Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110803
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:56

Magrathea schreef:
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een ouderenverzorgster die juist merkte dat de ouderen zonder kinderen het drukste sociale leven hadden: constant uitjes naar clubje hier, workshop daar, dansles, bijkletsen bij de kapper, wandelen, weet ik het wat. En die ouderen maar wachten op hun kinderen :o
De mensen zonder kinderen 'weten al' hoe je jezelf moet vermaken zonder kinderen, lijkt het. Ouders die hun hele leven aan hun kinderen hebben gegeven hebben geen idee wat ze nog meer kunnen doen met hun leven.


Mijn buurvrouw heeft drie jonge kinderen (leeftijd van 5 tot 1 jaar) en de oudste 2 gaan nu naar school, maar zitten allebei op een andere school. Weliswaar op loopafstand, maar als ik zie wat een geregel dat is, pfff. In de ochtend begint dat geren al. Kind 1 om acht uur naar school, andere 2 in de wandelwagen. Om 9 uur kind 2 naar school, kind 3 mee in de wandelwagen.
Om half 12 kind 2 ophalen. Om 12 uur kind 1 (kind 3 uiteraard weer mee op sleeptouw).
Om 1 uur kind 1 en 2 terug naar school brengen (kind 3 ook weer in de wandelwagen geparkeerd).
En om 3 uur het hele zooitje weer ophalen.

Op woensdag gaat kind 1 smiddags voetballen, dus dan gaan kind 2 en 3 ook mee aanmoedigen 8-)

Ik zou gek worden van het geregel. Straks als kind 3 ook naar school gaat, kan ik alvast met popcorn voor het raam gaan zitten :P

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:57

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik oud ben, er net zulke lieve/goede verzorgers werken als mijn moeder en een vriendin van haar. Die dagelijkse goede verzorging lijkt me heel fijn, ook al heb je tegen die tijd vast ook humanoïde zorgrobots. Kinderen -uitzonderingen daar gelaten- komen toch niet dagelijks en dat verwacht je ergens toch wel. Denk ik.

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:57

Cayenne schreef:
Mijn buurvrouw heeft drie jonge kinderen (leeftijd van 5 tot 1 jaar) en de oudste 2 gaan nu naar school, maar zitten allebei op een andere school. Weliswaar op loopafstand, maar als ik zie wat een geregel dat is, pfff. In de ochtend begint dat geren al. Kind 1 om acht uur naar school, andere 2 in de wandelwagen. Om 9 uur kind 2 naar school, kind 3 mee in de wandelwagen.
Om half 12 kind 2 ophalen. Om 12 uur kind 1 (kind 3 uiteraard weer mee op sleeptouw).
Om 1 uur kind 1 en 2 terug naar school brengen (kind 3 ook weer in de wandelwagen geparkeerd).
En om 3 uur het hele zooitje weer ophalen.

Op woensdag gaat kind 1 smiddags voetballen, dus dan gaan kind 2 en 3 ook mee aanmoedigen 8-)

Ik zou gek worden van het geregel. Straks als kind 3 ook naar school gaat, kan ik alvast met popcorn voor het raam gaan zitten :P



:))

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:57

:') :') :') vreselijk !!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:58

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar krijgen jullie ook weleens te horen dat je 'later wanneer je oud bent' helemaal alleen eindigt omdat je dan geen kinderen hebt die je komen bezoeken in het bejaardentehuis? :')
Alsof dat een valide reden moet zijn om kinderen te nemen :7


Ja maar dat is toch helemaal achterhaald. Tegen die tijd hebben we allemaal een zorgrobot en komen we niet meer in een bejaarden tehuis.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:59

Bruintje: ik heb ook geen paard :D

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:59

_Summerly_ schreef:
pmarena schreef:
Dat dacht ik vroeger ook altijd dat ongemanierde peuters aan de ouders lag, maar nu weet ik wel beter :D Je kan nog zo je best doen om je kind prettig in de sociale omgeving op te voeden maar als ze in de supermarkt ineens een meltdown krijgen dan ben je gewoon even zwaar de lül :=

En tot je schaamte besef je dan ineens dat je zelf zo'n aso ouder met brulboei-kind lijkt / bent op dat moment, blegh.
Ik moet zeggen dat, hoewel ik absoluut niet tegen het geluid van huilende kinderen kan, ik een tantrum niet per se zie als ongemanierd. Hoe de ouders erop reageren, is wat anders.




