Hoe zijn jouw nagels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij met je nagels?

Ik doe niks aan mijn nagels
342 (37%)
Ik lak mijn nagels nooit, maar verzorg ze wel (manicure)
72 (7%)
Ik laat mijn manicure (eventueel met normale lak) doen door een styliste
2 (0%)
Ik lak mijn nagels alleen voor een feestje/bij gelegenheid
132 (14%)
Ik lak mijn nagels regelmatig met normale nagellak
122 (13%)
Ik lak mijn nagels altijd met normale nagellak
38 (4%)
Ik lak mijn nagels zelf met gellak
45 (4%)
Ik laat mijn nagels lakken met gellak door een styliste
26 (2%)
Ik voorzie mijn eigen nagels van kunstnagels (gel/acryl)
14 (1%)
Ik laat mijn nagels voorzien van kunstnagels (gel/acryl) door een styliste
73 (8%)
Anders
41 (4%)

Totaal aantal stemmen: 907


DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:47

Hier ook een fanatieke nagelbijter!

Af en toe doe ik een poging om te stoppen... En nee zo'n vies goedje helpt echt niet :P
Maar ik heb meer een terugval dan dat het me lukt!

Zoals felicity, oeh dan zie ik een "haakje" en dan MOET het er af :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:47

Ik kan er alles mee, draag alleen met tuinieren wel handschoenen. Poepzakken gaat ook prima, heb geen paarden meer. Toen ik die nog wel had droeg ik eigenlijk standaard m'n rij handschoenen, ook met poetsen enzo, maar dat ik gekomen nadat ik een keer m'n halve hand open had liggen toen ik een vrij fanatiek jong paard naar buiten moest doen en het, naar zijn zin, niet snel genoeg ging...

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:47

Afbeelding

Met m'n werk als verpleegkundige is dit eigenlijk al te lang.. elke week knippen, verder doe ik er niks aan

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:47

karuna schreef:
Daar gaat toch van alles aan smurrie onder zitten? Die hele lange dan Zie me al poepscheppen of hondenpoep oprapen met een zakje zou gewoon door het plastic heendrukken denk ik.


Ik weet nog dat ik ooit gewone nepnagels op had op vakantie, nodig moest plassen en een ingewikkelde riem droeg... -O-

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:48

Ik ben ook zelf styliste, dus ben altijd voorzien van acrylnagels met een gellakje :D
Laatst bijgewerkt door Paris_ op 25-04-17 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:48

Afbeelding


Natuurlijke nagel met CND Shellac

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:49

Super mooi Harvey! +:)+ Wel knap dat je ze zo sterk hebt gekregen. Die van mij braken altijd af als ze te lang werden. Zo zonde.
Laatst bijgewerkt door Individu op 25-04-17 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:50

Ik ben de enige in de familie die geen nagels bijt, heb onwijs sterke nagels (als in, de nagelknipper heeft soms moeite met knippen) en ze groeien ook nog eens veel te snel :') ik doe er eigenlijk nooit wat mee, met name door de randjes die eronder gaan zitten en alles wat vies wordt etc.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:51

Ik wilde zeggen verschrikkelijk, maar na ern paar foto's in dit topic gezien te hebben valt het wel mee :))

Ik probeer ze goed te verzorgen, maar schiet er vaak bij in waardoor er altijd wel een aantal gebroken zijn. Als de lengte redelijk is lak ik ze wel eens, maar ik heb altijd de volgende dag al gaten in m'n lak zitten dus dat is minder.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:52

Phoya schreef:
Super mooi Harvey! +:)+ Wel knap dat je ze zo sterk hebt gekregen. Die van mij braken altijd af als ze te lang werden. Zo zonde.



Dankjewel! CND helpt heel goed vind ik!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:54

Prachtige vorm en kleur harvey!

Cubone

Berichten: 6235
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:56

Ik vind nagellak heel mooi en leuk :) Maar ik heb "misvormde duimen" waar ik liever geen aandacht naartoe trek. Zoals dit dus. Ik zou graag m'n nagels willen oppeppen, maar om te voorkomen dat die duimen er uit springen zijn ze dus gewoon a-la naturel.

Gelnagels gaan hiermee helaas ook niet helpen, gezien het echt de vorm van mijn duim is en niet zo zeer mijn nagel. Lange duimnagels laten het nog heftiger lijken dan dat het is.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 25-04-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:57

Oh, hamerduimen.... Niet fijn :n

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:58

Ik ben na een levenslang nagelknagen (met ontelbaar veel stoppogingen) nu sinds een maand of twee knaagvrij. Ik had nooit genoeg motivatie om te stoppen omdat ik m'n nagels te kort vond, maar nooit 'vies kort' - dat vond ik bij andere nagelbijters wel maar bij mezelf nooit. Maar twee maanden geleden keek ik naar m'n nagels en realiseerde ik me dat ik nu toch echt wel vieze stompjes begon te krijgen. Dus dezelfde dag nog m'n nagels gelakt met een potje dat achterin de kast verstopt stond, en de belofte aan mezelf dat ik na 3 weken niet knagen een mooie lak mocht uitzoeken.

