Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:23

Leuk om te lezen allemaal!
Ik ben helaas nog steeds geblesseerd. Heb er zelfs misschien een liesbreuk bij. Nu maar hopen op het beste..

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:53

Ik vind het nog steeds knap dat je de complete run hebt uitgelopen, Greetje!
Solaria_Liz, hier is de motivatie weg als het regent; ik ga me niet voor de lol nat laten regenen.
Klinkt goed, Plien!
Goed nieuws BA, nu niet te hard van stapel lopen he? :D
Pff, balen Unique6!

Hier deze week ook even een dipje. Ondanks dat ik pas eind juli ben begonnen met hardlopen, loop ik nu 25 minuten achter elkaar door. Heb ook Storyrun van Runtastic ontdekt, dan hoor je hele verhalen, echt grappig! Had laatst een waarbij ik werd achtervolgd en dan word je dus verteld dat je door de rode deur moet e.d., heel motiverend! De regen is helaas wat minder motiverend, heb maar 1 keer ipv 3 keer hardgelopen deze week -O-

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:11

Ik heb een berichtje gestuurd naar een fysio die ik ken via mijn werk. Heb de laatste tijd steeds last van mijn linkerheup na het lopen. Hoe verder ik loop, hoe meer het zeer doet.

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:23

Supervixen, osteo kan ook een optie zijn. Vorige week sprak ik iemand die steeds pijn had aan zijn heup bij het hardlopen. Osteo heeft problemen vastgesteld met zijn twaalfvingerige darm, dit probleem aangepakt en... heuppijn over. Wie weet zijn gelijk je darmproblemen ook over.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:13

Osteopaat deed bij mij niks. Mijn si gewricht bleek hartstikke scheef te staan. Na 2x kraken staat t weer recht en ben ik klachten vrij. Ook de heup zoals je weet

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 06:31

Het zit net onder mijn gewricht, als ik daar duw. Ben erg bang dat daar een pees zit :\ . Met hardlopen zelf doet het geen zeer. Ik wacht eerst even het antwoord van deze fysio af. Hoop dat ik haar vandaag op mijn werk zie.

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:06

@Benangelique, had gelijkaardig probleem, in mijn geval bekken dat vaak scheef staat. Heb het nog vaak voor, maar ik ken het gevoel intussen, en krijg het intussen zelf weer op zijn plaats, maar vroeger idd ongeveer maandelijks bij manueel therapeut.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:46

benangelique schreef:
Train je wel afwisselend genoeg? Door je ok tempotrainingen bijvoorbeeld?

Hihi supervixen, ooit hou ik je weer bij!



Ik doe wel tempowisselingen. Maar geen echte loopscholing meer.
Misschien toch weer eens gewoon een uurtje bezig gaan met pasjes en dat soort dingen.
Ik loop nu de 5k subtraining waar ik voor de vakantie heel goed mee van start was gegaan maar ik kan die stukken die ik toen gedaan heb nu niet meer lopen.
Wel was ik de laatste keer net wat sneller dacht ik maar dat was de op 3 na snelste en langzamer nog dan een wat langere afstand die ik had gelopen. Ik ben heel mijn ritme alles kwijt.
Ik had net een beetje wat opgebouwd was gewoon trots op mezelf haha.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:54

benangelique schreef:
Yeah! Ik heb toestemming om weer héél héél voorzichtig te gaan dribbelen. Echt langzaam en 15 minuten per keer.
Vandaag in 15 minuten wel 2 km gelopen. Wauw. Tempo slak

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* wat heerlijk! Het begin is er gewoon weer, top!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:25

Super benangelique!!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:54

nog meer yeah! geen pijn in mijn lijf! oke, wat hele lichte spierpijn, maar dat is het! ik ben zó blij!

supervixen, daar zit inderdaad een pees. een hele grote... kijk of je een fysio kan vinden die shockwave doet!

hwn, bekkenproblemen schijnen heel veel vrouwen te hebben. bij hardlopers manifesteert het zich sneller. bij mij is het spontaan scheef geschoten waarschijnlijk doordat ik pijn in mijn bil had en daardoor toch anders ben gaan lopen.

wax, hoe ziet een training van jou er gemiddeld uit?

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:52

Over hardlopen in de regen: Ik probeer het om de (ergste) buien heen te plannen maar als dit niet lukt ga ik gewoon in de regen. Ik ben veel buiten bij de paarden en op de fiets dus een beetje regen wel gewend :) Als het héél hard gaat warm ik mezelf vaak vast een beetje op door traplopen (ik woon in een flatgebouw met 16 verdiepingen) en doe ik dat ook om weer een beetje af te koelen, dan kan ik in de regen gewoon lekker doorlopen en vind ik het niet zo erg.

Wat fijn benangelique dat je weer wat mag doen! Niks mis mee om weer op slaktempo te beginnen, als je lichaam dan goed blijft kan je daarna ook weer tempo opbouwen :) Super dat je geen pijn hebt iig met lopen! *\o/*

Supervixen, hopelijk niks ergs met je heup!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:03

Ik heb bericht terug van de fysio die ik ken via mijn werk, zij behandelt alleen kinderen. Ze vermoedt wel dat het een probleem met de peesplaat kan zijn. Ze raadt me aan contact op te nemen met een fysio of een manueel therapeut. Ik ga woensdag even bellen naar een fysio hier in de buurt. Dan ben ik vrij, dat is wat makkelijker.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:12

Ik probeer ook om tussen de buien door te gaan. Wanneer het echt de hele dag regent ga ik niet. Laat me niet zeiknat worden om vervolgens ziek te worden.

