Mensen met chronische rugproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:16

Meld me ook!
Ben vanuit fysio en huisarts door gestuurd met hernia klachten naar het ziekenhuis...
In het ziekenhuis vinden ze het alleen weer niet bij een hernia passen en klooien ze maar wat aan.
Inmiddels loop ik met een tens omdat ze denken dat er een zenuw beschadigd is door bevalling/zwangerschap.

Vertrouw het alleen zelf voor geen meter..
Ben nu al 3x van de trap gevallen(helaas vorige week met m'n dochter op de arm) omdat m'n voet ineens niks meer deed.
Loop moeilijk
Kom soms niet van bed (ik moet dan iemand bellen om te helpen)
Heb constant vreselijke pijnen(ook al zware pijnstillers)
Heb steeds een slapende/tintelende voet/been.
Ik kan helaas mijn werk ook niet meer doen (verzorgende IG omdat ik mezelf soms amper kan aankleden)
2x in de week fysio ook geen verbetering
Ik hoop op verbetering maar loop er nu sinds afgelopen kerst mee en krijg alleen maar meer vage klachten..

En het ziekenhuis weigerd een scan uit te voeren omdat het niet bij een hernia past, maar ze geven me dus wel een tens...

Ik ben er inmiddels wel zo vreselijk klaar mee, ook mijn fysio vertrouwd het niet maar het ziekenhuis blijft ontkennen dat het een hernia is(knap zonder een scan foto of wat ook maar te oordelen)

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:50

Kun je geen second opinion krijgen???

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:09

Of in Duitsland? Ik heb nog ergens een adres van een privékliniek die wel gewoon vergoed wordt

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:55

Hier ook iemand met rugklachten. Mijn scoliose is minimaal, nauwelijks met het blote oog zichtbaar, maar geeft helaas wel veel last (aangetoond met röntgen, bevestigd door manueel). Ook uitstraling naar mijn linkerschouder (trapezius) en ribben/middenrif, waardoor ik een soort krampgevoel krijg.

Ik heb 2 fysio's gehad, een manueel, een osteopaat, dry needling en een hele rits aan oefeningen. Helaas werkt het allemaal maar kort en komen de klachten steeds opnieuw terug.

Wat werkt voor jullie? Een leven lang oefeningen en fysio? Of een andere soort behandeling?

Alvast bedankt :)

hwn
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:02

@Froukje, wat een belachelijk ziekenhuis is me dat! Dan is het in België toch heel wat beter, die sturen de mensen zelfs iets te snel naar een scan.

Mijn pa had anderhalf jaar geleden trouwens ook plots geen kracht meer in zijn ene hand en been (gelukkig had hij geen pijn), en dat bleek een bloedklontertje te zijn in zijn hals. Hij had nl. zijn bloedverdunners moeten stopzetten omdat ie enkele dagen later een operatie moest ondergaan. Heeft dan eerst daarvoor kleine operatie gehad, pas daarna mocht ie gewoon onder het mes.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:10

Sokje_6 schreef:
Hier ook iemand met rugklachten. Mijn scoliose is minimaal, nauwelijks met het blote oog zichtbaar, maar geeft helaas wel veel last (aangetoond met röntgen, bevestigd door manueel). Ook uitstraling naar mijn linkerschouder (trapezius) en ribben/middenrif, waardoor ik een soort krampgevoel krijg.

Ik heb 2 fysio's gehad, een manueel, een osteopaat, dry needling en een hele rits aan oefeningen. Helaas werkt het allemaal maar kort en komen de klachten steeds opnieuw terug.

Wat werkt voor jullie? Een leven lang oefeningen en fysio? Of een andere soort behandeling?

Alvast bedankt :)


Herkenbaar het krampgevoel vanuit het middenrif...ik heb ook batterijen aan fysio's, orthomanueel, dry needling, osteopaten etc gehad waarbij de klachten allemaal terug kwamen of soms zelfs verergerden en ik heb sinds begin dit jaar eindelijk een ECHT goede osteopaat gevonden en ik merk nu eindelijk vooruitgang. Dus belangrijk is denk ik om bij een echt goede behandelaar te komen.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:11

Bij mij zit t steeds links met uitstraling naar bil.
Heb ook al ischias gehad..

