Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:24

Dat risico heb je met elke pil hoor.
Ik moet wel zeggen dat mijn bloed iets vlotter stroomt sedert ik daphne 35 pak ipv diane35. Terwijl de eerste de witte vorm is van de 2e. Mijn bloeddruk is nu hoger maar goed, ik kom van 9/5 naar 13/7 :)) Dus niks onrustwekkends. Hartslag etc blijft hetzelfde.

Veel ouders die ergens heen gaan waar geen kinderen zijn zorgen vaak toch zelf voor speelgoed? Dat is toch de gewoonte hier, zelf wat van huis meenemen.

Jildau

Berichten: 9427
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:27

MariekeTV schreef:
Zijn er meer mensen die de Yasmin gebruiken en daar minder last van hebben?
Laatste keer dat ik het aangaf wouden ze me die liever niet geven ivm hoger risico op trombose?


Ik ben heel tevreden met Yasmin. Had hiervoor Zoely wat ook goed beviel en deze is van lichaamseigen hormonen gemaakt of iets dergelijks wat voor minder bijwerkingen zorgt. Helaas heb ik van mijzelf altijd erg last van acné en daardoor voor Yasmin gekozen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:50

laetitia schreef:
Help me, vier morgen mijn verjaardag en er komen 5 kinderen mee.

Lees hier horrorverhalen
https://www.ouders.nl/forum/5-basisscho ... ie-feestje

Hoe houd ik ze bezig (van 6 tot 10 jaar).

Heb natuurlijk geen speelgoed in huis en tuin. Wil ze het liefste buiten hebben spelen.

één keer en nooit meer. Die hun jongen zouden niet meer welkom zijn of de hele avond tussen moeder en vader in.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:04

Ik lees nu pas de horrorverhalen. Ik zou foto's maken van de schade en zooi, doorsturen naar de ouders met het vriendelijke doch dringende verzoek om hu krapuul in de toekomst thuis te laten of manieren te leren.

Komen ze toch mee? Ijzeren hand. Wie zijn gat brandt...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:52

Ze nemen wel eigen speelgoed of tablet mee als het goed is.

Maar ze zijn altijd zo druk, en ze worden steeds ouder en daarmee drukker lijkt het wel :=

Ik heb geen kidsproof huis...(moet de robuuste houten tafels bijv beschermen met plastic zeil).

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:54

@ Margaretha: voetbal laten meenemen is wel goed idee :j

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:13

Vreselijk zeg, je verjaardag moet toch een leuke dag zijn. En dan krijg je zoiets... Volgende keer 's avonds vieren, dan komen die kleine kinderen tenminste niet mee.

MyWishMax

Berichten: 25473
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:15

Bloodymary schreef:
Vreselijk zeg, je verjaardag moet toch een leuke dag zijn. En dan krijg je zoiets... Volgende keer 's avonds vieren, dan komen die kleine kinderen tenminste niet mee.


Hier wel of de ouders komen zelf niet. Eén van de redenen dat wij eigenlijk gestopt zijn met verjaardagen vieren, veel te druk voor mij en helemaal als alle kinderen ook mee komen en ik mijn eigen honden op moet sluiten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:27

Dit doet me denken aan een gesprek hier in het topic, of een ander topic, weet het niet meer :o Maar dat ging over kindvrije bruiloften. Daar werd me toch een partij met modder gegooid :o Dat mensen zeggen "als mijn kinderen niet welkom zijn dan kom ik ook niet". In plaats van de subtiele feedback gewoon te accepteren... Het bruidspaar bedenkt zoiets ook niet voor niets :o

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:29

Het is voor het grootste deel familie, dus neefjes/nichtjes (al dan niet van schoonfamilie). Die kinderen horen bij de familie.
Familie woont ook allemaal op 1 uur tot 1,5 uur rijden, daarom vier ik het overdag. Vind het zelf ook minder leuk hoor zo'n 'zit' verjaardag (vier het bijna nooit, ga liever gratis naar de sauna :D en toen ik nog niet burgelijk samenwoonde gaf ik altijd een feest 's avonds dat vaak in de kroeg eindigde. Maar helaas is die tijd voorbij |( )

Maar ik denk dat ik straks even naar de Action ga en eens kijken wat voor zooi ze daar voor de kinderen hebben zodat ze de hele middag zoet zijn :Y)

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:33

Ik vind het sympathiek van je. Maar ook belachelijk dat je het moet doen op deze manier.

