Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:44

Hier is het net de schoonvader die heel de tijd zit te pushen terwijl het voor schoonmams helemaal niet dringend is :D
Mijn vriend is de oudste van 2. Hij zou een kindje wel leuk vinden, maar het is absoluut geen behoefte. Hij begrijpt mijn standpunt waarom ik er nu geen wil (en waarschijnlijk nooit zal willen) en vind het best wel gezellig met ons 2. Mede ook door zijn job is hij erg vaak van huis en dat speelt ook een rol.

Zijn broer en zijn vriendin daarintegen zijn 7 jaar jonger dan ons. Zij hebben net een huis gekocht (wij wonen nu 3 jaar samen in het koophuis van mijn partner) en zij willen wel met zekerheid kinderen. Dus mijn schoonouders worden sowieso wel grootouders in de toekomst.

Voor mijn moeder hoeft het niet. Of ze het leuk zou vinden... geen idee eigenlijk. Zowel van mijn eigen moeder als schoonmoeder weet ik dat ze geen van beide zin hebben in vaste babysit spelen. Misschien 1 dag/week en dan af en toe spontaan, maar zeker niet constant. Wat ik ten volle begrijp. Mijn moeder en schoonvader zijn beide net op vervroegd pensioen. Mijn schoonmoeder en stiefvader werken beide nog voltijds. Mijn schoonbroer gaat begin mei samenwonen met zijn vriendin. In mijn ogen logisch dat die mensen ook nog even flink van hun leven willen genieten nu het nog kan, en ze in goede gezondheid zijn!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:45

Ja regelmatig Cheyenne.
En vervolgens wonen de eigen kinderen aan de andere kant van het land of zelfs buitenland.
Wat gaan die dan nog zorgen?

En in veel families komen de kinderen door ruzie helemaal niet thuis. Daar zat je dan met eerst een hoop ruzie en nog niemand die er voor je is.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 03-04-17 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:45

Oh Cayenne, dat is toch wel zo'n nonsens...
Mijn moeder werkt in een bejaardentehuis en daar zitten genoeg mensen met kinderen die ook nooit bezocht worden, dus daarvoor hoef je het echt niet te doen.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:46

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar krijgen jullie ook weleens te horen dat je 'later wanneer je oud bent' helemaal alleen eindigt omdat je dan geen kinderen hebt die je komen bezoeken in het bejaardentehuis? :')
Alsof dat een valide reden moet zijn om kinderen te nemen :7


Oja, inderdaad. En dat de kinderen van alle andere mensen dan voor jou moeten zorgen en werken _/-\o_ -O- ...

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:46

watchthesky schreef:
Hè wat rot Sorro.
Ik begrijp heel goed dat je niet (altijd) zoveel zin hebt om een kind de fles te geven, zeker niet op een verjaardag in je goede goed.
Helaas lijken veel mensen te denken dat als ze het kleine wurm maar vaak genoeg onder neus schuiven, je er vanzelf wel gevoelens voor ontwikkelt. Misschien werkt dat bij sommige vrouwen ook, maar ik word er vooral gewoon chagrijnig van.

Oh ja inclusief het kind nog net niet in mijn armen drukken.
ik vind het heel vervelend dat ik dan echt voor het blok word gezet in een afgeladen huiskamer en dan onvriendelijk moet worden om de boodschap over te krijgen.

Ik overweeg sterilisatie maar dan kan je ook niet meer even de pil doorslikken omdat het niet uit komt.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:47

Wij zijn semi/ongewild kinderloos. Ik had ze wel gewild, mijn man heeft nooit de behoefte gehad. Toen we een relatie kregen, was het al snel duidelijk dat kinderen krijgen een uitdaging voor ons zou worden. We hebben het één en ander geprobeerd, maar zijn eigenlijk halverwege afgehaakt.
We hebben nog gekeken naar adoptie, maar schrokken ons rot toen we zagen welke kosten daaraan zaten verbonden. Ik ben nu 40 en het is bij ons volledig naar de achtergrond geraakt.
Mijn moeder vindt het echt jammer, aangezien zij een echte moederkloek is en nooit iets anders uit het leven heeft gewild dan kinderen. Gelukkig heeft mijn broertje 3 mooie dames gekregen, dus daar kan ze haar hart ophalen.