Nou hier een paar weken geleden voor de eerste keer dat Jodocus Kwak ineens zichzelf op de grond wierp in de supermarkt, want na het tappen van een sinaasappelsapje toen hij zoals altijd de dop er op mocht doen, wilde die een slokje nemen... maarja dan probeer je met je goede intenties je kind op te voeden dat we het sap eerst moeten betalen voordat hij het mag drinken.... :P

Dan word je toch ook mopperig aangekeken hoor als uk na een slechte nacht moe en met een kort lontje zichzelf jammerend op de grond werpt (want mamma doet hem vre-se-lijk onrecht aan :P ) want een ieder denkt er weer het zijne van en zelf vraag je je dan eigenlijk ook af waarom je niet gewoon en slokje gegeven hebt om de rust te bewaren want wie heeft er nou eigenlijk last van :o

Maarja ik vond het zelf altijd zo aso als kinderen al vanuit het schap op dingen zaten te kluiven die nog niet eens betaald waren.... maar dit en meer van dat soort ergernissen snap je ineens een heel stuk beter als je zelf zo'n dreumes hebt :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:04

Dat zag ik een tijd terug ook gebeuren in de supermarkt, maar dan met een doos aardbeien. Moeders meldde Djilano even vriendelijk dat hij kon opstaan en normaal doen en dat mama anders de aarbeien wel alleen zou opeten. Hielp niet, dus ze zei "Oke we gaan naar huis, doei!" Geloof dat ze 5m ver was voor Djilano (of weet ik veel wat voor hippe naam hij had) keurig netjes meeliep naast de winkelwagen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110803
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:13

Djilano, de naam alleen al :')

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:15

Wij zijn snikkend met dreumes over mijn schouder (want lopen lukte even niet :P ) naar de kassa gegaan en daar hielp de pinpas-routine hem weer uit zijn bui :P

Maarja als je hem een slokje geeft dan zijn er mensen die dat vreselijk afkeuren. Als je hem drammend laat liggen en zegt dat je weggaat dan zijn er weer mensen die afkeuren. Toen mijn moder dat een jaar of 35 geleden bij mijn zus deed die geen snoepjes ofzo mocht hebben was er zelfs een mevrouw die dat jankende & drammende kind van de grond op raapte en achter mijn moeder aan kwam brengen dat ze "dat arme kind" zo liet huilen :roll:

Sleep je hem mee dan is het ook weer niet goed...enz. Het is toch altijd wat :P

Tien minuten daarvoor bij de winkel ernaast had hij iedereen betoverd zo lief en gezellig als hij was, en dan krijg je daarna dàt :+
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-04-17 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:15

Rongyos schreef:
Schoonmoeder heeft er al 5, dus geen enkele reden om meer te zeuren. Maar toch af en toe een zeur opmerking. Mijn ouders hebben er nooit naar gevraagd/gezeurd of wat dan ook dat er geen kleinkinderen komen.

Inmiddels al 24 samen met mijn partner en allebei heel bewust gekozen voor 'geen kinderen'.
Vanaf mijn 12e ofzo riep ik al never nooit niet, rond mijn 30e een heel discussie met huisarts over steriliseren ('wacht nog maar even, ze gaan echt wel rammelen die eierstokken'.... uh nee, andere huisarts gezocht...).

Ben niet helemaal anti-kind, maar tegen baby's kan ik echt niet.
Ik heb een 'leenkind' van 13 met wie ik altijd samen paardrij, geweldige dame, neem haar ook wel eens mee naar schouwburg enzo. Perfect! Heel gezellig.
Laatst even een paar uurtjes op een 4-jarige gepast tijdens een concert (vader is gitarist), ging ook prima. Schattig ventje.
Maar de 5 koters van mijn schoonfamilie...... neeeee, pffff niet normaal gewoon. En als ik dan eens wat zeg (als ze mijn huiskamer dreigen af te breken) dan krijg ik nog van die blikken ook.

Plus, ik ben redelijk egoistisch; als ik 's ochtends bedenk dat ik 's avonds naar dat ene concert (bv) wil, dan hoef ik nu geen rekening te houden met kind om maar eens wat te noemen. Om diezelfde reden hebben we op het moment ook geen hond, hoe graag ik dat zou willen.



