Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, wie nog meer? #4

 
Profiel   

zondag 15 minuten gedribbeld en gisteren in ene weer felle pijn in mijn heup. ik denk niet dat dat samenhangt en de pijn is vandaag weer een stuk minder. ga gewoon weer een kwartiertje dribbelen dus vanavond...

het is zeker lekker weer om te lopen daan! zonnetje erbij, weinig wind
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 09:13 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Ik zou het zelf zonde vinden om een marathon te lopen met een slechte voorbereiding. Plus nog de risico's dat je je lijf kapot maakt.
Maar ben wel heel benieuwd of je het gaat redden!


Gaat mij meer om het uitlopen (hoop binnen 4,5uur) dan echt een goede tijd neerzetten. Dan zou ik het ook wel zonder vinden.
De marathon is 15oktober, heb nog wel heel eventjes :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 11:57 



 
Profiel   

De marathon in Amsterdam zeker? Daar doet mijn zusje ook aan mee. Ben benieuwd of je het redt in 4.5 uur!
Tot hoe ver ben je gekomen met trainen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 12:07 



 
Profiel   

Daan_O schreef
Nelleke echt super gedaan! Om sneller te worden is het belangrijk gevarieerd te trainen. Een mooie leidraad is denk 1x per week een rustige lange duurloop, 1x een intervaltraining en 1x een kortere tempoloop. Met de intervaltraining kan je alle kanten op, ook die lekker gevarieerd houden. Let tijdens je tempo’s’ dan op dat je echt wel flink doorloopt tov je normale looptempo en de dribbelpauzes lang genoeg doet en echt rustig (desnoods even wandelen).

Mixje wanneer ga je een marathon lopen? Jammer dat je voorbereiding niet optimaal is.
Voor de halve heb ik een week rustig aan gedaan, bij mij helpt het wel om met lekker uitgeruste benen aan de start te staan.

Elena ik ben zelfstandig begonnen zonder opbouwschema van internet of een app ofzo. Gewoon maar gaan lopen en steeds een stukje verder. Maar mij gaat het lopen vrij makkelijk af dus dat is niet vergelijkbaar denk. In jouw geval zou ik me toch afvragen hoe het komt dat het zo moeizaam gaat. Kan het geen medische oorzaak hebben?

Gisteren heb ik weer eens een langere duurloop gedaan, 15km. Morgen een rustige training en dan zondag een 5km wedstrijdje lopen. Heerlijk weer nu op te lopen!


@Daan, zo doe ik het ook. Heb weliswaar een schema van een loopcoach, maar loopt vaak wat in het honderd als ik in gezelschap ben (bijv. als ik enkele ex-start-to-runners begeleid loop ik vanzelf meestal in een lagere hartslagzone), maar ik probeer toch de 3 soorten lopen aan te houden.

@Elena, loop je niet gewoon te snel? Heb je een gps horloge of fitbit of hartslagmeter of zo? Kan je zo monitoren hoe hard je gaat, en in hoeverre je je te hard inspant. En anders eens je ademhaling onder de loep nemen: 2 passen inademen, 2 passen uitademen hoorde ik al als tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:32 



 
Profiel   

Supervixen schreef
De marathon in Amsterdam zeker? Daar doet mijn zusje ook aan mee. Ben benieuwd of je het redt in 4.5 uur!
Tot hoe ver ben je gekomen met trainen?


Tot 14km, niet omdat ik niet verder kan lopen, maar in m'n eentje lange afstand lopen vind ik wat saai en kost zo veel tijd :o maar heb t ook niet vaak gelopen, 1X na de halve marathon van Utrecht, daarna best wel erg terug gevallen.
Maarja, ik zie het wel, heb er zin in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 00:14 



 
Profiel   

Waarom kon je niet verder lopen dan 14km? Ik zou dat nooit aandurven met maar 14km in de training.
Ik denk dat het echt op wilskracht aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 06:40 



 
Profiel   

Oei Mixje, ben benieuwd of je het redt. Het schema van Sportrusten traint ook maar tot 16 km voor een marathon, maar dan wel op een pittig tempo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:01 



 
Profiel   

Deze morgen een 5 km-wedstrijd gelopen. Mooi weertje, windstil, dus deze keer niet bewust proberen doseren of zo, gewoon vlot gestart en vlotjes blijven lopen. Waar ik vroeger schrik had om meer dan 13 km/u te lopen, speelde ik nu de hele tijd met de grens van 14 km/u, zonder tot het uiterste te gaan. Resultaat: gemiddelde snelheid van 13,6 km/u, en een 5de plaats op 162 vrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 13:22 



 
Profiel   

hwn schreef
Oei Mixje, ben benieuwd of je het redt. Het schema van Sportrusten traint ook maar tot 16 km voor een marathon, maar dan wel op een pittig tempo.


