Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:07

Shanna schreef:
Neutral is parfumvrij toch? Welke exfoliant is parfumvrij? Ik gebruik als deo inderdaad ook een alcohol en parfumvrije variant (deoleen) omdat ik anders in mn oksels pijnlijke grote puisten krijg.


Die van jetske en Paula's choice geloof ik.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:11

Hannanas schreef:
De salicylzuur exfoliant van jetske ultee doet voor mij heel veel! Ik had nog nooit zuur gebruikt.

Alleen de moisturizer is te arm/kost me te veel/teveel smeren/te duur. Ik doe er nog Shea butter over. Maar... morgen komt de Eucerin ultra sensitive binnen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de gladskin producten, ervaringen hier?

@yvje; is de foam niet agressief?


Ik héb een hele gevoelige huid met couperose en geen last van deze foam.
Ik maak wel eerst even m'n gezicht nat en doe zomaar 1pufje van de foam die ik over m'n gezicht verdeel en direct weer afspoel.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:17

yvje86 schreef:
Hannanas schreef:
De salicylzuur exfoliant van jetske ultee doet voor mij heel veel! Ik had nog nooit zuur gebruikt.

Alleen de moisturizer is te arm/kost me te veel/teveel smeren/te duur. Ik doe er nog Shea butter over. Maar... morgen komt de Eucerin ultra sensitive binnen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de gladskin producten, ervaringen hier?

@yvje; is de foam niet agressief?


Ik héb een hele gevoelige huid met couperose en geen last van deze foam.
Ik maak wel eerst even m'n gezicht nat en doe zomaar 1pufje van de foam die ik over m'n gezicht verdeel en direct weer afspoel.


Thnx!
Heb je dan wel eens een poeder/semi-foundation op?

Ik heb een compact poeder van Chanel (anders ben ik soms net een gespikkelde smartietoet) en twijfel of dan een zeer milde cleaner voldoende is. Ik zie na die van jetske iig geen make up achterblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:18

Ook hier fan van Ultee.
Niet voor pukkeltjes , maar m'n huid doet het er super goed op.

Goedkoper dan de dure merken, maar heeft dan ook geen fancy verpakking. Wel duurder dan Nivea uiteraard.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:18

Mijn huid doet precies dat wat jij nu hebt als ik een te volle creme gebruik. Ik gebruik op dit moment deze en daar gaat het eigenlijk prima mee; geen droge plekjes maar ook geen pukkeltjes:

Afbeelding

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:31

Hannanas schreef:
Hannanas schreef:
De salicylzuur exfoliant van jetske ultee doet voor mij heel veel! Ik had nog nooit zuur gebruikt.

Alleen de moisturizer is te arm/kost me te veel/teveel smeren/te duur. Ik doe er nog Shea butter over. Maar... morgen komt de Eucerin ultra sensitive binnen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de gladskin producten, ervaringen hier?

@yvje; is de foam niet agressief?


Thnx!
Heb je dan wel eens een poeder/semi-foundation op?

Ik heb een compact poeder van Chanel (anders ben ik soms net een gespikkelde smartietoet) en twijfel of dan een zeer milde cleaner voldoende is. Ik zie na die van jetske iig geen make up achterblijven.


Ik gebruik bb-cream en poeder dit af.
Gaat er geweldig goed af ook met deze foam, ben er echt heel blij mee.
Ik gebruik trouwens geen waterproof make-up dus ik weet niet wat dat doet.
Maar mijn gewone make-up gaat er goed vanaf savonds.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:38

Neoderma werkt hier heel goed bij mij. Succes. :)

Mij is altijd wel verteld om absoluut geen bodylotion op gezicht aan te brengen.

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:08

Sinds kort ben ik bekend met producten op basis van pure aloë vera. Dit is een plant waarvan de gel helend en rustgevend werkt.
Voor puistjes, en vooral de littekens daarvan, kan een msm gel goed helpen. Deze heb ik eventueel ook op basis van aloë vera.
Ook kan propolis crème is ook een natuurlijk product wat rustgevend werkt en een helende werking heeft.
Ik hoor er ontzettend veel goede verhalen over. Zelf heb ik vooral last van een schilferige huid en daar werken de producten ook super goed tegen!

De producten zijn allemaal op natuurlijke basis en erg geschikt voor mensen met een gevoelige huid.
Als je er meer over wilt weten mag je me vrijblijvend een berichtje sturen, misschien kan ik je er wat meer over vertellen en eventuele vragen beantwoorden :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:03

Shanna schreef:
Neutral is parfumvrij toch? Welke exfoliant is parfumvrij? Ik gebruik als deo inderdaad ook een alcohol en parfumvrije variant (deoleen) omdat ik anders in mn oksels pijnlijke grote puisten krijg.


Er mag dan geen parfum in Neutral zitten, neutraal zou ik het echter zeker niet noemen.

Heb je al eens de tips van Aleppo geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:14

magda_90 schreef:
Shanna schreef:
Neutral is parfumvrij toch? Welke exfoliant is parfumvrij? Ik gebruik als deo inderdaad ook een alcohol en parfumvrije variant (deoleen) omdat ik anders in mn oksels pijnlijke grote puisten krijg.