Herkenbaar.....

watchthesky schreef:
Als ik oud ben en zorg nodig heb kan ik dat betalen met het geld dat ik niet aan mijn kind heb uitgegeven. :+


Een paard kost ook geld... :o :D

Sorro schreef:
watchthesky schreef:
Hè wat rot Sorro.
Ik begrijp heel goed dat je niet (altijd) zoveel zin hebt om een kind de fles te geven, zeker niet op een verjaardag in je goede goed.
Helaas lijken veel mensen te denken dat als ze het kleine wurm maar vaak genoeg onder neus schuiven, je er vanzelf wel gevoelens voor ontwikkelt. Misschien werkt dat bij sommige vrouwen ook, maar ik word er vooral gewoon chagrijnig van.

Oh ja inclusief het kind nog net niet in mijn armen drukken.
ik vind het heel vervelend dat ik dan echt voor het blok word gezet in een afgeladen huiskamer en dan onvriendelijk moet worden om de boodschap over te krijgen.


Ik overweeg sterilisatie maar dan kan je ook niet meer even de pil doorslikken omdat het niet uit komt.


Ik heb dat ook een keer gehad en toen ik met tranen in mn ogen verklaarde het echt niet te willen, hield ze op met aandringen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:15

Magrathea schreef:
Dat zag ik een tijd terug ook gebeuren in de supermarkt, maar dan met een doos aardbeien. Moeders meldde Djilano even vriendelijk dat hij kon opstaan en normaal doen en dat mama anders de aarbeien wel alleen zou opeten. Hielp niet, dus ze zei "Oke we gaan naar huis, doei!" Geloof dat ze 5m ver was voor Djilano (of weet ik veel wat voor hippe naam hij had) keurig netjes meeliep naast de winkelwagen :j

_/-\o_

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:18

Ja trouwens, over dat kind bij iedereen in de armen willen duwen. Snap echt niet dat mensen dat willen. Als mensen er zelf om vragen, okee, maar waarom moet iedereen per se dat kind vasthouden. Ik hoef toch ook niet van allerlei vreemden een knuffel als ik op visite ben :o?

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:20

Voor mijn werk ga ik mee naar taxaties van o.a. Huizen. Laatst naar een soort nieuwerwets bejaardenhuis geweest. Ieder woonde lekker in zijn eigen koop appartement, maar er was een g grote zaal waar ze gezellig konden kletsen etc, een terras, een bar, biljart tafel enz. Zag er eigenlijk echt super gezellig uit, lijkt me wel iets om daar te gaan wonen als je oud bent.

Ik heb altijd gedacht dat als ik alleen achterblijft (kans is groter dan dat mijn man ouder wordt dan ik), dat ik lekker in zo'n Amerikaans ouderen verblijf ga wonen, beetje golfen en spelletjes doen in de zon. Prima lijkt me dat.

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:21

Oef, ja, zeker als een kind duidelijk aangeeft het niet te willen en dan toch "krijgt oom/tante/neefje/nichtje/opa/oma/kennis-uit-Oost-Timor geen kusje?" Ik zie ook zo vaak mensen die gewoon kinderen in het wild over hun hoofdje aaien, daar zou ik als ouder ook echt niet van gediend zijn. Het is geen pop. :=

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:21

Het ergste vind ik op verjaardag zitten en een kind wat in de hapjes en nootjes graait en het dan weer terug gooid brrrrrrrr :x %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110803
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:23

Wilawander schreef:
Het ergste vind ik op verjaardag zitten en een kind wat in de hapjes en nootjes graait en het dan weer terug gooid brrrrrrrr :x %)


Eerst handjes in de mond (neus/snottebel), dan graaien en vervolgens terug in het bakje laten vallen :9

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:28

Ik heb het er toen duidelijk met mijn vriend over gehad, dat ik het heel vervelend vond om mij zo kwetsend uit te moeten laten tegenover zijn zus en dat hij zijn moeder heel duidelijk moest maken dat ik hier niet van gediend was en het zeker niet nogmaals moet voorkomen.