Ben ik ook heel benieuwd naar haha. Ík zou opzich wel nog een paar keer wat meer willen lopen, maar dan moet het wel mooi weer zijn en dat wil ik dan op de hei doen :o
We zullen het zien haha, zolang ik niet met een ambu opgehaald moet worden :P... zal vast goed komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 13:50 



 
Profiel   

hwn schreef
Deze morgen een 5 km-wedstrijd gelopen. Mooi weertje, windstil, dus deze keer niet bewust proberen doseren of zo, gewoon vlot gestart en vlotjes blijven lopen. Waar ik vroeger schrik had om meer dan 13 km/u te lopen, speelde ik nu de hele tijd met de grens van 14 km/u, zonder tot het uiterste te gaan. Resultaat: gemiddelde snelheid van 13,6 km/u, en een 5de plaats op 162 vrouwen.


Wauw goed hoor!

Ik heb de posbankloop 15km gelopen vanmiddag. Had niet echt mijn dag. Veel last van de warmte en mijn lijf voelde erg moe.
Het was eerst 6km bergop,toen 4km min of meer vlak, daarna 2km omlaag, toen de helse 'muur van aalbers' 400m steil omhoog en daarna omlaag richting de finish.
Eindtijd is iets in de 1.32/1.33 geworden.
Ach ja, ik heb het volbracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:51 



 
Profiel   

hwn jij gaat echt als 'n speer! Hartstikke goede pace :j
SV, de posbank lijkt me erg pittig! Reed er vaak met de pony, maar vond het zand altijd erg zwaar, of vallen de hardloop/wandelpaden mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:42 



 
Profiel   

Het was over de verharde weg. Ik ken de route heel goed, woon dichtbij. Heb ook in Velp gewoond en zat toen heel vaak in het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:14 



 
Profiel   

Ah ok dan heb je in ieder geval niet de zware heide paden! Mijn vorige verzorgpony staat op Midden Heuven, echt een prachtig plekje zo aan de rand van het natuurgebied. Hoop binnenkort weer eens een keer langs te gaan en dan meteen een rondje te mee te pikken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:17 



 
Profiel   

Midden heuven ken ik, heerlijke plek lijkt me. Wel duur om te staan toch? Heb wel meegedaan met de veluwezoomtrail 15km, die was wel over alle onverharde en zware paden. Ook veel meer hoogtemeters nog. En toen was het ook nog 30 graden. Vraag me nu nog af hoe ik dat gedaan heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:31 



 
Profiel   

Het is een heerlijke plek als je van alle luxe voorzien wilt zijn. Het was voor mij iets te netjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:53 



 
Profiel   

Mixje90 schreef
We zullen het zien haha, zolang ik niet met een ambu opgehaald moet worden :P... zal vast goed komen


Ik hoop met je mee. Eén van onze clubleden was zwaar verkouden, maar wou toch de halve marathon lopen. Is helaas met de ambulance onder de finishboog geracet, compleet opgebrand. Had hem donderdag nochtans nog aangeraden om zijn afstand te wijzigen naar de 10 km, maar daar wou hij niet van horen. Mannen en hun ego!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:33 



 
Profiel   

hwn schreef
Mixje90 schreef
We zullen het zien haha, zolang ik niet met een ambu opgehaald moet worden :P... zal vast goed komen


Ik hoop met je mee. Eén van onze clubleden was zwaar verkouden, maar wou toch de halve marathon lopen. Is helaas met de ambulance onder de finishboog geracet, compleet opgebrand. Had hem donderdag nochtans nog aangeraden om zijn afstand te wijzigen naar de 10 km, maar daar wou hij niet van horen. Mannen en hun ego!


