Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:44

Eens dreamy, maar aan de andere kant, waarom zou je antwoord moeten geven? Waarom moet je de vraag krijgen waarom je geen kinderen wil? Ik vraag toch ook niet waarom iemand wel kinderen wil?

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:46

Geniaal topic met mooie uitspraken! (En heel herkenbaar uiteraard)

De enige kindjes die ik echt leuk vind zijn mijn oppas kindjes. Vroeger kwam ik daar de paarden verzorgen, nu kom ik voor de kindjes. Moest wel enorm lachen dat ze vertelde dat ze al schamend met een krijsend kind door de winkel liep. Madame wilde een wortel hebben, maar die moesten ze eerst afrekenen. Dat ze na de kassa de wortel kreeg en meteen stil was leverde vragende blikken op "Ging dit nou echt om een wortel?" Ja :D
Ik vind ze geweldig en kan ook prima tegen een poepluier of een snottebel. Kots gaat me dan wel weer te ver.

Altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil (nu 22). Door mijn vriend ben ik wel eens aan het twijfelen geslagen, hij wilde altijd heel graag kinderen. Wat zich ook soms uitte in ruzie. Dus we hadden afgesproken om het er niet tot nihil over te hebben. Hij had ze liever gisteren dan vandaag. En ik bleef steeds maar zeggen, als we ouder zijn zien we wel hoe we er dan naar kijken. Het komt hoe het komt.

Een hele poos niet over gehad en ineens komt hij er zelf mee "Kel, je hebt denk ik toch gelijk." Ooh :') "Ja de oom en tante van die en die vriend die hebben geen kinderen. En ik kijk mijn ogen uit wat ze allemaal kunnen doen, ze gaan wel 5 a 6x per jaar op vakantie" Bingo *\o/*

En nu is het de hele tijd "Ja maar daar hoeven wij niet aan te denken, want wij blijven lekker kindloos" _O-
Kan het soms nog steeds niet geloven, maar na 3 jaar is hij echt 180 graden helemaal omgedraaid.
Het lucht voor mij wel enorm op, er ligt geen druk meer op, ik hoef er niet over na te denken.En nu ik aan het randje van afstuderen sta kan ik heerlijk paarden shoppen :D

Voor mijn moeder vind ik het soms wel sneu, die wil zo graag oma worden. Mijn broer (32) blijft waarschijnlijk ook bewust kinderloos. Vertel al steeds dat ze wel op mijn paard mag passen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:47

Aarde is ook wel vol zat :j

Heb 7 tantezeggers en zie er 2 regelmatig, ik ben helaas een kindermagneet en kan lezen en schrijven met ze . Mijn geduld is na paar minuten wel op en hun willen spelen en stoeien etc :=

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:49

Cayenne schreef:
Djilano, de naam alleen al :')


:D

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:49

Ir1ne schreef:
Ik heb dat ook een keer gehad en toen ik met tranen in mn ogen verklaarde het echt niet te willen, hield ze op met aandringen.


Ah, echt klöte dat mensen zo ver doorduwen en het niet gewoon accepteren als je zegt dat je niet zo nodig hoeft :(:) Ik vind het ook verschrikkelijk, echt geen enkele behoefte om een babietje vast te houden :n

Maar vaak denken mensen dat je het niet durft / een beetje eng vindt / verlegen bent ofzo en daarom dringen ze aan dat het echt wel mag....denk ik -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:50

Wat ik dan weer niet snap. Hun kleine heiligdom op pootjes mag niks overkomen, maar ze duwen die dan wel lukraak in de armen van jan en alleman...

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:52

Ik word altijd nerveus als er voor me bij de kassa zo'n snottebel in een karretje zit dat me ongegeneerd aan gaat zitten gapen. Ik weet gewoon niet waar ik moet kijken dan.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:54

LadyMadonna schreef:
Eens dreamy, maar aan de andere kant, waarom zou je antwoord moeten geven? Waarom moet je de vraag krijgen waarom je geen kinderen wil? Ik vraag toch ook niet waarom iemand wel kinderen wil?


Dat vraag ik soms wel terug. :P

En soms is een antwoord wel op z'n plek en soms niet. dat ligt per situatie en persoon verschillend, vind ik eigenlijk. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een goed gesprek over hebben, niet iedereen zit meteen vol vooroordelen over dat je egoïstisch bent als je geen kind wilt (kan je ook andersom bekijken natuurlijk) of dat het heurt om te baren, of andere opgedrongen meningen.

Ik merk dat sommige meiden helemaal niet bedenken dat kinderen krijgen een keuze kan zijn. Die vinden het zo natuurlijk en logisch dat ze niet eens nadenken over de andere kant. Dan kun je ook gewoon tot mooie dialogen komen. Het hoeft niet altijd zwart/wit en veroordelend te zijn.

Varekaj, ik had een schoonzus die haar kind zelfs niet bij mijn moeder in de armen durfde te leggen, alleen zij kon ervoor zorgen, dacht ze (ze kon nog geen luier verschonen zonder mijn broer erbij). Best pijnlijk voor oma die haar kleinkind graag beter had leren kennen en die zeven kinderen heeft grootgebracht, dus best weet hoe je een baby vast moet houden.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:59

Ja dat snap ik ook niet... ze zijn dan zeker blij dat ze zelf even hun handen vrij hebben :P

Die van ons heb ik nooit pak-klaar neergelegd of aangeboden, alleen als (lieve!) mensen het zelf vroegen (of overduidelijk uitstraalden dat ze niks liever wilden, die zijn er :P ) en kleine wel in de juiste gemoedstoestand was dan mochten anderen wel even vasthouden.

Is dan voor iedereen leuk :j Voor jezelf om te zien hoe die reageert en dat je zo'n "baby-mens" een groot plezier kan doen, en voor kleine is het ook wel goed om eens met iemand anders contact te hebben. Dat jarenlang alleen maar onder moeders rokken houden vind ik ook niks :o

Ik vind het trouwens wel leuk als (lieve!) mensen zo een aaitje over de bol geven, het is hier niet vaak gebeurd en nooit op een rare manier, meer zo iemand met een hele lieve opa of oma uitstraling die dat automatisch doet. Ukje was ook altijd heel sociaal :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:02

Dreamybol schreef:
Varekaj, ik had een schoonzus die haar kind zelfs niet bij mijn moeder in de armen durfde te leggen, alleen zij kon ervoor zorgen, dacht ze (ze kon nog geen luier verschonen zonder mijn broer erbij). Best pijnlijk voor oma die haar kleinkind graag beter had leren kennen en die zeven kinderen heeft grootgebracht, dus best weet hoe je een baby vast moet houden.

Oh maar dit snap ik wel... ik kan ook zo enorm beschermend en obsessief zijn met dingen. (Zoals mijn vriend) dan heb ik het liefst dat niks of niemand ze aanraakt of er contact mee maakt. :o :=

Kleine note: Dat ik dat gevoel soms krijg betekent niet dat ik zo handel of doe. :')

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:03

pmarena schreef:
Ir1ne schreef:
Ik heb dat ook een keer gehad en toen ik met tranen in mn ogen verklaarde het echt niet te willen, hield ze op met aandringen.


Ah, echt klöte dat mensen zo ver doorduwen en het niet gewoon accepteren als je zegt dat je niet zo nodig hoeft :(:) Ik vind het ook verschrikkelijk, echt geen enkele behoefte om een babietje vast te houden :n

Maar vaak denken mensen dat je het niet durft / een beetje eng vindt / verlegen bent ofzo en daarom dringen ze aan dat het echt wel mag....denk ik -O-


Ik wil ze niet vasthouden, deels omdat ik dat eng vind en deels omdat ik er gewoon geen klap aan vind...

