mijn paard. Echt tips kan ik je niet geven. Moest ik dé oplossing hebben, had ik die bij mezelf al toegepast. Wat ik probeer te doen, is bewegen 'tussen de grenzen'. Zeker niet te ver gaan, maar evenmin bewegen vermijden.

Wat je aangeeft van je armen, komt volgens mij niet van de rug maar eerder van je nek? Althans zeker niet van de onderrug.

Ir111

Berichten: 11974
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:01

Joolien schreef:
Momenteel merk ik dat ik ook steeds vaker zenuwpijn krijg in mijn armen. Als ik bijv mn arm helemaal uitsteek, voel ik een scherpe zenuwpijn in mijn vingers en polsen, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Binnenkort even terug naar de manueel om te kijken of dit uit mijn rug komt. Heb ook heel snel dode armen als ik bijv aan het bellen ben. Soms ook krachtverlies in mn handen, al heb ik dat al even niet gehad.

Dat komt waarschijnlijk niet uit je onderrug. Is logischer dat dat nek/schouder gebied komt, wervels of thoracaal outlet syndroom bv.

Tips voor onderrug, vooral blijven bewegen ook als je pijn hebt (natuurlijk wel met mate). Je zou met een fysio nog eens kunnen overleggen welke oefeningen specifiek voor jou geschikt zijn. Deze moet je wel blijven doen (dat is nog wel eens een puntje :D ). Soms neem ik een paracetamol, als de boel echt zeer doet/vast zit, dan beweeg ik tenminste normaler en dan lijkt het sneller over te gaan. Maar dat zit misschien alleen tussen mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:08

Ir111 schreef:
Joolien schreef:
Momenteel merk ik dat ik ook steeds vaker zenuwpijn krijg in mijn armen. Als ik bijv mn arm helemaal uitsteek, voel ik een scherpe zenuwpijn in mijn vingers en polsen, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Binnenkort even terug naar de manueel om te kijken of dit uit mijn rug komt. Heb ook heel snel dode armen als ik bijv aan het bellen ben. Soms ook krachtverlies in mn handen, al heb ik dat al even niet gehad.

Dat komt waarschijnlijk niet uit je onderrug. Is logischer dat dat nek/schouder gebied komt, wervels of thoracaal outlet syndroom bv.

Tips voor onderrug, vooral blijven bewegen ook als je pijn hebt (natuurlijk wel met mate). Je zou met een fysio nog eens kunnen overleggen welke oefeningen specifiek voor jou geschikt zijn. Deze moet je wel blijven doen (dat is nog wel eens een puntje :D ). Soms neem ik een paracetamol, als de boel echt zeer doet/vast zit, dan beweeg ik tenminste normaler en dan lijkt het sneller over te gaan. Maar dat zit misschien alleen tussen mijn oren.


Ja en dat herhalen is dus niks voor mij, want dat doe ik toch niet :') Heb wel een jaar bij een fysio gelopen dus weet wel, welke oefeningen goed zijn.

De pijn in mn armen komt idd niet vanuit mn onderrug, maar ik heb het gebied tussen mn schouderbladen ook vaak vast zitten, bijna nog meer dan mn onderrug :') Merk nu dat ik daar ook wel last heb trouwens.
Nadeel is, dat ik niet veel beweeg momenteel vanwege een zware depressie, sporten en bewegen is nu ver op de achtergrond. Heb wel een tijd gezwommen, maar dat was te funest voor mn nek helaas, ondanks mn goede techniek.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:14

Ik helaas met 20 jaar ook al chronische rugklachten. Ik heb een S-vormige scoliose waarvan de onderste + grootste bocht 25 graden is, in de bovenste bocht zit ook nog een draaiing (gibbus) waardoor mijn ribben aan 1 kant naar voren staan en mijn schouderbewegingen links blokkeren.. Daardoor ook vaak een dood gevoel in mijn linkerarm, tot aan mijn pink. Maar inmiddels is dit voor mij al jaren bekend en heb ik wel mee om leren gaan door o.a. gewoon mijn rust te pakken en sommige dingen gewoon wat meer te laten. Als ik een week elke dag paard rij, dan weet ik dat ik dat dode gevoel in mijn arm sowieso heb. Rij ik max 3 x per week heb ik er bijvoorbeeld weinig last van.