Oh heftig! Als ik ziek zou zijn zou ik niet iets gaan doen wat m'n lichaam niet makkelijk zou kunnen hebben. Ik denk dat ik prima zou aanvoelen als ik een grens over ga, het is niet dat ik niet gewend ben om te sporten/hard te trainen. Maarja, ben wel een man ja... :P Ben wel vanplan om goed te drinken bij de posten en m'n "tijd" daarvoor te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 23:37 



 
Profiel   

Gisteren heeft mijn zusje die aan het trainen is voor die marathon de marathonafstand gelopen in haar training. Heel rustig aan. Ruim 42km in 5.15. Daarna kwam ze naar mij. Nou is zij behoorlijk goed getraind,maar ze zag eruit zeg.. daarvoor had ze tot 30km gelopen. Dan heb ik wel twijfels of jij het gaat halen mixje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 06:39 



 
Profiel   

Mixje ik ben benieuwd hoe je de marathon gaat volbrengen. Ik zou veel te bang zijn voor blessures met zo weinig voorbereiding. Heb jij in het verleden al eens een marathon gelopen?

Leuk hwn, wij lopen ongeveer zelfde tempo dan. Ik heb gisteren pr gelopen op de 5km; 22.21.

Supervixen knap gedaan hoor! Lijkt me echt zwaar.
Wow dat je zusje de afstand ook al in training loopt! En ze doet toch ook Amsterdam zei je? Zou ik niet gedaan hebben 2 weken voor de wedstrijd.

Ik gisteren dus wedstrijdje gelopen, was leuk :) Eindelijk eens mijn 5km pr verbeterd. Over 2 weken loop ik weer een 5 km wedstrijd, dan wil ik proberen in 22.15 te lopen. Dit parcours was op zich snel met veel rechtuit maar wel 3x een helling op en in de laatste km nog zo’n 300m vals plat die er best even in hakt haha. Maar die wedstrijd over 2 weken was vorig jaar 80 meter langer en stiekem is dat natuurlijk best wat extra tijd. Maar sowieso gewoon leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 09:05 



 
Profiel   

Ze wilde perse een keer nog een lange afstand trainen van tevoren. Kreeg wel een appje dat ze zich vandaag voelde of een vrachtwagen haar had overreden :') .

Ach de week van tevoren doen we nog even een halve marathon :P .

Mooi tempo heb je Daan_o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:12 



 
Profiel   

Daan_O schreef
Mixje ik ben benieuwd hoe je de marathon gaat volbrengen. Ik zou veel te bang zijn voor blessures met zo weinig voorbereiding. Heb jij in het verleden al eens een marathon gelopen?


Nee, 1x een halve :P Verwacht wel dat ik straks een paar weken moet herstellen voor ik weer een beetje ga hardlopen, maar vind het sowieso lastig om hard te lopen zonder uitdaging in de planning.

@supervixen, netjes van je zusje! Totaal het tegenovergestelde van mij dus :p Ik heb 4:30 opgegeven als verwachte tijd, wat wil je zusje doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:19 



 
Profiel   

Nou dat zijn idd 2 totaal verschillende voorbereidingen. Ik geloof dat ik voor de gulden middenweg zou gaan haha.

Welke tijd liep je op de halve mixje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:26 



 
Profiel   

2:05 , heb toen wel onhandig gelopen. De eerste 12km liep ik samen met iemand, die dropte ik op 12km bij een andere bekende die we tegen kwamen en daarna ben ik pas gaan versnellen haha. Wilde eigenlijk onder de 2uur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:54 



 
Profiel   

Ik weet niet wat mijn zusje als doel heeft, maar ik gok dat ze ongeveer 9km per uur gaat lopen, haar kennende. Zij liep de halve in 1.50 ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 17:10 



 
Profiel   

Mixje90, pittig dat je toch een marathon gaat lopen. Hopelijk kun je hem zonder blessures uitlopen met zo weinig voorbereiding. Mag ik vragen waarom toch je keuze voor een hele marathon en niet een halve?

Vonneke, succes met opnieuw beginnen. Vind het begin altijd het moeilijkste. Ik vind hardlopen met Evy een goede app om mee te beginnen. Kost wel iets van 3 euro maar heb je 12 weken plezier van. :)

ElenaMM77, kun je niet beginnen met het schema van Evy? Ik vind dat echt een heel fijn en haalbaar schema. Als hardlopen zo zwaar en naar voor je is ga je waarschijnlijk te snel/te ver/te diep. Gewoon lekker ontspannen lopen op een tempo waarop je nog kunt praten.

Gaitmonster, hardlopen met Evy is Nederlands ;)

Daan, jij gaat zo lekker! Ook weer een mooie tijd op de 5K!

Ik heb inmiddels een schema gevonden waarmee ik de komende tijd verder wil. Schema is voor 10-15k maar ook geschikt om je 10K tijd te verbeteren. Het bevat 3 trainingen per week waarvan 1 korte 'snelle' duurloop, 1 interval en 1 lange langzame duurloop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen