Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:28

Lielle schreef:
Dat is bij mij ook niet gedaan. ze hebben alleen de uitstulping weggehaald, maar de disk zelf zit er dus nog gewoon. En over de pijn van destijds wil ik niet meer te goed nadenken, wat een drama.


Inderdaad, hel!

Wat enorm fijn, bij mij moest dit dus helemaal weggehaald
worden......

Muronia

Berichten: 19593
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:32

Uch.. ik wil wel proberen uit te leggen hoe ik me op dit moment voel (ik zit er nu nog midden in dus).. Pfff, ik zei al tegen mijn man, ik beval liever nog een keer dan dit.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 19:05

Murosch schreef:
Uch.. ik wil wel proberen uit te leggen hoe ik me op dit moment voel (ik zit er nu nog midden in dus).. Pfff, ik zei al tegen mijn man, ik beval liever nog een keer dan dit.


ik leef met je mee! we zitten samen in hetzelfde schuitje... De pijn is zo vreselijk en niet te omschrijven, heel veel sterkte!!

Opereren moet je alleen doen als het echt niet meer te houden is, maar met zenuwpijn is dit al snel. Mijn 1e Operatie viel me erg mee. de 2e erg tegen, de 3e zal dan een spondylodese operatie zijn. Al twijvel ik hier zelf heel erg over, ik ben bang... maar met 2 hernia's, versleten tussenwervel en nog 2 tussenwervels die slecht zijn zal ik er wel niet onderuit komen..

fijn dat je nu wel weet wat je hebt, en dat hier adequaat naar kan handelen. nogmaal sterkte, ik weet wat je doormaakt en hoeveel onbegrip kan zijn.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 19:12

BloemBloem schreef:
TS :(:)

Wat een ellende he, zeker als ze je niet serieus willen nemen, helll!

Zelf heb ik al meerdere malen een hernia gehad, constant op dezelfde plek ook L4/L5. 2 jaar geleden was het zo erg, en zo heftig dat ik ook niet meer kon plassen en toen moest ik mij wel laten opereren...... Hier heb ik overigens nog steeds spijt van. Iedere dag heb ik pijn in mijn rug, het zit gewoon nog steeds niet goed, maar ze geloven mij ook niet meer ... Zeer frustrerend!

Zelf rij ik nog wel paard, vraag niet hoe, maar ik laat mij dit niet afnemen :D :n


Voor jezelf opkomen! het is niet makkelijk maar blijf bellen en anders direct naar je neuroloog bellen. dit heb ik ook gedaan toen het helemaal mis ging en de huisarts niks kon betekenen. De neuroloog heeft mij toen laten opnemen, omdat ik echt geen kant meer op kon. nu met de medicatie wordt het ietsje beter. maar een geslaagde dosis heb ik nog niet gevonden.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:53

Ook al is het al laat, nog gelfeliciteerd met je. verjaardag TS!

Bij mij is de operatie trouwens alleen via de rug uitgevoerd, geen buikoperatie.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 01:26

hoefnageltje schreef:
Ook al is het al laat, nog gelfeliciteerd met je. verjaardag TS!

Bij mij is de operatie trouwens alleen via de rug uitgevoerd, geen buikoperatie.



op de valreep! dankjewel :-)

LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:18

T's uch ik ken het huisartsenprobleem!
Idd moeilijk doen en soort van ongeloof hebben ...
Heb dat nu precies ook.. of echt soort van luiheid alsof ze geen zin hebben om voor je te kijken wat ze kunnen doen.
Bij mjj deed Mn eigen huisarts echt heel erg moeilijk over se morfine , wat ik begrijp aangezien ik jong ben en t sterk spul is !
Maar als t niet meer gaat gaat t niet !
Dat zag een andere huisarts gelijk en heb ik toch na moeite gekregen
Wat nu echt voor mij zoveel heeft verzacht !
Idd de pijn is onbeschrijfelijk .. als mensen ook vragen hoe het voelt weet ik nooit zo goed hoe ik t moet omschrijven hehe
Helaas gaat t hier enorm achteruit
Had een intake bij mensendieck /ceasar therapie en bij haar gingen allemaal rode alarmbellen rinkelen toen ik alles had verteld :wow:
We zagen ook dat als ik te lang zit of sta mijn benen gewoon grauw worden .. dus enorm worden afgekneld binne 5 'min !
Dit was al tijdje zo maar geen aandacht aan besteed ivm dat t allemaal teveel werd.
+ eerste x dat ik gister nacht uitval had in Mn linkerarm , meestal heb ik t alleen in Mn benen dus dit was voor mij compleet nieuw.
Voelde beetje als zon grijparm weet je wel die altijd op de kermis staan :')
As woe weer gesprek met chirurg neuro in Rotterdam dit x met Mn moeder erbij
Good cop bad cop (zo schrijf je agent toch _O- ?)
Spelen aangezien ze bij mij makkelijk doen omdat ik een guppie ben gok ik.