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:27

Elisa2 schreef:
Sokje_6 schreef:
Hier ook iemand met rugklachten. Mijn scoliose is minimaal, nauwelijks met het blote oog zichtbaar, maar geeft helaas wel veel last (aangetoond met röntgen, bevestigd door manueel). Ook uitstraling naar mijn linkerschouder (trapezius) en ribben/middenrif, waardoor ik een soort krampgevoel krijg.

Ik heb 2 fysio's gehad, een manueel, een osteopaat, dry needling en een hele rits aan oefeningen. Helaas werkt het allemaal maar kort en komen de klachten steeds opnieuw terug.

Wat werkt voor jullie? Een leven lang oefeningen en fysio? Of een andere soort behandeling?

Alvast bedankt :)


Herkenbaar het krampgevoel vanuit het middenrif...ik heb ook batterijen aan fysio's, orthomanueel, dry needling, osteopaten etc gehad waarbij de klachten allemaal terug kwamen of soms zelfs verergerden en ik heb sinds begin dit jaar eindelijk een ECHT goede osteopaat gevonden en ik merk nu eindelijk vooruitgang. Dus belangrijk is denk ik om bij een echt goede behandelaar te komen.

Thanks!
De osteopaat die ik had staat ook supergoed bekend, tijdens de behandeling werd het ook echt minder. Maar nu, ruim een half jaar later komt alles weer terug.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:16

Ik heb gisteren de vierde behandeling gehad bij een chiropractor en ik merk een wereld van verschil. Ben er zo blij mee! Ik ben er voorlopig niet klaar en zal ook altijd het onderhoudsbeurten nodig hebben, maar ben nu al zo geholpen. :) Jarenlang Ischias was na de eerste behandeling weg.. Mijn bekken zijn weer recht en ik heb geen hoofdpijn meer. *\o/* Volgende week krijg ik bij haar mijn eerste dry needling behandeling omdat de spieren in mijn rug nog wel steeds heel vast gaan zitten.

Misschien is het voor korte duur, het zou vast wel weer een keer erger worden, maar om nu al even van sommige pijnen en ongemakken af te zijn voelt echt als de hemel. O:)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:51

Jessix schreef:
Ik heb gisteren de vierde behandeling gehad bij een chiropractor en ik merk een wereld van verschil. Ben er zo blij mee! Ik ben er voorlopig niet klaar en zal ook altijd het onderhoudsbeurten nodig hebben, maar ben nu al zo geholpen. :) Jarenlang Ischias was na de eerste behandeling weg.. Mijn bekken zijn weer recht en ik heb geen hoofdpijn meer. *\o/* Volgende week krijg ik bij haar mijn eerste dry needling behandeling omdat de spieren in mijn rug nog wel steeds heel vast gaan zitten.

Misschien is het voor korte duur, het zou vast wel weer een keer erger worden, maar om nu al even van sommige pijnen en ongemakken af te zijn voelt echt als de hemel. O:)


Ah Nice!

En niet bang zijn of negatief denken hoor. De chiropractor heeft bij mij ook wonderen verricht. En mijn klachten kwamen niet terug! *\o/*

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:32

Als ik eerlijk ben, komen alle klachten al jaren terug, maar ik heb er ook echt weinig aan gedaan.

Heb weleens fysio gehad en bij de eerste heftige klachten van mn hernia wat pijnstillers. Maar ik reageerde zo heftig op oa tramadol, dat ik dat niet teveel wilde slikken.
De 2e keer dat de uitstraling zo erg was, ben ik naar het ziekenhuis gestuurd. Destijds moest ik lang wachten op een afspraak en mri,dat iemand me adviseerde naar Kliniek Klein Rosendael te gaan. Daar ben ik binnen een week geopereerd en dat werkte voor toen goed. Ben echt even pijnvrij geweest.

Daarvoor had ik 2 zware buikoperaties gehad, wat je ook altijd merkt in je rug. Slappe buik, is meestal ook een slappe rug.

Eind 2015 had ik weer een buikoperatie en daarna weer heftige rugklachten. Naar de fysio gegaan waar mn zoon kwam en de 3e keer toen gekraakt. Dat ging zo slecht, dat ik nog 1x ben terug gegaan en daarna vaarwel heb gezegd.

