Mensen met chronische rugproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:09

Willl65 schreef:
Ik ben momenteel aan de cbd druppels . Is wel iets wat je moet blijven doen maar ik heb er veel baat bij

helpt dit ECHT tegen chronische lage rugpijn?? mijn dochter heeft altijd pijn, en als pijnbestrijder slikt zij hoge dosis pijnstillers, plus (sinds kort) heeft zij een "Tens" gekregen . Deze helpt niet echt. Voorheen slikte zij morfine, maar daar werd zij heel ziek van. Dus de CBD druppels zouden helpen?????

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:39

blacktown schreef:
Willl65 schreef:
Ik ben momenteel aan de cbd druppels . Is wel iets wat je moet blijven doen maar ik heb er veel baat bij

helpt dit ECHT tegen chronische lage rugpijn?? mijn dochter heeft altijd pijn, en als pijnbestrijder slikt zij hoge dosis pijnstillers, plus (sinds kort) heeft zij een "Tens" gekregen . Deze helpt niet echt. Voorheen slikte zij morfine, maar daar werd zij heel ziek van. Dus de CBD druppels zouden helpen?????


Dat verschilt per persoon. Bij mij helpt alleen CBD ook niet (rug op 3 plekken gebroken gehad, slijtage, hernia - 24jr). Ik slik er sinds kort liposomale vitamine c en liposomale curcumine bij en dat versterkt de CBD (ik gebruik 10% van medihemp). Ik kan niet echt minderen met pijnstillers (4xd Oxycodon, 3x 2 1000mg paracetamol, 3x diclo, 75mg amitrtipytilne) maar ben met alle pijnmedicatie ook niet pijnvrij en de combi met lip curc/vitc en cbd helpt wel, sowieso heb ik meer energie wat ook wel fijn is. Val overdag niet steeds meer in slaap sinds ik de liposomen er bij gebruik. Veelal heb je er toch THC bij nodig voor echt heftige pijnklachten, maar durf daar nog niet aan.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:20

Pff en ik het maar raar vinden dat ik sommige dagen door moet komen met 4 keer 1 gram paracetamol...

Inmiddels is er het 1 en ander gebeurd. Ik heb begin december een pittig auto ongeluk gehad. Met 80 kmpu tegen iemand aan geknald (niet mijn schuld). Gelukkig geen schade aan rug en nek, maar uiteraard heeft het ook niet veel goeds gedaan. Krijg nu sneller last, en heb de laatste tijd ook last van mn schuine buikspieren. Ga nu naar de manueel therapeut maar wil ook met de fysio een behandelplan opstellen.

blacktown
Berichten: 84
Geregistreerd: 18-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:51

Prosecco schreef:
2 jaar geleden aan scioliose geopereerd. Ik ging in 5 maand tijd van 32 graden naar 43 graden ging, nog maar 60% longcapapciteit had, uitval van benen en ik leefde op zware pijnstilling. Er zijn 7 wervels vastgezet en het is een hele aanpassing..vorig jaar was het voornamelijk revalideren, dit jaar terug mobiel worden en de nodige spieren krijgen. Wanneer het slecht weer is heb ik enorm veel last van mijn rug, het heeft zo'n invloed dat ik soms helemaal niets kan door de druk. Ik kan en mag niet meer paardrijden en ben heel beperkt in mijn bewegingen, omwille de plek waar het vastgezet is.

Voor mijn operatie ging ik al als klein kind 3 keer per week naar de kinesist, nu is dit wekelijks..afhankelijk van het weer, als het slecht weer is ga ik dan voornamelijks wekelijks, anders om de maand. Voor toch wat de dag door te komen, bij een slechte dag, moet ik enkele Tramadols innemen.

Citaat:
Het is "maar" rugpijn zeggen velen, maar dat is het niet..heel je leven word beïndvloed erdoor.

iemand die zegt "het is maar rugpijn, weet echt niet waar die het over heeft. Rugpijn kan heel je leven verzieken.