Laatst kwam er ook een collegaatje met haar pasgeboren kindje aan, omdat ze dacht dat men het hier wel leuk zou vinden om haar te zien.
Ik zat alleen en heb haar gewoon rustig gefeliciteerd en gevraagd hoe het met haar ging, maar dat ik haar dochter niet vast wilde houden of erboven koetsjie koetsjie wilde roepen (ok, dat laatste heb ik iets genuanceerder gezegd).
als mijn collega's een foto zien van een pasgeboren baby, zitten ze alleen maar OEH aaaaah agossie ah wat mooooooooooooooi aaaaaah ieeeeh wat lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeef te roepen.
Terwijl ik dan bij mezelf denk dat zo'n kinderhoofd net geplet is door het geboortekanaal.
Ik vind er werkelijk waar helemaal niets schattigs aan :+ misschien als ze wat ontkreukeld zijn en ze er wat meer uitzien als een mens ipv een gremlin :')



Cayenne schreef:
Wilawander schreef:
Het ergste vind ik op verjaardag zitten en een kind wat in de hapjes en nootjes graait en het dan weer terug gooid brrrrrrrr :x %)


Eerst handjes in de mond (neus/snottebel), dan graaien en vervolgens terug in het bakje laten vallen :9


:r

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:04

Dreamy: ik was in het begin ook wat voorzichtig met schoonmoeder hoor :o

Hele lieve vrouw en 3 kinderen grootgebracht en ook veel op jongere nichtje gepast...maar ze is gewoon wat "makkelijker"... nadat ze een keer babietje opgepakt had zonder hoofdje te ondersteunen en dan vervolgens ook steeds die kleine (soms met fles en al :oo ) plat neerleggen terwijl die echt rechterop gehouden moest worden om niet alles uit te spugen...vond ik het ook niet zo leuk meer...

Ik denk dat dat juist het risico is met iemand die er al "zoveel" opgevoed heeft, die is al snel wat minder voorzichtig :P Misschien was zoiets ook bij jullie aan de orde, dat ze het gewoon niet zo'n veilig idee vond? :(:)


Hier hetzelfde met babies hoor, terwijl de Ahhhhhhs niet van de lucht zijn is het eerste dat ik denk: getver. En ben daar echt niet trots op. Dacht dat het wel minder zou worden na zelf moeder te zijn geworden maar het is nog net zo erg :=

Ook als mensen dan na een paar weken / maanden helemaal verdrietig zijn dat hun babietje al niet meer zo klein is, dan denk ik alleen maar: man, wees BLIJ :+

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:06

Hier ook heel bewust geen kinderen. Ik heb echt geen hekel aan ze maar ik wil ze gewoon niet. Inmiddels 37 en nooit spijt gehad.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:09

Hier ook bewust kinderloos. Ik heb van jongs af aan gezegd dat ik nooit kinderen wilde en in het begin dan zeggen mensen natuurlijk nog 'ah dat komt nog wel' en 'wacht maar tot je eens wat ouder bent'.. Tegenwoordig zegt mijn moeder zelfs dat ik maar moet zorgen dat ik nooit kinderen krijg :+ Ik heb er echt niks mee en kan me vreselijk ergeren aan die krijsende hoopjes ongeduld in de supermarkt.. en mijn vriend denkt er gelukkig net zo over.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:10

Ik ben 52 ook heel bewust kinderloos...vind honden en paarden gewoon veel leuker.Na 20 jaar last te hebben gehad van mensen die vonden dat ik maar kinderen moest nemen ,was het even stil...nu weer last van omas die vragen of ik het niet mis om oma te zijn....zucht

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:13

Dreamybol schreef:
Dat vraag ik soms wel terug. :P

En soms is een antwoord wel op z'n plek en soms niet. dat ligt per situatie en persoon verschillend, vind ik eigenlijk. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een goed gesprek over hebben, niet iedereen zit meteen vol vooroordelen over dat je egoïstisch bent als je geen kind wilt (kan je ook andersom bekijken natuurlijk) of dat het heurt om te baren, of andere opgedrongen meningen.

