Mensen met chronische rugproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:32

Janneke2 schreef:
En ik moet zeggen dat het bekken er ook niet symmetrisch uitziet.

Een arts methode Sickezs zou mogelijk een gewrongen of scheef bekken constatere, dit recht zetten en als er verder weinig rare dingen in de wervelkolom zelf zitten ben je zo van de scoliose af.
(Zij het dat je spieren, pezen en banden wel efkes moeten wennen dat ze weer hun eigenlijke taak mogen doen.

Mijn bekken zijn inderdaad ook scheef haha. Ben met mijn geboorte met mijn benen in me nek geboren. Heb ook het eerste half jaar geloof ik met een ijzeren beugel om mijn heupen gezeten om doe terug recht te krijgen. Van mijn heupen toen zijn nog wel foto's maar niet van mijn rug toen. En op die heupfoto's is geen aanwijzing naar scoliose te zien. Dus of hef vanaf mijn geboorte is of niet weten ze niet te zeggen.
De methode Sickezs ga ik straks eens meer over lezen.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:54

Positieve uitslag, de slijtage is stabiel en niet verandert vergeleken met 10 jaar geleden. Dus komt de pijn toch echt door minder sporten. Dus ik moet aan de bak :j
Moet wel ff kijken wat ik behalve tennissen ga doen, want ik naar de sportschool gaan doe ik toch niet.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:05

Joolien schreef:
Positieve uitslag, de slijtage is stabiel en niet verandert vergeleken met 10 jaar geleden. Dus komt de pijn toch echt door minder sporten. Dus ik moet aan de bak :j
Moet wel ff kijken wat ik behalve tennissen ga doen, want ik naar de sportschool gaan doe ik toch niet.

Fijn dat het niet verslechterd is!
Wat misschien wat meer motiveert dan naar de sportschool gaan is gewoon wat dingen zoals stieken en gewichten bij de action of sport winkel halen en thuis aan de slag.
Gewoon lekker voor de tv

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:12

Ja die spullen heb ik al, dus wellicht dat maar weer oppakken. Zal eens kijken of ik een online trainingsprogramma kan vinden waar ik me voor in kan schrijven zodat ik een paar keer in de week wat oefeningen kan doen. Ik heb ook een balanskussen, die ga ik ook weer vaker gebruiken. Ga ook nog we ff overleggen met mn fysio trouwens :j

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:45

Joolien schreef:
Ja die spullen heb ik al, dus wellicht dat maar weer oppakken. Zal eens kijken of ik een online trainingsprogramma kan vinden waar ik me voor in kan schrijven zodat ik een paar keer in de week wat oefeningen kan doen. Ik heb ook een balanskussen, die ga ik ook weer vaker gebruiken. Ga ook nog we ff overleggen met mn fysio trouwens :j

Goed bezig! Succes :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:23

Yoga lijkt me ideaal. Heb je ook met online programma's.

Ken wel een aantal mensen die het doen en er echt veel profijt van hebben, zowel qua kracht, conditie als beweging.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:44

Hier ook oa rugproblemen. Is begonnen met een lumbaal kanaalstenose en inmiddels is het sinds vorig jaar sept veel slechter geworden door breukjes in mijn tussenwervelschijven. Helaas door mijn ziekte genezen de breuken niet meer en heb ik enorm veel pijn erbij gekregen. Was ik gezond geweest hadden ze mij wel kunnen opereren maar nu durven ze het absoluut niet aan. Nu aan de morfinepleisters, morfinepillen, amithryptiline en de rest van mn andere medicatie. Voor de hoge dosis morfinepleisters kon ik niks meer en ondanks de hoge pijngrens was ik op. Euthanasie stond aardig hoog en akkoord was er mocht er geen andere oplossing meer werken. Nu zit ik op een dosis dat ik iets meer kan, max 100 mtr lopen, max 5 minuten staan en iets langer zitten. Helaas speelt er ziekte mee die mijn lichaam steeds zieker zal maken dus geniet nu van wat ik nog kan.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:44

Druppels cbd werken hier ook allang niet meer hoor. Inmiddels krijg ik bij iedere stap een elektrische schok. En iedere 10 meter zak ik echt door mijn rug. 7 november krijg ik MRI scan...

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:59

Zo, heftig zeg smit_ilse.. Heel veel beterschap en sterkte!