Jessix

Berichten: 16479
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:47

Wat een pech Joolien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:07

Zo, dat is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest :D

Ik dacht eraan om een update te geven. Namelijk:

Heb je een wiplash, doe een auto ongeluk! :))
:') Ik heb sinds het ongeluk veel minder last van mn nek alsof de boel weer recht is geschoten ofzo :') Het is bijna hilarisch. Mn manueel peut merkte het ook al op.
Maar mn rug is ff klote, ik heb dagen dat het heel goed gaat, geen pijn, nergens last. Maar ik krijg teveel dagen uitstraling in mn bovenbenen en krachtverlies tot uitval -O- Soms dan kan ik niet eens meer rechtop staan,, want dan schiet ik steeds door mn knieën heen. Die kan ik niet meer recht krijgen of op slot zetten -O-
Dus binnenkort misschien toch maar weer eens naar de ha voor een verwijzing voor nieuwe foto... Ben sowieso wel benieuwd hoe het eruit ziet na 8 jaar. Gelukkig krijg ik de pijn redelijk weg met cbd olie. Ben nog een beetje aan het rommelen met hoeveelheden maar t lijkt goed te helpen.

Hoe gaat het bij jullie?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:17

Ik meld me :)) ik heb scoliose, een bocht aan de bovenkant van mijn rug die ontzettend gevoelig is als daar bijvoorbeeld te hard gemasseerd wordt. En nog een kleiner ‘bochtje’ wat meer naar de onderkant.
Ze denken dat de scoliose deels komt doordat ik half blind ben, waardoor mijn lichaam dacht dat hij scheef stond en zichzelf is gaan ‘corrigeren’. Maar dat is wat mij altijd is verteld, dus geen idee of dat echt zo is :Y) .

Ik heb hierdoor tot mijn +-16e altijd bij de chiropraktor gelopen. Ik was echt ontzéttend scheef, hing zelfs helemaal scheef op mijn fiets zonder dat ik het door had :'). Ook nog een tijdje Mensendieck geprobeerd, maar dat was tien keer niks.
Uiteindelijk gestopt met naar de chiropraktor gaan en overgegaan op fysiotherapie, waar ik ondertussen alleen nog maar heen ga als het ‘echt’ nodig is.

Alles bij elkaar heb ik een ontzettend gevoelige rug die om het kleinste dingetje compleet vast schiet. Soms zo erg dat ik met hoofdpijn en bekaf op bed beland -O- . Ook ben ik laatst gigantisch door mijn rug gegaan waardoor ik een paar dagen zelfs krom liep. Als ik nu te zwaar til op mijn werk, heb ik er nog steeds last van.

Het leven met rugklachten is een feest :(

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:34

Ik voel je Adindaa,
beetje hetzelfde verhaal als jij alleen dan nog een aandoening extra. Ik heb er nog steeds veel moeite mee, ben vaak vermoeid door de pijn en kan soms echt weinig. Merk wel dat school en mn paard afleiding bieden maar ik heb haast geen minuut zonder pijn. :(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 00:51

Hier nog steeds geen rugklachten meer. De Humira doet goed zijn werk nog steeds. Ik ben van eens per 2 weken spuiten, naar eens per 3 weken en hoop straks eens per 4 weken te kunnen spuiten. Achteraf had ik het wel eerder willen weten, want ik wist niet dat je zonder rugpijn kon. Maar aan de andere kant, is weten dat je bechterew hebt en moet spuiten ook niet alles.

Had even terug wel weer geinvesteerd in nieuwe ariat stalschoenen. Die van mij waren op en ik liep op klompen en gympen, maar ik wandelde ook altijd met ariats met de honden op de hei en in het bos. Kreeg zonder wel wat klachten, dus toch nieuwe genomen en het scheelt me echt wel enorm.

ipv dat alles naar mn rug gaat, gaat het wel naar andere plekken, zo had ik ene tennisarm van het uitmesten bijv.

Iedereen heel veel sterkte!!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:25

Hallo, ik meld me hier ook maar!
Ik heb vanuit geboorte een scoliose, wel regelmatig last van gehad maar niet extreem. Alleen viel ik 8 jaar geleden van mn jonge paard en door de niet optimale staat van mn rug verbrijzelde ik gelijk een ruggewervel en had ik een gedeeltelijke dwarslaesie :(
Na een hele revalidatieperiode waarbij ik opnieuw heb moeten leren lopen, kan ik bijna alles weer. Wel met medicijnen die reflexen en spieren afzwakken (anders heb ik de hele dag kramp) en pijnstilling tegen de zenuwpijn. Ook rij ik enthousiast paard, ik heb er momenteel 3. Ik merk bij mezelf dat hoe meer ik sport en dus mn spieren sterker maak, hoe minder last ik van mn rug heb. Ik moet wel elke dag halverwege nog even een uur liggen om de druk van mn wervels af te halen en ik kan met rijden niet meer doorzitten. Ik ben ook gekeurd voor de parasport en mag alles lichtrijdend doen en met zweep rijden door minder kracht in mn benen.
Verder al veel dingen geprobeerd, maar niets werkt echt super (behalve veel sporten), ook cbd, magnesium, brace etc.

Tot snel!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:45

Wat een gedoe Nobel maar wat goed om te horen! Hopen dat het zo doorzet :)

Hier is mn rug de hele dag al als een fluiitketel die niet stopt, ondanks pijnstilling :( :n kloterug. Ga maandag toch echt aar de ha bellen voor een doorverwijzing want ik word hier gestoord van. Had ook mega last van mn heup vannacht en vanmorgen en gisteravond restless legs.

Heeft iemand hier dat wel eens, restless legs? Ik word er knettergek van, gelukkig gaat het wel weg met pijnstilling.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:50

Restless legs is zo vervelend. Bij mij bleek vit D en klein beetje magnesium de oplossing, zeker voor mijn lage rugpijn. Laatste al eens onderzocht en leer er maar mee leven op uw leeftijd. Wonderbaarlijk compleet weg na een stootkuur vit D . Merk ook meteen wanneer het minder gaat, komt de rugpijn terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:51

Ah bedankt voor de tip :)
Magnesium en vit D heb ik toevallig wel thuis liggen. dat ga ik meteen gebruiken vanavond!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:51

ik meld me hier.

heb chronische rugklachten en sinds mn valpartij ( tijdens een buitenrit vorig jaar) zijn de klachten alleen maar erger geworden.

ook heb ik er een whiplash aan overgehouden en dus vaak hoofdpijn helaas.



heb slijtage en verkalking in mn onderrug.
eerder dachten ze ook al, dat er wellicht wervels verschoven waren, maar dat was niet te zien op de foto's.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:52

Ik weet niet of het voor rugpijn bij anderen helpt hoor maar na drie jaar elke ochtend met een stijve pijnlijke rug wakker worden ben ik er blij mee.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:58

Mijn onderrug blijft stabiel nu met Humira, maar bovenrug niet helemaal. Heb wel erg snel last van mn heupen en knieen, maar goed...

Ik heb altijd restless legs gehad en slik al jaren magnesium wat goed helpt. Toch laatst weer problemen en niet kunnen slapen daardoor.
Ik krijg met enige regelmaat ijzer infuus en vorig jaar zei iemand al dat restless legs ook met ijzer te maken kon hebben. Nu na infuus van 2 maanden terug is het ook weer rustig.

Moet wel vit D gaan slikken, want dat zat aan de ondergrens. Ondanks elke dag vele uren buiten en goede voeding. ( het is een opname probleem, net als bij ijzer )

Omdat mn man een ontsteking heeft in zn schouder, zit ik ook te twijfelen om curcuma of iets als glucosamine/msm, duivelsklauw te gaan nemen. We nemen al CBD

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:15

Ik ben ook aan de CBD en de CBG omdat ik geen Brufen meer mag gebruiken ivm maagzweertjes.
Ik gebruik 3x2 druppels van 5% en half uurtje daarna 2 druppels CBD dat versterkt de CBG weer en moet zeggen dat het goed gaat.
Ik kon eerst amper normaal lopen, laat staan de trap op maar sinds de druppels redelijk mobiel. Zit er alleen aan te denken om de liposomale curcumine erbij te gaan gebruiken.
Ik heb echt slijtage onderin mijn rug en moet eigenlijk nieuwe heup en knie maar probeer het uit te stellen.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:50

Fijn dat de druppels jou wel helpen, ik vind t iets te spannend om weer te beginnen na de laatste keer _O-

Vandaag is er bij mij een rontgenfoto gemaakt van de rug, maandag krijg ik te horen hoe en wat. Ben onwijs benieuwd naar de uitslag.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:45

chanicha schreef:
Ik ben ook aan de CBD en de CBG omdat ik geen Brufen meer mag gebruiken ivm maagzweertjes.
Ik gebruik 3x2 druppels van 5% en half uurtje daarna 2 druppels CBD dat versterkt de CBG weer en moet zeggen dat het goed gaat.
Ik kon eerst amper normaal lopen, laat staan de trap op maar sinds de druppels redelijk mobiel. Zit er alleen aan te denken om de liposomale curcumine erbij te gaan gebruiken.
Ik heb echt slijtage onderin mijn rug en moet eigenlijk nieuwe heup en knie maar probeer het uit te stellen.


Twijfelen wij ook over naast de CBD dan. Maar keek ook naar msm en duivelsklauw.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:06

Joolien schreef:
Fijn dat de druppels jou wel helpen, ik vind t iets te spannend om weer te beginnen na de laatste keer _O-

Vandaag is er bij mij een rontgenfoto gemaakt van de rug, maandag krijg ik te horen hoe en wat. Ben onwijs benieuwd naar de uitslag.


Spannend! Ik heb ook jaren met rugpijn en alle klachten die daar bijhoren gelopen en toen ze eindelijk foto's gingen maken er ook achter gekomen dat het scoliose is.

Afbeelding
Het is geen ernstige scoliose gelukkig maar omdat er ook nog een draaiing in de wervel zit en ik er te lang mee gelopen heb, zijn al mijn spieren in mn rug chronisch overbelast. Deze spierspanning is doorgeslagen naar mijn buik, ribbenkast, nek, hoofd en kaken.
Maar bij mij heeft het wel heel veel gescheeld dat ik eindelijk wist wat ik had. Door de jaren heen heb ik geleerd om de verschillende pijnen te herkennen en hoe daar mee om te gaan en wat wel goed is voor me en wat niet.
Ik heb nu sinds een week of 2 cbd druppels wat goed lijkt te werken en ik mocht in de winkel cbd muscle oil proberen waar ik echt fan van ben en straks ga halen. Had toen ik het probeerde pijn in mn onderrug, de olie er op gesmeerd en met een half uur was de pijn weg!
Volgens mij zit ik nu 3 topics in 1 bericht :o

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:17

En ik moet zeggen dat het bekken er ook niet symmetrisch uitziet.

Een arts methode Sickezs zou mogelijk een gewrongen of scheef bekken constatere, dit recht zetten en als er verder weinig rare dingen in de wervelkolom zelf zitten ben je zo van de scoliose af.
(Zij het dat je spieren, pezen en banden wel efkes moeten wennen dat ze weer hun eigenlijke taak mogen doen.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:24

Bij mij is het bekken ook helemaal scheef en gedraaid. Ik kwam er vorig jaar achter toen ik rechtop stond en naar beneden keek. Mijn rechter heup staat omhoog en naar voren. Dat komt mede doordat mn linkerbeen korter is. Wel speciale zolen gehad maar dat maakte de boel alleen maar erger := rug is ook aardig hol inmiddels dus ik ben benieuwd verder naar de stand.

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:37

In de methode Sickesz geldt dat beenlengte verschil voortkomt uit de scheefheid / gewrongen-heid van het bekken.