MyWishMax

Berichten: 25473
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:35

Dat is ook mijn mening, apart dat je het moet doen, maar van jou kant vind ik het wel erg sympathiek.

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:37

Zo heb ik op een gegeven moment ook besloten mijn verjaardag uitgesmeerd over de dag te vieren. Iedereen is welkom, maar met kinderen alleen overdag.
Zodat ik s'avonds mijn huis gezellig kan maken en alles vol kan zetten met van alles zonder rekening te moeten houden met mogelijke ongelukken met kinderen. :)

Qimm

Berichten: 15191
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:37

Ik heb allerhande entertainment voor kinderen in huis, maar het is de kast nog nooit uit geweest. Daar spul zit allemaal op tablets en handheld spelcomputers. 1x is er een kleurboek gebruikt.
Zou niet te veel kopen

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:24

Ze kunnen zelf toch gewoon wat meenemen. En als ze te druk worden naar je zin, gewoon naar buiten sturen! Gaan ze daar maar rondjes rennen..

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:28

MariekeTV schreef:
Zijn er meer mensen die de Yasmin gebruiken en daar minder last van hebben?
Laatste keer dat ik het aangaf wouden ze me die liever niet geven ivm hoger risico op trombose?


Ik heb de Yasmin een jaar geslikt, was er onwijs tevreden mee :j Geen stemmingswisselingen, mooi huidje en voelde me er prima mee :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:30

Ik moet natuurlijk niets, maar heb liever dat ze zich vermaken zodat iedereen blij is en ik wil ook niet overkomen als die verzuurde tante zonder kinderen :=

En misschien maak ik mij wel weer te druk om niets en valt het heel erg mee. Komen er nu 4 i.p.v. 5 en die 5e was juist het drukste dus dat scheelt :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:46

Hier is mijn vriendin weer weg met de kinderen.
Die neemt zelf wat te spelen mee.

Altijd leuk als ze komen. Maar ook blij als ze gaan. Wat een drukte.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:23

MariekeTV schreef:
Zijn er meer mensen die de Yasmin gebruiken en daar minder last van hebben?
Laatste keer dat ik het aangaf wouden ze me die liever niet geven ivm hoger risico op trombose?


Ik gebruik de Yasmin, kan geen andere verdragen.
Laatst had de apotheek Rosan meegegeven, dacht dat ik dood ging :=

Qimm

Berichten: 15191
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:38

Alle hormonale conceptie geeft verhoogde kans op trombose (en nog een paar meer vervelende zaken)

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:40

Maar wel minder kans op bijvoorbeeld eierstokkanker. En overgangsklachten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:43

Hey, er is een centraal topic over anticonceptie :)

c_alsemgeest

Berichten: 20707
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:11

Afbeelding

Deze leverde me weer veel tags op...

Qimm

Berichten: 15191
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:15

Haha :')

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:16

Op verjaardagen van kleine ik (lees 15/20 jaar geleden) gingen we met zn allen het bos in om lekker te ravotten en toen kwam iedereen aan het einde van de dag tot zijn oren in de modder en moe thuis. Mijn ouders hebben nooit echt last gehad van dit soort "praktijken".
Bij mij thuis worden ook wel eens geregeld feestjes gehouden (omdat ik een vrij ruime tuin heb met de dieren etc.) maar daar zitten alle kinderen op hun I-pad of telefoon (6 jaar, nieuwste I-Phone ach typisch) en gaat niemand meer naar buiten.

Ik weet niet wat er gebeurd is de laatste jaren met de kinderen en de elektronische apparaten.

Ik ga nu heel even heel raar klinken misschien maar ik denk dat de elektronica de kinderen zodanig heeft veranderd dat het deels de reden is dat ik geen kinderen wil. Eerder wilde ik niks anders dan moeder worden (toen was ik 20) maar voor mij is dat hele beeld gewoon omgegooid.