Inmiddels dus al bijna twee maanden lange (nouja.. 1-2mm voorbij m'n vingertopje) nagels en ik ik zit nu te klooien met vragen als 'hoe lak ik m'n nagels het mooiste', 'hoe vaak moet ik lakken/knippen/vijlen', 'hoe typ ik op m'n telefoon', etc. :') het lakken gaat steeds beter maar dat vijlen haat ik echt. Vreselijk gevoel (nu een glasvijl dat gaat iets beter) en het duurt eeuwig. Laat staan dat ik er een leuk model in krijg.. :+

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:00

Wow Harvey die zijn wel lang zeg! Mijn acrylnagels hebben het vooral te lijden op stal, dan wil een nagels nog wel eens een klap krijgen en dan ligt ie er binnen de kortste keren ook wel af...Ben er eigenlijk gewoon niet goed mee, niet voorzichtig genoeg.

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:00

Ik heb acrylnagels en kan echt niet meer zonder! Het ziet er gewoon altijd netjes uit.

Mensen die nagels bijten snap ik echt niet. Zo vies en zo lelijk. Bah, sorry. :o

gekoppaard
Berichten: 550
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:01

Ik heb gelnagels... was ook een nagel/velletjes bijter en juist door die gelnagels gaat dat niet meer. Super oplossing en mijn handen zien er netjes verzorgt uit

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:01

Mijn nagels zijn vrij sterk en groeien (helaas) heel snel, dus ik knip ze regelmatig. Maar ik knip ze wel zo dat er een mooi wit randje overblijft. Vind lange nagels helemaal niet handig aangezien ik met paarden werk. Nagellak gebruikte ik vroeger veel maar nu ben ik daar te lui voor. Zou ik toch weer eens moeten doen. :j

Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:02

Knap hoor dat jullie het nagelbijten af kunnen leren. Zelfs als ik ze mooi lak kan ik het niet weerstaan. En gel en acryl nagels bijt ik er gewoon af :')
Op wurm mijn tand er aan de zijkant onder en lift hem zo omhoog. Om vervolgens de veel te lange witte randjes eraf te bijten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 14:03

Over lange(re) nagels en touch screens:
Korte nagel:
Afbeelding

Lange(re) nagel:
Afbeelding
Of
Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:03

karuna schreef:
Daar gaat toch van alles aan smurrie onder zitten? Die hele lange dan Zie me al poepscheppen of hondenpoep oprapen met een zakje zou gewoon door het plastic heendrukken denk ik.

Ik heb mooie lange, stevige nagels van mezelf. Knip ze eens in de 1,5 week en slijten zelf in een mooie vorm :) Verder toevallig net gelakt, maar weet nu al dat dat er morgen weer af is :+ (paarden....)
Volleybal ook en heel soms breekt er door een harde bal eentje af. Dan merk ik dat onder een korte nagel echt véel meer viezigheid blijft zitten dan onder de lange. Even handen wassen en alle viezigheid (en dat is nogal wat als ik van stal kom) is er onder vandaan. :)

Durf dus wel te zeggen dat mensen met lange nagels minder viezigheid onder hun nagels hebben dan mensen met korte nagels :j

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:04

Beetje lastig als je je vingerafdruk nodig hebt :+ :+

De korte nagels vind ik nog wel het mooiste :o (duim en wijsvinger)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe zijn jouw nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 14:05

Nee hoor, je vingerafdruk zit nl niet op de top van je vinger ;)

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:06

Prachtige nagels komen er voorbij!

Ik hou ze zelf het liefst relatief lang en met een leuk kleurtje erop. Ben echt gezegend met keiharde en oersterke nagels die nooit buigen of breken <3

Afbeelding
Afbeelding

Wat ik wel heb is dat mijn vingertophuid een stukje is vergroeid met mijn nagel, waardoor ik ze ook niet al te veel korter dan dit kan knippen. Heb eerst altijd gedacht dat dat 'normaal' was maar mensen vinden dat dus vaak heel raar als ik ze erop wijs dat ik mijn nagels daarom niet zo kort als soms gewenst is (ivm bepaald werk) kan knippen := Is soms best onhandig ook.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:07

LadyMadonna schreef:
Nee hoor, je vingerafdruk zit nl niet op de top van je vinger ;)


Hangt er vanaf hoe je je vingerafdruk in de telefoon hebt gezet. Ik kreeg het bijna niet meer voor elkaar bij mijn telefoon.
Maar ik ben ook te gemakzuchtig om een nieuwe in te programmeren :+