Ik wist niet dat er best veel bokkers zijn met een hernia joh?
Wat een ellende voor jou ts :(:)
En ook voor iedereen hier die er mee loopt kan me helaas te goed inleven :(
Merk dat er dus meerdere last van hebben dat t zon touwtrek situatie is of idd veel moeite of niet gehoord worden ...
Als ik kon toveren dan had ik t graag we getoverd zodat we gewoon lekker onze sport en hobby pijnvrij kunnen van genieten :*
Heb er zelf stiekum van de week weer opgezeten maar wil er snel weer helemaal van kunnen genieten goh wat mis ik de buitenritjes ! :(

LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:21

Sorry voor de spelfouten zit op Mn mobiel :o

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 10:20

@spindleberry, ik herken je verhaal. Ik ben 26, maar heb ook nog mijn moeder nodig om artsen te overtuigen. Inmiddels ben ik bij deze huisarts weg en wordt mijn dossier overgedragen. Neuroloog gebelt en daar kon de medicatie gewoon voorgeschreven worden. Geen enkel probleem.

Ik zit nu in afwachting van mijn afspraak volgende week. Ik ben er echt klaar mee, klaar met dit falend lijf. Elke ochtend hoop ik weer dat het weg is, maar resulteerd het weer dat ik door mijn man aangekleed moet worden.

Ik wou ook dat ik kon toveren, maar helaas... heb jij ook een hernia spindleberry

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:51

Dus je krijgt de palexia? Fijn!!

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 12:56

Ja, ben benieuwd wat de werking is en ik hier beter op functioneer dan de oxy. Huisarts wou me eerst fentanyl pleisters voorschrijven, heb ze in huis maar daar kan je niet mee doseren.. palexia even afwachten tot deze binnen is

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:34

ilsse schreef:
Ja, ben benieuwd wat de werking is en ik hier beter op functioneer dan de oxy. Huisarts wou me eerst fentanyl pleisters voorschrijven, heb ze in huis maar daar kan je niet mee doseren.. palexia even afwachten tot deze binnen is



je moet met de palexia wel even kijken welke je krijgt. je hebt de gewone en de retard. Verwacht dat de arts met de gewone begint. Als het wel de retard is kan je ook niet echt spelen met de dosering. Die mogen niet gebroken worden tenzij er een deelstreep op zit. Maar volgens mij niet. En vooral van de retard is het beter om een spiegel op te bouwen en niet af en toe in te nemen.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:38

Retard kan gebroken worden!! Die heb ik ook! :j

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:21

Captain schreef:
Retard kan gebroken worden!! Die heb ik ook! :j


Dan mogen ze inderdaad gebroken met deelstreep

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:32

Deze operatie heb ik ook gehad, geen spijt van!Afbeelding Als je vragen hebt even pb

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 00:16

Captain schreef:
Retard kan gebroken worden!! Die heb ik ook! :j


Die heb ik ook inderdaad, heb wel direct 100mg gekregen, vindt ik wel veel eigenlijk. Hoe reageren jullie op de palexia? Qua misselijkheid, duizelingen etc

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 00:17

Sodeletuut schreef:
Deze operatie heb ik ook gehad, geen spijt van![ [url=m/grNNlG.jpg]Afbeelding[/url] ] Als je vragen hebt even pb


Ik zal je morgen even een pb sturen!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:31

Afbeelding

Ik had de foto ook nog van mijn vriend :+

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 10:43

BloemBloem schreef:
[ [url=m/PW2nqY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had de foto ook nog van mijn vriend :+


Oei ziet er niet heel erg fijn uit!!

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:46

Wow... zo iets heb ik helaas nu ook.. hij heeft hem wel heel laag of niet?

Afbeelding
Dit is de mijne.. die grote word ik dinsdag aan geopereerd, daaronder zit ook een kleintje maar daar gaan ze niets aan doen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:48

Bloem2, dat had mijn mri kunnen zijn. Hoe gaat het met je vriend?

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn mijn meeste recente foto's. De palexia doet tot dusver niet veel, maar ik heb er in elk geval geen rare bijwerkingen van zoals wazig zijn. Heel licht beroerd, dat dan wel
Laatst bijgewerkt door ilsse op 26-03-17 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:52

Wat is je dosering? Ik nam eerst 2x daags 50 mg maar deed ook niks, nu 's morgens 100 mg en 's avonds 150 mg, maar als ik 150 mg op heb ben ik echt geestelijk afwezig. :') Tegen de pijn vind ik het ook niet heel goed werken maar ik word er wat onverschillig van en het neemt toch de sterke randjes er van af.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:57

Captain schreef:
Wat is je dosering? Ik nam eerst 2x daags 50 mg maar deed ook niks, nu 's morgens 100 mg en 's avonds 150 mg, maar als ik 150 mg op heb ben ik echt geestelijk afwezig. :') Tegen de pijn vind ik het ook niet heel goed werken maar ik word er wat onverschillig van en het neemt toch de sterke randjes er van af.


De sterke randjes haalt het er wel af inderdaad. Ik heb nu 2x 100mg. Ik denk ook dat er niks is tegen deze pijn, of je moet jezelf al helemaal lam leggen

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:00

Hoe gaat het met je captain? Zie je tegen de operatie op dinsdag of heb je er juist zin in? Ik had er de vorige 2x zin in. Ik heb net zoals jou ook 1 grote hernia en 1 kleinere. Ik moet donderdag op gesprek