Ik merk dat sommige meiden helemaal niet bedenken dat kinderen krijgen een keuze kan zijn. Die vinden het zo natuurlijk en logisch dat ze niet eens nadenken over de andere kant. Dan kun je ook gewoon tot mooie dialogen komen. Het hoeft niet altijd zwart/wit en veroordelend te zijn.
Als iemand oprecht vraagt waarom ik geen kinderen wil, ga ik inderdaad ook geen flauwe antwoorden geven over sportauto's, maar ga ik gewoon het gesprek aan. :j Je merkt dan inderdaad dat een heleboel mensen nooit hebben bedacht dat het ook anders kan dan 'relatie met partner van ander geslacht-koophuis-twee kinderen'. :))

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:18

Hier ook bewust geen kinderen
Moet er niet aan denken :n
En niet omdat ik kinderen per definitie stom vind
Vriendin van me heeft een zoontje van een maand of tien en das een heerlijk ventje
Huilen, ik troost wel
Snotneus , ik veeg wel
Luier? No problem

Dan vrienden dichtbij die kinderen hebben gekregen, dat zijn nog steeds fijne vriendschappen, gespreksonderwerpen naast de kinderen zijn er ook nog te over
Tis alleen even wat lastiger dingen te ondernemen rondom de slaapjes en voedingen
Maar niets onoverkomelijks

Maar ik wil gewoon de verantwoordelijkheid voor een ander mens niet dragen :n
Ik vind de verantwoordelijkheid voor mezelf, twee honden en een paard al meer dan genoeg
En dan nog eens, hb+ adhd x adhd?
Thanks but no Thanks :=
Dat komt stuiterend de baarmoeder uit gevlogen



Ik ben trouwens wel heel selectief in welke kinderen ik wel en niet leuk vind :+

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:19

Het rare is dat ik niet in mijn hoofd zou halen om te vragen waarom mensen dus wel kinderen willen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:20

Ik ook niet... althans... zolang ze mij niet vragen waarom niet
Als Ze mij dergelijke vragen gaan stellen wil ik ook best wat vragen terug stellen. O:)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:24

watchthesky schreef:
Bruintje: ik heb ook geen paard :D

Jij wordt echt super rijk dan :+

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:25

geerke schreef:
Het rare is dat ik niet in mijn hoofd zou halen om te vragen waarom mensen dus wel kinderen willen


Zelfs met mijn dikke buik moet ik het nog uitleggen hoor. Aan mijn kind-hatende collega's vooral. En ach, ik stoor me er niet aan en leg voor de 100e keer uit dat het een volledig gevoelsmatige keus is waar niks logisch aan is := Maar zo zou ik het weer niet in mijn hoofd halen om te vragen naar eventuele kinderwensen of het waarom erachter. Als mensen dat willen vertellen dan doen ze dat wel uit zichzelf.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:34

Meld me! 42 en heeeeel bewust kinderloos. Riep het al sinds ik kon praten dat ik ze niet wilde :-)

Heb er echt niets mee. Oh overigens WEL vanaf de puberleeftijd dam zijn ze van harte welkom :-)
Kleine kinderen met vieze neuzen, billen en handjes; brrrrrrrr.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 16:36

Inmiddels is er hier bij de achterburen een ware invasie uitgebroken van gillende en krijsende kinders :oo :oo :oo

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:39

lieveli schreef:
geerke schreef:
Het rare is dat ik niet in mijn hoofd zou halen om te vragen waarom mensen dus wel kinderen willen


Zelfs met mijn dikke buik moet ik het nog uitleggen hoor. Aan mijn kind-hatende collega's vooral. En ach, ik stoor me er niet aan en leg voor de 100e keer uit dat het een volledig gevoelsmatige keus is waar niks logisch aan is := Maar zo zou ik het weer niet in mijn hoofd halen om te vragen naar eventuele kinderwensen of het waarom erachter. Als mensen dat willen vertellen dan doen ze dat wel uit zichzelf.

Echt waar ja? Dat vind ik ronduit onbeschoft. :=
Gelukkig trek je het je niet aan! Ik zou me denk ik best een beetje aangevallen voelen...

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:44

ik meld mij even aan. Ga zo ff teruglezen.

ik ben nu 33. Gelukkig heb ik een vriendengroep waar nu 1 vriendin 2 kindjes heeft en de rest ook nog geen kinderen dus dat scheelt.