Inmiddels houdt ze zich vrij rustig en denk ik dat ze inmiddels zich er een beetje bij neergelegd heeft ( ik ben 13 jaar ouder dan mijn vriend, dat heeft ook niet positief meegeholpen aan haar standpunt tegenover mij).

Toch is het iedere keer dat we langskomen of dat ik ze uitnodig voor eten vragen of we iets te vertellen hebben, geen idee wat ze nu weer in haar hoofd heeft.

Zelf ben ik liever de gekke, leuke tante met paarden en auto's die even snel voor je een level op mario kart unlocked. Snottebellen kan ik nog wel verdragen, vieze luiers en kots niet want dan ga ik zelf ook over mijn nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:30

Sorro schreef:
Ik heb het er toen duidelijk met mijn vriend over gehad, dat ik het heel vervelend vond om mij zo kwetsend uit te moeten laten tegenover zijn zus en dat hij zijn moeder heel duidelijk moest maken dat ik hier niet van gediend was en het zeker niet nogmaals moet voorkomen.

Inmiddels houdt ze zich vrij rustig en denk ik dat ze inmiddels zich er een beetje bij neergelegd heeft ( ik ben 13 jaar ouder dan mijn vriend, dat heeft ook niet positief meegeholpen aan haar standpunt tegenover mij).

Toch is het iedere keer dat we langskomen of dat ik ze uitnodig voor eten vragen of we iets te vertellen hebben, geen idee wat ze nu weer in haar hoofd heeft.

Zelf ben ik liever de gekke, leuke tante met paarden en auto's die even snel voor je een level op mario kart unlocked. Snottebellen kan ik nog wel verdragen, vieze luiers en kots niet want dan ga ik zelf ook over mijn nek.


Dit zeg ik ook steeds tegen mijn vriend :'). Ik ben liever de hippe tante die meegaat als ze een piercing willen ofzo.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:32

Ik heb echt een hekel aan kinderen. Ze zijn zó vies. En dan dat gekrijs. En het feit dat ik in mijn eigen heerlijke egoïstische leven rekening moet gaan houden met iets wat minder zindelijk is dan mijn hond, maakt dat ik er niet aan begin.

Doe mij maar honden, die zijn veel leuker. :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:33

Opvallend is ook dat je gelijk geen mening mag hebben over opvoeding bijv... Want "jij begrijpt dat toch niet"

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:33

_Summerly_ schreef:
Oef, ja, zeker als een kind duidelijk aangeeft het niet te willen en dan toch "krijgt oom/tante/neefje/nichtje/opa/oma/kennis-uit-Oost-Timor geen kusje?" Ik zie ook zo vaak mensen die gewoon kinderen in het wild over hun hoofdje aaien, daar zou ik als ouder ook echt niet van gediend zijn. Het is geen pop. :=


Oja,..... ik ben zowieso niet zo knuffelig met klein grut, dus een hand geven of een high 5 of alle varianten daarop vindt deze 'tante' prima. Dat verplicht zoenen/knuffelen/ aaien, heel erg. Sommige kinderen vinden dat ook gewoon niet fijn (op het enge af).
Het verwaand grut van mijn zwager vindt mij zowieso al raar; ik heb geen bekakte 'R' en blijkbaar kijken mijn blauwe kijkers af en toe ook vreemd (maar mijn huis wordt in ieder geval niet meer vernield en de kat pesten doen ze ook noooooit meer.... als blikken konden doden...)

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:34

Oooh, die slechte invloed ben ik al. Ik heb tatoeages en tot ergernis van één van mijn schoonzussen ben ik er trots op ook. Met Pasen zie ik d'r weer, even denken wat ik aandoe dat ze ze kan zien. Ze is als de dood dat haar dochters zich ook willen laten 'verminken', zoals zij dat noemt.

En nee, je hoeft mijn tattoos echt niet mooi te vinden, maar zo veroordelend als zij is, is echt te erg.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:42

Hier ook geen kinderen en die komen ook niet. Mijn man en ik hebben er niks mee en buiten dat vind ik de aarde wel vol genoeg.

Maar blijkbaar is het vreselijk abnormaal om niet te willen biggen want krijg nog steeds de meest bizarre vragen en verwijten mbt het onderwerp....

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:43

Toch vind ik het wel een mooi antwoord op de vraag waarom je niet zou willen: 'de aarde is al vol genoeg'.