Ir111

Berichten: 11974
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:16

Dan vooral blijven bewegen, binnen de grenzen. Dagelijks oefenen is lastig ja... :D

Wbt je nek/schouders. Gewoon eens naar laten kijken. Misschien ben je al een heel eind geholpen met onstpanningsoefeningen.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:22

Ik meld me ook!

Bij mijn onderste wervel is het rechter 'uitstulpseltje' van de wervel vergroeid met mijn heiligbeen. Ene kant zit los zoals het hoort en de ander zit dus vast.

Veel fysio gehad, oefeningen gedaan en dat hielp wel fijn! Nu eens in de zoveel tijd fysio en even de boel laten los masseren. Maar ik kan bijv. niet lang staan en heel lang paardrijden gaat ook enorm zeuren..

_Karlijn
Berichten: 6480
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:22

Ik heb ook al jaren rugklachten. Bij mij hebben ze het fibromyalgie genoemd, maar dat vind ik niet echt een diagnose, meer een vergaarbak van alles waar geen duidelijke diagnose op te plakken is.
Sinds mn vroege tienerjaren al last, al begon het in m'n knieën, de laatste jaren vooral mn onderrug en kruipt het langzaam ook omhoog. Ook m'n heupen en nek etc heb ik last van. Ik heb veel fysio gevolgd maar dat heeft allemaal niet zoveel opgeleverd. Ik heb wel lichte scoliose (mijn moeder is als 14 jarige geopereerd aan zware scoliose) maar dat heeft bijna iedereen en zou niet de oorzaak van mijn klachten zijn, aldus mijn laatste fysio. De spieren in mijn core zijn gewoon heel zwak (maar waardoor?!) en met fysio oefeningen en fitness krijg ik ze maar niet sterker.

Ik gebruik als pijnstilling soms naproxen maar sinds kort gebruik ik CBD olie, dat helpt ook wel iets.

Op sommige dagen kan ik na het doen van boodschappen in de ochtend de rest van de dag alleen nog maar op de bank liggen, maar ik denk inderdaad dat beweging ook een positief effect kan hebben. Ik ga waarschijnlijk weer paardrijden (morgen kijken bij een paard :):) ) en ik hoop dat dat m'n rug/hele core wat sterker gaat maken en mijn klachten misschien wat verminderd.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:27

Wat rot jolien!
Ik heb zelf ook vaak last van mijn onderrug, doordat mijn staartbeen naar binnen staat staan mijn bekken te ver naar voren.

Ook ik ken het probleem met verzuurde benen, nouja knieën heb hier heel onderzoek naar gehad maar heb niet het zelfde zoals jij dat beschreef.

Ik verzuur al mijn spieren te snel dus ook armen als ik sport, moet ik het rustig opbouwen helaas moest ik hier door stoppen met voetballen, na een intensieve wedstrijd kon ik 3 dagen niks doordat ik helemaal verzuurd was met name mijn knieën.

Helaas heb ik niet echt tips.
Hoop dat anderen je handige tips kunnen geven, rugpijn is zo rot.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:31

Ik heb ook een scoliose van uit mn hoofd 17 graden. Toen ik rond de 10 jaar was, heb ik een auto ongeluk gehad, waardoor een van mijn enkels scheef is gaan staan. Daardoor miste ik lengte in een been en stond mijn bekken scheef, met als gevolg een rug die dat is gaan compenseren. Ik heb er niet heel veel last van, eigenlijk alleen als ik lang in mn bed blijf liggen in de ochtend. Op sommige paarden krijg ik er ook last van, maar gelukkig op ons eigen paard niet. We hebben hem door zijn vlakke gangen uitgekozen, haha. Ik ben nu net uitgegroeid dus de kans dat de bocht groter wordt is niet groot, gelukkig.
Afbeelding

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:33

Ik ben helaas sinds mijn twaalfde rugpatient.
Toen ik pijn kreeg in mijn heup werd gedacht aan groeipijn en later iets in mijn kop of kom. De röntgenfoto's bleken normaal.
De orthopeed noemde toen al optie Hernia.
Dat bleek het ook te zijn. Ik ben geopereerd, 10 jaar later Hernia 2 zelfde plaats. Vorig jaar pijn in mijn kuit. Op een gegeven moment niet meer kunnen lopen. Messteken bij elke stap van kont tot enkel. Kuit voelde half doof.
Uitslag MRI nummer 3: littekenweefsel, onopgeruimde zooi en vernauwde zenuwkanalen.
Inmiddels een extra tussenwervelschijf met lichte schade.
Het gaat nu verrassend goed,maar hardlopen en paardrijden zit er niet meer in.Met beide heb ik pijn bij elke stap en elke beweging.Schokken in mijn lichaam komen harder aan, ik voel ze duidelijker.
Ik ben een stuk voorzichtiger en angstiger geworden.
Ook al probeer ik me daar niet door te laten leiden.
Ik wil binnenkort met fysiofitness gaan beginnen om toch weer uiteindelijk weer te kunnen hardlopen en paardrijden. Ik hoop dat het lukt. Maar ergens in mijn achterhoofd zit toch die dikke pessimist die zegt dat het niet gaat lukken.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:33

Lauraxnick schreef:
Ik heb ook een scoliose van uit mn hoofd 17 graden. Toen ik rond de 10 jaar was, heb ik een auto ongeluk gehad, waardoor een van mijn enkels scheef is gaan staan. Daardoor miste ik lengte in een been en stond mijn bekken scheef, met als gevolg een rug die dat is gaan compenseren. Ik heb er niet heel veel last van, eigenlijk alleen als ik lang in mn bed blijf liggen in de ochtend. Op sommige paarden krijg ik er ook last van, maar gelukkig op ons eigen paard niet. We hebben hem door zijn vlakke gangen uitgekozen, haha. Ik ben nu net uitgegroeid dus de kans dat de bocht groter wordt is niet groot, gelukkig.
[ Afbeelding ]


Dat is heftig ja!
Ik heb ook nog foto's gemaakt en bleek ook dat ik een bochtje had en gigantische holle rug, daarom is mijn lichaams houding ook bagger.

Heb je ook last met je ribben?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:37

Janinevv schreef:
Lauraxnick schreef:
Ik heb ook een scoliose van uit mn hoofd 17 graden. Toen ik rond de 10 jaar was, heb ik een auto ongeluk gehad, waardoor een van mijn enkels scheef is gaan staan. Daardoor miste ik lengte in een been en stond mijn bekken scheef, met als gevolg een rug die dat is gaan compenseren. Ik heb er niet heel veel last van, eigenlijk alleen als ik lang in mn bed blijf liggen in de ochtend. Op sommige paarden krijg ik er ook last van, maar gelukkig op ons eigen paard niet. We hebben hem door zijn vlakke gangen uitgekozen, haha. Ik ben nu net uitgegroeid dus de kans dat de bocht groter wordt is niet groot, gelukkig.
[ Afbeelding ]


Dat is heftig ja!
Ik heb ook nog foto's gemaakt en bleek ook dat ik een bochtje had en gigantische holle rug, daarom is mijn lichaams houding ook bagger.

Heb je ook last met je ribben?


Ik heb een gibbus, mijn ribben steken aan de rechterkant meer naar achter dan de linkerkant. Daar heb ik geen pijn aan, kan alleen niet lekker zitten op schoolstoelen

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:38

Maar als je uitval hebt word het dan niet eens tijd voor een mri?

Ik heb 3x een hernia gehad en aan de laatste ook chronische klachten gehouden.
Ik loop nu bij een podoloog en voor mij helpt dat. Er was ook behoorlijk been lengte verschil en dat is er pas na 15 jaar uitgekomen. Niemand wist waardoor ik zo scheef stond...was toch wel duidelijk te zien.

Leef een beetje op paracetamol, ibu's en af en toe een tramadol (die ik overhad van een kattenbeet).
Met daarnaast gerichte krachttraining zodat de spieren sterk blijven en mij zo goed als mogelijk overeind houden.

Ik kan ook niet lang staan, zitten of lopen en rijd al ruim 10 jaar geen paard meer wat ik het ergste vind van allemaal.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 10-03-17 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:39

Lauraxnick schreef:
Lauraxnick schreef:
Ik heb ook een scoliose van uit mn hoofd 17 graden. Toen ik rond de 10 jaar was, heb ik een auto ongeluk gehad, waardoor een van mijn enkels scheef is gaan staan. Daardoor miste ik lengte in een been en stond mijn bekken scheef, met als gevolg een rug die dat is gaan compenseren. Ik heb er niet heel veel last van, eigenlijk alleen als ik lang in mn bed blijf liggen in de ochtend. Op sommige paarden krijg ik er ook last van, maar gelukkig op ons eigen paard niet. We hebben hem door zijn vlakke gangen uitgekozen, haha. Ik ben nu net uitgegroeid dus de kans dat de bocht groter wordt is niet groot, gelukkig.
[ Afbeelding ]


Dat is heftig ja!
Ik heb ook nog foto's gemaakt en bleek ook dat ik een bochtje had en gigantische holle rug, daarom is mijn lichaams houding ook bagger.

Heb je ook last met je ribben?


Ik heb een gibbus, mijn ribben steken aan de rechterkant meer naar achter dan de linkerkant. Daar heb ik geen pijn aan, kan alleen niet lekker zitten op schoolstoelen[/quote]

Ah oke!
Soms voelt het bij mij dat me ribben te ver naar voren zitten of iets, als ik iets wil pakken achter me en me dan moet draaien zit het in de weg en voel ik het ook "knakken"? Het is in ieder geval een onprettig gevoel.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:41

Joolien, ik ga met Cowgirl mee. Als je zulke klachten hebt zou ik zeker vragen of het toch niet verstandig is om een MRI te laten maken.

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:41

Hier ook na een auto ongeluk.
De spieren en pees aanhechtingen zijn 'stuk' en middelmatige kyfose.
Ik heb hele trajecten gevolgd in Beatrixoord voor pijn revalidatie. Wat allemaal niks mag helpen. Sinds een jaar heb ik een tens apparaat die de scherpe randjes eraf haald als ik hem consequent gebruik....

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:59

2 jaar geleden aan scioliose geopereerd. Ik ging in 5 maand tijd van 32 graden naar 43 graden ging, nog maar 60% longcapapciteit had, uitval van benen en ik leefde op zware pijnstilling. Er zijn 7 wervels vastgezet en het is een hele aanpassing..vorig jaar was het voornamelijk revalideren, dit jaar terug mobiel worden en de nodige spieren krijgen. Wanneer het slecht weer is heb ik enorm veel last van mijn rug, het heeft zo'n invloed dat ik soms helemaal niets kan door de druk. Ik kan en mag niet meer paardrijden en ben heel beperkt in mijn bewegingen, omwille de plek waar het vastgezet is.

Voor mijn operatie ging ik al als klein kind 3 keer per week naar de kinesist, nu is dit wekelijks..afhankelijk van het weer, als het slecht weer is ga ik dan voornamelijks wekelijks, anders om de maand. Voor toch wat de dag door te komen, bij een slechte dag, moet ik enkele Tramadols innemen.

Het is "maar" rugpijn zeggen velen, maar dat is het niet..heel je leven word beïndvloed erdoor.

Elisa2

Berichten: 37481
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:28

Een echt goede osteopaat is wel een aanrader..

Ik nav een ongeluk waarbij ik mijn ribbenkast verbogen heb en 3 ruggewervels verschoven ook chronische rugklachten. Had ook erg whiplash achtige symptomen omdat mijn nek daardoor vast zat, maar na 5 jaar zoeken heb ik eindelijk een goede osteopaat gevonden en ik voel nu na twee behandelingen al duidelijk verschil. {al ben ik er nog lang niet}
Paardrijden kan ik ook niet meer, en ik moet zo min mogelijk met mijn armen doen en vaak even rust tussendoor pakken zodat mijn spieren weer even helemaal kunnen ontspannen. CBD olie helpt mij ook voor de scherpe randjes..en ik doe tai chi wat een hele fijne manier is om lichaam op een zachte manier "los" te houden en dat verminderd ook de klachten.

pol013

Berichten: 9011
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:39

waarschijnlijk heb ik het in veel mindere mate. Maar ook ik heb bovengemiddelde slijtage in mijn onderste rug wervels. Bevestigd door een foto.

Maar ik heb enorm veel baat bij core stability training/ruiterfit. Als ik mijn buik en rug spieren in top conditie houd ben ik volledig klachtenvrij.

