Doof gevoel in hand/pols

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:05

Dan begin ik nu toch weer heel sterk te twijfelen (aan de kunde van de huisarts). Ik had het haar gevraagd en ze adviseerde een paar uur geen zwaar werk te doen, daarna zou het wel weer kunnen...

Heb natuurlijk wat lopen googlen en lees veel verschillende verhalen. Op zich hoef ik niet te werken morgen, maar ik kan echt heul slecht stil zitten...

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:03

Nou ja, ik heb toen een week vrij genomen.
Gewoon wel bewegen, maar geen werk, niet bovenhands werken, niet zwaar tillen.. zulke dingen.
Ik kreeg toen ook deze fiolder mee
https://www.martiniziekenhuis.nl/behand ... -schouder/

Maar dat was in de schouder, al gok ik dat voor een polsgewricht hetzelfde geld

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:29

Ik had die avond beter niet kunnen werken maar een week in de ziektewet vind ik echt onzin sorry.
ik probeer de wateremmers even niet boven m'n macht te tillen maar doe verder "gewoon" m'n ding.

Ben al meerdere keren door de huisart behandeld en dit is dikke prima.
Probeer je ook niet te bang te laten maken.

Anoniem

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:51

Ik heb ze gehad! Viel me echt 100% mee! Nu een beetje jeuk maar verder geen last van. Zelfs al iets meer gevoel rechts!

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:09

Nou hehe, gelukkig maar.
Komt vast wel weer in orde :j

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:18

Super, hoop dat het alleen maar beter gaat!

Mary122

Berichten: 75
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Hiversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:32


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:11

Helaas een update.

Vrij snel na de injecties had ik weer last, alleen niet zo heftig. Heb het een tijd genegeerd, tot 2 maand geleden het weer ondragelijk werd.

Weer naar huisarts en doorverwijzing gekregen voor ziekenhuis. Vandaag geweest, was al snel duidelijk dat het idd cts is. Over een maand staat een emg gepland. Arts begon gelijk over operatie, dat ik wel nog erg jong ben etc.

Ik zie een operatie echt niet zitten... Plus dat ik nog een maand moet wachten voor de emg, en voordat ik dan daadwerkelijk eens geopereerd word... En de pijn/last word steeds erger.

Eerder in het topic werd laseren genoemd. Hier ben ik erg nieuwsgierig naar. Ik ga morgen even contact opnemen met die kliniek.

Rensjee

Berichten: 399
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:26

Nogmaals zoek een goede handtherapeut zodat je een spalk /brace op maat krijgt met de juiste, passende oefeningen :) in sommige gevallen gaan de klachten hiermee weg, niet geschoten is Altijd mis en dan blijft de optie opereren over.

Succes!

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:49

Ik heb toen ook in je topic gereageerd omdat ik hier ook last van had en dat het waarschijnlijk uit mijn schouder kwam.
Na wat bezoekjes aan de osteopaat was het nog niet beter en ben ik terug gegaan naar de huisarts en bleek het toch cts te zijn.

Ik ben door gestuurd naar de fysio voor een spalk op maat.
Die moest ik 6 weken elke nacht dragen.
100% weg is het nog niet, ik moet de spalk ook iets langer dragen dan 6 weken.
Maar het is wel stukken minder.

Nu loop ik nog steeds bij de fysio en moet ik krachttraining doen voor mijn armen.
Het schijnt dat als je spieren wat meer getraind zijn dat je pols ook minder snel overbelast raakt.

Als ik jouw was zou ik ook echt eerst de fysio en een spalk proberen voor je laat opereren.
Bij mijn huisarts was opereren echt de laatste optie.
Eerst spalk, dan eventueel injectie en daarna pas opereren.
Helpt de spalk niet kun je altijd nog een operatie overwegen.

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:33

ben aan beide handen geopereerd tijdens mijn zwangerschap. arts gaf aan dat als het al over gaat na de zwangerschap dan komt het later vaak terug. was er helmeaal klaar mee.
Operatie is echt een fluitje van een cent hoor zo klaar en vlot herstel, zat bij mij 2 week tussen de operaties.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:37

Nog een maand wachten voor de EMG vind ik echt bizar. Kun je niet in een ander ziekenhuis eerder terecht?
Over de operatie moet je je niet te veel zorgen maken. Nee, het is niet fijn, maar daarna ben je er wel vanaf. Neem eens contact op met een goede fysio/handrevalidatietherapeut. Die kunnen je in ieder geval door de tijd tot de operatie heen helpen...

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:45

Ik heb aan beide handen een operatie gehad ivm cts opgelopen tijdens zwangerschap. Rechts is helaas nog niet helemaal weg maar links is echt goed gelukt. Heb helemaal geen tintelingen en doof gevoel meer. Operatie stelt echt niet veel voor maar je hebt wel een herstelperiode.

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:57

Ik heb ook een injectie gehad ivm cts. Was wat pijnlijk om te zetten, 2 dagen wat dik en gevoelig in mijn pols, maar heel blij met het resultaat! Geen rust gehouden daarna

Lynn_Nikita

Berichten: 25491
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Doof gevoel in hand/pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:13

Ik heb het in mijn zwangerschap gehad en nu na 4 dagen de trap schuren heb ik het weer aan 1 pols
ik hoop echter dat het overbelast is en dat nu met rustig aan doen het over gaat
operatie heeft mijn moeder en buurvrouw gehad en viel bij beide reuze mee en hebben nergens meer last van

Janneke2

Berichten: 22783
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:46

...bedenk: een cts is (ten dele) een peesontsteking.

Bij een paard doen we dan boxrust, afspuiten, gevolgd door staprust op basis van de scan.

De carpale tunnel zelf is een nadeel: ontsteking geeft per definitie zwelling, dus "past het niet door de tunnel" en dat geeft weer irritatie (hetzij aan de pees, hetzij aan de 'tunnelwand') en dan volgt een vicieuze cirkel.

Handtherapie en goede diagnostiek zijn zeer aan te raden!