Bij mij gaat het eindelijk weer de goede kant op. Na n hele tijd vast te hebben gezeten op 5 km kan ik nu 6,2 km hardlopen met een aantal heuveltjes ertussen in!

Wat dragen jullie trouwens voor kleding met dit weer? Vind het heel moeilijk.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:20

Korte broek, hemdje en een jasje of longsleeve die ik halverwege uitdoe :j. Bij duurlopen heb ik trouwens wel compressietubes aan, dus helemaal bloot zijn m'n benen niet.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 06:34

Ik liep zondag 20km met een lange broek en t-shirt, maar dat was eigenlijk te warm. Ik wilde mijn nieuwe broek even uitproberen. Maar bij een graad of 16 draag ik een capri en een t-shirtje of hemdje.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:47

Ik probeer altijd wel mijn training zo te plannen dat ik niet in de regen loop. Bij echt slecht weer verschuif ik het gewoon een dagje. Beetje regen vind ik niet erg maar ik ga niet in stortregen lopen.

Voorlopig loop ik nog lekker in mijn short en hemdje, warm zat voor mij! Onder de 10 graden is voor mij ongeveer de grens voor een 3/4 tight en shirt met korte mouwen.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:01

benangelique schreef:
nog meer yeah! geen pijn in mijn lijf! oke, wat hele lichte spierpijn, maar dat is het! ik ben zó blij!

supervixen, daar zit inderdaad een pees. een hele grote... kijk of je een fysio kan vinden die shockwave doet!

hwn, bekkenproblemen schijnen heel veel vrouwen te hebben. bij hardlopers manifesteert het zich sneller. bij mij is het spontaan scheef geschoten waarschijnlijk doordat ik pijn in mijn bil had en daardoor toch anders ben gaan lopen.

wax, hoe ziet een training van jou er gemiddeld uit?


Voorheen had ik 1 x in de week loopscholing. En 2 keer een duurloopje in de week en zelf nog een trainingsloopje.

Nu een trainingsloopje. Een duurloopje langzaam en een mix duurloopje met tempowisselingen. En soms nog een duurloopje.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:13

Dus iedereen loopt nog in n shirtje en korte broek?
Ik loop al 2 weken in lange legging en heb sinds deze week weer een tshirtje aan met lange mouwen. Nu moet ik wel zeggend at ik altijd savonds loop tussen 8 en 9 en wij hier voornamelijk op plaatsen lopen waar het hard waait. Ben toch bang dat ik te snel afkoel.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:58

je koelt pas af als je stil staat. zolang je in beweging blijft, koel je niet snel af.
ook ik loop gewoon in korte kleding. heb het snel warm en pas onder de 12 graden verruil ik mijn korte broek en hempje voor een capri en shirt met korte mouw. pas onder de 5 graden ga ik naar een lange broek en rond het vriespunt naar lange mouwen.

wax, 2x een duurloop is misschien wat veel. het lijkt erop dat je erg eenzijdig traint

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:37

benangelique schreef:
je koelt pas af als je stil staat. zolang je in beweging blijft, koel je niet snel af.
ook ik loop gewoon in korte kleding. heb het snel warm en pas onder de 12 graden verruil ik mijn korte broek en hempje voor een capri en shirt met korte mouw. pas onder de 5 graden ga ik naar een lange broek en rond het vriespunt naar lange mouwen.

wax, 2x een duurloop is misschien wat veel. het lijkt erop dat je erg eenzijdig traint



Dat is misschien nu wel zo.
Moet ik even bedenken omdat ik de loopscholing pas weer doe als ik in Alphen woon dan ga ik bij de vereniging.

Mischien kan ik vaker een combi doen van wandelen, looptraining, hardlopen. Dat heb ik vanmorgen toevallig gedaan.

Ik loop trouwens net lange tight en lang shirt. Het maakt mij echt niet uit dat iemand anders dat te warm vind, vanmorgen was het 11 graden. Vond dat wel best ;)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:59

Ik loop nu in een capri met hemdje. Als het fris is (vooral 's avonds), trek ik er nog een vestje bij aan, die ik eventueel halverwege uit doe.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:10

Ik krijg het snel koud op m'n bovenlijf, dus met deze temperaturen loop ik met een lange mouwen shirt of een top met jacket. Benen kunnen beter warm blijven en ik houd niet van tights, dus ik loop zo lang mogelijk door in shorts :)

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:09

Vandaag in korte broek en shirtje. Van de week capri met shirtje, toen het nog iets kouder was. Het waait hier namelijk meestal wel stevig en koud.
Halverwege wel een dikke bui op m'n kop vandaag, moest er recht tegenin. Zag er even tegenop maar vind het uiteindelijk altijd wel meevallen. Ik ga alleen echt niet de deur uit als het regent, maar als ik eenmaal onderweg ben is het wel prima. Lekker veel zuurstof in de lucht dan ook.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:44

@de lange afstand lopers, hoelang pakken jullie rust voor een afstand als de marathon? En is dat dan helemaal niet hardlopen, of wel korte (5k ofzo) stukjes?