Dan kan ik zelf een dagje lomp tilwerk doen zonder daar lang last van te houden (toegegeven, dezelfde avond kan ik bijna niet meer lopen....)
Houd ik mijn spieren niet goed bij heb ik last van zitten en paardrijden en kan het zo erg worden dat ik niet meer met plezier kan rijden of uit mijn auto kom en al pijn heb als ik uit bed kom.
Tegen goede spieren kan bij mij de fysio of osteopathie niet tegenop.

Quir

Berichten: 17371
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:46

Hier ook veel rug klachten. Ik heb spondylose (slijtage) en spondylolisthesis (wervels die van elkaar afschuiven). Verder zijn de uitsteeksels van L5 bij mij afgebroken (waarschijnlijk ook de reden waarom de wervels verschuiven). Vorig jaar maart heeft de neurochirurg wervels stuk gemaakt om een los zittend stuk drain van de rug na de buik, uit het ruggenmergkanaal te kunnen halen ivm hersen- en buikvliesontsteking. Sindsdien is het helemaal vaak ellende. Altijd pijn in mijn rug, zenuwpijn, uitstralende pijn maar beide benen kracht verlies links en gevoel verlies.

Als pijnstillers gebruik ik oxycodon (of morfine), maar het verlicht zo minimaal. Verder kunnen en mogen ze met mijn rug niets, dus niet kraken of iets dergelijks. Geeft alleen maar meer schade

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:57

Ik heb discopathie, 1 tussenwervel is "weg" 1 bijna weg en 1 versleten.. begon op mijn 11/12e met pijn en pas jaaaaren later gediagnosticeerd. Had zoveel pijn dat ik rond mijn 35e dacht na een paar jaar wel rolstoel gebonden zou zijn tot ik via een pijnpoli aan morfinepleisters ging ( tramadol werkte niet) het is enorme troep en ik voel me soms net een junk maar ik rijd zelfs weer! Wat ook is aangeraden door de orthopeed ivm spiercorset ( draag wel ook gewoon corset regelmatig ) verder kan ik weinig maar ben hier heel blij mee :) krijg overigens wel binnenkort ook nog een tens om te ondersteunen. Sterkte!

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:03

Zo Laura, dat ziet er wel serieus uit zeg. Wist niet dat het zo erg kon zijn.
Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik ergens ook nog de foto's van mijn rug op cd-rom :P

Girlygirl, dat klinkt ook heftig.

Quir, kunnen ze de boel niet vast zetten ofzo? Klinkt wel pijnlijk zeg.

Pol, herkenbaar is dat. Die stabiliteit is belangrijk, gelukkig is paardrijden ook goed, want ik was eerst juist bang dat ik moest stoppen.

Elisa, wat balen dat je niet meer kunt rijden zeg. wietolie heb je dus wel baat bij? Een vriendin zei dat gisteren ook nog tegen me.

Janine, ik had rond mijn 20e ook veel knieklachten. Echt een hele nare pijn, vooral in mn linkerknie. Bleek dus dat ook dit een reactie was vanuit de rug. Sinds mijn rug wordt behandeld, heb ik geen last meer van mn knie.

Toen ik in bed ging liggen, kreeg ik weer een zeurend zeer been, echt de zenuwen, meeste pijn in mn kuit. Met pijnstiller was t wel te doen. Vrder heb ik er geen last van, dus alleen als ik ga liggen. Vreemd. Ik ga eerst even naar de manueel, gaat het daarmee niet weg, dan wil ik uiteraard een doorverwijzing naar t ziekenhuis. Moet je dan naar de neuroloog?

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:21

Goof schreef:
Yes ik heb ook klachten helaas. Bij mij staat mijn bekken scheef en gekanteld omdat er wat lengteverschil zit tussen mijn benen en dat heeft ook weer zijn uitwerking op mijn rug.


Bij mij ook. Mijn hele lijf is scheef. Ooit bij een fysio gelopen, maar dat kwam neer op de rest van mijn leven elke dag een uur buik- en rugspieroefeningen doen en ook dat hielp maar een beetje.

Sinds enkele jaren loop ik bij een sportmasseur en dat is echt een verademing. Ik ga nu normaal gesproken 1x per maand en daarmee zijn mijn klachten weg. Maar sta nu op de wachtlijst voor een osteopaat in de hoop dat dat een wat meer structurele oplossing biedt.