Ik zelf vind het niet erg meer, het verdriet erom heeft ook maar kort geduurd. Nu vind ik het heerlijk om geen kids te hebben, ik heb een fantastische kerel en veel vrijheden.
In mijn directe omgeving zie ik nu ook wat een ellende je kan hebben van het hebben van kinderen. Mijn neef en zijn vrouw hebben 2 kinderen die allebei geen contact meer willen. Mijn beste vriendin heeft een prachtige dochter en zoon echter is de laatste autistisch en pfffff das wel heftig hoor. Wat worden zij geleefd.... Natuurlijk ook legio prachtige voorbeelden van kinderen, maar terugkijkend.... Met wat ik nu weet.... Als ik opnieuw de keuze zou hebben, zou ik het opnieuw aan mij voorbij laten gaan. Dus uiteindelijk toch gewild kindvrij.
Laatst bijgewerkt door MissDD op 03-04-17 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:47

Oh ja. "Mijn kinderen gaan anders wel jouw AOW betalen!"
Ja, en ik betaal nu jouw kinderbijslag, of niet dan?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:47

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar krijgen jullie ook weleens te horen dat je 'later wanneer je oud bent' helemaal alleen eindigt omdat je dan geen kinderen hebt die je komen bezoeken in het bejaardentehuis? :')
Alsof dat een valide reden moet zijn om kinderen te nemen :7

Mijn oudste grootouder is met veel pijn en moeite 74 geworden. Dus statistisch gezien werk ik waarschijnlijk tot aan mijn dood. *\o/*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:47

__PSM__ schreef:
bruintje123 schreef:
PSM wat zeg ik tegengesteld dan?

Nee een kind kan er niets aan doen dat hij niet opgevoed wordt.
Ja dat kind is op dat moment een irriterende factor.
Door het een komt het ander. Dat is toch niet tegenstrijdig?


Je zegt dat een kind niets kan doen aan een nies maar wel aan het drammen :P terwijl je daarvoor zegt dat het er niks aan kan doen maar dat het wel irritant is :)

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar t staat er wat krom, is niet erg maar ik moest hem wel 3x lezen :P

Dan zal ik het inderdaad krom geschreven hebben. :P
Maar ik vind eigenlijk nooit de kinderen de schuldige maar de ouders. Die moeten ze opvoeden. Een kind weet niet beters.
Maar neemt voor mij niet weg als er een kind irritant aan het doen is dat ik daar dan last van heb. En dat dan op dat moment een rotkind vind.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:48

Especial schreef:
Hoe dealen jullie met schoonmoeders en hun oma wensen?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze alle keuzes zal respecteren, máár ze wil toch wel graag oma worden :')

Mijn schoonmoeder heeft al 2 kleinkinderen en van haar eigen dochter, dus dat is beter dan kleinkinderen van je schoondochter :+ , maar mijn eigen moeder ga ik opgeven voor de kleinkindloze oma-centrale. Net zoiets als de moederloze veulen-centrale, er is vast nog wel een kindje wat een oma zoekt :))

Hier ook bewust kinderloos en ik heb ook niet zoveel met kinderen. Met sommige kindjes overigens wel en ik weet niet waar het verschil 'm in zit. De kinderen van de ene vriendin mogen echt nooit komen logeren, terwijl de kinderen van een andere vriendin dat wel zouden mogen als ze dat zouden willen. Of een dagje mee naar de dierentuin ofzo. Overigens zijn alle kinderen wel gewoon welkom op onze feestjes.