Nu helpt fysio me echt goed, maar wel kort tot nu toe. Mn bovenbeen spieren moeten langer worden, maar hij zegt dat dit wel 3 maanden kan duren. Hij maakt mn rug verder goed los en dat merk ik wel echt. Normaal kan ik amper zitten en dat gaat steeds beter.
Helaas verknal ik het als ik lang heb gestaan of erg veel heb gemest. Een paddock van 4 pony's en 3 stallen is normaal te doen, maar als je wat slapper bent, ga je geforceerd bewegen en het is ook erg eenzijdig.

Ik heb met regelmaat ook erge last van mn heupen. De eerste dagen zonder krukken, hing ik erg op links, maar nu gaat het al veel beter.

Tussen mn schouderbladen en mn nek zitten ook muurvast, maar hij werkt stap voor stap. Dinsdag weer, dus ben benieuwd. Kraken durf ik echt niet. Fysio moet ook 10x zeggen dat ik moet ontspannen, dus ik werk wat tegen.
Paardrijden en dan goed op mn ademhaling en zit letten werkt juist wel fijn, maar ik heb brave paarden die fijn werken.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:23

MentjesMusic schreef:
Ah Nice!

En niet bang zijn of negatief denken hoor. De chiropractor heeft bij mij ook wonderen verricht. En mijn klachten kwamen niet terug! *\o/*


Thanks! Ik ben ook echt positief. Wat er morgen gebeurd zie ik dan wel weer, maar nu voel ik me voor het eerst in 10 jaar goed. :D

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:55

Superfijn! Moet echt een opluchting zijn :j

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:02

Ik ben boos, ben vrijdag behandeld en t heeft
Niks gedaan.
Had gebeld met de mededeling dat ik pijn heb en of ik ertussendoor kon.
Kon, alleen het heeft dus niet geholpen...
Eigenlijk denk ik morgen terug te bellen maar heb weinig trek om gelijk weer 56 euro te dokken.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:52

Doen jullie oefeningen?
Ik heb de oefeningen (fysio) er weer bijgepakt maar mijn klachten worden erger ipv beter.

Anoniem

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:55

Ja ik doe wel oefeningen.
Doe ook pilates en normaal helpt dat ook best veel.

Ik moet zo terug naar de Chiro. Hij behandelt ( gratis)opnieuw en schrok nogal dat t niks gedaan had

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:30

Ik doe nu oefeningen, omdat ik bij de fysio loop en het nodig is om mn bovenbenen op te rekken. Laatste week door operatie minder.

Laatst had ik erg veel last van mn lies na wat oefeningen bij de fysio. Hij legde me weer neer en deed wat dingetjes. Dus nu probeer ik ook meteen wat te doen als ik het voel opkomen, want dat helpt toch wel wat.

Ik heb bijv ook vaak een hele stijve nek en soms schiet het erin en is het vreselijk. Nu ga ik meteen heel rustig mn oefeningen doen en wordt het niet zo pijnlijk en beweeg ik snel weer makkelijker.

De spieren zelf blijven nog wel wat hard.

Ik mag morgen weer, dus ben benieuwd, want niet alles kan nu met mn knie.

Zijn jullie niet bang voor kraken? Onze fysio is ook manueel. Door een andere ben ik ooit 1x gekraakt, terwijl ik het al echt eng vond. Dat ging een beetje mis.
OOk hou ik niet zo van fysiek contact, dus ontspannen is voor mij echt een ramp. Ik voel me bij deze fysio voor mijn doen, best goed, maar bij het minste geringste verkramp ik e werk ik tegen. Hij blijf heel geduldig en had het ook meteen gezegd, maar wil zo graag dat het werkt.

Hij heeft nu 2x wat huid losgemaakt, wat ook wat kraak geluid maakte en dan schop ik bijna het licht uit zn ogen, wat ik natuurlijk echt niet wil. Probeer ook echt niet te vloeken.

hwn
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:33

@Superpony, mijn fysio is ook manueel therapeut, en "kraakt" me ook wel. Ben normaal ook wel een stresskip, maar lukt me nog goed om te ontspannen. Feit dat de fysio een knappe kerel is, zal ook wel wat helpen denk ik. :)

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:38

Ik meld me ook, paar jaar terug met een scooter ongeluk een paar ruggenwervels gebroken gehad.
Ik heb goede en slechte dagen, fysio heeft geen enkele nut :+
Dokter blijven erbij dat de breuken goed genezen zijn en vinden niet dat ik nog een keer door de scan moet ( de breuken zijn door middel van een scan geconstateerd, maar er worden als controle röntgen foto's gemaakt)

Op zich heb ik meer goede dagen de laatste tijd, maar als ik een slechte dag heb -O- dan is het om te janken, en daar helpt tramadol dan op dat moment ook niet meer tegen.