Ik ben ook een beetje 'lost'. Tot nu toe alle medicijnen die ik heb gekregen werken niet
en nu weet mn arts ook niks meer om te doen. Hij zegt infuus prikken en kijken of er nog iets anders/ergers speelt. Maarja, hoe ga ik dat doen met een abnormale angst voor naalden.
Iedereen zegt altijd heel makkelijk > je wil toch van de pijn af? Wat maakt jou die naald dan uit?
Maar ik krijg het niet over m'n hart om te prikken... Zit nu bij een nieuwe huisarts dus misschien daar nog maar even langs, hij komt er nieuw in dus misschien heeft hij enig idee wat te doen. De pijn is soms ondraagelijk.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:02

Jeetje Ilse, heftig zeg. Sterkte ermee, ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen... :(:)

Will ik ben benieuwd wat er bij jou uit komt.

Mette, wellicht dan eens kijken hoe je voor die angst voor naalden af komt? Dat kun je met je huisarts bespreken. Dan heb ik het niet over 'ach we steken een naald in je arm, dan komt het wel goed', maar therapie ervoor.

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:49

Willl65 schreef:
Druppels cbd werken hier ook allang niet meer hoor. Inmiddels krijg ik bij iedere stap een elektrische schok. En iedere 10 meter zak ik echt door mijn rug. 7 november krijg ik MRI scan...


Dit klinkt voor mij heel bekend! Ik ben benieuwd wat de uitslag van je mri is!!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:17

Dank jullie wel! Hoop zeker dat er een arts ooit zegt ik durf het aan of we hebben een betere oplossing. Voor nu roeien met de riemen die ik heb en doorgaan zo ver dat lukt.

Voor iedereen ook sterkte met de rugklachten!

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:23

Willl65 schreef:
Druppels cbd werken hier ook allang niet meer hoor. Inmiddels krijg ik bij iedere stap een elektrische schok. En iedere 10 meter zak ik echt door mijn rug. 7 november krijg ik MRI scan...


Heb je de scan gehad? En de uitslag?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:17

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van de MRI .
Er zit littekenweefsel tegen mijn zenuwen aan te drukken . Enige wat nu nog kan volgens neuroloog is een spuit en dat helpt niet tegen de schokken in mijn rug alleen tegen de uitstraling.
Ben mij nu aan het oriënteren of epiduroscopie wat is voor mij want dat lijkt mij zinvoller . Ik wil namelijk dat de elektrische schokken en pijn in mijn onderrug verdwijnt en niet zoet gehouden worden met prikken
Overigens zijn er maar 6 ziekenhuizen in Ned die dat doen en ik ben geneigd te kiezen voor Martine ziekenhuis als ik al iberhaubt voor behandeling gaat . Opvallend is dat de neurologe Te Hoofddorp niets over deze behandeling heeft gezegd en het alleen over de prikken heeft. Ik moeten ter door haar worden doorverwezen. Ik heb een nieuwe telefonische afspraak aangevraagd omdat ik opheldering wil

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:38

Waar komt het littekenweefsel vandaan? Al eens geopereerd aan een hernia ofzo?
Ik herken het wel...ook spuiten in mijn rug gehad en het “leer er maar mee leven” en revalidatie traject “omgaan met chronische pijn”....maar ik wil gewoon van de ellende in mijn rug af

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:26

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:39

borderjay schreef:
Waar komt het littekenweefsel vandaan? Al eens geopereerd aan een hernia ofzo?
Ik herken het wel...ook spuiten in mijn rug gehad en het “leer er maar mee leven” en revalidatie traject “omgaan met chronische pijn”....maar ik wil gewoon van de ellende in mijn rug af

Van een hernia operatie in 2007. Ik ben nooit voorgelicht wat de gevolgen van dergelijke operatie zouden zijn of waar ik rekening mee moest houden . Ik had een dubbele hernia ( 1 zenuw was door de midden) en moest gewoon geopereerd worden. De ellende die ik daarna heb mogen ervaren is een operatie niet waard geweest.
Ik ga het hele zogenaamde pijnpoli traject niet in. Vanaf mijn 5 de jaar tot mijn 16 de jaar heb ik ziekenhuis platgelopen (zware migraine) en hebben ze mij diagnose na diagnose gegeven met de bij behorende pillen. Op mijn 16de was ik er klaar me en heb alle pillen weggedonderd.
Door de jaren heen steeds als ik terecht kwam in ziekenhuis volgestouwd met pillen nooit geen genezing. Van mijn 32 ste tot begin dit jaar ( ruim 20 jaar!!) op prozac gezet want ik zou geen stofje in hersenen aanmaken. Dit jaar heb ik besloten ook van die troep af te gaan en heb ik zonder begeleiding 20 jaar doping weten te stoppen. De gevolgen daarvan ben kk nog aan het uitzitten.
Dus... nu dus de rugpijn van zenuwpijn en weer geen genezing maar verdoven . Been there Done that No Thanks! Sinds ik besloten heb mij niet meer vol te laten proppen met drugs is mij al 5x (!) als oplossing voor mijn pijnen , pillen aangeboden . Deze medische wereld , is mijn conclusie, is er niet om mij beter te maken die is er om mij aan de pillen te houden en ik doe daar niet meer aan mee. Het enige wat die zogenaamde geleerden voor elkaar hebben is dat ik mijn hele leven al in een roes leef.
Tis gewoon een schande.
Genezing is niet waar de prioriteit bleek te liggen. Volstoppen met pillen echter daar zijn de dokteren echter heel erg voor te porren .
Laat ze al dat geld maar eens gebruiken voor gedegen onderzoek ter behoeve van genezing

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:07

Hier ook een rugproblemen minimaal een jaar geleden kreeg ik er last van. Ben toen naar de huisarts geweest die heeft me toen door gestuurd naar reumatoloog en zij zei dat het niks met reuma te maken had maar combinatie van wat ik deed en doe. Eerst foto’s gemaakt daar kwam niks uit, toen moest ik MRI scan maken daar kwam uit dat ik een nekhernia heb waar ik geen last van heb en haakjes in me ruggenwervel laag in me onderrug. Van de week weer huisarts geweest en nu door gestuurd naar de pijnpoli.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:05

Vandaag uitslag gekregen van de zoveelste MRI scan.
Korte schets: Ik ben vorig jaar februari voor de tweede keer geopereerd aan een gigantische hernia. Nooit echt pijnvrij geweest helaas. Moest het de tijd geven van de chirurg, was ook een erg heftige operatie waar ook een stuk wervel weg is gehaald.

Maar bleef pijn houden, heb een pijnblokkade gehad en een TENS apparaat maar werkte allemaal niet. Meerdere keren terug geweest bij chirurg maar die wilde er niets meer aan doen.
Volgens de fysio zat het ook meer 'tussen de oren' en was mijn zenuw geïrriteerd en waren mijn hersenen gewend aan het feit dat ze prikkels kregen en zouden ze dat nu nog steeds krijgen ondanks dat de hernia weg was.

Voor second opinion naar Nijmegen geweest en nieuwe MRI laten maken.. En zoals al verwacht zit er op L4/L5 aan beide zijdes een stuk tussenwervelschijf op de zenuw te duwen. Op niveau L5/S1 ook maar alleen rechts en in veel lichtere mate.

Nu doorverwijzing gekregen naar de chirurg waar ik ga overleggen wat de mogelijkheden zijn.. Een nieuwe operatie zie ik niet zo op te wachten, de vorige keer heb ik er ruim een jaar over gedaan om weer op het niveau van activiteiten te zijn waar ik nu ben. Tweede optie is afwachten.. Derde optie is de tussenwervelschijven weghalen en wervels aan elkaar maken.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? In hoeverre ben je beperkt als er twee tussenwervelschijven weggehaald worden in je dagelijkse bewegingen? Vierde optie is een kunststof tussenwervelschijf maar daar doen ze hier in Nederland moeilijk over.. Dan zou ik moeten kijken naar ziekenhuizen in België of Duitsland.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:29

Captain een kennis heeft jaren geleden ook haar rug vast laten zetten en zij is echt zo goed hersteld! Zij heeft weinig beperkingen en heeft er ook geen spijt van want ze kon niet meer op of neer.
Succes met de beslissing!

Ik had trouwens vanaf donderdag geen cbd druppels meer, vergeten te bestellen, kon echt haast niet meer lopen. Zo’n last van mijn knieeen en rug dat ik bijna de trap niet op kon maar nu twee dagen weer bezig te de druppels en ik voel echt verbetering. Dus voor mij werkt het echt!

Jessix

Berichten: 16480
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:45

Zo ver ik weet halen ze de tussenwervelschijfjes niet weg, maar vervangen deze door titanium blokjes. Om de wervels heen komt een soort stellage van pinnen en schroeven om de boel vast te zetten. Althans dat is de optie die ik heb gekregen. :) Naast de risico's is de revalidatie lang en de uitkomst onzeker.

Google maar even en kijk op youtube. Er is veel over te lezen, ook ervaringsverhalen en vlogs.

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:48

Ik heb een nieuwe arts, morgen afspraak. Krijg hopelijk een doorverwijzing naar de neuroloog en ze gaan kijken naar (weer) andere medicijnen. Vandaag weer de hele dag op bed gelegen van de pijn, kan het soms mentaal ook even niet meer aan icm school werk paard. Ben er erg vermoeid van :z

Elisa2

Berichten: 37540
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:33

Willl65 schreef:
borderjay schreef:
Waar komt het littekenweefsel vandaan? Al eens geopereerd aan een hernia ofzo?
Ik herken het wel...ook spuiten in mijn rug gehad en het “leer er maar mee leven” en revalidatie traject “omgaan met chronische pijn”....maar ik wil gewoon van de ellende in mijn rug af

Van een hernia operatie in 2007. Ik ben nooit voorgelicht wat de gevolgen van dergelijke operatie zouden zijn of waar ik rekening mee moest houden . Ik had een dubbele hernia ( 1 zenuw was door de midden) en moest gewoon geopereerd worden. De ellende die ik daarna heb mogen ervaren is een operatie niet waard geweest.
Ik ga het hele zogenaamde pijnpoli traject niet in. Vanaf mijn 5 de jaar tot mijn 16 de jaar heb ik ziekenhuis platgelopen (zware migraine) en hebben ze mij diagnose na diagnose gegeven met de bij behorende pillen. Op mijn 16de was ik er klaar me en heb alle pillen weggedonderd.
Door de jaren heen steeds als ik terecht kwam in ziekenhuis volgestouwd met pillen nooit geen genezing. Van mijn 32 ste tot begin dit jaar ( ruim 20 jaar!!) op prozac gezet want ik zou geen stofje in hersenen aanmaken. Dit jaar heb ik besloten ook van die troep af te gaan en heb ik zonder begeleiding 20 jaar doping weten te stoppen. De gevolgen daarvan ben kk nog aan het uitzitten.
Dus... nu dus de rugpijn van zenuwpijn en weer geen genezing maar verdoven . Been there Done that No Thanks! Sinds ik besloten heb mij niet meer vol te laten proppen met drugs is mij al 5x (!) als oplossing voor mijn pijnen , pillen aangeboden . Deze medische wereld , is mijn conclusie, is er niet om mij beter te maken die is er om mij aan de pillen te houden en ik doe daar niet meer aan mee. Het enige wat die zogenaamde geleerden voor elkaar hebben is dat ik mijn hele leven al in een roes leef.
Tis gewoon een schande.
Genezing is niet waar de prioriteit bleek te liggen. Volstoppen met pillen echter daar zijn de dokteren echter heel erg voor te porren .
Laat ze al dat geld maar eens gebruiken voor gedegen onderzoek ter behoeve van genezing


Wat knap van je! en met dat laatste daar ben ik het helemaal mee eens.
Ben je weleens bij een goede osteopaat geweest? die zou ook litteken weefsel soepeler moeten kunnen maken.

Elisa2

Berichten: 37540
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:34

smit_ilse schreef:
Hier ook oa rugproblemen. Is begonnen met een lumbaal kanaalstenose en inmiddels is het sinds vorig jaar sept veel slechter geworden door breukjes in mijn tussenwervelschijven. Helaas door mijn ziekte genezen de breuken niet meer en heb ik enorm veel pijn erbij gekregen. Was ik gezond geweest hadden ze mij wel kunnen opereren maar nu durven ze het absoluut niet aan. Nu aan de morfinepleisters, morfinepillen, amithryptiline en de rest van mn andere medicatie. Voor de hoge dosis morfinepleisters kon ik niks meer en ondanks de hoge pijngrens was ik op. Euthanasie stond aardig hoog en akkoord was er mocht er geen andere oplossing meer werken. Nu zit ik op een dosis dat ik iets meer kan, max 100 mtr lopen, max 5 minuten staan en iets langer zitten. Helaas speelt er ziekte mee die mijn lichaam steeds zieker zal maken dus geniet nu van wat ik nog kan.


Heftig, knap dat je er nog zo in staat, heel veel sterkte (en hopelijk toch ook nog wat beterschap)