Het argument 'het voegt zoveel toe aan je leven' heb ik overigens ook wel eens teruggekaatst naar iemand en dan gezegd 'een paard voegt toch zoveel toe aan je leven' en pas toen hoorde ze hoe stom zoiets eigenlijk klinkt. Probleem opgelost.

Kortom, bewust geen kinderen en wel bewust een ander leven gekozen waar ik heel blij mee ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:48

watchthesky schreef:
Oh Cayenne, dat is toch wel zo'n nonsens...
Mijn moeder werkt in een bejaardentehuis en daar zitten genoeg mensen met kinderen die ook nooit bezocht worden, dus daarvoor hoef je het echt niet te doen.


Dit.
Ik voel me liever eenzaam met de gedachtes dat het komt omdat ik kinderloos ben, dan eenzaam met de gedachtes dat mijn kind geen tijd voor mij wil vrijmaken om langs te komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:49

En aangezien we blijkbaar met een clubje oude mensjes zonder kinderen zijn, kunnen we mooi bij elkaar in een bejaardentehuis gaan zitten *\o/*

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:49

Mijn antwoord op die stelling is ook standaard dat het me vervelender lijkt om alleen oud te worden terwijl je ergens kinderen hebt die niet naar je omkijken dan gewoon alleen oud te worden. Al zie ik dat heel stokoude sowieso eigenlijk niet zitten. >;)

PMarena, natuurlijk ligt het ook aan de bui. Da's bij volwassenen ook zo toch? ;)

Mijn schoonouders begrijpen sowieso al niet zoveel van ons leven, dus die hebben het opgegeven, denk ik. En mijn eigen ouders hebben kleinkinderen zat. :+ Maar mijn moeder vindt het onze eigen keus en hoewel zij zegt blij te zijn met ons alle zeven, snapt ze ook dat wij niet hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:50

Cayenne schreef:
En aangezien we blijkbaar met een clubje oude mensjes zonder kinderen zijn, kunnen we mooi bij elkaar in een bejaardentehuis gaan zitten *\o/*


Precies! Pakken we het eerste vliegtuig naar zon zee en strand. Gewoon omdat het kan :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:50

Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een ouderenverzorgster die juist merkte dat de ouderen zonder kinderen het drukste sociale leven hadden: constant uitjes naar clubje hier, workshop daar, dansles, bijkletsen bij de kapper, wandelen, weet ik het wat. En die ouderen maar wachten op hun kinderen :o
De mensen zonder kinderen 'weten al' hoe je jezelf moet vermaken zonder kinderen, lijkt het. Ouders die hun hele leven aan hun kinderen hebben gegeven hebben geen idee wat ze nog meer kunnen doen met hun leven.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-04-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:50

De BeniBokt bastards. 8-)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:50

Especial schreef:
Cayenne schreef:
En aangezien we blijkbaar met een clubje oude mensjes zonder kinderen zijn, kunnen we mooi bij elkaar in een bejaardentehuis gaan zitten *\o/*


Precies! Pakken we het eerste vliegtuig naar zon zee en strand. Gewoon omdat het kan :D

Ik zie nu van die Benidorm Bastards-taferelen voor me. :')

Edit: haha MarlindeRooz, geniaal :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:51

HorseTopShop schreef:
Ohhhh, ik was een keer op stal. Had iemand zijn kind bij zich. Meisje valt op haar knie en gaat huilen.
Oke... Ik ga je moeder wel even halen. Kon ik haar toch niet vinden.... Sta ik daar met een huilen kind.
Uiteindelijk kwamen de snottebellen uit haar neus tot over haar lippen heen. Kokhalzend ben ik weggelopen en heb ik een ander erheen gestuurd. :r :r :r :r :r :r

Bewust kinderloos of niet, niet in staat zijn een huilend kind, dat zich niet aanstelt maar zich serieus pijn gedaan heeft, even te troosten vind ik het toppunt van incompetentie. Pathetisch.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:51

Magrathea schreef:
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een ouderenverzorgster die juist merkte dat de ouderen zonder kinderen het drukste sociale leven hadden: constant uitjes naar clubje hier, workshop daar, dansles, bijkletsen bij de kapper, wandelen, weet ik het wat. En die ouderen maar wachten op hun kinderen :o
De mensen zonder kinderen 'weten al' hoe je jezelf moet vermaken zonder kinderen, lijkt het. Ouders die hun hele leven aan hun kinderen hebben gegeven hebben geen idee wat ze nog meer kunnen doen met hun leven.