Er mag dan geen parfum in Neutral zitten, neutraal zou ik het echter zeker niet noemen.

Heb je al eens de tips van Aleppo geprobeerd?


Ja zeg... Ook wel een teken aan de wand als je huid zo op producten....

Ik zou het lekker simpel houden. Hoe minder je op je huid smeert, hoe minder om allergisch op te reageren. Maar ik heb misschien makkelijk praten. Naast een simpele dagcreme, mascara en lipstick smeer ik tegenwoordig niks meer op mijn huid. Geen dure crèmes met mooie namen, geen foundation, poeder of andere plakzooi en meuk. En ik haal alles eraf met een doodsimpele parfumvrije babyolie. Het duurde even voordat ik de juiste producten vond waar ik echt goed tegen kan. Maar bij mij geen puistjes, pukkels of schilfers meer. Uiteindelijk is dat mooier dan pukkels onder een laag plamuur. ;) Maar goed, ik geef er ook niet zo om, dus voor mij is het makkelijk kiezen.

Ik haal overigens alles in Duitsland. Daar hebben ze veel meer aanbod voor veel minder geld. Daar heb je echt geen dure Jetske voor nodig....

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:02

Dermolin is ook parfumvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:20

samanthaaxx schreef:
Sinds kort ben ik bekend met producten op basis van pure aloë vera. Dit is een plant waarvan de gel helend en rustgevend werkt.
Voor puistjes, en vooral de littekens daarvan, kan een msm gel goed helpen. Deze heb ik eventueel ook op basis van aloë vera.
Ook kan propolis crème is ook een natuurlijk product wat rustgevend werkt en een helende werking heeft.
Ik hoor er ontzettend veel goede verhalen over. Zelf heb ik vooral last van een schilferige huid en daar werken de producten ook super goed tegen!

De producten zijn allemaal op natuurlijke basis en erg geschikt voor mensen met een gevoelige huid.
Als je er meer over wilt weten mag je me vrijblijvend een berichtje sturen, misschien kan ik je er wat meer over vertellen en eventuele vragen beantwoorden :)


Je klinkt alsof je het verkoopt. U overnacht dat He een ervaring deelt

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:29

MariekeB schreef:
samanthaaxx schreef:
Sinds kort ben ik bekend met producten op basis van pure aloë vera. Dit is een plant waarvan de gel helend en rustgevend werkt.
Voor puistjes, en vooral de littekens daarvan, kan een msm gel goed helpen. Deze heb ik eventueel ook op basis van aloë vera.
Ook kan propolis crème is ook een natuurlijk product wat rustgevend werkt en een helende werking heeft.
Ik hoor er ontzettend veel goede verhalen over. Zelf heb ik vooral last van een schilferige huid en daar werken de producten ook super goed tegen!

De producten zijn allemaal op natuurlijke basis en erg geschikt voor mensen met een gevoelige huid.
Als je er meer over wilt weten mag je me vrijblijvend een berichtje sturen, misschien kan ik je er wat meer over vertellen en eventuele vragen beantwoorden :)


Je klinkt alsof je het verkoopt. U overnacht dat He een ervaring deelt


Mijn doel is in dit geval niet om het te verkopen. Ik vind het fijne producten, op natuurlijke basis en ben persoonlijk groot fan van Aloë vera.

Zelf gebruik ik de producten voor m'n overgevoelige en schilferige huid. Bij mij werkt het goed. Verder vertel ik informatie over wat ik weet dat kan helpen bij andere dingen.

Mijn insteek was het benoemen van de Aloë en andere werkzame stoffen.
Ik heb bewust geen merknamen of koopmogelijkheden benoemd, enkel aangeboden om wat meer te vertellen over de werkzame stoffen. Informatief dus in dit geval. Het maakt me niet uit waar ze het koopt.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:08

Ik heb m'n H2O wash en de Eucerin sensitive crème binnen, ben heel erg benieuwd. Er zaten ook Eucerin proefjes bij van douche-olie sensitive en micelair reinigingsmelk. Ga ik ook uitproberen.

Het valt me op dat sinds ik de salicylzuur gebruik de puistjes en schilfers stukken minder zijn en/of zeer snel weer verdwijnen.

Rauwe Shea butter doet ook veel goed trouwens voor mijn gezicht.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:09

Aks reactie op degene boven mij: Aloe Vera reageer ik niet zo goed op. Hoe puurder hoe meer gellerig en dat trekt gigantisch.

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:16

Hannanas schreef:
Aks reactie op degene boven mij: Aloe Vera reageer ik niet zo goed op. Hoe puurder hoe meer gellerig en dat trekt gigantisch.


De pure gel is inderdaad niet erg prettig om als creme te smeren, vind ik ook!
Als de aloë vera verwerkt zit in een creme, bijvoorbeeld zwavel tegen littekens of propolis vind ik het persoonlijk wel heel prettig. Dan trekt het niet verder, gaat niet vellen en werkt best prettig.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Welke creme tegen schilferige huid en tegen puisten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:19

Voor mij heeft de producten van lush geholpen. Ze hebben producten op basis van natuurlijke ingrediënten. Deze vind je in winkels in grote steden en op hun website.