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:48

Jemig wat een lading rugpatiënten hier!
Ik heb vrijdag de uitslag van mijn mri gehad, tussemwervelschijf L5-S1 versleten en daarbij een hernia. Instabiele wervels waardoor het steeds "in mijn rug schiet" soms op 100 meter wel 10x
Ik krijg woensdag een intake bij anesthesie op de pijnpoli omdat ze pijnblokkades gaan zetten....heeft iemand hier ervaring mee?

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:07

Ik ben van de week bij de orthopeed geweest die niet veel bijzonders zag op de rontgenfotos. Dus nu door voor een mri scan.
Hopelijk meer duidelijkheid dan...
Heb nu naproxen wat redelijk werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:07

borderjay schreef:
Jemig wat een lading rugpatiënten hier!
Ik heb vrijdag de uitslag van mijn mri gehad, tussemwervelschijf L5-S1 versleten en daarbij een hernia. Instabiele wervels waardoor het steeds "in mijn rug schiet" soms op 100 meter wel 10x
Ik krijg woensdag een intake bij anesthesie op de pijnpoli omdat ze pijnblokkades gaan zetten....heeft iemand hier ervaring mee?


Poeh, klinkt heftig. Geen ervaring mee helaas.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 01:21

Rontgen en mri zeggen niet altijd alles. Op de rontgen van mn knie zagen ze wel een stukje bot los, maar dat was het. Mri een beetje hetzelfde. Kraakbeen zag er mooi uit. Toch voor een kijkoperatie gekozen en tijdens de kijkoperatie was er geen doorgang mogelijk in mn knie en zat het vol littekenweefsel. Dat stukje bot en nog een stuk ontstoken weefsel. Ook bleek het kraakbeen gedeeltelijk mooi te zijn, maar ook op stukken beschadigd en een soort bult. Totaal onverwacht eigenlijk, maar wel helemaal kloppend met mijn klachten. Ik keek mee, dus dat was wel prettig.

Toen ik een hernia had wisten ze al door de uitstraling naar mn kuit en grote teen dat het L4/L5 was.

Nu heeft de fysio een beginnende hernia geconstateerd die eigenlijk nog goed te doen is, zoalg de ruggengraat in behandeling blijft. Het schiet er wel in, maar ik probeer zoveel mogelijk te rekken om erger te voorkomen.

Momenteel loop ik weer krom voorover en kan ik amper opstaan, dus ben voor het eerst blij naar de fysio te mogen.

hwn, mijn fysio is gewoon een fijne vent, maar niet mijn type, iets ouder ook en ik ben getrouwd, dus bekijk het niet echt zo. Maar als hij jong en knap zou zijn, zou ik me denk ik eerder nog meer ongemakkelijk voelen.
Ik sta een uur onder de douche, ben bang dat er nog ergens een haartje zit of dat ik ga zweten, een raar geluid maak etc etc. Ik ontspan door te denken dat hij erger tegenkomt en aan mezelf moet denken.
Omdat ik heel erg aanspan, verteld hij heel rustig wat hij gaat doen. Bij iets dat onverwacht gaat span ik of nog erger, haal ik uit. Juist om alles te onderdrukken, raak ik nog meer gespannen.

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:18

Nare verhalen hier!
Voor iedereen een virtuele knuffel!

Ik heb net het ziekenhuis gebeld...
Heb constant een slapend/tintelend been/voet vertrouw het niet word straks terug gebeld

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: Mensen met chronische rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:01

ten eerste heel erg veel sterkte voor jullie allemaal !

ik heb 2 nekwervels vastgegroeid zitten, en dit zijn degene die juist alle bewegingen en klappen moeten opvangen. omdat ik dat dus niet kan is mijn rug de pineut en heb ik een standaard rugpijn in de hele rug. sommige dagen voel ik niks, en dan ineens kan ik de volgende dag amper bewegen van de rugpijn.
oplossingen bestaan er helaas niet voor, ik moet er maar mee leren leven.
ik weet het trouwens pas sinds een paar jaar, dit nadat ik een mri heb gehad omdat ik een ongeluk had gehad met mijn paard