Wat typisch, mijn moeder zegt precies hetzelfde!
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 03-04-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:51

Magrathea schreef:
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een ouderenverzorgster die juist merkte dat de ouderen zonder kinderen het drukste sociale leven hadden: constant uitjes naar clubje hier, workshop daar, dansles, bijkletsen bij de kapper, wandelen, weet ik het wat. En die ouderen maar wachten op hun kinderen :o
De mensen zonder kinderen 'weten al' hoe je jezelf moet vermaken zonder kinderen, lijkt het. Ouders die hun hele leven aan hun kinderen hebben gegeven hebben geen idee wat ze nog meer kunnen doen met hun leven.


Ja dit bedoelde ik, wist het even niet te omschrijven.

:') :j @Watchtesky & MarlindeRooz

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:53

Zelf werk ik in de zorg ( vooral oudere mensen ), en bij sommige komen de kinderen amper.
Dus die vlieger gaat ook niet op " hoe doe je dat als je straks oud bent en zorg nodig hebt ".

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:54

Als ik oud ben en zorg nodig heb kan ik dat betalen met het geld dat ik niet aan mijn kind heb uitgegeven. :+

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:55

pmarena schreef:
Dat dacht ik vroeger ook altijd dat ongemanierde peuters aan de ouders lag, maar nu weet ik wel beter :D Je kan nog zo je best doen om je kind prettig in de sociale omgeving op te voeden maar als ze in de supermarkt ineens een meltdown krijgen dan ben je gewoon even zwaar de lül :=

En tot je schaamte besef je dan ineens dat je zelf zo'n aso ouder met brulboei-kind lijkt / bent op dat moment, blegh.
Ik moet zeggen dat, hoewel ik absoluut niet tegen het geluid van huilende kinderen kan, ik een tantrum niet per se zie als ongemanierd. Hoe de ouders erop reageren, is wat anders.

Watchthesky: haha, met jou kan ik praten, ik wilde net hetzelfde posten. :))

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:55

Kuggur schreef:
HorseTopShop schreef:
Ohhhh, ik was een keer op stal. Had iemand zijn kind bij zich. Meisje valt op haar knie en gaat huilen.
Oke... Ik ga je moeder wel even halen. Kon ik haar toch niet vinden.... Sta ik daar met een huilen kind.
Uiteindelijk kwamen de snottebellen uit haar neus tot over haar lippen heen. Kokhalzend ben ik weggelopen en heb ik een ander erheen gestuurd. :r :r :r :r :r :r

Bewust kinderloos of niet, niet in staat zijn een huilend kind, dat zich niet aanstelt maar zich serieus pijn gedaan heeft, even te troosten vind ik het toppunt van incompetentie. Pathetisch.


Nou ik zou ook niet weten wat ik moest doen met een jankend snotkind hoor, blegh.

Die van mijzelf die zou ik gewoon oppakken en kroelen (jankt ook niet zo snel gelukkig en heeft zelden of nooit snot *dankuheer* :P ) maar andermans plakkerige brulboei daar voel ik echt die behoefte niet bij en gezien ze toch vaak moeten kroelen om weer relaxed te worden.... :=

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:56

watchthesky schreef:
Als ik oud ben en zorg nodig heb kan ik dat betalen met het geld dat ik niet aan mijn kind heb uitgegeven. :+

Hmmmm
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde.
Maar komen ze te sterven valt er niets te erven.


Dus voor de zorg is ook op :p